Eftersom det redan har gått en hel månad sen vi befann oss på svenskmark har det hänt en hel del i våra liv. Vi har bland annat besökt ett tiotal städer, simmat bland sköldpaddor, kramat koalor, seglat segelbåt, ätit världens godaste pannkakor, bråkat med tyskar som stjäl våra mobilladdare och bara föröka att förstå att vi faktiskt är här på andra sidan jorden och har det helt magiskt bra.

Ja ni hör ju bara, det är tufft att ha semester. Tänkte dock att det var på tiden att ta tag i bloggandet och föröka lägga ut lite mer bilder från vissa lite större "aktiviteter" som vi har gjort.

Så tänkte därför börja med; White Heaven Beach.

Natten mellan den 18:e och 19:e november åkte vi, 20 personer till och ett litet crew på 4 pers ut på havet med segelbåten "Hammer".
Målet för dag nummer 1 var White Heaven Beach. Något som både jag och Thea kan rekommenderar att ALLA som har vägarna förbi måste besöka.
En häftigare strand får man leta efter.
När man stod där och såg de kritvita sanddynorna och de små bebishajarna som simmade längs strandkanten kändes nästan som att vara med i en "Pirates of the Caribien" film. Det var verkligen en mäktig syn.
Mot kvällen seglade vi vidare för att lägga ankare i en lugn liten vik, äta och kolla på solnedgången.

Efter en natt på båten var det dag nummer två dags för lite snorkling bland fiskar och koraller. Skulle ljuga om jag sa att det inte var fint, men efter att ha snorklar runt i det yttersta Barrirärrevet uppe i Cairns är man lite lätt bortskämd skulle man kunna säga.. Dock var fiskarna mycket roligare här. Det första som hände när vi hoppade i från den lilla gummibåten var att ett helt stimm bara simmande rakt in i en illtjutande Thea. Hysteriskt roligt om ni frågar mig, inte lika roligt om
ni skulle fråga Thea!

När dag 2 började lida mot sitt slut seglade vi tillbaka mot Airlie Beach (staden där resan utgick ifrån). Hämtade ut våra väskor från hostlet, duschade och satte oss på en nattbuss som skulle ta oss till vårt nästa mål, Rainbow Beach, även kallat Fraser Island.

Ha det, L & T

Till alla trogna följare;
Vi ville bara säga att vi lever, är friska och är numera även jävligt bruna.
Man skulle kunna säga så att brännan helt klart får mer uppmärksamhet än bloggen och att det troligtvis kommer fortsätta i den riktningen. Men vi kämpar på!

Här kommer i alla fall en BILDBOMB.

FRASER ISLAND

NOOSA

SURFERS PARADISE

BYRON BAY

VI ÄR FRAMME!

Efter sammanlagt 16h flyg sitter vi här på vårt hostel i Singapore. Flygresan gick snabbare än vad vi båda hade trott och bagaget valde även det att ta samma tur som vi gjorde (till skillnad från några andras bagage..).

Med alldeles för få timmars sömn i kroppen kände vi att denna dag får bli en "slappdag", så vi tog en taxi in till Cityhall för att strosa runt lite i väntan på att få checka in.
Efter VÄLDIGT många timmar i Cityhall, Raffles City Shoppingcenter och på Starbucks fick vi äntligen checka in, duscha och sova en liten stund (det tar på krafterna att bära runt på en backpackingväska i tropiskt klimat ska ni veta..). Men dagen var inte slut här, en liten tur till en supermarket tänkte vi skulle vara bra, dock sluta det med en total förvirring i 2h, tänk er en butik större än Ullared full med assister, BARA för att hitta ett par paket nudlar.. Vi kan säga att det fanns en hel del annat roligt där inne!

Nu är det i alla fall sängen som gäller, godnatt från oss här på andra sidan jordklotet!

Efter ett par timmars sömn så sitter vi nu i bilen påväg mot Arlanda och det känns verkligen jättebra!
Allt från vaccinationer, visum och flygbiljetter till packning utav mindre saker som solkräm, kortlekar och bikinis ryms nu i min 75 liters väska. Jag var verkligen osäker på om allt jag hade lagt fram verkligen skulle gå ner, men utan problem finns det både plats och vikt över.

NU ; Försöka få någon mer timmas sömn!

Linnéa

Jag och Thea, Thea och jag.
Ja, det är vi två som om BARA två dagar sitter på ett flygplan mot våran första destination, Singapore.