Nu sitter jag här på flygplatsen i Kuala Lumpur.
Nu bär det av mot ett nytt äventyr, kan ni gissa VAR jag ska ?
Inte ? Då får ni hålla utkik !
Uppdaterar er när jag landat.
I väntan på planet som inte åker förrän om lite mer än en timme så har jag satt mig bekvämt på golvet med mina två mackor som är en mix av frukost och lunch. Är så taggad och bara längtar efter att sätta mig på planet och åka vidare.

Ha en fin dag och ta hand om varandra xx

Ett STORT förlåt till er alla !
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för usel uppdatering. MEN jag har faktiskt en bra ursäkt för det, där jag har varit den senaste 1.5 veckan har det varit för dåligt wifi för att uppdatera. Tror även att det har varit något fel med uppladdningen på min blogg också.
Men i vilket fall som helst så har jag försökt 1000-tals gånger men inget har hänt.
Har haft så dåligt samvete över det då jag verkligen velat uppdatera er om allt, men inte gått.
Under den senaste 1.5 veckan så har det hänt en hel del. Jag var i Malaka där jag uppdaterade senast. Där gick jag på museum, kollade gamla vackra kyrkor, gick på marknader. Mitt stopp efter Malaka var Tioman. En ö.
Tog bussen från Malaka och åkte till Mersing för att sedan åka vidare till Tioman. Dock så när jag anlände i Mersing så visade sig att båtarna över till Tioman hade slutat gå så jag fick övernatta i Mersing. Hittade ett super bra hostel och där var jag bara i en natt för att sedan åka vidare.
Morgonen där på så tog jag båten till Tioman. Det var en vaaaarm dag med strålande sol. Båten tog ca 2 timmar och självklart så somnade jag på den... Som vanligt, hahaha.

Men klockan var 13.00 och det var dags att hitta ett hostel. Ön bestod av 6 olika byar och jag hoppade av på ABC som den kallades för. Vägarna var så små att där inte ens fanns bilar. Bara mopeder. Tajmingen var si så där. Lågsäsong. Men det kan också vara skönt, men det var inte som jag trodde. Hade hört att det var klarblått vatten och vackra stränder. Men tror att jag hamnade på fel by för så såg det inte ut där jag befann mig, hahah. Men det var såååå skönt att kunna bada i havet. Det hade jag verkligen längtat efter. Dock blev det ingen solning då det inte var soligt soligt. Men fortfarande soligt, på ett annat sätt och så varmt. Stranden var inte den bästa för att sola på heller. Så jag är fortfarande blek hahaha... Ångest *
Jag gjorde lite snorkling där och det har jag verkligen saknat. Såg så många vackra fiskar. Tänkte även ta dykarcertifikat, MEN jag har så oerhört svårt för att equlize och att få bort trycket från öronen när jag är djupt nog. Jag simmade ner 4 meter när jag snorklade och försökte hur många gånger som helst men det funkade tyvärr inte. Är så ledsen över det för det hade varit en dröm att dyka och ta certet. Jag som älskar att vara under vatten mer än någon annan.

Jag var på Tioman i 2 nätter, sen kände jag att det räckte för mig och jag var nöjd. Åkte tillbaka till Mersing och var där i ytterligare 2 nätter och där gick jag på marknade dom hade på fredagen och sen så satte jag mig och försökte planera mitt nästa steg. Var jag skulle ta vägen. Då jag inte hade en enda aning om var jag skulle här näst.
Men slutligen bestämde jag mig för att åka till Kuantan. Där har jag nu spenderat 3 nätter och är nu på väg till KL.

Här har ni en kort beskrivning på vad jag gjort den sista 1.5 veckan. Utöver detta så har jag träffat jätte underbara människor som jag delat dessa dagarna med. Men försökte hålla det kort så det inte skulle bli långtråkigt att läsa.

Hoppas ni har det bäst ! Xx

WOHOOOOO !
Nu är jag framme i Melaka. Efter att jag tog bussen 17.30 från Cameron Highlands med Amy, Charlotte och Johanna så var vi framme i KL 4 timmar senare. Så ca 21.30. Dom skulle stanna i KL och uag skulle hitta bussen som skulle ta mig vidare till Melaka. Kom till bussterminalen och köpte en biljett. 3 timmar senare kom bussen och då var man lagom seg. Bussresan tog bara 2 timmar sen var vi framme. Klockan var nästan 3 när jag var framme, hittade en taxi som tog mig till något hostel som hade öppet 24/7. Då jag inte hade bokat eller reserverat något, som jag aldrig gör haha !
Det var super bra att dom hade 24/7 service och jag fick checka in direkt. Är helt slut nu och somnar när som helst.
- godnatt alla fina Xx

Idag åker jag vidar till en ny stad, Melaka. Malaysias näst minsta stad.
Så idag har jag hunnit med att åka till te odlingen med Hosé,vi tog moppen då vi hyrde den i 24 timmar och det är så enkelt att bara kunna åka iväg när man känner för det. Träffade även Iris där som hade åkt på en tour för halva dagen. Där njöt vi av varsin kopp te och snackade. Vi var inte så långvariga där då det var lite som gårdagen med utsikten. Så vi åkte till ett annat ställe som hade ännu en utsiktsplats och var där i ca 10 minuter.
Sedan lämnades jag av på hostlet och skulle möta upp Iris för lite lunch. Passade även på att boka min bussbiljett till Melaka, som gick 17.30 till Kuala Lumpur och sen skulle jag behöva byta buss för att ta mig vidare.
Inte långt kvar nu innan jag ska åka så ska passa på att kolla igenom min lilla väska så att jag har allt med mig, sen säga hejdå till folket här och sen är jag On The Road Again ! Xx

Har precis kommit tillbaka till hostlet efter en låååång dag ute på moppen och många äventyr idag. Sista stället vi åkte till var Mossy Forest och det var väldigt högt upp och krokiga och branta vägar för att ta sig dit. VÄLDIGT BRANTA ! Men efter en låååång tid på moppen och med några stopp på vägen för att njuta av den vackra utsikten så kom vi fram. Där fanns det en 'slinga' man kunde gå, det var typ trappor osv och den var ca 2 km. Skulle gått den om det inte var så dimmigt. Såg absolut INGET av utsikten där vilket var himla synd dä vi var högt uppe och vi var så taggade på det. Men så kan det gå. Men utsikten både upp dit och ner därifrån är enastående, verkligen ! När man kollar på bilderna som jag tagit så ser man olika mönster och det är där dom odlar allt te. Så alllllt på bilderna är te. Love it.
Vi skulle även försöka oss på att åka till te odlingen då Cameron Highlands är väldigt kända för sitt te. Men så klart så hade dom stängt, så imorgon blir det att åka dit igen.
Innan vi åkte tillbaka till hostlet så tog vi en lång runda till en liten by och kollade vad som hände där. Fanns inte så mycket där och det var ganska lugnt. Men eftersom att det var bäckmörkt så hade dom tänt lampor i växthusen och det var super fint. Allt lös upp ! Och idet blev mörkt så hann vi även med ännu en utsiktsplats.

Har precis ärit middag och är nu i rummet med Iris (en tjej från Nederländerna) Hosé (en kille från Mexico) och Tho (en kille från Vietnam) vi kan inte sluta skratta åt alla torra skämt som vi drar här. Tror vi alla är övertrötta för den delen också. Men vilken bra dag det har varit. Likaså är kvällen !

- bilder från de enastående utsikterna !

Nästa stoppet blev Butterfly Farm och där fanns så oerhört många och vackra fjärilar. Alla olika storlekar, färger och mönster.

MEN hade jag vetat att dom inte var ute i det fria så hade jag aldrig åkt dig. Trodde ännu en gång att det skulle vara som en äng/åker fylld med blommor och fjärilar där man kunde gå i gångar och ta bilder osv. Men så var det inte, dom var i en stor inhängnad och i min åsikt så ska dom självklart vara fria.
Något som jag inte heller visste var att dom hade ormar, ödlor, kaniner, skalbaggar, grodor och andra djur där så jag gick där ifrån. Klarar inte av sånt, dom djuren ska vara fria och inte inhängnade. Usch !

Efter detta åkte vi till en Bi Farm och där var bina fria men dom har sitt lilla hem där på farmen. Var inte imponerad alls. Inte så mycket att se och det var ganska smutsigt där. Hade varit så mycket finare om dom hade tagit vara på den vackra naturen istället för att sätta upp bi statyer och dragit massa ledningar över marken... Sen när man gick ienom entren så var där bara butiker fyllda med suvenirer. Tog inga bilder där för det var inte så mycket att se.

Lite bilder från blomsterplantagen som låg där i närheten.

Först åkte vi till ett ställe som heter Cactus Valley och det var si så där. Det var som en plantage/växt butik bara att den var större. Den var inte så jätte charmig, så vi valde att åka till Cactus Point som låg en bit idrån och det var också som en stooor plantage/växt butik men mycket finare. Jätte vackra cactusar och blommor. Där fanns cactusar i alla dess former och färger. Likaså när det kom till blommorna. Så oerhört fint !
Här stannade vi ett tag och tog en drös bilder och åt varsin glass. Nu beger vi oss mot nästa ställe. Vet dock inte var det blir, time will tell.

P.s måste bara säga att jag är så glad över hur vackra bilderna blir med min iPhone. Är väldigt imponerad måste jag säga. Då alla bilderna på min blogg är tagna med mobilen !

DENNA DAGEN !
idag bestämde jag och en kille från hostlet att kolla läget här i Cameron Highlands så vi hyrde en moppe och åkte runt.
Här i CH så är dom kända för sitt te och sina jordgubbar. Så vi började med att åka till några jordgubbs farmar. Inte riktigt vad jag trodde att det skulle vara då det var små 'krukor' på bord där dom odlade jordgubbarna. Jag trodde mer att det skulle vara fält dyllda med jordgubbs planter, men så var det inte. Vi åkte till 2 - 3 stycken för att se om det var någon skillnad på dom. Men det var det inte direkt. Tog inga bilder där då det inte var något att se direkt...
Därefter så åkte vi till ett hindu tempel och det var lika vacker som dom brukar vara ! Lugnt, vackert, färgglatt och harmoniskt.
Älskar verkligen hindu tempel, då dom har så vackra färger och konsten är fantastisk. Att kolla upp i taken där dom målar olika mönster osv. Så fint !

Då var jag nu framme i Cameron Highlands efter en lååång dag av resande.
Det började med att jag tog en taxi från hostlet till hamnen och där väntade jag i ca 30 minuter för båten som skulle ta mig vidare till Lumut. Båten tog bara 20 minuter men när jag väl kom fram till Lumut så gick inte min buss förrän tre timmar senare. Så det var baraatt sigta och vänta och slutligen så kom den, tre timmar senare. Då fick jag börja med att åka till Ipoh, igen. Sen ta en lokalbuss från gamla stan till buss terminalen och därefter köpte jag en biljett till Cameron Highlands. Där fick jag vänta i 1.5 timme och bussresan tog 4 timmar. Så från att jag tog taxin klockan 9 imorse till att ni vara framme i CH och klockan är snart åtta så har det tagit ca 11 timmar.

Har hittat ett super mysigt ställe att bo på och det känns så bra att vara här. Inte lika varmt som de andra ställena. Här är det 25 - 27 grader om dagarna och om kvällarna blir det runt 21 grader. Så här sovs det med filt. Men såååå behagligt väder när man ska gå en massa. Och naturen här är underbar !
Imorgon blir det äventyr heeeeela dagen, spännande spännande !

Nu ska jag ner i stan och äta något tänkte jag och sen kolla runt lite

Helllluuuuuu !

Nu har jag bestämt mig för att åka vidare. Pangkor var ingen ö för mig då det inte fanns något att göra typ. Det var en liten gata man kunde gå på men där fanns det nästan inget alls. Knappt något folk där och jag kände att jag började bli rastlös och av den anledningen så åker jag idag till Cameron Highlands. 2 nätter räckte gott och väl för den ön. Nästan 1 natt hade varit tillräckligt för den delen också. Men är man ute efter att inte göra något och slappa i en hängmatta dagarna in så är detta ön för dig !
Men dock var inte stränderna som förväntan men det funkade ändå bra för bad.

Nu ska jag checka ut och bege mig not båten för att komma till Lumut och sen se hur jag tar mig vidare med bussarna.