jeg bor i skibhus kvarteret og min ynglings sted er nok mit værelse for der kan jeg være mig og sove der. mit yndlingssted i kvarteret er nok havnen for du kan lave så mange ting der som friksempen at bade i havnebadet og parkourbanen. jeg er tit på havnen med min familien få der er et meget hyggeligt sted at være. en af mine ynglingse ting på mit værelse er mit skab for det er jeg have alt mit tøj og jeg gå med meget op i mode.

jeg kan også rigtig godt lige legeplads over for mig for jeg har mange små kusiner og fætre så ver er der tit

my favorite place is probably my room for there can i sleep . My favorite place in the neighborhood is probably the harbor because you can do so many things like bathing in the harbor and parkour. I am often at the harbor with my family. One of my favorite things in my room is my closet because I have all my clothes.

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - Klik her

den 5 februar til den 9 var jeg i madrid med min klasse. vi var på udveksling jeg boede hos en som hed ana. den førsdag dag da vi komme skulle vi bare hjem og spise også sove, næste dag var vi på skolen og lavet nogle forskellige øvelser og da vi fik fri tog vi hjem og moren havde lavet varm mad til os da vi komme hjem, lidt efter tog vi hen til et stort center og kigge og så spiste vi på mac.

næste dag tog vi inde til midten af madrid vi så en masse ting som for eksempel santiago bernabeu, det var mega fedt jeg var en af de eneste piger som tog med inde og se det og jeg fortryder virkelig ikke de det var det meste fantastiske jeg har set, jeg er ikke en fodboldt pige men det var mega fedt og hvis jeg kommer til madrid igen skal jeg inde og se det igen. om aften var mig,julie og oskar ud og bowle

næste dag tog vi til toledo som er den gamle hovedstad det var en rigtig flot by og der var et meget gammelt bibliotek vi var inde og se.

vi skulle tidligt op og så hjemad vi var hjemme ca 22.00 og var meget trætte, men der var en mega fed tur og noget uger efter komme de og besøge os her i odense.

vi lavet ikke så meget da de var her men vi så mange af hc andersens ting

On February 5th to 9th, I was in Madrid with my class. The first day we arrived, we just had to go home and sleep, the next day we went to school and did some different exercises and when we The next day we went to the middle of madrid we saw a lot of things like santiago bernabeu.

The next day we went to toledo which is the old capital it was a very nice city and there was a very old library we were in and see.
We had to get up early and so we were home

Den 1 maj tog jeg til berlin med med overgang. mandag den 1 skulle vi med 05.30 og så kørte vi kl 06.00 så vi var i berlin ca kl 14.00 og da vi var ankommet til hotellet havde vi lidt tid før vi skulle hent til fjernsynstårnet. jeg var på værelse men julie, sara og victoria. vi skulle gå 8 km for at komme hen til fjernsynstårnet, da vi komme oppe kunne vi se ud over berlin. efter det skulle vi finde mad vi tog på sub, bussen komme og hente os og kørte os hjem. hjemme på hotellet havde vi en time før vi skulle i seng.

tirsdag skulle vi med bussen rundt og se mure museet og mange andre ting. om eftermiddagen fik vi fri omkring 15.00 og så havde vi resten af dag til at shoppe og finde mad, vi gik rund på gådade ved side af vors hotel og spiste på sub.

onsdag skulle vi besøge en skole. vi skulle fremlægge nogle præsentationer som vi havde forberedt hjemmefra og efter hørte vi en sang, de sang. onsdag aften var julie, anna, sara, my og jeg ude og spise vi fandt en italiensk restaurant hvor vi fik noget pasta og pizza.

torsdag var vi på checkpoint charli og stasifængslet. det var meget spændende at se stasi fængslet for det var lidt urealistisk at tænke på at rigtig levende mennesker en gang var det. torsdag aften var hele min klasse ud og spise sushi sammen, efter det var vi mange der tog ud og handle for at købe noget men til hjemturen

fredag morgen tog vi afsted og vi var ca hjemme kl 16.00

On May 1, I went to Berlin. we drove at 06.00 so we were in Berlin about 14.00 and when we arrived at the hotel we had some time before we were go to the television tower. Tuesday we had to go around with the bus and see the walls museum and many other things. Wednesday we should visit a school. We had to present some presentations that we had prepared from home. Wednesday evening julie, anna, sara, my and me went out to eat we found an italian restaurant where we got some pasta and pizza.

Thursday we were at checkpoint charlie.Thursday evening my class went out and ate sushi together, Friday morning we left and we were home at 16:00

Her i løbet af den sidste uge har jeg haft naturfagsprojekt men overemnet vi er skabt af stjernestøv. Jeg var i gruppe med frederikke, ida sofie og andreas vi havde emnet istiden da det var det spørgsmål vi alle gerne ville have svar på, vi arbejdet godt alle sammen så vi fik lavet er godt projekt.

produktet havde vi lavet to jordkloder en med oversvømelse og en med isen, vi lavet også et hus som er vand sikkert som et forsøg på at finde en løsning til den kommende istid.

dage da vi skulle fremlægge det gik godt for os vi husket alt vi skulle sige og gør, en fjerde klasse ind og skulle høre om vi projekter, det var lidt svært at skulle om formulere sit sprog så de ville kunne forstå det. vi klaret det godt og de fjerde klasser kunne godt lige det.

tirsdag den 30 skal vi udstille det for skole et en skolefest som vi har. jeg er lidt nervøs for hvordan skole ville tage imod vores projekt for vi har arbejdet så hårdt for det, min far og bror kommer til udstillingen. jeg er meget spændt på at se hvad resten af skolen har lavet. vi har lavet en plan så vi står skiftevis så vi også kan se deres.

Here the last week I have had a work on project, the subject: we are made of stardust. I was in a group of frederikke, ida sofie and andreas, we had the ice age, we worked well all together so we made a good project.

The product we had made two earthquakes one with flooding and one with the ice, we also made a house that is water safe as an attempt to find a solution for the coming ice age.

Tuesday 30th, we will show it to school the project at a school party.

Til jer som ikke “kender” mig, vil jeg lige fortælle jer lidt om mig selv.

Mit navn er Anna dalager, jeg er 14 år gammel og bor i odense sammen med min dejlige familie . Dette er min første blog, som jeg startede i 2017 som et skoleprojekt , og min blog er om rejser og oplevelser omkring i verden. Jeg er det man kalder en rejseblogger. Udover at blogge om livet som rejsende , så blogger jeg også om livet i 8 klasse på sct hans skole international klassen. hvor man få ekstra engelsk og nogle spansk timer .Odense er en meget speciel by jeg kan godt lige at bog her for dens hyggelige haven, hvor jeg tit hænger ud men vinde veninder. Jeg har en bror han hedder mikkel, og han er verdens dejlige bror, hold op hvor jeg elsker ham. Min mor og far hedder anita og rasmus der er begge 40 år. Mine forælder er skilde så jeg bor to steder. I min fritid dyrker jeg atletik på et højt niveau sammen med min bedste ven mathilde vi har kendt hinanden lige siden 2013 da hun startet til atletik sammen med mig. Jeg har dyrket atletik i snarte 5 år og når jeg opnår et mål er det lidt den samme følelse som at rejse et nyt sted hen. Jeg elsker at rejse det er derfor jeg har valgt en linjen internationa vi udveksler men lande som holland,spanien og italien også en lejrskoletur til berlin.

To you who do not "know" me, I just want to tell you a little about myself.

My name is Anna Dalager, I am 14 years old and live in Odense together with my lovely family. This is my first blog, which I started in 2017 as a school project, and my blog is about travel and experiences around the world. I'm what you call a travel blogger. In love to blog about life as a traveler, I also blog about 8-grade life in a school. I love to travel that's why I have chosen a international class we exchange students to countries like Holland, Spain and Italy.