Imorse/inatt ringde klockan 04:45 och vi hoppade in i Ubern som snabbt och smidigt tog oss till flygplatsen. Flygresan gick smidig och jag lyckades somna en stund. Väl framme i Sydney började min 12 timmar långa väntan till nästa flyg lyfter! Robert var snäll nog att vänta i 3 timmar med mig innan han åkte tillbaka till Bondi. Han åkte tillbaka till det hostel vi bodde på sist, där Clara fortfarande bor kvar!

Nu sitter jag med bara 40 minuter kvar tills jag åtminstone blir av med min stora väska! Sen längtar jag till och med lite till att sitta på mitt första flyg, långflyget... alla bra filmer man får välja mellan, nä det går inte att klaga på!

Om man kollar riktigt noga på bilden till vänster så ser man operahuset!

Då var sista dagen här. Känns så konstigt att skriva det, men snart är det dags att lämna Brisbane för den här gången. Planet går tidigt imorgon bitti så vi har redan packat och fixat iordning alltihop inför avresan.

Här har vi våran sista måltid tillsammans. Självklart blev det en burgare! Notera att det inte är hamburgare i bröden utan 2 stycken stekar i varje burgare haha

Nämnde aldrig att vi även var på marknad igår, precis bredvid lagunen. Den påminde lite om den vi var på i Bondi! De sålde alltifrån kläder och smycken till leksaker och muggar. Men vi köpte ingenting, utan kollade igenom alla stånd och köpte oss varsin kaffe!

När vi vaknade imorse var det strålande sol, så det blev att äta frukost och sen gå bort mot lagunen för att passa på att sola lite. Efter lunchen och framåt eftermiddagen valde vi att åka färja i kanalen, för att se Brisbane från vattnet. (Det finns dessutom en färja som är gratis, vilket är sjukt värt!) Solen gick ner medan vi satt på färjan och det var så väldigt fint att se!

Här ser man kanalen på vänstersida av bilden och lagunen på högersida.

Ikväll har vi ännu en myskväll med film och serie. Jag har nämligen läst ut mina 3 böcker som jag hade med mig... men lyckades få tag på en bok på hostelet i Bondi, så ska försöka läsa ut den innan vi lämnar Brisbane och byta till mig en ny härifrån till hemresan.

Några bilder från turen på färjan!

Idag stod väderprognosen på regn och molnigt, vilket också stämde när vi vaknade på morgonen. Regnet kom dock under natten/tidig morgon, så det har bara varit molnigt idag. Det gjorde inget för oss (även om det hade suttit fint att i alla fall få lite färg till man kommer hem...), för dagens planer var att fixa CV till Robert så att han kan ta tag i jobbsökandet ordentligt när han är tillbaka i Sydney nästa vecka.

Ikväll åt vi vår middag framför filmen "We're the Miller's" här på hostelet. Den är precis lika rolig varje gång! Sen kollade jag och Robert på "Ella den förtrollande" innan vi somnade gott i våra sängar.

Även idag blev det ett besök vid lagunen. Jag tycker verkligen att det känns så lustigt när man ligger på en "sandstrand" precis bredvid kanalen och att det dessutom är stora skyskrapor precis bredvid? Det är verkligen något speciellt med det!

Efter lunchen vandrade jag bort och gick i den botaniska trädgården här i Brisbane. Den var verkligen jättefin och mysig. Tråkigt att min kära bror inte ville följa med dit, men inte särskilt oväntat haha.

Framåt kvällen lagade vi en favorit i repris (pasta med pesto och chorizo, mums), och satt sedan på rooftopen med några öl och kortspel. Livet går inte att klaga på<3

Igår när vi kom till hostelet blev det att leta upp ett ställe att äta middag på och sedan hänga på hostelet, då det var filmkväll! Filmen de visade var Hitta Doris och Robert hade inte sett den, så det passade perfekt.

En bild uppe på rooftopen på vårt hostel!

Dagens lunch. Fish and chips<3

Lite bilder från dagen! Vi började med att gå bort till lagunen (som för övrigt var jättefin) för lite sol och bad. Efter några timmar där blev det en god lunch och sedan en omväg hem, så vi fick se lite mer av området runtomkring lagunen. Till middag lagade vi en jääättegod pasta med pesto och chorizo, tur att det räcker till en middag till!

Allt har gått supersmidigt från det att vi lämnade Bondi och Sydney till det att vi kom fram till Brisbane. Flyget tog 1 timma och 30 minuter, så det en var lagom lång tur. Väl framme på flygplatsen i Brisbane hoppade vi på ett tåg som tog oss in till centrum. Som tidigare nämnt, spenderade Robert och gänget en natt här i Brisbane under deras roadtrip så Robert hade koll på vart vi skulle bo!

Såhär bor vi nu, i en 8-bädds sovsal. Ni ser ju hur gött Robert har lagt sig i sin säng!

Vi båda föredrar dessa rum och sängar före det tidigare hostelets, då sängarna här är skönare + att det är AC här och inte bara fläkt, som det var på det förra.

Nu är vi ut-checkade och redo att röra oss mot flygplatsen. Det regnar och är grått och mulet idag, så vi kunde inte ha tajmat det bättre!

Idag skulle det vara regn och åskoväder, men det var soligt och varmt ute när vi vaknade (weho!). Därför blev det ett sista besök vid Bondi Beach, så det var skönt att få spendera några timmar till där innan jag lämnar Sydney för denna gång.

Planen för middagen var att köpa med take away och äta på stranden samtidigt som solen gick ner. Oturligt nog var det alldeles för molnigt på den sidan som solen går ner på... men det blev middag vid stranden ändå! Sedan avslutade vi vår sista kväll tillsammans med alla 6 genom att gå på bio (det är ju trots allt tisdag). Denna gången blev det Lego Batman!