Hong Kong, Vietnam

Då har jag (Belinda) äntligen lite tid över att skriva vårt första blogginlägg. Det får bli en liten sammanfattning av dessa dagarna där jag bjuder på lite bilder.
I måndags flög jag och Sara från Malmö till Arlanda för att sen flyga därifrån till Hong Kong. Väl framme letade vi reda på vårt hotell, gick genom Zoological & Botanical garden. Vi bara tog det lugnt och var väldigt trötta.
Dag 2 gick vi upp tidigt för att ta oss upp till Victoria Peak, vi bestämde oss för att gå hela vägen upp och OJ det var så värt det! Den utsikten var fantastisk. Detta tog några timmar totalt. På kvällen tog vi oss till Graham street market och käkade och bara kollade runt hur staden såg ut. Väldigt mysigt.
Sista dagen i Hong Kong gick vi upp tidigt och körde ett gympass för att sen checka ut och dra till flyget som tog oss till Hanoi. När vi kom fram till Hanoi letade vi upp ett hostel och efteråt gick vi ut och utforska staden. Åt de godaste vårrullarna någonsin för 10 kr vars och drack öl för allt mellan 2 och 5 kr men tupparna och all trafik var lite jobbig för min del så en natt i Hanoi räckte kände jag.
Igår tog vi bussen från Hanoi till Ha Long Bay, vi hamnade på en lokalbuss som inte föll mig i smaken, men nu har man upplevt det också. Jag älskar att få uppleva all kultur här och ta en del av den även om den inte passar en.
Vi kom fram till hotellet i Bai Chay som vi bokat, gick ut och käkade sen var båda så trötta så vi somnade direkt..
Idag har vi varit på båttur i Ha Long Bay, det var så underbart. Vi åkte först till en grotta därefter åkte vi runt och kollade på lite ställen, tydligen så tyckte folket på båten att jag var en turistattraktion då det kom fram en och ville bli fotad med mig och började fler ta kort på oss tillsammans. Vi solade lite vid poolen efter båtturen sen drog vi ut för att äta middag. Försökt göra en kort sammanfattning och det kommer komma bättre inlägg senare!