Det känns i kroppen att det varit en tuff vecka och att jag inte hunnit vila ut. Gårdagen gick ju åt att ränna runt på gekås. Tidig morgon, massa spring och sen hemkomst, så även om det bara har varit 4 arbetsdagar denna veckan är jag nu helt slut. Kroppen skriker efter vila, om det beror på en tuff vecka eller att jag har något virus i kroppen kan jag inte svara på, men tänker inte ta några risker. Jag vägrar vara dålig under rocken, därför väljer jag att låta kroppen vila idag helt från träning.

Kvällen kommer nog bli relativt kort och spenderas halvsovande i soffan.


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Är någon mer än jag som har funderat på varför kylskåpstillverkarna gör så små grönsaksfack???

Jag som äter mycket grönsaker och frukt kan ju tycka det är en aning störande att man typ får plats med en påse tomater,gurka och lök i grönsaksbyttan, sen får resten av grönsakerna och frukten stå var det nu än får plats i kylskåpet. Ganska frustrerande om jag själv får säga, med tanke på vilket samhälle vi lever så kanske man skulle börja fundera på att göra ett större standardmått på grönsakslådan. Folk blir mer och mer medvetna om det positiva effekterna vi får av grönsaker och börjar att prioritera detta oavsett om det har sets som att allt det gröna är för dyrt.

Med detta sagt större grönsakslådor åt folket?!?!?!?!?

Likes

Comments

Bortsätt ifrån konditionsträning är mitt favoritpass på gymmet den dagen då det ska köras ben och det var idag!!! Min styrka när det kommer till gymträning har alltid varit benen och idag såg jag en hel del resultat om det beror på PWO:et som jag dricker eller att jag var så jäkla taggad för träning.

Dagens pass

Uppvärmning
10 min crosstrainer

Huvudträning

Leg extension 3x12x32 kg
Liggande legcurl 3x12x27 kg
Ben press i maskin 3x12x81.3 kg
Sumo squats i Smithmaskin 3x12x40
Leg abduktion i maskin 3x12x32kg
Utfallssteg med 10 kg stång, klockan 3x2varvx10kg
Höft lyft med 10 kg stång 3x12x10kg


Ett riktigt bra pass, känner att jag är värd att bara spendera resten av kvällen med att bara chilla och om det blir någon träning i morgon får vi se beror på om det bli Ullared eller inte :)






Likes

Comments

Måste börja detta inlägg med att säga att jag älskar våren, man får så mycket mer energi och dagarna känns så kopiöst mycket längre.

Efter jobbet träffade jag min älskade Viki och gick en promenad på ca 40 minuter, med mängder av backar. Enligt mig en riktigt bra promenad även om det blåste lite väll mkt och lite väl kyligt, tanken var att detta skulle vara dagens träning men så blev inte fallet. Efter detta drog jag till gymmet och körde 60 min biceps/triceps.

Dagens träningsprogram

Biceps

Bicepscurl i maskin 3x12x19,1kg
Stående biceps med curlstång 3x12x11,5kg
Sittande hantelcurl 3x12x6kg/arm
Bicepscurl i cabelcross med rep 3x12x16.3kg

Triceps
Dips i maskin 3x12(73kg som hjälp)
Pushdowns 3x12x14 kg
Dips 3x12 (med kroppsvikt)


Känner att dagens pass har varit jäkligt bra och sjukt givande, nu är jag på g igen.


Likes

Comments

Efter att ha hållit på med löpning i över ett år så har jag märkt att sista tiden har jag varit väldigt fokuserad vid att pressa ner mina tider. För snart två veckor sedan sprang jag två lopp på en vecka och lyckades bra i dem båda , men efter detta fick jag rygg och knä problem. Under den tiden har jag givetvis saknat träningen men det har varit skönt att bara träna en staka gånger i veckan utan press. Därför kommer jag att under juni månad bara satsa på att springa utan tid. Varje löppass kommer att handla om att hitta glädjen, hitta tekniken och hinna att njuta av rundan. Ingen press och ingen stress!!

När jag började springa gjorde jag det för att jag behövde röra på mig efter att ha slutat med innebandyn och jag fortsatte för att jag tyckte det var roligt. Samma känsla vill jag hitta igen, samma glädje och samma glöd för att springa. Givetvis har jag mål som jag vill uppnå men ibland behöver man bara ladda om batterierna, göra det som känns rätt. Tycker man att det är roligt kommer resultaten och man behöver bryta mönster för att vi ska bli bättre. Man kan inte springa samma runda år in och år ut, man blir inte bättre av det.

Efter en hektisk dag på jobbet, shopping i Kristianstad avslutade jag dagen med en lätt jogg på 6 km med dunkande musik i öronen och tanken av att bara låta fötterna jobba samtidigt som jag njöt av kvällssolen. Fick fortfarande ont från och till i knät under rundans gång men jag gav mig inte och såhär i efterhand är jag jäkligt nöjd!

KOM IHÅG, TRÄNING HANDLAR OM GLÄDJE!

Tänker nu avsluta denna kvällen med banan och choklad protein smoothie. Mumsigt värre!!

Likes

Comments

I dagens samhälle är ett återkommande problem att vi har för mycket att göra och för få timmar att utföra det på. Detta är oftast en ursäkt till varför folk inte tränar, vilket jag i sin tur kan förstå men med planering går allt. Planering är A&O för att man ska få tiden att räcka till och att planera sin mat är ett jäkligt bra sätt att ha större kontroll på vad man stoppar i sig samt att om du stor handlar en gång i veckan och då sparar du tid. Det sämsta sättet att handla är oftast efter jobbet när du är som hungrigast, då slinker alla möjliga onyttigheter ner i korgen. Därför väljer jag att storhandla en gång i veckan, förbereda och tillaga det som går att tillaga till nästkommande vecka. Allt för att spara tid, varje minut är viktig.

All den tiden som man sedan sparar kan man använda i veckan för att träna! En simpel ekvation, om du vill så kan du.

Dagens foodprep är nu färdig 2,5 timme efter att jag startade, nu i veckan är det bara att slänga ihop en sallad, koka grönsaker eller koka bulgur till maten. Simpelt och tideffektivt.

Inför kommande vecka har jag tillagat korvstroganof och så har jag även förberett lunch till jobbet om det skulle vara så att jag inte får mat över från förgående dag. Det som ska användas senare i veckan är bara att slänga in i frysen och sedan ta upp när det är dags.

Lunchen till jobbet har jag bara slängt ihop nötfärs,lök,majs och matvete som jag sedan slänger ner i frysen. När jag sedan tar med det till jobbet är det bara att koka lite frysta grönsaker i mikron. Fick detta suveräna tips av en arbetskollega och är så jäkla nöjd, så simpelt och tideffektivt.

Nu tänkte jag bege mig ut i det fina vädret och grilla lite med underbara vänner.


Likes

Comments

Ingen träning idag, utan har sprungit upp och ner i tre våningar av trappor med tunga möbler och sedan kånkat i det i ett hus. Detta under ca 6 timmar, kan ju säga att det har känts som en helkroppsträning och lite konditionsträning. Under tiden jag sprang med möblerna funderade jag på vilken sorts träning detta är och kom fram till att det måste vara mer åt uthållighet än något annat eller vad tror ni?

Efter en tuffade förtjänar man god mat och eftersom jag inte pallar ställa mig vis spisen fick det bli en tacosallad från pizzerian. Bara för man beställer från en pizzeria behöver man inte ta en pizza, varför inte ta ett nyttigare alternativ? Även om det inte är lika nyttigt som om man gjort det själv.

Resten av kvällen blir bara lugnt. Vila!!


Likes

Comments

Fick hem tjejpaketet med tre produkter som jag tänkte testa, har testat två av tre produkter än så länge dock ett fåtal gånger och därför tänkte jag göra en mindre recension nu om dessa två produkter. Senare kommer jag återkomma med en mindre recension av den tredje och när jag testat detta tillräckligt länge för och se om det ger någon effekt kommer slutgiltig recension.

Starnutrition proteinpulver -double chocolate

Detta proteinpulver får 5/5 träningsglädjemärken av mig. Det är helt fantastiskt smakar som en drickvariant av chokladpudding. Klumpar är inte att tala om, blandningen blir len och lätt drucken. Tidigare proteinpulver som jag druckit har haft en tendens att smaka pulver eller kännas kornig när man dricker den. Kommer definitivt att köpa denna på nytt utan tvekan. Rekommenderas starkt.

Pwo Intensity - Orange

Har bara testat denna en gång och måste säga att även denna var väldigt lätt drucken. Smaken var super god och verkligen uppfriskande. Den hade en tendens att i slutet smaka lite pullvrigt men inget som man direkt störs av. Den får heltklart 4/5 träningsglädjemärken.


Som sagt detta var en kort recension och så småningom när jag även testat fettförbrännaren kommer jag att skriva mer om detta.

Likes

Comments

Efter två veckors frånvaro från gymmet, var det dags igen. Det sjuka är att när man varit borta två veckor kan man känna sig som nybörjare på nytt, fast så är ju inte läget. Så fort man greppar hanteln är man tillbaka och allt känns som tidigare. Har verkligen det senaste året blivit gymfrälst och det känns som mitt andra hem. För varje pass känner jag mig starkare och starkare. Gymmet är till för alla oavsett om ditt mål är att bli världens starkaste man/kvinna eller bara att blir tillräckligt stark för att klara av vardagen.

Efter att ha känt mig stel i skulderpartiet ett tag och efter förra veckans ryggproblem bestämde jag mig för att köra rygg och lite axlar för att känna hur det känns.

Dagens pass

Sittande rodd i maskin 3x12x32kg

Latsdrag i maskin 3x12x27,5kg

Axelpress i maskin 3x12x14k

Baksida axlar i maskin 3x12x18kg

Sittande rodd i dragmaskin 3x12x18kg

Pullups i maskin 3x10 med 77 kg som hjälp

Höga ryggresningar på boll 3x12

Ryggresningar 45 graders lutning 3x10

Uttåtrotationer med gummiband 1x10/sida


Så jäkla skönt med träning igen, och för första ggn på veckor värker inte mina skulderblad alls.

Nöjd tjej!!!!






Likes

Comments

Blev ju en liten powerwalk i morse då knät vägrade fungera så att jag kunde springa, och nu sitter jag här i soffan på kvällen och funderar över varför i helvete jag sitter inne när det är så fint väder ute. Ett snabbt mess till min underbara vän Vicki resulterade i att vi snart ska ut på en powerwalk. Även om jag inte är den promenerade typen så anser jag att all motion är bättre än ingen. Även om inte knät fungerar tillräckligt bra för att jag ska kunna springa, gör det ingen nytta att jag bara sitter i soffan och tycker synd om mig själv.

Denna veckan kommer nog att mesta dels faktiskt bestå av promenader i hopp om att ifall jag låter knät vila från hårda stötar kanske det funkar som jag vill på måndag igen. Annars får jag nog som sagt innan kontakta sjukgymnasten för att få lite mer tips. Ska dock försöka klämma in något pass med styrketräning, vill ju inte starta för hårt efter ryggvärken släppt. Skynda långsamt.

Så stäng nu av tv:n och släpp chipspåsen, gå ut på en runda även om det bara är 20 minuter är detta en början i rätt riktning.

Missa inte detta underbara väder.




Likes

Comments