1 dl fiberhavregryn - 0.5 dl whey - tinade jordgubbar - kanel - kakaonibs - 1 msk chokladcasein

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Hej hjärtan! Istället för en tallrik gröt med proteinpulver som brukar få sällskapa mig de flesta morgnar kände jag för något fräschare idag. Perfekt mogen avokado mosad med lite kryddor på ett par riskakor med några skivor hamburgerkött var verkligen toppengott. Blev ett par riskakor med jordnötssmör och med ägg med.

Har nyss upptäckt hur bra detta är med riskakor! Riktigt billigt att köpa och toppen att alltid ha ett paket med sig i väskan om man exempelvis ska träna efter jobbet eller som återhämtning tillsammans med en shake efter gympassen. Har länge varit en riktig barfanatiker som brukade äta barer nästan varje dag som mellanmål innan jag tränar. Men riskakor är ju SÅ mycket billigare! Simpelt & perfekt. Hade sparat så mycket pengar om jag kommit på det lite tidigare ;) Dessutom består ofta kolhydraterna i barer av sockerarter vilket inte är fallet i riskakor.

Likes

Comments

Hej loves!

Det ekade tomt på preppat i mitt kylskåp så jag preppade tre lunch/middagslådor inför veckan med blandade godsaker. Kålrot är ett hett tips att tillaga i ugnen när man ändå ska laga potatis, squash och så vidare. Är fantastiskt gott efter 30 min i 200 graders värme och dessutom rikt på C-vitamin. Inte dumt! 

Likes

Comments

Not that fancy idag... men en lunch som funkar och ger bra med kolhydrater och proteiner som byggstenar till kroppen och mitt kommande överkroppspass. Har inte kokat ris på över ett år (?) som sagt är jag inte van att laga pasta/ris/potatis. Ur näringssynpunkt är detta ingen näringsbomb direkt men det kompenserar jag för ikväll med sallad och grönsaker ;)

Likes

Comments

Kycklingfilé, ugnsbakad potatis och lök, broccoli och massa härlig avokado. 

Känns fortfarande ovant för mig att lägga till kolhydrater som potatis, ris, pasta till kosten då jag är en riktig salladsätare egentligen. Men vill man ha resultat i gymmet krävs det kolhydrater! Snart gymtime!

Likes

Comments

Godmorgon loves!

Igår kväll lagade jag något så underbart som kanelbullar till kvällsfika. Proteinrika, fettsnåla och kan avnjutas heelt utan ett uns av dåligt samvete! Och det är ju verkligen helt fantastiskt! Söströ är knepet för att kunna baka utan socker. Hela satsen gick på 75 kcal ungefär.

Jag fyllde mina med proteinpudding (gourmet pro choklad + vatten) och sötströ, kardemumma och kanel. Smakade som kanelbullar med nutellafyllning! MUMS!

Botten: Sätt ugnen på 175 grader. Vispa 100 g äggvita med några matskedar sötströ riktigt fluffigt. Tillsätt kryddor du tycker om som kanel och kardemumma. Jag tycker om mycket smak så tillsatte ordentligt med kryddor och mycket sötströ. Vispa ihop och bred ut på en plåt med bakplåtspapper. Grädda 10 min mitt i ugnen.

Ta ut och låt svalna lite.

Fyllning: Strö över sötströ, kanel och kardemumma. Här kan du fylla efter vad du tycker om och egna idéer. Jag vispade ihop casein i chokladsmak (gourmet pro från Gymgrossisten) med vatten till proteinpudding och bredde på ett tunt lager. Rulla ihop och skär i skivor till små kanelbullar.

Ät & Njut!

Likes

Comments

Fick en craving på frukt men kom på att det ekade rätt tomt på den fronten hemma i kylskåpet så istället gjorde jag en supersmoothie. Mixade ihop spenat med en apelsin, ingefära & lingon som ger immunförsvaret en boost. Dessutom känns den så där stickigt hälsosam så det nästan sticker i magen för att ingefäran är så stark, haha!

Likes

Comments

Håller ni med om att avokado och lax är en oerhört bra kombo? Nästan smälter i munnen, SÅ gott! Detta är min lunch idag. Nu ska jag slänga på mig bikinin och gå ner till stranden och sola en stund, kanske blir ett dopp med.. Ska bli superhärligt! Gäller att ta till vara på sommaren.


Likes

Comments

Godmorgon!

Startade denna dag med frukost ute på altanen och en god stabil frukost som uppladdning inför denna dag. Havregrynsgröt, gourmet pro - blandat till chokladpudding, stor klick hemgjort jordnötssmör, hallon & en obligatorisk kaffe! Ska börja införa denna frukost som standardfrukost mer i min vardag då den är välkomponerad av både kolhydrater, protein och nyttiga fetter som håller mig mätt flera timmar och ger energi så att jag blir pigg och glad! :D

Hur brukar ni starta era morgnar?

Likes

Comments