View tracker

Igår var jag på WOD, workout of the day. Grymt pass men ack så jobbigt och svårt.
Fick mycket hjälp av instruktören och insåg snabbt vilken skillnad det gjorde. Kände verkligen av min dåliga bålstabilitet igår och det är något jag verkligen måste jobba på, ÄNNU MER!
I slutet på passet körde vi idioten, burpees och jumping jacks. Efter det var man helt slut men inte passet. Avslutade med idioten igen för att köra slut sig det sista.
Därefter blev det stretching ute i gymmet med gruppen och sen hem och vräka i sig mat!

Idag är man lagom mörbultad... Ska bege mig iväg och köra rehab och rulla igenom kroppen lite senare.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Förra veckan körde jag och Felicia en provvecka på SATS i samband med deras rosa bandet kampanj. Gillar verkligen gymmet och stämningen så nu har jag gått och blivit medlem:) Körde idag ett benpass med frontböj, marklyft, liggande benpress, lårcurl och benspark. En sak som jag är glad över är att jag tog 100 kg i benpressen. Kan verka lite för andra men för mig och mitt onda knä är det suveränt! Imorgon blir det förmodligen ett överkroppspass eller en långpromenad.

Nästa vecka har jag bokat in massa pass!
Måndag: Bodypump
Tisdag: Power step (tycker step är så kul, som dans fast jobbigare) och ev. trigger point
Onsdag: Spinning och Core (vilket är super för mig)
Fredag: Grit Strength

Kul kul kul! Är så taggad!

Likes

Comments

View tracker

Jag och Felicia har nu kört 2 pass på SATS prova-på-vecka. Gillar faktiskt gymmet, stämning och att det känns som ett mer seriöst gym. Blir nog ett år på SATS när mitt andra gymkort gått ut.

Idag körde vi överkropp och imorgon bokade vi in oss på 30 minuter triggerpoint. Tror det kan göra riktigt gott att ge kroppen en genomkörare, men ack va ont det kommer göra! Innan triggerpoint blir det underkroppspass med mark, böj, andra benövningar och mage. Woho!

Slänger med två mellisbilder också ;)

Likes

Comments

De senaste veckorna har jag kokat min morgongröt i micron på jobbet, vilket har inburit att jag fått skippa äggvitan. Nu saknar jag den så framöver får jag koka gröten hemma och ta med. Imorse testade jag att koka med 2 tsk kokosolja och det blev supergott! Nya morgongröten blir alltså: 2 dl havregryn, 3 äggvita (1dl flytande) och 2 tsk kokosolja.

Hade dock ingen äggvita hemma idag så blev ett kokt ägg till istället;)

Likes

Comments

Såhär har min lördag sett ut!

Mötte upp Emma i stan för lunch och shopping, mycket efterlängtat och trevligt!

På eftermiddagen blev det ett nytt mellanmål/PWO, nämligen naturell yoghurtkvarg med hallon, pauluns granola och banan. Väldigt gott och bra med energi.

Nu har jag precis avklarat ett benpass bestående av squats, frontböj, raka marklyft, benpress i smithmaskinen, benspark och bencurl. Benen känns som spaghetti trots att jag körde låga vikter pga knät som börjat smärta igen. Sedan va det ju ett tag sen jag körde ett riktigt benpass så har tappat mycket viktmässigt också. Jag kämpar på och snart är jag tillbaka på banan igen!

Likes

Comments

Körde ett härligt överkroppspass ikväll som var rätt tidseffektivt. La upp passet med 4 superset där jag fick med hela överkroppen och dessutom slapp byta maskin/redskap så mycket.

Bröst: Cable Crossovers
Axlar: Sidolyft utåt i kabel

Rygg: Omvänd chins (för att träna upp styrkan)
Mage: Hängande benlyft

Rygg: Rodd (i maskin)
Biceps: Bicepscurl (i maskin)

Triceps: Skullcrusher (z-stång)
Trapezius: Shrugs (hantlar)

Därefter avslutades passet med tabataintervaller på löpbandet och stretching av hela kroppen!

När jag kom hem blev det en kanelbulle som post-workout;) Det är ju trots allt kanelbullens-dag idag!

Likes

Comments

Begav mig till gymmet efter en veckas förkylning. Är inte helt frisk än men kände ändå att jag var redo för träning.
Körde ett liknande upplägg som jag gjorde hos Jonas på Gympro i lördags. Började med kettlebellsving -> utfall med kettlebell i händerna -> snatch med skivstång (mark-frontböj-press) -> enhandsrodd med kettlebell.
2 varv blev det och sedan körde jag några set frontböj och marklyft. Har tappat så mycket under denna perioden. Tidigare körde jag på 65 kg i mark, med max på 80 kg. Idag var det tungt redan på 50kg!
Hoppas att jag snart är uppe på högre vikter igen. Fokus nu är fettförbränning. Har lyckats lägga på mig på senaste så det blir 2 månaders diet nu:)

Likes

Comments

Detta är min stegräknare som visar den senaste veckan. Jag snittar alltså 8000 steg under jobbdagarna vilket blir 7 km. Inte konstigt att jag känner mig trött och hängig ibland..
Ska sätta mig och räkna ordentligt på min energiförbrukning under veckan så jag kan hålla mig på topp hela dagen. Nu är målet att tappa vikt men jag behöver fortfarande mycket energi för att orka på dagarna!

Likes

Comments

10 matlådor står färdiga i kylen!
Veckans lunchlåda: wokade grönsaker (på bild) med fullkornsris och kyckling (kryddat med chili och curry)
Veckans middagslåda: nötfärs med kidneybönor, avokado, sallad och balsamvinäger

Har börjat äta största delen av mina kolhydrater under dagen när jag är på jobbet eftersom det är då jag behöver de mest. Sedan kör jag en PWO med snabba kolhydrater innan träning för att orka. Därför är middagen inte så mycket kolhydrater i, förutom en liten del i bönorna.

Likes

Comments

När man är van att gå upp vid 5 blir man riktigt glad när man sover till 7 och vaknar utan alarm. Drog mig i sängen ett tag också men magen skrek efter frukost så jag fick gå upp. Har börjat ladda inför ett träningspass med Jonas nere på Gympro vid 12. Blev i vanlig ordning gröt till frukost med kanel, banan, mjölk och ett ägg.
Jonas frågade om jag hade önskemål med passet idag och eftersom jag inte satt min fot på gymmet på 3 veckor kände jag att jag ville svettas rejält. Mitt önskemål blev fria vikter, cirkel/intervall träning, blanda styrka och kondition samt att jag vill få med de långa repen. Kort sagt kommer jag vara helt slut när jag går (kryper) därifrån.

I övrigt blir det att ta tag i allt jag skjuter upp under veckodagarna. Laga skärmen på telefonen är prio ett! Sedan ska jag hinna med att träffa både Emma och Felicia under helgen samt få in ett träningspass imorgon också :)

Likes

Comments