View tracker



(Äldre bild från Mias pass i somras)

Igår körde jag mitt sista benpass inför Racet på lördag. Benen börjar sakta men säkert vänja sig vid den tunga belastningen och träningsvärken dagen efter är inte lika illa som den var efter dom första gångerna ☺️

Idag var det Mias sista utepass vilket då blev en extremt svettigt men väldigt rolig teamwood! Stod största delen av passet på händer vilket resulterade i extremt tjock i huvudet och lock för öronen i över en timme efter att passet var slut! 😝 Men vad gör man inte när tävlingsinstinkten sätter in 😏

Nu kommer de bli lugn och fin träning fram tills på Lördag så kroppen är fräsch nog att ta sig igenom dom där kilometrarna!

Puss o Gonatt!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker




Riktigt roligt att följa med på crossfit idag! Gjorde en hel del övningar jag inte gjort förut vilket alltid är roligt! Måste säga att crossfit växer hos mig och det skulle vara roligt att kunna fortsätta med det lite grann :) Tyvärr är det dyrt och har man häst så är man redan fattig som det är 😏 DOCK är jag med i en tävling där man kan vinna ett årskort på crossfiten i Mjölby men det är väl typ 1% chans att man vinner 😂 Men men, värt ett försök i alla fall 😋

Ni som inte testat, Gör Det!! Ni kommer inte bli besvikna 😉

Likes

Comments

View tracker






Benen fortsätter plågas! 👌Inne i andra veckan maxning och jag känner hur musklerna börjar vänja sig liiiiiite vid den tunga belastningen i alla fall 😅 Dock är det ju fortfarande vidrigt tungt som nog syns på dom snygga minerna 😂 Eftersom jag ska vara med på MVLT Extreme Run på lördag nästa vecka, kommer jag skjuta fram en vecka av maxning för att benen ska hinna få tillbaka lite energi till loppet. Så på söndag kör ja sista maxningspasset på en vecka, så tar jag upp det igen på Måndagen veckan efter 👍 Börjar bli riktigt nervös inför loppet, men ska försöka jogga igång benen så gott som jag bara kan inför det 😉






Imorgon ska jag vara lite otrogen från Mantorpgymmet och följa med en kollega på ett "bring-a-friend" pass på Mjölby Crossfit! Det ska bli himla kul! 👊 Så nu är det nog dax att sova så jag är full med energi tills dess!

Natti Natti! 😴

Likes

Comments



Har maxat benen 4 gånger nu, ungefär varannan dag. Dom är redan helt slut! Det tar mycket på krafterna att utsätta benen för den påfrestningen så ofta märker jag, och dom hinner inte återhämta sig förns det är dax igen...



MEN är det de som krävs så visst! Har bestämt mig för att dom SKA växa, då får jag väl också se till att jobba för det 👊



Idag är "mellandagen" och trots att jag är väldigt trött i benen kände ja att dom behövde röra lite på sig, på annat sätt. Så blev en 4km springrunda nu på morgonen, vilket jag faktiskt är väldigt nöjd med, med tanke på omständigheterna 😁

Nu ska jag vidare till min fina häst, sen är det kvällsjobb som gäller. 3 dagars jobb till sen leeeedig!! 🙏 Åh va ja längtar 😇

Likes

Comments



Resultat! Vad vi alla strävar efter såklart. Alla har vi inte samma mål när det kommer till träning, vissa vill träna för att kunna äta vad dom vill, vissa vill gå ner i vikt och vissa vill gå upp i vikt (i muskler då). Man måste respektera att alla inte har samma mål, det är helt upp till var och en! Din kropp, Du bestämmer!

Mitt mål var från första början att få en kropp som jag kände mig stolt och nöjd med, en kropp som jag inte hade några problem med att visa för pojkvänen eller gå med bikini på på stranden. Tror många delar just det målet med mig. Det målet har jag självklart fortfarande men utmed träningens gång är jag nu även ute efter att bli starkare och öka i muskelmassa. Och träningen är en av få saker som garanterar resultat! Går du in för det så lär du också se resultat! Hur Underbart är inte det!? 💪



Och hur når man sitt mål då? Jo, genom att Anstränga sig!! Både Fysiskt och psykiskt! Jag tycker det ovanstående citatet är bland det bästa! Vill du ha resultat så fort som möjligt (som dom flesta brukar vilja) så funkar det inte att träna en timme och sen gå hem, sätta sig i soffan och äta chips, för det har man gjort sig "förtjänt av". Visst, är du inte ute efter att förlora något kroppsfett utan kanske bara bli starkare i musklerna så funkar ju det! Men vill du att det ska SYNAS att du får starkare muskler och att du anstränger dig så mycket så är det dax att börja tänka på hela dygnet!

På översta bilden är mina resultat hittills, jag är grymt stolt över dessa då det är något som jag slitit hårt med! Dock är det väldigt intressant hur fort man kan skynda på det med hjälp utav kosten! Mellan första bilden (den längst till vänster) och mittersta bilden är det ca 1 år. Det var då jag verkligen satsade helhjärtat med träningen. Tränade 5-6 ggr i veckan och tänkte väl mig lite för på kosten med inte överdrivet mycket. Mellan mittersta bilden och den sista bilden (den längst till höger) är det 4 månader! Här tränade jag exakt lika mycket men började fokusera mer på kosten, och Pang!! Nästan lika mycket resultat som innan tog mig ett år att lyckas med! Det gav mig en tankeställare och självklart en motivation och vilja att fortsätta som jag gör! Och då måste jag ändå erkänna att jag inte är 110% noga med kosten, men jag tänker mig mycket för och ändrar på små saker som ger resultat i längden. Och för mig är det värt det jobbet! 😃

Några saker som jag tex. Ändrat på är att jag begränsat godis/chips till helger, och även då häller ja upp i mindre skålar som typ portioner, så när det är slut så är det slut! Istället för att ha en 1kg godispåse framför sig för då skulle iaf jag äta tills jag kräks 😉 Jag har minskat extremt på kolhydraterna i den vanliga maten och äter nu mer grönsaker och kött istället för massa pasta och ris till exempel. Dom flesta hälsomänniskor säger sluta med sås! Men jag tycker det blir så himla torrt utan, så jag gör här bara en nyttigare variant av det. Turkiskt youghurt och kryddor! Man kan göra massa goda såser på det! Läsk har jag iprincip slutat helt med, dricker istället vatten eller mjölk. Vill man lyxa till det kan man ju ta en Celsius 😋 Byt ut juice mot vatten med c-vitamin i.

Ja, valmöjligheterna är oändliga! Frågan är ju bara, tycker du det är värt det för att få se resultatet? För mig var valet inte svårt efter dessa före-efter bilder 😊😉 Så är detta något ni satsar på, skit i ursäkterna och bara kör!! Allt går, bara man vill tillräckligt mycket! 👊

Likes

Comments





Idag var det back to business med benen! Andra passet med maxning och de kändes bra! Blev till och med lite nervös innan eftersom ja nu redan innan visste hur tungt de var! 😅 Plus att den hejdundrande träningsvärken sen förra gången fortfarande inte hade gett med sig 😝 Men som tidigare sagt: Bästa sättet att få bort träningsvärken är att TRÄNA 😉 Bilderna ovan är från uppvärmningen, att gå upp och ner 60 ggr på lådan e bra sätt att få igång benen och lite puls 👌



Självklart hade jag Sanna vid min sida under passet 😃 Hon fokuserade på bröst och armar, eftersom hon inte kör samma program med benen som jag. Vi får också mycket hjälp av Per som jobbar på Mantorp Gym, han är alltid där o petar o förklarar och inspirerar oss att hålla igång vårt arbete. All heder till honom! 💪

Nu ska här sovas, jobbhelg står på schemat. Natti! 😴

Likes

Comments



Igår körde jag mage/rygg, helt ensam på gymmet! Känns alltid lika skumt men då kan man ju passa på o tönta sig framför spegeln när ingen ser 😉



Har idag, precis nu, kommit hem från en väldigt inspirerande föreläsning med Peter Blaha (mer känd som gladiatorn "Pansar"). Han pratade om allt från mål, träning, skador till kost och hälsa. Mycket bra föreläsning! 👌 Rekommenderar starkt att gå på den om ni får möjlighet 😊



Föreläsningen hölls på HälsoFreak i Linköping och då bjöd som såklart på fika oxå! ☺️ Proteinbrownie och vitamindryck, vääääldigt gott! 😋



Och såklart kan man ju inte låta bli att ta en bild med denna tv-profil! 😄 Nu har vi ännu mer inspiration och motivation att fortsätta ösa på med träningen! Tack för det Peter! 👊

Likes

Comments



Nu ska vi se till att benen börjar växa! Har fått hjälp att lägga upp ett sammanlagt 12 veckors program för benen där ja kommer köra 3 gånger i veckan med just ben! Allt handlar nu om att maxa💦 Dom första 6 veckorna kommer ja maxa så ja klarar av 8-10 reps x3 för att sedan gå över dom sista 6 veckorna o maxa 1-4 reps x3, alltså ännu tyngre. Allt detta med samma fyra övningar hela tiden.



Så idag var första dagen på detta nya programmet, Puh!! Började med uppvärmning såklart, sen var första övningen benböj i smithmaskinen 8 reps x3 50 kg.
Andra övningen var benpress. Vet inte exakt hur tunga varje platta är där men körde 10 reps x3 på "platta 11".
Tredje övningen var "Sumosquat" på steppbräda med kettelbell. Även här 8 reps x3 fast med 12 kg.
Fjärde och sista övningen var vanliga utfall 10 reps x3 25 kg.

Kan lova att mina ben va gelé inför sista övningen, men ser verkligen fram emot att se utvecklingen under dessa veckor! 👊



Under tiden som jag plågade mina ben hade jag Sanna med mig som körde mage/rygg och höll koll på mig så teknik var helt korrekt genom alla övningar 😉 Hon fick även stå vakt ifall det skulle bli för tungt och jag skulle tappa vikterna, kan lova att de va nära ett par gånger 😇 På bilden dödar hon under magen 😉👌

Kommer köra detta upplägg fredag och söndag denna vecka, önska mig lycka till! 😅

Likes

Comments



Idag var det utepass med Mia igen! Denna kallade hon kort och gott för "Bootylicious". Och det var, som ni nog anar, MYCKET rumpa och ben! 😋 Så var man trött innan, såndär segdag som man har ibland och Såklart så började det ösregna mitt i passet oxå! Vad gör man då? Jo man biter ihop och kör ändå! Man ångrar bara dom passen man inte gör! Dyngsur, gelében och skittrött men väldigt nöjd såhär efteråt 💪 Känns alltid så bra efter man tränat, hur man än mådde innan, man gjorde det ju ändå! 😊 👊



Har nu även anmält mig till MVLT Extreme Run den 13 september. Var med på HellRun i Juli, vilket var mitt första sånt "race" jag någonsin kört. Var så sjuukt jobbigt!! Men jag gillar att utmana mig själv och tänja på gränserna så mycket jag kan! Jag överlevde ju HellRun så vi får väl hoppas detta ska gå vägen med 😊 8 km med 38 hinder, wish me luck!! 💦

Likes

Comments


Igår var det bröst, armar och axlar som fick känna på lite smärta 😉 Finslipade lite teknik och lyckades trötta ut musklerna ganska ordentligt👍


Vi blandar gärna maskiner med att jobba mycket med egen kropp och kroppsvikt! Här kör vi vanliga armhävningar fast mot en stång för att verkligen komma ner med bröstet ordentligt. Det är en jättebra början om man ännu inte orkar göra vanliga armhävningar på golvet eller känner att man vill pressa sig att göra fler än vanligt! Träna på att få muskeln uthållig helt enkelt!


Sanna, som efter sommaruppehållet, kommit tillbaka till skola och plugg nu på dagarna hade rätt mycket överskottsenergi! Och som den underbara vän jag är, ställer jag självklart upp för henne och tvingar henne att göra burpees mellan varje set! 😇 Hon gjorde dom dock med lite för lite protest... 😒


Idag är det vilodag för mig! Hade folk hemma hos mig igår för lite födelsedagsfirande så det blev rätt sent. Men vad kul det var! Och senare i eftermiddag blir det kräftskiva hos Farmor och Farfar! 🍴

Hoppas ni har en lika bra helg som jag ☺️

Likes

Comments