I dag är det dax för superset,droppset för benen.
För att kunna utföra detta så måste du veta ditt Max.
Jag börja att värma upp med lätt motstånd. Sedan går jag på 80% av Max sedan utan vila sänker jag till 50% av Max sedan utan vila 30% av Max.

Kör 5 set med reps är mellan 8-15
1 min vila mella seten.

Gäller att få med både bak och framsida ben med olika övningar.

Lycka till

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Kan bara lätt konstatera att kalori intaget blev gigantiskt. Men absolut ingen midsommar mat😂. Det blev Max och en jäkla massa godis , ostbågar och dricka .

Kommer kosta många timmar på gymmet och promenader för att ställa det till rätta igen.

Men det var det värt man måste få unna sig lite fusk oxå.

Ta fram paraplyt och var rädda om varandra prognosen säger regn i dag

Likes

Comments

Blev en långpromenad med frugan & barnen i dag. Vi gick i det natursköna Oset som ligger bara bara typ 2 km från Örebro city.

Likes

Comments

God morgon på er alla.
Tänkte gå in lite på träning och viktminskning i dag.
För att gå ner i vikt är ju som jag skrev i går kalorier in kalorier ut.
Men nu går vi in på träningens biten oxå.
Finns många modeller för hur det ska ske.

Mitt tips är att du kombinerar.
1. Långpromenad i låg,medel,högt tempo.
2, intervall träning är i mitt tycke det som är mest effektivt för att gå ner i vikt. Gör som följer
Börja med en promenad på 10-15 min. Sedan springer du i snabbt Temo 30 sekunder. Sedan går du 1 minut upprepa detta 10 ggr. Det jag beskrev nu är för absoluta nybörjare . Ju bättre kondis du har ju längre löpt tid kan du köra men behåll vilan på 1 minut. Du kommer att komma till ett läge där gång och löpning är lika långa( bra) . I det läget lämnar du det som kallas spjälkningsträning och verkligen kommer in på intervallträning.

Sedan har du träning på gym.
Där handlar det om att aktivera så mycket muskler du bara kan för att bränna energi. Tänk på vilka stora muskelgrupper du har. Rygg,ben,rumpa och mage.
Går ju liksom inte att gå till gymet och träna biceps och tro att man går ner i vikt.

Kommer under vecka ge tips på övningar för vikt minskning

Använd mycket solkräm i dag kära vänner å har en underbar dag
☀️☀️☀️

Likes

Comments

Det finns lika många kostråd som det finns mat.
Jag tänker inte fördöma något av dessa tips och råd ni hittar. Men det finns en regel man inte undkommer hur man än försöker och det är kalorier in och kalorier ut. Äter du för mycket kalorier blir du några kg rikare och äter du för lite kommer du tappa några kg. Sedan finns det alltid undantag beroende på din ämnesomsättning. Finns många bra appar och även sidor där du kan räkna ut ditt kalori behov.
Själv tycker jag jag det lätt blir tråkig mat med snåldiet och man ledsnar fort. Men nu har forskning visat att vissa råvaror har något som kallas för resistenta kolhydrater vilket jag ser som en välsignelse. Jag rekommenderar starkt att ni söker på det om ni söker att gå ner i vikt.

Jag kommer går in djupare på kost och träning , kost, vikt nedgång & träning inom några dagar

Simma lugnt å njut av vädret

Likes

Comments

Har just avslutat ca 1 mils gång med frugan och barnen.

Blev en fusk dag i går och i förgår så kroppen känns faktiskt som en hel soptipp i dag.

Men promenaden var uppfriskande och välbehövlig.

Kommande inlägg kommer just att handla om kost och hur jag ser på det

Sola lugnt nu mina vänner

Likes

Comments

Nu kära vänner ( typ alla 2 )
För att lyckas med sin träning måste du sätta upp mål. Typ vad vill du få ut av din träning.
1. Bränna fett
2. Bygga muskel
3. Få bra kondis
4 . Bara en lite bättre kvalité i kroppen.

Många säger att du kan bränna fett och bygga muskler samtidigt och det stämmer. Men då bör du ha svart bälte i kost och träningslära .
Grundregel för att lyckas med det man vill göra är
1. Kost
2. Sömn
3. Träning
Och just i den ordningen. För får du inte ordning på kosten kommer resultaten att utebli och du ledsnar och lägger av.
Sömn är jätte viktig för att orka både mentalt och fysiskt. Plus att kroppen återhämtar sig och reparera sig vid sömn. Så det är ett måste för en effektiv träning.
Träning. Många som kommer till gymet tror att världen kretsar runt dom och det ska stylas med tunga vikter för dom tror att andra blir impade. Här är en News flash finns inte många som ens bryr sig att du är där. Men något man ser är när folk inte kan hantera viken/övningen dom lägger på utan det blir helt fel ( kommer gå in på det vid ett annat tillfälle).
Så fokusera på din teknik istället för höga vikter. Du kommer dit så småningom om. Finns massor med bra och dåliga övningar på youtube och andra sidor. Mitt tips är att fastnar du för någon övning så prova men med lätta vikter och känn så det känns rätt. Jag kommer gå in på övningar lite längre fram likaså kost & tillskott.

Så over and out for now

Likes

Comments

Då är dagens arm pass avklarat och det är dax för lite mat åt muskulaturen. Men innan detta blev det proteine , keratin och lite amino. Detta för snabb återhämtning 💪.
Kommer lite senare ge min syn och tips till dej om träning och mat
Over and out

Likes

Comments

Japp då är dagen äntligen kommen. Nu ska socker intaget minimeras och det ska bli lite grönare på tallriken.
Men för att ge kroppen en bra återhämtning efter natten så startas dagen med protine,keratin & amino. Sedan blir det långsamma kolhydrater via havregryn och mild naturel yougurt.

Likes

Comments

I morgon börjas det på allvar. Har tränat i 4 år nu med blandat resultat. Men med den erfarenhet jag fått under dessa år kommer jag nu att förverkliga på allvar. Och det är denna resa ni ska få vara med om. Även åter blickar tips & råd kommer jag att dela med mej av

Likes

Comments