View tracker

Som med det mesta finns det en mängd olika varianter och val, både bra och dåliga. Men vilken app är bäst när det gäller träning? Personligen gillar jag Moves bäst, den känner av hur långt man sprungit, gått, cyklat osv. I vilken hastighet, hur många kalorier man har bränt och hur många steg man tagit. Den har allt man behöver. Det ända dåliga med den är att den kräver mobildata/wi-fi, så den är inte så bra om man är utomlands, vilket jag är nu så då använder jag istället en app som heter Accupedo, den är inprincip samma som Moves, men Moves är lite "känsligare" eller vad man ska säga. Moves har också MovesNote, som är en diagram app och Evernote som är en antecknings app. Jag använder Evernote som träningsdagbok, utvärderar hur det har gått osv, där kan man även göra väldigt bra checklistor.
Det finns som sagt väldigt många, men dessa är mina favoriter.
Ha det bra!
;)
Kram<33


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Var ganska utmattande, jag sprang på en naturslinga som var mycket upp och ner vilket är jättebra.;) trots att jag har stretchat kommer jag nog ha en ordentlig träningsvärk imorgon. Och eftersom träningsvärk är samma sak som muskelbrist så ska man inte pressa sig så hårt för att förhindra skador, så det får bli en långpromenad.
Ha det bra!;)
Kram<
;33


Likes

Comments

View tracker

Ibland orkar man inte, så är det. Men om man lägger 10minuter på träningen de gånger man inte känner sig motiverad så håller man "gnistan vid liv" eller vad man ska säga, för vanans skull. Man behöver ju inte göra något jätte avancerat, man kan göra några situps, armhävningar, squats osv hemma, man behöver inga gymmaskiner för sånt. När man väl är igång brukar man faktiskt orka lite mer än man tror. Det är är ju bättre att göra lite än ingeting alls.
Ha det bra!
;)
Kram<33


Likes

Comments

Gick bra..;) jag sprang lite huller om buller eftersom jag aldrig har sprungit här och inte vet några bra vägar. Imorgon ska jag iallafall springa en naturslinga som är typ 2km så springer väll den några varv.
Ha det bra;)
Kram<
;33


Likes

Comments

Mitt bästa motivationstips till er som faktiskt fungerar när man har en "latdag" och bara ligger i soffan, är att gå och klä på er träningskläderna. Det tar 1 minut. När ni sedan har dom på kan ni gå tillbaka till soffan om ni känner för det, men det gör man oftast inte. Jag blir alltid väldigt motiverad när jag tar på mig mina och då känns det fel att gå tillbaka till soffan.
Ha det bra
;)
Kram<33


Likes

Comments

Det som framför allt motiverar mig när jag tränar är att ha en fin kropp, vilket höjer mitt självförtroende. Jag mår bra både psykiskt och fysiskt, vilket jag tror de flesta gör;) En annan bra sak med träning är att man automatiskt tänker mer på vad man äter. Efter en lång springtur skulle jag få ganska dåligt samvete om jag satte i mig en påse chips t.ex, man tappar de sorts "suget" eller vad man ska säga. Jag säger inte att jag aldrig äter sötsaker, men det har blivit betydligt mindre sen jag började träna.
Ha det bra
;)
Kram<33

Likes

Comments

Just nu springer jag 3mil/vecka, vilket jag brukar fördela över 5 dagar, så 6km varje dag:) Jag springer måndagar, tisdagar, onsdagar, lördagar och söndagar oftast. Denna veckan har jag däremot inte sprungit eftersom jag har varit sjuk typ, jag vet inte, någon slags halsont. Men nu mår jag iallafall bra och imorgon åker jag och min familj till Norge. Vilket betyder att jag har lite att ta igen, imorgon hinner jag inte springa eftersom vi kommer dit sent, men det gör inget, i nordnorge är det ju väldigt fint så jag kommer springa minst 1mil/dag.;)
Miljöombytet är väldigt härligt, nu bor jag ganska nära Gbg och där uppe är luften mycket friskare! Ha det bra:)
Kram<
;33


Likes

Comments

En huvudregel när det gäller träning är att skaffa sig vanor, träna regelbundet. Om man till exempel har bestämt sig för att springa 4 dagar i veckan så gör man det, det låter dumt när man säger det, är det inte uppenbart? Jo det borde det vara, men om man inte är tillräckligt motiverad är det vanligt att man kommer med ursäkter som är "viktigare". Så hitta något som motiverar dig, må bra, få en fin kropp, bättre kondition, det är upp till dig. Så fort du är motiverad skaffa dig vanor och börja träna regelbundet.
Kram<33


Likes

Comments

Först måste jag bara observera att denna bloggen finns för er, jag tror att de allra flesta behöver motivation, inte bara för träning men det kan vara lite extra viktigt när det gäller det eftersom det kan vara svårt att skapa en rutin i början. Man kommer ofta på ursäkter till att inte träna och när man väl har hittat något viktigare ser man ofta på träningen som ganska "oviktig" och slingrar sig mer och mer. Så om man inte är motiverad håller det oftast inte, mitt tips till är alltså att prioritera träning som viktigt från början. Som sagt, denna bloggen finns för er. Jag tycker själv att det är ganska ointressant att läsa om vad andra gör och detaljer om deras liv, eftersom jag lever mitt.
Kram<33

Likes

Comments