I onsdags fyllde Andreas 40 år och vi var lediga tillsammans hela familjen. Han ville inte ha något kalas eller bli firad på ngt speciellt sätt så vi tog med oss farmor och farfar över till Danmark på en dagstur. Mysig champangefrukost på båten, lite shopping, en öl i Danmark för att sedan äta middag på vigårda på avenyn när vi var tillbaka. Underbar tur med finisarna.

Igår var vi lediga och bara grejade här hemma, jag var en sväng på ett spännande möte. Efter det hämtade jag ut ut vår nya hårtrimmer eftersom den gamla kapsejsade på semestern.

Emilia hade sin första fotbollsträning, Philippa var på pass på gymet och Andreas stack ut och cyklade, jag passade på att springa 5,5 km under E:s träning. Så skönt när Jag känner att kroppen orkar mer och mer :-) kroppen är fantastisk!

Ta hand om er och ha en fin dag!

Det tar sig💪 5,5 km på 41 minuter i bunketorp😀 så tacksam för att jag har en kropp som är stark och kämpar🙏

Ta hand om dig själv så du mår som bäst, det är först då du kan ta hand om andra på bästa sätt <3

Idag fyller mannen med stort M år, världens bästa man och pappa har vi idag firat på hans 40-årsdag<3
Eftersom han inte ville vara hemma eller ha kalas så blev det en dagstur till Danmark tillsammans med Andreas föräldrar. Har haft en supermysig dag med god mat, härligt väder och glada barn :-)

Tänk... 40 år och vi har hållet i hop i mer än hälften av dem:-) och kärleken blir bara starkare och starkare. Underbar känsla<3

Ta vara på dig själv och njut av det lilla i livet!

Borta bra men hemma är verkligen bäst<3 ligger min goa säng och bara njuter. Underbart att vara hemma igen även om vi har haft fantastiska dagar på semestern.
Strömstad, trysil och Lindvallen har verkligen levererat och vi har kunna njuta till fullo, havsbad, löpning, cykling, goa middagar trevliga vänner och en massa mys :-)

Igår gick cykelvasan av stapeln och Andreas gjorde ett grymt bra lopp medans jag och tjejerna kammade hem langningspriset ;-)
På kvällen blev det grillning med våra fina vänner från Funäsdalen och precis när kaffet skulle intas och vi flyttat in kom regnet, snacka om tur :-)

Ta hand om dig!

Lindvallen visade upp sig från sin bästa sida:-)

Nöjd och glad efter målgång!

Andreas med teamkompisen Conny

Underbar natur

Har haft en rolig dag med så otroligt många härliga människor med ett leende på läpparna. Det är så underbart att känna när det smittar av sig! Glädje och lycka ger glädje och lycka!

Vi åt en god lunch på experium här i Lindvallen och hade förmånen att sitta tillsammans med härliga Emma Igelström :-) en otroligt inspirerande tjej som jag är glad att ha fått träffa och hoppad på att få träffa och prata mer med snart igen!

Lite middag i stugan efter en heldag i meridatältet och när Andreas gick på sitt teammöte passade jag och tjejerna på att gå och ta en god drink på skilodge :-) alkoholfri valledrink till mig och Emilia och en efterlängtad vaniljlatte till Philippa<3

Nu är det dags att hoppa in i duschen och pausa lite. Imorgon kommer det bli en lång dag med massa roligheter :-)

Natti natti<3

Andreas längst till höger och endel av Meridacyklisterna :-)

Härligt inspirerande Emma Igelström

Philippa njuter av sin vaniljlatte<3

Emilia och den goda valledrinken :-)

Kämpa kämpa kämpa!

Lite njutning i solen hann jag oxå med idag! Underbart!

Godmorgon!
Igår lämnade vi trysil för att ta oss vidare till Lindvallen och cykelvasan. En härlig helg med massa goa människor väntar.
Jag sitter i soffan med mitt morgonkaffe och tittar ut och bara njuter :-) var tvungen att öppna altanen och känna på solens strålar mot mitt ansikte och det var bara så skön start. Himlen är klarblå och det blir en bra dag idag <3

Emilia skulle köra barnens Vasalopp här i Lindvallen idag men helt plötsligt kände hon sig för stor och ville inte cykla alls. Hon har fått upp ögonen för Merida-tältet där hon ska vara med idag och dela ut tävlingslappar istället. Det är tydligen roligare ;-)
Idag ska vi bara njuta och mingla runt med härliga glada människor som ger en massa positiv energi :-)
Njut av dagen!

Inte ett moln så lång ögat kan nå....<3

Igår hade vi en helt underbar dag igen ;-) vi tog oss uppåt mot trysilfjället med cyklarna och vårt mål var fjällrundan, en fantastiska cykel och vandringsled på ca 1,3 mil runt trysilfjällen. Vi cyklade en bit för att sedan stanna och dricka lite kaffe och självklart en twix till tjejerna :-)
Vi njöt av grym cykling och underbar natur.

Väl hemma smakade hamburgaren vi lagade till lunch så gott.

Lite vila på det och sedan ner till dalen och cykla i bikeparken Gullia med grymma cykelleder och pumptracs. Emilia lyckades krascha med cykeln men klarade sig som tur var med bara skrapsår på knä höft och armbåge.

Ljuvligt väder hela dagen så vi avslutade med grillat kött, potatisgratäng, prosecco ( fanta till tjejerna) och ett parti Fia med knuff :-)

Idag är vädret värre och regnet det bara öser ner. Men på med regnkläder och ut så får vi nog en fin sista dag i trysil med:-)

Precis utanför dörren växer massor med blåbär. Philippa plockar och plockar. Mmmm så gott, igår fick vi blåbärspaj till efterrätt och idag blir det blåbär på gröten :-)

Backträning under vår flällrunda igår!!

Ljuvliga vyer

Sitter och njuter i soffan av morgonkaffet och kikar ut på solens strålar som ser ut att värma gott där ute :-)

Efter frukost ska vi ut på dagens första cykeltur som ska ta oss runt toppen av trysilfjället. Ska bli spännande att få se på mer vyer och njuta av vacker natur ännu en dag<3

Känner mig så tacksam och priviligerad att få uppleva allt vi upplever tillsammans med de bästa jag vet <3

Njut av dagen och ta tillvara på dina fina <3

Haft en helt magisk dag i trysil med grym cykling och härlig utsikt.
Helt tossigt är det oxå att min bästa vän som jag känt sen jag var 6 år och vi gick på lekis oxå är här med sin goa familj. Supermysigt att äntligen träffas, fast vi inte bor så långt ifrån varandra hemma så lyckas vi inte få till det och träffas så sällan men nu helt ovetande om varandras planering så går vi och bokar in semester i trysil exakt samma dagar och bor bara en liten bit ifrån varandra. Så mysigt!
Idag blev det till att testa Magic mouse, en cykelled från fjället och 7 km ner till dalen. Helt magiskt att cykla på så fin stig samtidigt som vi hade grymt bra utsikt. Hela familjen var nöjda :-) väl nere i dalen hittade vi en hel bikepark med olika banor att cykla och tjejerna var supernöjda, den blir det mer av imorgon!
Efter en mysig taco-kväll med våra goa vänner blir det tidig natt<3

En go springtur imorse med trötta ben och ett iskallt dopp i det blå efteråt. Idag fegade jag inte ur men shit vad kallt det var.... brrr....
Städade stugan och packade bilen för att åka vidare mot nästa stopp: Trysil. Resan gick bra och vi kom fram som vi skulle.
Vi åt middag och installerade oss i stugan. Utan internet och tv så fick det bli en kvällspromenad. Vi skulle bara gå en liten sväng men det slutade med att vi hamnade högst uppe på toppen av trysilfjället. Grymt vacker natur och fin utsikt. Vi rekade lite cykelvägar inför morgondagens bravader och vandrade hemåt mot stugan igen. Så vansinnigt stolt över våra tjejer som fixade denna vandring utan gnäll och tjat!

Natti natti <3

Härlig sol som sällskap på morgonrundan

Denna utsikten lever jag på länge

På väg upp till trysilfjället

Nära nu.....

Härlig solnedgång när vi kom upp på toppen

Grymma familjen :-)

Lillfisan spanar lite<3

Vaknade till solens strålar idag, ljuvligt!
Matsäck fixad och frukost intagen, Andreas rullade till start och jag och tjejerna tog bilen i till centrum, helt plötsligt var min plånbok borta så jag fick släppa av tjejerna vid startområdet hos Andreas och åkte i panik tillbaka till stugan, hittade plånboken och åkte tillbaka till start, hann precis träffa Andreas innan starten gick.

Jag och tjejerna tog bilen till Halden och vidare in i Norge för att stanna vid vårt langningsställe. I år lyckades vi perfekt till skillnad mot förra året då vi missade Andreas och han fick köra utan ny flaska.
Väl i målområdet smaskade vi i oss vår matsäck och hejade in min grymma man och tjejernas goa pappa i mål!

Solen har precis gått ner och vi sitter i stugan och njuter av ett glas rosé efter en härlig dag i solen medans tjejerna stack ut till nyfunna vänner på studsmattan här intill<3

Trött liten tjej väntar på pappa som är på väg in i mål<3

Heja pappa!!!!

Du är grym! Vår hjälte<3

Gott grillat kött till middag

Mys i stugan <3

Älskar Ett positivt sinnes peppande texter!