​Redan 28:e Juni hur kan det gå så fort?! Men den bästa träningstiden enligt mig har precis börjat. Den tiden då man svettas redan innan man börjat springa och sedan kan ta ett dopp efter löpturen när man är i stugan utan att behöva bda bastu innan. Visst det kan vara skönt att springa en krispig höstdag när luften är så där klar och underbar att andas in. 

Idag var det en vilodag då jag tränar varannan dag och imorgon står det korta intervaller på schemat. 30sek x 10 med 30sekunder vila mellan. Innan och efter så är det 10 minuters uppvärmning och nedvarvning. Längtar faktiskt redan även fast jag vet att det kommer vara jättejobbigt och att jag kommer vilja sluta mellan varje intervall men det kommer jag inte att göra. Det programmet som jag följer finns i Stora löparboken för kvinnor som Lofsan och Jessica Almenäs har skrivit. Den tycker jag är så bra och funkar verkligen för mig! 

Det är även som så att imorgon är det ingen vanlig dag därför att min gudson tillika kusinbarn Hilmer fyller 1år. Men kalas är det inte förrän på Lördag. Är så nöjd med presenten som han ska få. För han ska nämligen få en ryggsäck som hans namn är broderat på och den är så fin! Är verkligen så nöjd med den och hoppas att han kommer tycka lika mycket om den som jag gör. 

Ha en jättebra kväll! VI hörs...

Likes

Comments

En ny blogg, och många tänker säkert NEJ inte en till träningsblogg. Men jo detta är en ny träningsblogg men som jag även kommer använda som en träningsdagbok för jag kommer skriva om alla mina träningspass och hur det känns osv. Det är även så att jag hoppas att jag genom denna blogg kan inspirera andra till att vilja träna eller fortsätta att utveckla sin träning ännu mer. Till största del kommer det handla om löpning och cykling då jag tränar det mest.

Dagens träningspass bestod av 30minuter lätt jogg då jag har haft ett litet träningsuppehåll på en vecka ungeför efter vätternrundan vilket kroppen verkligen behövde. Men nu ska jag komma igång med löpningen på riktigt och näst på tur är det Lidingöloppet som gäller för mig vilket ska bli väldigt kul men också såklart väldigt jobbigt men det är det värt. För älskar nämligen stämningen som bara finns på tävlingar. Mitt mål är att orka springa hela loppet och komma in på en tid under 4h. Det ska gå hoppas jag och det kommer att bli många backpass men det är det värt. Kruxet med mig att jag behöver ha ett mål för att kunna träna annars så tycker jag att det är tråkigt att träna! Hahaha jag vet jag är konstig men så är det i alla fall och sen får alla andra hitta sina egna anledningar till att träna men det är min.

Nu ska jag göra matlådor inför jobbar onsdag och torsdag!
Vi hörs...

Likes

Comments