Header

Kost

Daxs för att snart dra till gymmet och då såklart blir de lite gymprep, så tänkte äta lite keso med frysta hallon och blåbär och ett knäckebröd med kokt ägg, tomater och persilja så gott!

Så ska jag ta på mig lite andra kläder och ta några vitamintabletter och fettförbrännare Ripped från hardcore sen drar jag till gymmet!

//Julia

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Träning

Så nu är jag äntligen hemma efter 3 timmar av aktiv träning, det lär kännas imorgon. Träningsvärk kan vara jobbigt men ändå den mest underbara känslan, det är som en bekräftelse från kroppen att man har gjort ett bra jobb och att man har kämpat. Jag brukar använda själva träningsvärken som motivation att gå och träna eftersom träning tar bort träningsvärk. Nog pratat om träningsvärk och till själva passet jag gjorde idag, detta passet fokuserade jag mest på rumpa och kondition.

Jag började med 40 min på crosstrainern som uppvärmning klart jag kunde använda de vanliga löpbandet, men känner att jag får med hela kroppen mycket mer på crosstrainern vilket är viktigt när man värmer upp. De första 5 minuterna så kör jag i vanlig takt för att få igång kroppen och sedan kör jag på så snabbt som jag orkar. Försöker hålla samma takt och hastighet genom hela och samtidigt koncentrerar mig på att spänna kroppen så mycket som möjligt för att maximera. Efter att jag har gjort det så stretchar jag ut mina muskler och leder och börjar med de fyra olika övningarna.

• 4x30 step-ups
• 5x25 vanliga knäböj
• 4x30 sido-utfall
• 3x15 sumo knäböj

Efter att jag är klar med repsen så går jag direkt på löpbandet och springer i 10 minuter, sedan börjar jag om från början med övningarna. Jag avslutade med plankan, ett jätte bra sätt att verkligen pumpa ur de allra sista. Viktig sak att tänka på när man gör plankan eller vilken övning som helst egentligen är att inte svanka, stå snett eller ha dålig hållning när man t.ex lyfter, då skadar man mer musklerna och bygger dom fel istället.

När jag är klar i gymmet brukar jag gå en runda på 30-40 minuter för att "jogga ner" och få lite frisk luft på köpet. Även om träningsvärk är underbart så är de väldigt viktigt att stretcha så att man iallafall kan röra sig dagen efter, och så minskar man risken att skada sig eftersom musklerna blir stelare när man tränar och stretchningen gör en mycket rörligare.

//Julia

Likes

Comments

Kost

Kickstartar dagen med gröt, färska jordgubbar och knäckebröd med persilja och pressad citron på så himla gott!, Gröten gör så man håller sig energirik under hela dagen de är en sån energiboost.
Efter jobbet så blir det ett konditions- och rumppass på gymmet, kommer lägga upp passet senare ikväll.

//Julia

Likes

Comments

TPower är en blogg som kommer drivas av två träningsamatörer Elin och Julia. Bloggens fokus kommer läggas på träning och kost. Ingen av oss är utbildade inom några områden utan detta är sådant som vi har märkt fungerar för oss. Vi kommer göra träningspass både som man kan göra hemma utan maskiner men även pass där maskiner ingår.
Varför vi valde att starta denna bloggen är för att majoriteten av de tränings bloggar som finns är redan väldigt långt fram och är oftast väldigt vältränade och har bra koll på sin kost. Vi är två amatörer som precis startat och vill visa er hur vi gör för att få framsteg och lyckas med de mål som vi själva satt upp. Så om ni är sugna på att få tips från två amatörer hur vi håller våran energi uppe för träning och svårigheterna med sötsuget så har ni hittat rätt.

Likes

Comments