För ett par veckor sen bestämde jag mig för att inte jobba dessa 2 veckor innan skolan börjar som jag skulle ha gjort och jag känner att det var ett väldigt bra beslut att ta.
Ända sen i maj har jag dragits med yrsel. Varför jag får yrsel beror på ångest har jag kommit fram till.
När jag känner denna ostadighetsyrsel får jag mer ångest för att jag inte har vetet vad de beror på och blir frustrerad när det inte ger med sig och att jag inte kan eller orkar göra det jag vill göra, och tillslut blir det en ond cirkel som är väldigt svår att ta sig ur.
Jag är fullt medveten om att jag funderar, oroar och grubblar för mycket om alldeles för mycket onödiga saker.
Men jag har kommit fram till vad det är jag har och det kallas för fobisk yrsel vilket stämmer in på pricken det jag känner. En känsla att gå på en båt och vara rädd att tappa balansen. Men efter alla dessa år jag hade panikångest när jag var lite yngre så har jag ändå lärt mig att hantera det bättre och de är det man måste lära sig, för ju mer man jagar upp sig desto värre blir allt.
Men jag har börjat gått på zonterapi som verkligen har hjälpt mig en bit på vägen känns det som och jag hoppas att jag i framtiden kan bli helt fri från mina demoner i huvudet. För i dagsläget känns det så långt borta att jag kommer kunna bli lika spontana som mina vänner med allt vad det innebär med utomlandsresor osv...
För jag måste ha flera veckor att bearbeta det och planera allt i minst detalj, och i längden blir det så energikrävande och i slutändan blir det för mycket för mig och jag väljer det bekväma istället för att utsätta sig för det man tycker är jobbigt och det är det man ska göra, det är jag fullt medveten om. Men det kommer, så småningom, det är jag säker på. Men det får ta lite tid.
Trots detta så har jag verkligen haft en fantastisk sommar med mina nära och kära och hunnit med precis allt jag velat även fast jag inte riktigt har känt mig helt hundra och det är jag glad över.
Jag känner mig också väldigt redo att börja plugga den 28 augusti och få in rutiner igen, det brukar hjälpa mycket. Men jag vet också att det kommer bli tufft då det blir tidiga morgnar, mycket pendling fram och tillbaka med tåg till Gävle (jag som knappt åkte kommunalt för några är sen för jag fick panikattacker så fort jag satt mig i en buss eller på ett tåg) och mycket plugg. MEN som sagt så måste jag börja utsätta mig för det jag tycker är jobbigt och är utanför min comfortzone.
Kram på er och ta hand om er!

I tisdags kom norrbys ut till stugan för att stanna en natt. Vi promenerade, badade i tjärn, kollade på film, åt godis, grillade till middag och hade det super mysigt. På onsdag bar det av hemåt igen och middagen intog jag och Anton på kicks följt av engmans kapell i kyrkan. Fick tyvärr gå efter halva konserten för jag hade så ont i kroppen och halsen, det visade sig att febern hade hälsat på så natten gick jag på Ipren men fick inte sova speciellt mycket.

Dagen därpå hade jag nästan inge feber så vi tog oss iväg på yantra café för en lunch med mamma, Erika och Anna-Karin i solen. Åt en supergod salladsburgare med räkor, ägg och avokade och även en rawfood kladdkaka med jordgubbar for ner som också smakade gudomligt.

I lördags så åkte jag och Anton iväg på creperiet för en lunch.
Och middagen intogs i nore innan det blev en tur till Frida där vi spelade spel och gosade med Melker.

I söndags kom pappa förbi på söndagsfrukost. Hann även tvätta 6 maskiner med tvätt och bädda rent i sängen. På kvällen åkte jag, Anton och flisan till lakbäck när Anton slutat jobba. Har inte gjort mycket alls då jag varit jätte dålig. Har aldrig haft så ont i halsen som jag har haft sista dagarna, måste ha åkt på halsfluss eller nått. Men jag hopps det håller på att ge sig.
Nu sitter jag på stationen i hudik och väntar på att bussen ska komma så jag kan åka hem. De andra stannar tills imorgon men jag och Anton hade lite planer tills ikväll. Ha en bra dag! puss

I onsdags var vi bjudna på lunch till grannarna här ute i stugan, och till efterrätt blev det en gudomligt god blåbärspaj med alldeles nyplockade blåbär. Tanken var att jag skulle hem på eftermiddagen men eftersom jag inte hade nått hem att göra och även resten av familjen skulle mellanlanda här en natt då de kom från Grisslehamn, så jag stannade och åkte hem på torsdag.

På kvällen kom tjejerna hem till mig där vi drack lite vin och hade super trevligt innan vi promenerade till rosehills. Jag och Anton var hemma vid halv 1 och då somnade vi på en gång.

I fredags regnade det och var tråkigt väder nästan hela dagen men efter middagen trotsade jag och flisan vädret och promenerade upp tillrolfhamre, vilket kanske inte var en jätte bra idé då de bokstavligen gick att vrida ur oss när vi var framme. Skjutsade sen Anton till ner till golfen och jag åkte hem och tog en lång jättevarm dusch för jag vart så frusen. Kröp sen ner i soffhörnet, tände lite ljus och åt lite godis innan jag somnade.

Igår på dagen var jag, pappa och Anton på pomeranshuset där pappa bjöd oss på super god lunch i solen.

På kvällen var det dags för hudikkalaset och vi hängde i heden hos Frida innan vi åkte mot hudik för en hel kväll. Jag och Anton åkte sen ut till stugan och sov och somnade inte fören efter 3 nångång och det resulterade i att vi sov till efter 10 imorse. Solen sken så efter frukosten var jag ute och körde intervaller i värmen och sen hoppade jag i havet och duschade av mig, så jäkla skönt. Anton åkte hem för jobb så hela eftermiddagen har jag legat i hängmattan och lyssnat på ljudbok. Nu blir det middag och en kvällspromenad sen tänker jag inte göra så mycket mer idag. Hoppas ni har haft en bra helg! puss

I lördags åkte jag ut till stugan och det tog inte långa stunden tills bästa Sanna ringde och frågade om hon fick kika förbi, det slutade med att hon sov kvar över natten och vi gick upp till ett strålande lakbäck på söndagmorgon. Startade dagen med en löprunda följt av ett träningspass på stranden innan vi kastade oss i havet för att svalka av oss. Sen vart det en heldag i solen vilket var hur härligt som helst!
När Sanna åkt hem tog jag och isa en promenad runt lakbäck och avslutade dagen med en tallrik med risgrynsgröt till kvällsmat. Vid halv 2 på natten rullade Anton in då han åkte direkt efter jobbet från Ljusdal klockan 12. Så morgonen därpå gick vi upp vid 9 och joggade runt lakbäck och sen badade vi i tjärn. Dagen spenderade vi inne i stan där vi strosade runt i affärer och lunchade med Marc.
På kvällen bjöd vi mormor och morfar på pasta till middag sen flyttade vi oss till sängen där vi somnade till en film.
I förmiddags åkte Anton hemåt så jag och isa åkte med han en bra bit så släppte han av oss så sprang vi hem. Nu blir det snart lunch sen tänker jag inte göra så många mer knop idag, möjligen baka lite bullar lite senare på eftermiddagen! puss

Jag hade en super mysigt och rolig dag med tjejerna i tisdags. Var uppe till gruvan i Ramsjö och kollade in det turkosa vattnet, myste framför brasan, spelade med andra ord och skrattade till magarna gjorde ont, åt tapas för att sammanfatta det lite kort.

I onsdags så var hela tjocka släkten på den årliga middagen farmor och farfar brukar fixa på sommaren då alla är hemma. Så det vart grillat med en massa goda tillbehör och till efterrätt vart det rabarberpaj med vaniljsås. Var inte hemma fören närmare 1 och då var det bums i säng.

Igår vaknade vi upp till ett soligt Ljusdal så efter jordgubbar med mjölk till frukost och en promenad ner till golfen där Anton var och slog lite så åkte vi till nore och tog oss ett skönt dopp. Anton jobbade på kvällen så jag spenderade min kväll hos mamma och pappa där vi åt köttfärssås till middag.
Idag var vädret dock inte lika bra. Men istället för att ligga inne och sura över det så tog jag med mig isa och fick skjuts upp på måga där vi sprang 7,5 lugna kilometer och det var verkligen så skönt. Väl hemma igen fick jag nått ryck och bakade en drömrulltårna som verkligen vart skitgod så efter lite fika i magen däckade vi i soffhörnet och här ligger vi kvar. Trevlig helg på er! puss

Igår innan vi åkte hem från stugan så gick vi på en härlig morgonpromenad i solen, sen åt vi brunch ute på altanen innan vi åkte hemöver.
Väl hemma så tog jag och josse en liten promenad med hundarna i regnvädret.
Sen resten av kvällen lagade Anton och jag natchos till middag innan det vart en helkväll i soffhörnet framför Arne Dahl som vi precis har börjat kollat på, så himla bra är det.
Idag är det tisdag och jag började min morgon klockan 9 med en god frukost sen åkte jag och flisan upp på måga och sprang, och idag var det tunga steg, verkligen olika från gång till gång. Nu är jag hemma igen och ska kasta mig in i en dusch och fräscha till mig lite innan Hanna och josse kommer och hämtar mig klockan ett då vi beger oss till Linns stuga ovanför hennan för en heldag, så mysigt! Ha en bra tisdag. puss

I veckan som var tog jag med mig flisan och sprang på måga, hann inte mer än 500 meter så öppnar sig himlen och det öser ner regn. Hade telefonen med mig så fick stanna och ta av mig strumpan och lägga telefon där och stoppa den i sport-bhn, så det var inte den bästa springrundan jag gjort om man säger så. Blöt och frusen la vi oss i soffan hemma hos mamma och pappa och myste. Middagen blev en pizza för min del då Anton var ute på annat. Sen blev det rensning i köket som jag dragit på alldeles för länge.

I torsdags och fredags hoppade jag in och jobbade och efter jobbet så åkte jag och gjorde mina naglar sommarfina inför semestern. Sen satt jag mig i bilen och styrde till lakbäck.

Och i lakbäck är jag kvar än och blir här tills imorgon. Igår tog jag en springtur i morgonsolen följt av ett kallt men väldigt skönt dopp i havet. Resten av dagen låg jag ute och njöt i solen med några olika poddar och min målarbok.
På eftermiddagen kom även resten av familjen så vi åt kräftpasta till middag och glass till efterrätt innan vi däckade allihopa i bra tid.

Idag har vädret varit en aning sämre, det har närmare bestämt regnat exakt hela dagen!
Vid 2 fick jag nog av att ligga inne så jag satt på mig regnkläder och trotsade vädret för en promenad med isa. Var ute i nästan 1 timme så när vi var hemma igen tog jag en lång varm dusch och la mig sen i min lillstuga med en glas mjölk, mormors nybakade sockerkaka, en film och ett stycke blöt hund. Nu har vi ätit grillat till middag och jag inväntar att Anton snart ska komma. puss

Igår packade jag, Anton, Linn, josse, Sanna och Oskar in oss i bilen och styrde mot Leksand sommarland för en heldag. Vi hade inte vädret helt på vår sida men solen kikade fram lite då och då. Men trots det hade vi verkligen en kanon dag och hade så himla roligt, man blir som barn på nytt alltså.
Var inte hemma fören närmare 8 och då var vi helt slutkörda. Så en dusch, makaroner och korv till middag och mjukiskläder satt fint. Oskar och josse kom förbi en sväng och hade med sig godis och chips så kollade vi på tv. Sen slocknade vi på en gång vi la oss i sängen och sov till halv 9 imorse.
Åt frukost och sen tog jag med mig flisan och sprang på måga och sen vart det en minigolfrunda med Hannes på campingen.
Ikväll har jag varit själv hemma då Anton är i Gunnarsbo, men jag stannade hemma för jag orkade verkligen inte åka iväg. Så jag har tagit en lång dusch med hårinpackning, vilat, målat naglarna, ätit pizza till middag, kollat på film och ätit glass med chokladsås och jordgubbar är lite av min eftermiddag och kväll har bestått av. Hoppas ni har haft en fin tisdag! puss

I tisdags efter jobbet åkte jag och några jobbarkompisar och sprang 5,7 i solen, jätte skönt var det!
I onsdags så slängde jag ihop en kebabsallad till middag när jag kom hem från jobbet och sen åkte jag och Hannes på bilbingo, men kom tyvärr hem tomhänt denna gången också.
Igår efter jobbet åkte jag och Lena upp på elljusspåret och sprang 4,5 km i cykelspåret. Så mycket sten och backar kämpade vi oss igenom. Hann sen hem och städa undan, bädda rent och duscha innan finaste Sanna kom med Kina mat vi åt tillsammans till middag under en varsin filt i soffan. Hade en jätte mysig kväll som vanligt och hon gjorde mig extra glad när hon kom med en "lycka till" blomma inför mina kommande studier till hösten, så snällt av henne!
Nu sitter jag och räknar ner tills jag går på semester, det är dryga timmen kvar och som jag längtat. Vi firar det med att ta ett varv på måga innan jag tar mitt pick och pack och beger mig mot delen där familjen Bengtsson redan är, Erika har hyrt stuga åt oss så där spenderar vi även natten innan jag förmodligen åker vidare till stugan imorgon då Anton jobbar både lördag och söndag kväll. puss

Men nu värker semester närma sig alltså, 4 dagar kvar och som jag längtar. Håller dig vädret bra så tänkte jag och Anton ta en tur till Leksand sommarland på måndag så vi håller tummarna.
Igår var vi iallafall bjuden på födelsedagsfika och även middag hos kusinerna, väldigt mysigt.
Idag jobbade jag endast till halv 4 då jag begav mig till en naprapat i hudik som knakade till ryggen, backen och även körde lite med laser där jag hade spänningar. När jag var klar åkte jag en sväng på Mios och Jysk, och i vanlig ordning kommer jag ju inte ut tomhänt, hittade så mycket fint, bl.a. en nu fräsch somrig filt till vardagsrummet från Mios. Har kört på blått ett tag i vardagsrummet och ljusrosa/gammelrosa i sovrummet men nu ville jag höra om lite så jag bytte om lite. Kommer mer bilder imorgon tänkte jag för nu ska jag försöka sova! Och juste, jag hämtade även ut ett paket från lyko, äntligen lite nya fräscha produkter till det frissiga sommarhåret, spännande att se om silvershampoot är bra. puss