Några bilder från sista veckorna!
Livet rullar på, jag jobbar, tränar och springer för fullt, dock har jag dragit på mig nå skit i vänster knä, höft, benhinna och vaden, blir så förbannad att ha ont när det börjar gå bra. Jag har varit ute i stugan, ätit plankstek en fredag med Anton, provet balfrisyr på ida, varit på Majas café med mormor, mamma, moster och farmor en söndag, ätit nobelsoppa på altan ute i nore en ljummen kväll och ätit lunch med finaste mamma på matstället. Just nu räknar jag ner till semestern som verkligen behövs känner jag, har haft en del ångest sista veckorna så jag tror jag behöver lite ledigt!
Men det händer ganska mycket saker nu veckorna innan semestern också så det blir roligt. Anton fyller år, det är några röda dagar, jag har kommit till sista steget i ansökningen till tandsköterska i Gävle så nästa vecka ska jag ner på en gruppintervju, jag ska även söka Polishögskolan, Ida tar studenten för att nämna några, så det är full rulle veckorna innan sommaren skulle jag vilja säga! puss

Lite bilder ifrån mina senaste veckor!
Har jobbat, tränat för fullt och i förrgår sprang jag milen för första gången på 3 år tror jag, har gjort vårfint här hemma, ätit god mat, varit i stugan med mormor och morfar, både sprungit och promenerat hur mycket som helst på måga. Så för att sammanfatta allt så har jag haft jätte bra veckor! Idag är det 1 maj och nu börjar den härligaste tiden. puss

Det var inte som planerat men våran härliga påskhelg. I förrgår eftermiddag blev Hannes dålig igen, (hans mage har krånglat sista veckorna) så på lördagmorgon åkte de ber på hälsocentralen i funäs för att kolla sänkan osv... Som såklart inte såg bra ut så läkaren där tyckte vi skulle åka på närmsta sjukhus såfort som möjligt med tanke på att han är levertransplanterad och det kan bli väldigt farligt om det är levern som spökar. Så det var bara att packa ihop och åka hem vilket kändes jätte tråkigt men det var tur för fettar inflammation i gallgångarna han har så nu är resten av familjen inlagt på sjukhuset i Hudiksvall och jag har firat min påskhelg med flisan, det gick ju de åh. Så imorse började vi dagen med en springtur på måga, som jag har längtat. Sen har jag städat lägenheten, handlat, promenerat, busat och bara myst. Ikväll blev det en prommis till Anton på statiol där jag köpte en ben & jerrys jag har mumsat på framför tvn men ska snart krypa ner i vår renbäddade säng med isa och vänta på att Anton kommer hem från jobbet. Puss

Imorse vart det havregrynsgröt med farmor äppelmos till frukost samtidigt som jag kollade på Nyhetsmorgon och solen sken in lite smått från fönstret, härliga morgnar!
Sen bar det iväg på jobbet där det bjöds på påsklunch idag innan jag slutade klockan två och då åkte vi mot fjällen.
Nu sitter vi mätta och belåtna framför let's dance efter ha ätit mammas supergoda tacopaj till middag. Men jag är så trött så det ända jag vill göra nu är att krypa ner i sängen med isa framför en film, och det tänker jag göra också såfort let's dance är slut. Hoppas alla får en härlig påsk, det ska iallafall jag ha! puss

I helgen var vi som sagt till lakbäck och hade det mysigt. Vi städade, myste framför brasan, åt köttfärsbiffar med kantarellsås, kollade på talang, promenerade, åt godis och bara hade det kanon bra.

Så var det ny vecka, dock kort vecka då vi endast jobbar till tre på torsdag och då bär det av till fjällen med familjen. Så tråkigt att Anton har jobbat varje gång vi har åkt upp denna vinter, och även denna helg jobbar han.
Jag har också fått hem lite nya kläder ifrån Nelly, beställt ett nytt vardagsrumsbord som jag har suktat efter jätte länge som kommer nästa vecka tror jag, och de vart ett rektangulärt marmorbord med svarta ben, kommer bli så fint. Har hunnit med att springa intervaller i söndags och idag vilket var jätte skönt om man bortser från motvinden jag hade idag. Nu ligger jag nyduschad och väntar på att Anton ska komma hem så ska vi kolla på biggest loser sen blir det kväller för min del. puss

I tisdags hade jag och Anton mattorka och visste absolut inte vad vi skulle äta men sen kom vi på att vi hade allt hemma för att hamburgare, så vi bjöd över pappa som kom hit och åt med oss efter jobbet.

Idag är det fredag, vilket innebär go'fika. När jag slutar idag ska jag direkt ut och gå med josse en sväng och sen blir det nog en lugn hemmakväll framför let's dance, Anton slutar inte fören 8 ikväll så jag tänkte fixa lite mys tills han kommer hem. Imorgonbitti åkte hela familjen ut till stugan till mormor och morfar. Där vi ska vårstäda och sova en natt, ska bli så härligt att komma ut dit igen.
Trevlig helg på er alla! puss

I fredags så åt jag och Anton middag i rolfhamre och där bjöds det på 3-rätters som var hur gott som helst. Avrundade kvällen framför let's dance innan vi somnade i tid.
På lördag morgon så var jag och Sanna uppe med tuppen och körde ett intervallpass på pace innan vi åkte hem till Sanna där hon bjöd på så himla gos frukost. Sen vart det en promenad runt Kyrksjön med josse och sen vidare ut på köpingen och uträttade lite saker jag har dragit på länge, som att köpa nya blommor till lägenheten tillexempel.
På kvällen så bjöd vi över farmor och farfar till nore på Kina mat då farfar har hjälpt pappa så mycket med renoveringen på övervåningen sista veckorna.

På söndag sov jag ut och sen vart det en god frukost innan jag och flisan tog en varv runt sjön. Resten av dagen var en typisk söndag måste jag säga, gjorde inte mycket alls. På kvällen firade vi mormor ute i nore där mamma hade lagat så god middag. Till förrätt åt vi kantarellsoppa med bröd, varmrätten blev fiskgratäng och efterrätten stod jag för och då blev det cheesecake med färska jordgubbar. Sen åkte jag hem och sov för att ladda för ännu en jobbvecka, räknar ner dagarna till lite påskledighet nu uppe i fjällen, ska bli så jäkla skönt!

I fredags innan jobbade tog jag och flisan en promenad i solen till nore där jag hämtade bilen och åkte på jobbet för en kort arbetsdag. Kvällen spenderade jag i nore med farmor, farfar och Hannes då mamma och pappa var i fjällen. Åt lasagne, kollade på let's dance och myste.

I lördags så tog jag med mig Hannes till hudik så han kunde bowla med morfar medans jag och mormor gick en sväng på stan och shoppade lite nödvändigheter. Det hade även kommit upp en del vårblommor, då är det vår på riktigt.
På kvällen tog jag cykeln med isa i cykelkorgen och trampade till farmor och farfar där det vart premiärgrillning och även supergod kladdkaka med grädde till efterrätt.
Igår var jag ute på långpromenad och sen vart det en myskväll med Anton framför en skräckis innan vi somnade.
Nu är det en ny vecka, och jag har hunnit beställa lite nya kläder från sportamore imorse innan jag började, så härligt! Ha en fin måndag alla. puss

I torsdags klockan 05:36 satt jag mig på tåget mot Stockholm och Karolinska institutet för ett väldigt intressant och roligt studiebesök. Var hemma igen vid 7 väldigt nöjd efter mycket tåg åkande så för att trötta ut kroppen en aning gick jag på pace på en gång och tränade av mig.

På fredagen jobbade jag som vanligt till klockan 12 och då var jag ute och gick. Kvällen bestod av supergoda högrevsburgare till middag och sen kollade vi på let's dance och åt godis och chips.

På lördagen började jag min morgon med en promenad till Coop där jag köpte nybakat bröd till frukosten. Sen åkte jag, Anton och isa till Järvsöbacken där det var big air. På kvällen åt jag och josse Kinamat tillsammans hemma hos henne, kollade på talang och hade det jätte mysigt som vanligt.

Igår så var jag och en tandläkare som heter Annika upp på slottegymnasiet och informerade om lärlingsprogrammet då det börjar bli dags för de som är intresserade att söka. Jag kan iallafall verkligen rekommendera att söka detta om man inte vet vad man ska hitta på till hösten. Jag har verkligen trivts jättebra här. Alla kollegor är så himla snälla, man får betalda semesterdagar och jobbar inte helger och kvällar. Jag hade absolut ingen plan alls på det här yrket innan jag började men ju längre jag varit här och lärt mig desto mer roligt är det.Så vet ni inte vad ni vill göra är det kanon bra att få prova på detta!

Igårkväll vart jag bjuden på jätte god mat hemma hos mamma och pappa. Fortsatte kvällen i soffan framför mellofinal och kladdkaka med jordgubbar och grädde innan jag åkte hem och kröp ner i vår renbäddade säng och somnade.

Imorse efter en morgonpromenad var vi bjudna till finaste Hanna på en super härlig och god födelsedagsbrunch, hon hade verkligen fixat super mysigt! Bra start på söndagen må jag säga.
Resten av dagen har jag hjälpt mamma och rensat lite på övervåningen. Sen har jag och Anton lagat mat till den kommande veckan och maten ser lite annorlunda ut då vi inte ska äta pasta, potatis eller ris, men allt vart jätte gott!
Nu ligger vi nyduschad framför mästarnas mästare. puss