I torsdags klockan 05:36 satt jag mig på tåget mot Stockholm och Karolinska institutet för ett väldigt intressant och roligt studiebesök. Var hemma igen vid 7 väldigt nöjd efter mycket tåg åkande så för att trötta ut kroppen en aning gick jag på pace på en gång och tränade av mig.

På fredagen jobbade jag som vanligt till klockan 12 och då var jag ute och gick. Kvällen bestod av supergoda högrevsburgare till middag och sen kollade vi på let's dance och åt godis och chips.

På lördagen började jag min morgon med en promenad till Coop där jag köpte nybakat bröd till frukosten. Sen åkte jag, Anton och isa till Järvsöbacken där det var big air. På kvällen åt jag och josse Kinamat tillsammans hemma hos henne, kollade på talang och hade det jätte mysigt som vanligt.

Igår så var jag och en tandläkare som heter Annika upp på slottegymnasiet och informerade om lärlingsprogrammet då det börjar bli dags för de som är intresserade att söka. Jag kan iallafall verkligen rekommendera att söka detta om man inte vet vad man ska hitta på till hösten. Jag har verkligen trivts jättebra här. Alla kollegor är så himla snälla, man får betalda semesterdagar och jobbar inte helger och kvällar. Jag hade absolut ingen plan alls på det här yrket innan jag började men ju längre jag varit här och lärt mig desto mer roligt är det.Så vet ni inte vad ni vill göra är det kanon bra att få prova på detta!

Igårkväll vart jag bjuden på jätte god mat hemma hos mamma och pappa. Fortsatte kvällen i soffan framför mellofinal och kladdkaka med jordgubbar och grädde innan jag åkte hem och kröp ner i vår renbäddade säng och somnade.

Imorse efter en morgonpromenad var vi bjudna till finaste Hanna på en super härlig och god födelsedagsbrunch, hon hade verkligen fixat super mysigt! Bra start på söndagen må jag säga.
Resten av dagen har jag hjälpt mamma och rensat lite på övervåningen. Sen har jag och Anton lagat mat till den kommande veckan och maten ser lite annorlunda ut då vi inte ska äta pasta, potatis eller ris, men allt vart jätte gott!
Nu ligger vi nyduschad framför mästarnas mästare. puss

I onsdagskväll bakade jag ett gäng med världens godaste kanelbullar vi mumsade i oss framför mästerkocken med ett varsin glas kall mjölk.
I torsdags bjöd Anton ut mig på middag på kicks där vi åt en varsin hamburgare. Sen gick vi upp på IP och kollade på bandymatchen.

Igår när jag gick på helg sken solen och det droppade ifrån taken, så himla härligt! Så vi åkte upp till farmor och farfar, jag Anton och isa där vi blev bjuden på grillad korv med bröd och även lite fick efter, så härligt då vi satt ute vid väggen i solen!
På kvällen så lagade jag och Anton kyckling och potatis i ugn och till de blev de fetaostsallad och bea. Senare kom svärmor förbi och kollade på let's dance med oss innan jag somnade som en stock!
Imorse var värdet kanon igen så då gick jag på Coop och köpte nybakat bröd till frukost. Efter vi ätit så for vi upp på IP för att kolla på ännu en bandymatch, var väll där för att kolla på kusin Isak men stackarn hade åkt på magsjuka under natten så han var inte med...
Nu är vi ute i nore och ska grilla lite korv till lunch ute i solen! Ha en bra lördag. puss

Min lördagmorgon började klockan åtta i Färila på simhallen med Sanna där vi körde cirkelträning, bastade, och sen avnjöt en supergod frukost som jag kan lova smakade helt underbart efter träningen. Sen satt jag mig på bussen till fjällen där resten av familjen var!

Vi har haft helt underbara dagar i fjällvärlden. Skoteråkning, lunch nere i byn, gulaschsoppa uppe på knallen, god mag, längdskidåkning, plump och bara en massa mys! puss

En ovanligt lång onsdag har det varit idag, så när klockan äntligen blev halv 5 åkte jag på pace och körde igenom benen och rumpan vilket kändes efteråt jag säga. Väl hemma hade Anton gjort mat, och idag åt vi kyckling i ugnen med en supergod sås och jasminris till. Efter en lång varm dusch och även en ansiktsmask på de satt jag på mig myskläder och åkte till farmor där jag blev bjuden på hennes supergoda semlor.
Nu ligger jag under vår nya jätte mjuka fina filt från mios med flisan bredvid mig, men vi ska förflytta oss till sängen och trycka på nån film. puss

I fredags efter jobbet lunchade jag med fina Sanna på Janssons. Därefter åkte jag hem och donade lite innan jag klockan 6 var bjuden å middag hos farfar och farfar då mamma, pappa och Anton var ute på annat. Det bjöds på torskrygg, potatismos och romsås, väldigt gott!
På lördag morgon vaknar jag klockan 7 av att Isa lägger av en spya på sovrumsmattan och därefter kunde jag inte somna om, så istället bytte jag om och så tog vi en helt underbar morgonpromenad. Så härligt väder och inte en själ ute, så himla skönt. Därefter blev det mannagrynsgröt till frukost.

När klockan började närma sig 11 åkte jag och Anton mot Sundsvall för en natt på södra berget då vi firade sex och en halvt år tillsammans. Vi började med att gå en snabbis på stan där båda faktiskt hittade ett par nya vårskor och sen köpte vi även med oss lite smågodis till kvällen. Väl på hotellet så bytte vi om till morgonrockar och badtofflor och sen gick vi på en varsin massage som var hur skönt som helst, därefter bastade vi och badade ända fram till sju ungefär, och det var helt underbart. När vi kom tillbaka på hotellrummet så var vi helt slut i både kroppen och huvudet så vi avbokade vårt bord på restaurangen och istället beställde upp mat på rummet vi åt framför mello innan vi somnade ovanligt tidigt då båda var så trötta efter dagen.
Nu är jag vaken tidigt i vanlig ordning och ska vänta till iallafall framåt åtta innan jag väcker Anton och går ner och äter frukost, sen bär det av hem till Ljusdal igen och oj vilket bra helg jag har haft! puss

I lördagskväll hade jag och Anton mys framför mello och åt en god pasta till middag. På söndagmorgon vaknade jag till att solen sken in genom gardinen, så härligt! Efter lite frukost i magen åkte jag ut till mamma och pappa i nore så gick vi på långpromenad på isen. Till middag var vi bjudna på middag och det vart super god kycklingwok som pappa lagade på woken utomhus. Väl hemma vart det en typisk söndagkväll framför tvn med lite glass. Så var det måndag igen men det har gått fort så efter jobbet vart det lasagne till middag sen gick och och isa på långpromenad. Nu blir det kvällsfika sen sova! puss

Igår efter jobbet tog jag och isa en sväng upp till farmor och farfar. Farfar hade rullat fram grillen och skulle göra lite korv med bröd till lunch så jag kom precis så då åt jag lunch där. Sen promenerade vi hem i det otroliga vårvädret vi hade i Ljusdal igår, så härligt!
Bytte om och gick till salong syrran och jag till elsa som pysslade om mig i över 3 timmar, vart jätte nöjd så nu är jag redo för våren!
Kvällen spenderade jag och min sjukling Anton hos mamma och pappa där dom bjöd på pizza.

Imorse ringde klockan innan 7, inte för jobb utan jag, Hannes och pappa bar iväg till Gävle strax innan åtta. Hannes skulle på alborgen så jag och pappa passade på att ha en trevlig dag tillsammans. Vi började med att ta ett varv på Ikea, sedan vart det en varsin god ceasarsallad till lunch och sen gick jag i lite affärer och handlade lite nödvändigheter. Nu är vi påväg hem och ikväll ska jag och Anton ha en lugn kväll då Anton inte alls var pigg, håller tummarna att jag klarar mig. Trevlig lördag! puss

Igår var jag så trött på jobbet så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, vet inte om de beror på att jag har lågt järn och blodvärde eller att Anton har smittat mig med hans förkylning. När jag slutade åt jag och Anton köttbullar och makaroner till middag innan jag tog med mig isa ut på en promenad i regnet runt Kyrksjön.
Imorse var jag återigen trött men när jag insåg att det faktiskt var fredag så gick de en aning bättre. Efter min goda frukost hade landat i magen så travade jag iväg till jobbet och nu har jag endast 1 timme kvar sen går jag på helg. Ska ta en promenad i det fina vårvädret vi har sen klockan 2 ska jag klippa och färga håret, äntligen!! Trevlig helg på er. puss

Igår kom jag hem till en stor bukett röda rosor och en förpackning mes gelehjärtan som jag fick av min fina sambo, världens bästa. Fick även en bukett tulpaner, lite trisslotter, en tröja från bikbok och en tidning av mamma, pappa, mormor och morfar!
Till middag önskade Anton mat och då blev de natchos och sen åt vi lite gotta framför Parneviks innan vi gick och la oss i sängen. En så mysig kväll och de var precis de jag behövde! Av mig fick Anton en natt på hotell södra berget nästa helg då vi firar 6,5 år tillsammans och vi har sagt i fleeeera är att vi ska åka dit en natt men det har aldrig blivit av men nu kände jag att det var ett bra tillfälle att åka dit och fira lite! puss