Tänkte dela med mig utav hur min träningsvecka har sett ut:

Måndag: 2,5km löpning i högt (för mig) tempo med mycket backar

Tisdag: 5km i ganska chill tempo, väldigt segt pass

Onsdag:

Torsdag: Gym på Friskis

Fredag: 5km löpning

Lördag: 2,5 km löpning + kajak paddlande (som var så roligt)

Söndag:

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Idag var första gången på väldigt länge som jag besökte gymet. Kändes ok, har valt (+har inte haft möjlighet) att inte träna på gym på sommarn så mycket sticker hellre ut och springer. Men nu så var det en kompis som fråga så.. hursomhelst det var ok men fick hålla mig för att springa på löpbandet ville inte göra idag för att tänkte sticka ut och springa imorgon.

När jag är på gym så har jag svårt och bestämma mig för vad jag ska göra, är jag den enda? Först gör jag en övning tröttnar efter ca. 3-5 minuter sen så går jag och byter övning/maskin.

Men idag så testade jag att göra något nytt. Körde armar och valde lite olika maskiner körde först en gång med 10 ggr på en övning sen en paus på 10 sek och sen gjorde jag 12 sen en till paus på 10 sek och sen 15 stycken. Det tyckte jag var ett bra upplägg som jag nog kommer fortsätta med.

Likes

Comments

Tänkte dela med mig av ett av mina favvo recept på smoothie som jag brukar göra efter eller innan jag tränat man får väldigt mycket energi och den går även att äta till frukost som jag gjorde idag.
Du behöver för två portioner:
2 dl yoghurt
1,5 till 2 dl jordgubbar (beror på hur mycket smak man vill ha)
En halv banan

Gör så här:
Mixa alla ingredienser och häll upp i glass, färdigt! Går på tre minuter (om man inte har en mixer som strular...)

Likes

Comments

Idag blev det ett segt löppass på 5km. Kände mig så himla trött i benen. Men det var bra väder och på vägen såg jag två rådjur, så söta. I varje inlägg där jag skriver om löpning tänkte jag dela med mig av en bra "löparlåt" som jag brukar springa till, idag var min favvo låt i lurarna panda av desiigner en peppig och bra låt som jag alltid brukar springa till i början av ett löppass för att bli motiverad.

Likes

Comments

Hej! Jag heter Tove och jag tycker det är jättekul att röra på sig och träna. Hösten 2016 så upptäckte jag att jag tyckte det var jätteroligt att löpträna vilket jag tränar mest idag. Jag är VERKLIGEN ABSOLUT INGET proffs på det här med träning men jag tycker att det är så kul och skulle vilja använda denna blogg som en dagbok för mig själv.

Jag kommer inte lägga upp "före och efter bilder" för att träning för mig handlar inte om att få "den perfekta kroppen" jag mår bra av att träna. Jag blir glad av att träna och jag tycker det är så synd att bilden av träning nu för tiden handlar väldigt mycket om att få "den perfekta kroppen".

Likes

Comments