Vi bor i en jätte fin lägenhet i west Hollywood med varsina stora sovrum och badrum och ett öppet kök, vardagsrum och matrum i ett.
Sen finns det även en pool och ett bubbelbad ute på innergården.

Vi är riktigt nöjda. Vi bokade boendet via Airbnb där privatpersoner kan hyra ut sina bostäder.

Igår morse lämnade vi vårt hotell i San francisco. Vi åkte mot Golden gate bron, men tyvärr var det otroligt dimmigt så vi fick vända och inse att det inte skulle bli några bilder på bron.
Vi hade dock dagen innan åkt över och stannas till en kort stund, men då va vi på fel sida och fick inte med hela bron tyvärr.

Vi stannade på Ihop och åt en äkta amerikans frukost med pannkakor och potatis hashbrown.

Längs flera delar av kustvägen va det avstängt, så vi fick inte se så mycket, men det vi såg va så vackert.

Hela den andra vägen inåt i landet kantades av vingårdar och druvplantor. Så det var fint ändå och i solnedgången satt vi bara tysta och njöt av utsikten.

I Torsdags va vi i nationalparken Muir Woods och gick en så kallad hike.
Träden va enorma och kallades redwood.

Vägen dit va en riktigt kringelikrok väg med stup åt båda hållen.

Kolla bara hur fint det är

Igår började vi åka neråt i landet. Det tog längre tid än väntat för flera vägar va avstängda, så igår runt 21 fick vi ta in på ett motel längs vägen. Då hade vi bara kommit halvvägs fast vi kört hela dagen.

Nästan längs hela vägen har det varit dimmigt. Så vi har inte kunnat sett så mycket av kusten, men det är otroligt häftigt ändå.

Vi stannade till här för att kissa och det va så fint ljus så vi körde en liten fotosession.

Nu har vi precis vaknat upp på midsommarafton här borta. Vi får fira lite efter eftersom vi ligger 9 timmar efter.

Hoppas ni alla har haft en härlig midsommar, så kul med alla snaps och bilder på instagram som ni lagt upp som man vaknade till imorse.

Vi åt dom absolut godaste hamburgarna hittills igår på Super Duper Burgers. Jag tog en vegetarisk med avokado tillägg. Till det beställde vi vitlökspommes som va så goda.

I matbutikerna här är allt typ färdig hackat och uppdelat i portioner. Imorgon ska vi åka till vår lägenhet i Los angeles och då ska vi laga lite egen mat och det ser jag fram emot så mycket.

Igår när vi kom hem från muir Woods så åkte vi den gamla spårvagnen ner till hamnen för middag.
Jag ska uppdatera er med ett inlägg från nationalparken senare om vi hittar internet.

Jag och Cecilia startade dagen med en vacker promenad ner till hamnen, med massa foto stopp för allt va så fint och typical San Francisco.

Dom branta, raka och långa gatorna finns överallt.

Det här är den krokigaste gatan i hela staden. Vi fick även se den absolut brantaste. Det är helt sjukt.

Vi åt acai bowl och creps till frukost på ett mysigt litet café och killarna mötte upp oss efter att ha hämtat vår hyrbil.

Vid 12.30 åkte vi ut till Alcatraz och gick en guidad tur med hörlurar som va så bra.
Man kan inte ta in hur hemskt det måste varit att sitta där eller att vara fångvaktare. Usch lite scary va det. Vi fick höra på alla rymningar och annat intressant. Det var otroligt blåsigt och kallt därute och det va en av de stora anledningarna till varför det lades ner, dem hade inte råd att rusta byggnaden som hela tiden förstördes av vädret.

Dom som jobbade och bodde på ön hade ju i alla fall fin utsikt över staden.

Det fanns många fina souvenirer som va exakt som det såg ut när fängelset rullade. Här är deras muggar och nyckeln som användes till grindarna och som en fånge lyckades få tag på och fly med.

Det va en vacker men blåsig båttur ut och in från ön.

Vi käkade lunch på en äkta amerikans kedja, och jag åt en jätte god lax sallad.

Sen tog vi bilen ut till en stor märkesoutlet där värmen va betydligt högre än i staden. Sen såg jag på nyheterna när vi kom hem att det ska komma dangerous heat hit och att det kommer bli sjukt varmt. Det är även massa skogsbränder och liknande runt om i norra Californien men det är inget vi sett eller märkt något av.

På hemvägen va det så fin solnedgång som färgat himlen helt orange rosa.

Nu har äntligen semestern börjat.

Vi har haft kaos hemma i nya lägenheten med all renovering och sista veckan innan vi åkte har vi varit utan dusch och delvis utan toa, vilket inte är så roligt. Men nu har vi försökt lämna allt sånt bakom oss och bara har en underbar resa.

I söndags natt åkte vi upp mot Arlanda för att hoppa på ett plan till Amsterdam vid 6 tiden. Vi blev försenade och med bara en timme på Shiphol(?) Europas 4e största flygplats, kände jag redan nervositet men med en halvtimme va jag ett säker på att vi skulle missa planet till USA, men vi hann.

11 timmar senare landade vi i San Francisco, dock bara med tre väskor, för Cecilias hade fastnat i Amsterdam. Surt, men det fanns inget att göra.
En taxi in till stan och börja upptäcka den.

Det är verkligen en enorm stad som har allt. Igår hoppade vi på en hop-on hop-off buss och då fick vi ett bättre grepp på var allt låg i förhållande toll vårt hotell, som för övrigt också är jätte fint.

Vi har ätit nere i den fina hamnen två gånger och shoppat endel på Union Square som har butiker vart man än vänder sig.
Vi har även åkt spårvagn upp för alla branta backar.

Igår kväll käkade vi skaldjur och kollade på solnedgången i hamnen och det är så vackert. Från där vi stod kunde man också se till både Golden gate bron och Alcatraz.

det här ser ut som Golden gate bron, men det är det faktiskt inte. Imorgon ska vi åka till den riktiga när vi har fått vår hyrbil som ska ta oss genom landet.

China town här i San francisco är en av världens största

Vi åt på en snabbmatsrestaurang med skaldjur till middag igår. Daniel tog en soppa som serverades i en stor fralla, jätte konstigt med gott.

Den lilla ön ni ser ute till höger är Alcatraz, dit ska vi åka idag med båt.

Igår var vi bjudna på sötaste lille Wiggos dop.

Vi blev bjudna på super god mat och fika och en jätte mysig stund i kyrkan.

Vi hade gått ihop några och köpt en gungställning till honom, och eftersom paketet var alldeles för stort och tungt bestämde vi oss för att montera den hemma på deras gård när dom hade åkt in till kyrkan för att förbereda, och sedan slog jag in en lapp med en bild och text på vad som väntade.

Hur fin ?

Storebror tyckte det va mest spännande att springa runt och kolla på alla lampor och målningar.

Vi lever just för tillfället under världens tidspress. Vår nya lägenhet är ett stort renoveringskaos och vi måste flytta dit oavsett vad den 13e Juni, för att hinna med allt innan vi åker till USA den 19e.

Det kan alltså innebära att vi ska bo utan badrum i nästan en vecka. Men vi försöker jobba så fort som vi kan med allt för att hinna bli någorlunda klara till inflytt.

Varje kväll denna vecka har vi varit där och grejat med gipsväggar, städning, slipning, målning, tapetsering osv...

Idag har vi flyttat alla våra möbler och sånt, så nu sover vi på madrasser på golvet i gamla lägenheten och med tvn på golvet i vardagsrummet och två fåtöljer med ett mini bord att äta vid.

Allt gick så snabbt och eftersom vi reser iväg så snart har vi själva orsakat denna stressen som blir med allt nu. Men snart kommer massa härliga inlägg från resan och fina bilder jag fotat med nya kameran, som är sååå nice.

Såhär har vår balkong sett ut efter rivningen av en vägg för att få ett större badrum, helt full med skräp två gånger.

Tapetsering i matsalen.

Här ska vår dusch vara i badrummet.

Jag har tagit massa förebilder och bilder under själva renoveringen, ska bli roligt att visa er hur vi format om lägenheten till så som vi vill ha den.