Jag tackar för mig nu!

Vet inte för hur länge mitt uppehåll kommer vara, men just nu känns det som det här kommer bli för en lång tid framöver. Jag vill så gärna ha tid och jag vill så gärna visa alla fina bilder jag fotar på saker jag upplever, pysslar, lagar och shoppar och dela med er och inspirera, men det tar för mycket tid.

Nu har jag i alla fall bestämt mig, eller egentligen gjorde jag det på resan när jag var med om en ganska konstig sak i vår hotellbar i New York. För att beskriva det kort, kom en ung tjej som höll på med Reading fram till mig och ville berätta om hur mitt liv varit tidigare och kommer att bli i framtiden. Hon sa så många saker som exakt stämde in med saker jag varit med om och även om saker hon såg skulle hända. Och för mig blev det ett stort uppvaknande.

Inget hade egentligen något med bloggen att göra, men det är dags att rensa ur moment ur mitt liv som stressar och tar energi och jag tror att bloggen är ett sådant.

Jag lever ju i sort sett med bloggen varje dag. Och har gjort det sen 7an. Alltså i ca 10 år har jag hållit på nästan varje dag. Det är ju min hobby och jag vet att det kommer bli jobbigt att tänka bort den i början och att det kommer ta tid, men nu har jag helt kommit över tanken om att fortsätta.

Vill ni fortsätta följa mitt liv så får ni göra det på Instagram fram över, där heter jag @toveesand

En tid framöver kommer bloggen ligga kvar öppen, så att man kan gå in och kolla tillbaka och läsa gamla inlägg.

Stor kram till er alla som läst och kommenterat i alla år!

Det finns så många fler bilder som jag vill visa er, men det får räcka med ett litet ihopplock från alla dagar vi har haft i New York.

Nu är vi hemma på svensk mark igen och det ska bli så spännande att komma hem till vår nya lägenhet som under tiden vi varit borta fått ett nytt badrum.

Vi var varit i New York i fem dagar nu och det har varit något varje dag så har inte hunnit uppdatera er alls. Vi hoppar tillbaka till då vi va kvar i Vegas och hade några bra dagar med bland annat poolparty, 4 of july, shopping och massa god mat.

Den ena byggnaden va konstigare än den andra. Här är på gamla "stripen" där kunde man åka linbana i taket längs med hela gatan.

Här är ett hotell med en vatten rutchkana genom ett stort akvarium med hajar.

På ett annat hotell som hette Flamingo, gick det självklart runt riktiga flamingos på innergården.

Caesars palace har ni säkert hört talas om, där såg allt ut som ett gammalt Rom (antar jag) fast jätte lyxigt, med marmor, guld och kristaller överallt.

Sen fanns det ett New York hotell som va uppbyggt som en liten stad med allt typiskt för NY. Här står jag på mini Brooklyn bridge och tar en selfie.

Här ser ni Eiffeltornet lite i bakgrunden och det fanns även ett litet Venedig i vårt hotell där man kunde åka runt med båt inne i en kanal i hotellet.

Vi hittade min och Daniels favorit restaurang Sushi samba som vi alltid äter på i London, den va inte riktigt lina bra i Vegas, men sushin va ändå väldigt god.

Vart man än beställer hamburgare så blir man lika förvånad över hur fina, enorma och goda dom är.
Kolla bara på bilden ovanför, Daniel syns i bakgrunden med Mac'n chees (makaroner) ovanpå själva burgaren.

I Las Vegas hade vi runt 40 grader varmt varje dag, endel dagar va det upp emot 45 grader så det ända vi kunde göra va att ligga vid poolen på dagarna.
På 4 of July va vi på ett poolparty vid ett annat hotell och det va helt sjukt va folk dansade och drack.

Så fin och stor byggnad!

Allt gammalt är bevarat och det känns nästan som att komma tillbaka till en gammaldags film.

Ligger efter i uppdateringen, jag har så mycket bilder att visa.

När vi kom till Las Vegas i Lördags så fick vi checka in direkt på rummen även fast klockan bara va runt 9.30. Så då kunde vi gå ner till poolen och vara hela dagen istället för att vänta på att få checka in. Rummen va så fina. Och vårt hotell är också så fint och lyxigt.
Läget på stripen är också perfekt, mitt i smeten.

En dag var vi på Malibu beach i Los Angeles och jag hade läst om en mysig resturang där som jag ville till. Det visade sig att det var den som låg mitt på stranden på piren som gick ut i vattnet.
Och det jag läst stämde! Det var så mysigt och fint. Vi hade precis käkat frukost, så vi tog bara en fika. Men både brunchen och maten såg så god ut och jag tror att allt va ekologiskt.

Sen la vi oss på stranden och solade och killarna va i och badade i dom hög vågorna, som inte syns på bilden.

Sista kvällen i LA va vi på en så cool restaurang som vi blivit tipsade om.
Utanför såg det ut som en gammal verktygsaffär och inuti var det otroligt modernt och snyggt inrett. Maten va gudomlig och allt runt om gjorde upplevelsen så mycket bättre än vi förväntat oss.

Så här såg utsidan ut och i fönstren va det gardiner fördragna. Bara dom som visste vad som fanns där bakom vågade sig in.

Vi drack drinkar och jag åt en så god lax poké bolw med avokado, kaviarrom, röd kål och ris som smakade soya och ingefära.

Är ni i LA måste ni åka hit och äta.

En kväll när vi va i LA åkte vi till Hollywood hills och gick upp för bergen mot Hollywood skylten. Precis lagom till solnedgången va vi på plats på vad vi tyckte va en perfekt utsikt för att se hela staden och även skylten.

Det va verkligen så fint och ljuset var helt magiskt.

En kväll här i LA har vi varit på baseball. Det va så coolt med allt folk och nästan alla hade på sig lagtröjor och hejade massor.
Vi satt på den läktaren som hade kvällssol nästan hela matchen, så vi bara satt och njöt.

Sen kan jag erkänna att till och med jag som inte är så mycket för att titta på bollsporter tyckte det va riktigt kul att följa spelet, nästan lite som brännboll fast ändå inte.

Jag beställde sushi att smaska på när vi blev hungriga, det fanns även så sjukt goda vitlökspommes som jag norpade från Daniel

Till och från matchen åkte vi Uber och det funkar så bra här. Man bokar en bil som en privatperson kör genom appen och där betalar du också, så man får alltid fast pris och behöver aldrig krångla med pengar eller att man blir lurad iväg på omvägar.

I måndags gick vi upp och fixade frukost åt födelsedagsbarnet. Daniel fyllde 25 år och det firade vi hela dagen. Han hade bestämt att vi skulle åka till Universal studios.

det finns så mycket roliga kalasgrejer i butikerna här, så det va bara gå in och plocka ihop lite fint.

det va så otroligt varmt så man fick stanna vid cooling-fläktar för att inte få värmeslag.

Snabbmatens hemland, det finns knappt något annat att äta. Tur vi alla gillar det. Jag äter mycke veggieburgare och dom är så goda.

Vi åkte på ett tåg som tog oss runt på området och visade massa kulisser från filmer och serier. Här är bilar som varit med i massa olika filmer, bland annat flintstone och Fast and furious

Känner ni igen staden? Här bor grinchen, det va så fint.

Här är en kuliss från filmen Psycho, efter att han hade burit ut liket så sprang han mot oss med en kniv i högsta hugg, så läskig.

Sen gick vi runt i nya Harry Potter världen där man kunde se och uppleva det mesta ur filmerna, jag har tyvärr bara sett några snuttarna ur någon film, men ett var häftigt ändå.

Sen vi alla olika delar kunde man åka en attraktion som va som en luftsimularor som tog oss runt i olika världar med helt sjuka grejer som va allt från 4D och upp till 7D.

Åker man till LA måste man åka hit!!!