​Så mysigt med en regnbåge utanför fönstret.

God kväll på er! Hoppas dagen varit bra. Min har verkligen varit super, jag kom ju tillbaka till Göteborg igår efter en fin helg hemma hos mamma. Sovmorgon, ett grymt träningspass för ryggen tillsammans med sambon (pga mina höfter så vrider jag på mig i vissa övningar..ajabaja! Så idag fick jag lite hjälp att vrida rätt, speciellt i marklyften), lugn eftermiddag med serier och middag. Blir nog inte många knop till idag, börjar bli otroligt sugen på chokladbollar..och jag tror jag har allt hemma för att baka..hehe, maybe. Ciao!

Hej från Småland! Har haft en intensiv men ändå avslappnande helg. Bara umgåtts med familjen och unnat mig själv massor (lyder bara min mans order! Haha), så idag hade jag bokat in en fransförlängning. Orkar för tillfället inte lägga den tid jag brukar på mitt utseende så att kunna se pigg ut och känna sig piffig utan att göra något ser jag fram emot. Så värt!

Ikväll blir det mer familjetid och massssoooooooor av thaimat (mammas är bäst) står och puttrar nu. Så gott, ha det bäst!

​Har i säkert ett halvår haft tankar till och från att göra bananbröd, men det har inte blivit av! Någon ingrediens fattas, bananerna är inte tillräckligt mogna osv. Men igår tog jag mig i kragen och slängde ihop ett. Och ÅH, så gott! Kan leva på det! Som det är, med färskost, med vanlig ost och smör, mums! Testade att rosta det idag på morgonen (bröd är ju godast nybakat och efter en natt i kylen kan det ju vara lite trist..) och det var lika gott då med en kopp te.

What's new förutom min nya kärlek för bananbröd? Vi hade finbesök av en vän hela helgen, så himla roligt. Har dock varit så utmattad efter det, är helt slut fortfarande. Idag blir det plugg hemifrån sen kommer resten av veckan spenderas hemma hos mamma, så skönt. Ha det bäst!

Hej från bussen! Hoppas alla har en härlig torsdag, snart helg!

Denna vecka har gått så himla fort tycker jag. Har varit ledig tisdag och onsdag, och legat som en död fisk i sängen. Jag köttade ett pass i bodycombat i måndags. Jag citerar instruktören: Det ska inte vara skönt att bli stark. Nä, skönt har det verkligen inte varit! Grät av min träningsvärk i tisdags, haha. Otroligt ovan vid rörelserna då jag endast styrketränar i maskiner eller fria vikter annars. Idag har jag dock börjat få tillbaka rörelseförmågan, så ska knäcka min nocco och bränna av lite rehabträning i crosstrainern och för höften när jag anländer till Göteborg. Ha det gött, och ta vara på sista sommardagen!

Myskväll för två.

Trotjänare som alltid är med på gymmet: Shake, gummiband och lurar.

En varm augustidag på Öland.

​Kom över massa bilder från årets midsommar, helt galet perfekt! Så idyllisk och rolig, så kul att se tillbaka på den.

HEJ! Hoppas alla haft en härlig start på helgen. Min började ju med ett axelpass på gymmet igår, men genom halva kände jag mig dålig i halsen..NEJ! Åkte hem, tog en ingefärsshot och sov hela kvällen förutom lite glasspaus. Tror faktiskt jag sovit sammanlagt 13 timmar sen igårkväll, helt sick. Men inget halsont idag! Så det behövdes nog, ostbrickan får vänta tills ikväll.

Jag har redan bockat av alla punkter utom en på veckans att-göra lista. Den ska jag snart få bocka av, för nu ska jag göra en ny batch med ingefärsshottar. Se receptet här om ni också är sugna! Man känner sig så refreshed.

- Kort dag i skolan

- Gymmet nu

- Tacos sen

- Inviga nya ostbrickan och knivarna efter det

Happy friday allihopa! ❤

​God morgon! Vaknade sur som attan av att Albin prasslade runt i lägenheten (inte mer än vanligt, men morgonhumöret när jag vet att jag går miste om min sista timmes sömn är ju speciellt). När jag sedan fick vakna till märkte jag att solen sken utanför fönstret och då vände humöret. Älskar soliga morgnar! Detta inspirerade mig till att testa en ny frukost, en mug cake!

1 liten banan
1 dl havregryn
1 ägg
0,5 tsk bakpulver
kokosolja att smörja formen med
Hallon efter smak till topping

Mosa ihop allt till en smet och toppa med hallon (eller andra valfria bär!). In i mikron i 90 sekunder, klart! Gott och otroligt mättande, fick kämpa i slutet.

Jag letar just nu efter en ny standardfrukost. Jag är ju en sån som äter exakt samma frukost varje dag i flera månader, för att sedan byta till en annan i flera månader osv. Nu är jag mellan frukostar..himla jobbigt, stackars mig. Så måste utforska lite nya alternativ. Denna kan vara en potentiell kandidat! Bra med protein och kolhydrater, kan tänka mig att den är bra innan eller efter gymmet med! En rolig twist på vanlig havregrynsgröt vilket jag inte gillar alls trots många försök..Nu är det dags att fånga dagen. Plugg, frisörbesök och gym står på schemat. Ha en fantastisk dag!

​Hej ni! Hoppas allt är bra med er! Det är det här, för idag har jag äntligen fått till ett pass på gymmet! Efter att ha varit lite halvkrasslig ett tag vågade jag mig på ett lättare benpass, så skönt. Taggad på att komma igång igen. Om all förkylning och huvudvärk håller sig borta blir det ett pass imorgon med.

Dagen har varit himla bra faktiskt, jag har ju börjat med marknadsföringsdelen av min utbildning vilket är så kul! Har varit riktigt orolig senaste året faktiskt. Allt har känts svårt och ointressant, det har varit mycket IT-kurser och bokföring = inte min grej. I och för sig är IT rätt intressant men känner att det varit otur med kursupplägg och lärare..plus mycket programmering, inte så roligt. Men nu blir det marknadsföring för hela slanten resten av året, och jag känner mig redan mer taggad och oron över att inget skulle kännas rätt är över. Nu väntar jag på att Idol ska börja på tv:n och ska göra mig en kopp te. Vi fick faktiskt till middagen i "normal" tid idag (inte efter kl åtta som det brukar bli..), så disk och plock är redan klart. Känns lyxigt att kunna ta kväll nu. Ha dé ❤