Hej, jag är verkligen dålig på att blogga. Men känns som alla mina dagar ser typ likadana ut. Men går idag in på min 150dag här? Alltså så läskigt att de går så fort. Kan tiden bara sakta ner.

Måndag: 10timmarspass stod på schemat. Åt frukost tillsammans med S, därefter kom Annika med hennes tvillingar hit för playdate. Jossan kom även över vid lunch så vi åt alla lunch tillsammans. Vid 13.30 la jag S i nap då jag såg hur trött han var. Klockan 15 väckte jag honom och då åkte vi till Jossan för ännu mer play date! Kom hem vid 17 och då lekte vi bara tills jag slutade vid 18. Fick även ett paket hemifrån av min mamma med godis <3 och strumpor(?). Åt middag innan jag åkte till gymmet, ett helt okej pass. När jag kom hem duschade jag och försökte plugga lite tillsammans med Amanda på FaceTime haha.

Tisdag: Jobbade 45minuter på morgonen med frukost och köra S till preschool. Jag och Annika körde ett grymt benpass. Köpte med mig bagel world hem för lunch hehe. Tog nap på soffan till 14. Hämtade S och vi åkte till biblioteket för att både Jossan och Annika var där. Kom hem vid 17.30 då kollade vi lite tv tills jag slutade vid 18. Åt middag hemma innan jag åkte till Panera som är varje tisdag. Köpte faktiskt en kaka idag haha. Kom hem igen vid 22 och då kollade jag bara Sons en stund innan gick och la mig.

Onsdag: Körde S till preschool åkte hem och sov igen tills klockan 13, hehe. Då gick jag upp och gjorde pannkakor till frukost <3. Duschade och gjorde mig redo för att hämta S vid 15.30. Vi åkte hem och kollade på julfilmer så gosigt <3. Slutade vid 19 och då åt jag middag. Sedan låg jag bara på rummet och kollade filmer.

Idag - Torsdag: Då jag idag gick in på min fem lediga dagar <3. Så vaknade jag vid 10, duschade, åt frukost, tvättade, sminkade mig, åkte och handla och gjorde mer tvätt och kollade film. Nu är klockan nästan 18 så ska fixa tacopaj för Jossan och Toni kommer över för att äta här tillsammans med mig. Tror det kommer bli en helt fantastiskt mysig kväll.

Idag fyller även min bästaste Tova år, som jag har vart vän med sedan vi var 6år. Känns konstigt att inte vara där och fira henne, men vet att vi kommer hinna det när jag kommer hem igen. <3

Torsdag

Jobbade 45minuter på morgonen med att äta frukost tillsammans med S och köra honom till preschool. Åkte därefter och köpte lite saker till en god frukost. Åt frukosten kollade riverdale och sedan sov flera timmar. Måste sluta med mina naps hela tiden.. Åt en smoothie till lunch, åkte och hämtade S. Vi åkte till en lekpark en stund och därefter hem hit och kollade en julfilm. Slutade vid 18 och då stannade jag bara hemma och kollade en film och drack varm oboy.

Fredag

Vakna upp av att min värdmamma smsa mig att jag inte behövde jobba, bra fredag <3. Gick ändå upp vid 8.30 för att åka med till Boston tillsammans med Emma och Jossan. Vi gick till primark och bra gick runt i fina Boston. Åt även god lunch och bara umgicks. Vi åkte hem igen vid 15 och då tog jag en nap haha. Fixade mig för att åka till Nina klockan 20. Vi hängde bara där och drack lite vin. Helt perfekt fredag. Var hemma redan vid 00 och somnade snabbt.

Lördag

Gick upp vid 9 för att vi skulle in till Boston på en Svensk julmarknad. Det var jag Emma, Alice, Ulrika och Toni. Vi gick runt där i två timmar och efter det följde Amanda med mig hem. Vi åkte hit och åt middag med min värdfamilj och därefter fixa oss för att åka till Salem state för lite party. Det var så roligt och hade en helt fantastisk kväll. Vi sov även kvar där så tror vi somnade runt 3. Första snön kom även denna dag <3.

Omtänksammaste Alice <3

Men hur fin är inte Amanda?

Söndag

Vakna upp vid 8 och mådde inte alls helt hundra haha.. Vi tog en uber hem hit vid 9, då duschade jag och fixade mig för Sams födelsedagskalas. Var så många barn haha! Åkte därefter hem hit och fortsatte kalaset men jag mådde inte så jättebra så när det var dags för tårtan gick jag upp och la mig. Sov från 16 till 20 hahah.. Åt sedan lite middag innan jag kollade en film och somnade.

Hej, igår hade jag en helt fantastisk dag. Började med att köra S till preschool, jag tog ett gympass och åkte hem och pluggade lite och åt lunch. Duschade och fixade mig innan det var dax att hämta S igen vid 15.30. Vi hade en playdate här hemma tillsammans med Jossan och hennes två. Fick sluta redan vid 17 för att ta 17.23 tåget in till Boston för att gå på Celtics matchen tillsammans med Sanna. Första gången vi var ensamma tillsammans och det var så mysigt, sådan go tjej. Vi började med att äta en hamburgare på en resturang i North end, sedan sprang vi till TD garden för de tog längre tid än vi tänkt med middagen. Vi hann dock till matchstart så gick ju bra ändå;). Hade så mycket bättre platser denna gång så var mycket roligare än sist. Det är så häftigt med allting som händer under pauserna och så vidare. Roligt att Celtics vann också. När matchen var slut vid 21.40 fick jag vänta på mitt tåg som gick 22.20 men det gjorde ingenting. När jag väl var på tåget hamna jag i den roligaste vagnen, var en snubbe som satt och snackade massa strunt så hela vagnen skrattade åt honom. Haha roligaste tågresan jag varit med om iallafall. Kom hem till 23 och då la jag mig direkt i sängen. Då började jag dock må illa, jättekonstigt så kunde inte somna på två timmar.. Då saknade jag mamma som hade kunnat sagt att allting löser sig haha!

Halloj! Ligger nu i sängen och tänker på framtiden. Haha, vet exakt vad jag vill plugga till, nämligen lärare. Men vet inte om jag vill bo hemma eller flytta till Uppsala. Vill jag plugga direkt när jag kommer hem eller till vintern? Dessa tankar går runt för mycket just nu haha. Menmen! Min dag har varit så lätt och skön. Körde S till preschool. Var därefter ledig till 15.30. Då åkte jag först till gymmet, åt frukost tillsammans med Jossan på bagel world hehe. Kom hem duschade och tog en välbehövlig nap. Hämtade S vi åkte hem hit och sjöng på svenska och myste. Slutade redan vid 17 så jobbade bara två timmar idag, dröm. Pluggade lite när jag sluta och åkte efter middagen till marshalls och panera för att träffa lite au pairer. Var väldigt några idag dock. Kom hem igen vid 21 och har nu bara myst i sängen. Tänkte nu sova, då jag ska på äventyr imorgon kväll. Mer om det imorgon, gonatt <3

Så var det måndag igen.. Ville verkligen inte lämna sängen imorse, var så TRÖTT efter helgen. Men iallafall jag kom upp och började jobba vid 8. Jag och S åt frukost och lekte och kollade film innan Jossan och barnen kom förbi för att äta lunch tillsammans och de fick leka lite. Vid 13 tog S nap och jag hehe. Vid 15 var Jossan tillbaka igen och vi hade playdate till 17. Därefter kollade jag och S film tills jag slutade klockan 18. Åkte då till gymmet, åt middag med familjen, duschat och har nu bara bloggat. Klockan är 22 här så tänkte faktiskt gå och lägga mig. Godnatt fina ni <3

Hej! När man åker som au pair måste man läsa 6credits, är något med visumet att göra. Riktigt onödigt tycker jag. Men iallafall jag har valt att göra två helgkurser i Boston för att göra det lätt för mig. Tänkte nu berätta vad vi gjorde.

Fredag: Det började vid 15 med att man skulle checka in. Vid 15.30 började själva dagen, hade en kort genomgång innan vi delades upp i 3-4 klasser. Därefter hade vi flera lektioner fram till 21.30. Det handlade mest om Boston och historia. Vi fick även middag på en pizzera. Det var inte alls så roliga lektioner men gick ändå bra. Var så trött när jag kom hem dock.

Lördag: hade alarm redan klockan 6.45 för att hinna fixa mig innan vi behövde åka till Boston vid 8 för att skolan började vid 9. Vi hade halva dagen lektioner innan vi åt lunch. En kall hamburgare haha.. Vi gick därefter till bunker hill och såg monumentet, som jag redan gjort men lika häftigt. Valde dock att inte gå upp denna gång. Hade en lektion igen innan det var dax att utforska Boston. Det var så kul då vi hade en fototävling där vi skulle gå till massa olika platser och ta bild. Jag, Amanda, Amanda och Bianca gjorde alla uppgifter men tyvärr kom vi tvåa med 5poäng ifrån vinnaren.. Det var surt. Vi slutade vid 19.30 och då gick vi ut och åt och drack vin till maten<3. Man var helt slut men var så mysigt att äta middag tillsammans inne i Boston. Vi kom även på att det var lättare för Amanda att sova hos mig så vi tog tunnelbanan till wonderland och uber hem. Vi var hemma vid 23, då duschade jag snabbt och därefter somnade vi fort.

Söndag: äntligen sista skoldagen haha. Hade alarm 6.45 igen.. Vi fixade oss innan vi åkte 7.30 handlade frukost på vägen. Dagen började 8.30 vid ett skeppmuseum. Var inte så jätteintressant. Därefter gick vi till ett mall för lunch och två timmar fritid, inte så jätteplanerat kanske haha. Gick till ett museum för att se en iMax film riktigt häftigt! Avslutade dagen på TD-garden med en tour. Det var riktigt häftigt bara att man var så TRÖTT efter helgen. Vi fick även sluta en timme tidigare <3. Så var hemma vid 15.30. Tog då en nap innan jag behövde åka till mitt au-pair möte... Det sög, kom hem vid 20 duschade och somnade tidigt.

Men i helhet var denna klass helt okej måste nu dock göra fyra olika hemläxor men går nog fort.

Onsdag: Körde S till preschool och efter det gymmade jag. Åt lunch, gick ut och gick en stund. Var så fint väder var liksom 14+. Duschade och tog en kortis nap. Hämtade S och åkte till bibblan för att ha platdate med Jossan och hennes sötisar. När vi kom hem igen kollade vi lite film. Slutade efter 18 och då åt jag med värdfamiljen och kollade film resten av kvällen.

Torsdag: Körde S till preschool. Åkte och hämtade Toni och vi åt frukost tillsammans på Bagel World <3. Åkte och gjorde lite ärenden tillsammans. Släppte av henne. Pratade facetime först med mamma och pappa och efter med Jesper. Vilade lite innan jag hämta S igen vid 15.30. Vi åkte då hem till Jossan för playdate. Kom hem och lekte tills jag slutade vid 18. Åt då middag och därefter pluggade lite.

Fredag: jobbade bara halvdag då jag skulle iväg på weekend class. Började vid halv 9, åt frukost tillsammans med S innan Jossan kom hit för playdate. Blev pyssel och massa lek. Vi åt lunch tillsammans och de åkte hem vid 12. Då la jag S i nap och då kunde jag duscha och fixa mig. Blev upphämtad vid 14 för att åka till skolan. Kommer inlägg om det!

Måndag: Gick in på min 19onde vecka? Nä nu får tiden sakta ner tycker jag. Började klockan 8 och då åt jag och S frukost och kollade lite tv. Vi lekte här hemma och åt lunch. Därefter tog han en nap och efter den åkte vi till Franzi för playdate. När vi kom hem igen kollade vi bara tv tills jag slutade vid 6. Då tog jag mig faktiskt till gymmet! Nu jäklar är jag taggad och motiverad till att träna igen. Det behövs verkligen. Kom hem och åt middag, duschade och snackade sedan med min fina Amanda<3.

Tisdag: Började 8, åt frukost tillsammans med S och han var riktigt jobbig denna morgon.. Vi blev typ 20minuter sena till preschool haha. Men efter jag droppat av honom körde jag ett gympass. Kom hem och lagade lite matlådor. Duschade och tog sedan en välbehövlig nap hehe. Hämtade honom 15.30 och då åkte vi bara hem hit och hade filmmys i soffan. Slutade vid 6 åt då middag. Åkte till Panera och hade au pair träff. Kom hem vid 22.30 och då pratade jag med min värdmamma i någon timme. Åh älskar min värdfamilj så mycket <3.

Fick även hem mina nya träingstights från gymshark!! <3

Lördag: Jag och Emma vaknade vid 8 och låg kvar i sängen till typ halv 10. Då gick vi upp och åkte till IHOP för frukost. Var riktigt goda pannkakor där<3. Körde hem henne och när jag kom hem sov jag hela eftermiddagen hehe. Åt middag på kvällen tillsammans med min värdfamilj och min värdpappas syster + kille som var på besök. Åkte därefter till Emma och vi hängde bara och åkte bil. Kom hem vid 1 och somnade gott.

Söndag: Gick upp vid 10 för att sminka mig. Emma hämtade upp mig efter 11 för att åka in till Boston för att äta brunch/lunch med Sanna och Amanda. Åt en kycklingsmörgås, riktigt god. Därefter shoppade vi lite och tog en fika. Kom hem igen runt 5 då vilade jag lite och åt middag. Tog sedan ett två timmars bad i badkaret haha. Gick och la mig efter och somnade efter en stund.

Mina tyskar köpte med lite julmust till mig då de var på ikea<33

Söndag: Vaknade vid 11 efter flera timmars sömn. Åkte och åt frukost tillsammans med Alice och Emma. Efter det åkte vi till en europeisk affär där jag fick med mig två chokladkalendrar och svensk inlagd gurka<3. När jag kom hem igen var jag bara hemma och kollade film igen haha.

Måndag: 10h jobbpass stod på schemat. Så började klockan 8 då åt jag frukost tillsammans med S. Åkte till Annika för playdate. Vi åt även lunch där, gick hem vid 13 och han tog en nap (och jag hehe). Sedan lekte vi och kollade film tills jag slutade. Slutade klockan 18 och då åt jag middag med S och värdpappa innan jag behövde åka till mitt LCC-möte. Var där tills 21, åkte sedan hem och la mig.

Tisdag: Behövde inte köra S till preschool så åkte iväg till en ny svensk au pair Hilda som bor i Lexington och hängde där även Amanda kom dit. Var riktigt trevligt, vi tog även en lunch på Cheesecake factory. Åkte vid 14 för att hinna hämta upp S vid 15.30 från preschool. Vi åkte hem och bakade chokladbollar och bara lekte/kolla film tills jag slutade vid 18. Duschade då och åkte därefter ut och träffade en gammal au pair som var här och hälsade på. Så det var mysigt. Somnade ganska snabbt när jag var hemma igen.

Onsdag: Behövde inte köra S till preschool så sov ut och bara kollade tv hela dagen hehe. Trodde jag började jobba vid 15.30 men blev visst ledig då både min värdmamma och värdpappa kom hem tidigare. Så fikade med dem och åkte senare ut på middag med dem och S. Var så gott och så mysigt att gå ut och äta med dem <3. När jag kom hem åkte jag till Toni en tysk au pair, vi satt bara och pratade och åkte lite bil. Kom hem vid 00 och då somnade jag.

Torsdag - thanksgiving: Skulle äntligen fira min första thanksgiving! Vaknade vid 10 och duschade och fixade mig för att vid 13 åka mot New Hampshire för att fira thanksgiving hos min värdmammas familj. Det var så kul att få se denna högtid och jag tyckte verkligen om maten!! Det var även kul att få träffa min värdmammas familj. Efter att vi ätit för mycket och myst började vi åka hemåt men jag åkte inte hem utan Amanda och Sanna hämtade mig för att åka och shoppa! Så vid 23.30 åkte vi mot Wrentham Outlet för Black Friday shopping. Det börjar med att vi står i en bilkö på motorvägen för att bara svänga in på outleten i en timme.. Men när vi väl fått parkeringen hinner vi med lite shopping. Kan säga att det var SÅ mycket folk så kommer nog aldrig ge mig in på sådan shopping igen. Men riktigt kul ändå. Klockan 4 hamnade vi i säng hemma hos Amanda i Sherborn.

Fredag: Vi vakna upp vid 10 och låg bara och drog oss i sängen. Klockan 13 körde de in mig till Newton och jag tog tunnelbanan hem, tog ungefär 2timmar att komma hem.. När jag väl var hemma duschade jag och fixa mig. Åkte och hämta Emma och så åt vi tacos här. Tog 20.05 tåget in till Boston för att möta upp de andra svenskarna för att gå på ett krök. Det var inte jätteroligt men vi följde med på ett efterkrök som var i en helt fantastisk lägenhet mitt i Boston med världens utsikt. Åh var så magiskt <3. Jag och Emma tog en uber hem vid 02.30 och var hemma efter 3. Då somnade vi ganska fort.