Nu har vi befunnit oss en vecka i El Nido som ligger på ön Palawan. En vecka som har bestått av båtturer mellan paradis stränder, snorkling bland nemofiskar, kajakpaddling genom grottor och dessutom en vecka som till stor del spenderats utan internet, då byn vi bodde i var väldigt liten och wifi var inget som prioriterades. Vilket jag faktiskt gillade, man kopplar av på ett helt annat sätt. Nu har vi dock lämnar byn och befinner oss 5 timmar bort i Puerto Princesa, här är planen att möta upp Bea och Martin som vi träffade på
Boracay, sedan hinner vi inte mycket mer innan planet lyfter mot bali imorgonkväll.

Dock är det inte bara ett lyx liv man lever här borta...detta är vår frukost cirka varje dag: ris,ris,ris och lite stekt ägg om man har tur. Eftersom att det är vad lokalbefolkningen äter och därför billigt och bra, men allt har sin charm trots allt.

Kram på er alla!

Halloj! De senaste dygnen har sett ut som vanligt, dvs strandhäng, beachvolley och dopp i havet. Igår träffade vi dock ett gäng svenskar på stranden så vi följde med dom till några klippor en bit bort från stranden för att kolla på solnedgången. Därifrån kunde man även hoppa ner i vattnet (jag klättrade dock ner för en stege, hehe) och simma ut till en flotte vilket var sjukt mysigt. Senare på kvällen åt vi middag tillsammans och gick ut och drack lite öl. Idag var dock en mindre bra dag, det drog nämligen in en tyfon över ön. Därför har denna dag bestått av att flänga runt mellan hotell, försöka ta oss till flygplatsen (vi måste nämligen åka båt) och även säga hejdå till Bea och Martin som jag kommer sakna jätte mycket.

Vad sker nu då? Nu är klockan 2 på natten och vi sitter utanför flygplatsen pga att vi ej får komma in förrän om en timme. Därefter väntar en lång resa med två flyg och en 7h bussresa innan vi är framme på nästa ställe.

En bild från flygplatsen tidigare ikväll innan vi blev utslängda..

Puss&kram från mig

För ett par dagar sedan så var det lite halvtaskigt väder så vi bestämde oss för att göra en utflykt för att utforska lite nya stränder och nya ställen. Vi hoppade på båten kring 10 tiden och första stoppet var snorkling, vilket såklart var super kul men om jag ska vara ärlig så var det inte jätte bra snorkling om man jämför med andra ställen. Efter det åkte vi till puka beach (jäääätte fint), drack cola och mådde allmänt gött i värmen.

Sista stoppet för dagen var på ön cristal cove och NYP MIG I ARMEN vilket paradis. Låter bilderna tala för sig själv. Den översta bilden är tagen inuti en grotta som vi klättrade ner i, det var verkligen så coolt.

Älskade bästa vännen!!!!

Efter en buss som aldrig dök upp, ett spontan bokat flyg till Bali, en inställd flygresa och en lång omväg så kom vi oss fram till Boracay i Filippinerna och oj vilket paradis detta är, är såld redan efter första dagen. Bilderna ovan sammanfattar dagen väldigt bra, dvs strandhäng och drinkar!! Älskar livet här.

Hallå i stugan! Hoppas allt är bra med er där hemma för att här leker livet minsann. Idag tog vi bussen upp till victorias peak, vilket var helt galet vackert!! Innan vi åkte hem igen så köpte vi lite lunch vilket idag blev choklad och cola zero (the glory life as a bagpacker), hehe.

Efter det så lyckades vi efter en del strul lösa fotografier till Clara, så att vi båda kan fixa visum i diverse andra länder.

Kvällen avslutades på vårt stammishak med favoritmaten. Nu ska vi sova så vi är pigg och glad imorgon då det är vår sista dag i denna stad.

Denna dag började med frukost och KAFFE, för första gången på denna resa.

Efter frukosten begav vi oss upp till bergen i Hongkong och det är utan tvekan det coolaste jag varit med om. Det kändes verkligen som att molnen svävade precis bredvid oss och bara en sådan sak som att vi förde ett samtal med några tanter PÅ KINESISKA (och x antal gester) beskriver nog vilken sjuk upplevelse detta var.

Hello! Nu har vi ÄNTLIGEN kommit tillbaka till hotellrummet efter den första riktiga dagen i hongkong, eftersom att vi sov bort hela gårdagen, hehe.
Dock började även denna dag med en sovmorgon då vi inte vaknade förrän 12, vilket vi skyller på jetlagen..
Trots det så har vi hunnit med mycket idag, vi har tagit tunnelbanan in till "the central", strosat i chinatown och slutligen så spenderade vi kvällen vid Victoria harbor vilket var sjukt vackert. Nu har vi köpt med oss mat upp till rummet som vi sitter och käkar och sen blir det nog läggdags! Hare gött

Efter en lång resa är vi tillslut framme i hongkong och det "guesthouse" som vi ska bo på de närmsta 5 nätterna. Flygresan gick helt väll helt ok antar jag, dock rekommenderar jag ej att åka med aeroflot och inte heller att åka via Ryssland, hehe.... Men vi kom iallafall fram och det är ju trevligt. Nu ska vi göra oss lite hemmastadda i vårt lilla (!!!) rum som vi har här och sedan är det dags att utforska staden.
Hörs hej

ÄNTLIGEN är det dags att åka!!!!! Och det är såklart med blandade känslor, känns både läskigt och skrämmande samtidigt som det känns helt fantastiskt. Det var otroligt jobbigt att säga hejdå till vänner och familj men samtidigt vet jag att allt kommer vara som vanligt när vi kommer hem igen, vilket gör det lite enklare att lämna. Dessutom har jag min bästavän vid min sida hela resan, vilket är helt obeskrivligt skönt.

Nästa gång jag uppdaterar befinner jag mig förhoppningsvis i Hongkong. Hörs hej