Första helgen hemma i Umeå har bestått av jobb, jobb och ännu mera jobb. Däremellan har jag dock hunnit med att umgås med Frida och Lisa och dessutom tränat lite, alltså oj vad kroppen inte är van vid att gymma....Jag har träningsverk i varenda muskel som finns, att gå i trappor är en plåga.

Idag jobbade jag dock bara till 12 så när jag kom hem stekte jag lite halloumi, fyra månader utan det har varit tufft...;) Planerna för resten av dagen är att kika lite på innebandy och även fira min kusin som fyllt 18 (!!!).

Puss&Kram

Igår hann jag med att äta semlor och träffa mina favorit brudar. OJJ vad jag är glad över att jag har så fina vänner att komma hem till!!

Imorse åkte jag och mamma till Vindeln för att träffa mina älskade gamlingar. Har saknat dom så mycket så det vad skönt att hinna med en tidig lunch innan jag började jobba klockan 13. Just nu har jag dock rast, jobbar fram till 19 och efter det ska jag hänga med Lisa och Frida❤️❤️

Trevlig helg på er!

Dagarna här hemma går i ett och jag försöker hinna med att träffa som många som möjligt så det blir att flänga runt en hel del, önskar att man kunde samla alla på samma ställe hade varit såååå underbart!!!! Men självklart är det värt varenda sekund av mitt flängande, är så glad över att få krama om alla igen!!

Jag börjar jobba på fredag så ska passa på att njuta de sista lediga dagarna innan verkligheten drar igång igen, inte för att verkligheten är så jobbig. Har ju trots allt saknar jobbet och mina fina arbetskompisar. ❤️❤️

Precis som rubriken lyder så jag är hemma, jag lever inte längre i min ryggsäck, jag har fått sova en första natt i min egna säng och jag har fått krama om min familj. Och det är såklart med blandade känslor. Jag har haft de bästa månaderna i mitt liv, jag har fått uppleva så otroligt många fina platser och träffat många nya vänner men samtidigt är det en lättnad att kliva in genom dörren och krama om familjen efter 14 veckor på resande fot. Dessutom så var det ingen som visste om att vi skulle komma hem igår för att jag ville att det skulle bli en överraskning, så jag plingade på dörren hem till oss klockan 22.00 igår kväll, jag kan utan att överdriva säga att mammas reaktion gjorde den lååååånga flygresan hem värt varenda sekund, haha älskade mamma och pappa.

Flygresan hem var som sagt väldigt lång och ett äventyr för sig. Den var drygt 50 timmar lång och vi hann med 6 flygresor, ett antal sömnlösa nätter och en stulen mobiltelefon.

Sammanfattningsvis så kan man säga att resan slutar här men inte bloggandet då jag verkligen fått mersmak och tycker det är så kul att dokumentera och fotografera vad man gör, främst för att kunna kolla tillbaka på det själv men även för att det är skönt att skriva av sig då och då. Så om ni vill kan ni fortsätta att följa mig men om inte så ses vi nästa resa som jag hoppas blir snart! Kram

Pappa aka fotografen him self vill även ha lite cred för hans agerande till fotograf.

Strandhäng, poolhäng, god mat, drinkar i solnedgången, massage på stranden och det bästa tänkbara sällskapet. Ibland är livet för bra för att vara sant.

Häromdagen hyrde vi moped och åkte runt och turistade lite, dvs spanade in de populäraste sevärdheterna på ön. Ett av stoppen var fängelset där krigsfångar från Vietnamkriget en gång satt. Både hemsk och lärorik, precis som med tunnlarna från kriget så är det svårt att förstå att detta är något som hänt på riktigt. Det är alltså riktiga människor som bokstavligt talat suttit som ett djur i en bur..

Till att börja med så vill jag skicka alla grattis kramar i världen till min mamma som fyller år idag, saknar dig sååååå mycket❤️❤️❤️

Sen vill jag även säga att vi haft den bästa alla hjärtans dag som man kan önska sig! Vi började med en hel dag på en paradis strand, det är verkligen sååå fint på den här ön. Efter det fortsatte vi med en drink i solnedgången innan vi gick och åt en super god middag och delade på en flaska vin. En super fin dag med det bästa sällskapet man kan tänka sig.

Hoppas ni får en lika härlig dag, kram på er!

Såååå mysig resturang och så god mat!! Lär bli fler besök de kommande dagarna

Idag började vi dagen med sovmorgon (för min del iallafall) innan vi gick iväg för att äta en god frukost på ett av alla mysiga cafén som finns här vilket jag är såååå glad över då jag ÄLSKAR cafén!!

Efter frullen hyrde vi moped och körde runt och spanade in ön och hittade en super fin strand som nästintill var helt folktom. Där spenderade vi några timmar med att lyssna på podcast, bada i kristallklart vatten och läsa ut ännu en bok.

När vi blev less hoppade vi på moppen, stannade på vägen för att köpa färsk frukt och sedan slå oss ner med varsin drink och kolla på solnedgången.

Nu har vi precis landat på rummet och ska vila en stund innan vi går ut och käkar middag, tror det blir pizza ikväll! KRAM på er alla <3

Imorse hoppade vi på bussen ytterligare en gång för att ta oss till en ö som heter Phu Quoc, vi flög dock sista biten och landade vid 17 tiden och av det lilla vi sett hittills verkar det vara såååå fint här.

Dock så blev vägen ner till stranden ett självmordsuppdrag då vi inte orkade leta efter den "riktiga" vägen och gick istället genom en liten smal stig och genom buskar och till att börja med blev vi förföljda av en väldigt äcklig hund (jag HATAR lösa hundar) vilket gjorde att vi började små springa in i ett fält med ris och buskar och trodde att vi hade kommit undan. MEN ICKET, utan när jag kollar åt höger står en hög med lamor (tror vi att det var). Panikens panik uppstod och jag trodde på fullaste allvar att dom skulle käka upp oss. Fel hade jag som tur är och vi kom helskinnade ner till stranden.

Imorgon ska vi slapp vid stranden, hyra moped och bara njuta av denna paradis ö!! Kram på er❤️❤️