Min sommar...
Tänker inte skriva jätte mycket men här lite bilder från sommaren 💗
Hoppas alla haft en bra sommar för det har jag iaf haft!

Kommentera gärna om ni vill att jag gör andra blggg-inlägg som whats in My schoolbag eller typ vad jag har shoppat i sommar (var ju i Wien och Italien)

Kram

Flamingos på Borås djurpark

Här var vi i Halmstad på Tylösand och lyssnade på Du&Jag

Har spelat väldigt mycket golf i sommar, inte alls bra men super kul !

Jag & pappa drog själva till Göteborg i Onsdags. Vi åkte hemifrån runt 16 så när vi kom fram hann vi shoppa en liten stund innan det stängde. Vi bodde på Gothia Towers som var så himla fint, tror vi bodde på 22:a våningen. Nedanför ser ni en bild på Liseberg från vårt fönster. Vi käkade också kvällsmat på Gothias restaurang "Heaven 23" och där var det väldigt fin utsikt. Maten var supergod. Dagen efter skulle pappa möta upp en av hans kunder och de skulle ha ett möte på gothia, så min kusin Lisa som bor i Göteborg, mötte upp mig och vi åkte buss in till nordstan. Det regnade lite (ingen vidare skräll) vi gick i många butiker men det var väldigt utplockat tyckte jag. Vi åt lunch på ett sushi ställe och jag äter inte så jätte mycket så orkade bara 4 bitar hehe. När vi blev lite trötta runt 14 tiden åkte vi hem till Lisa och lekte med hennes lilla chihuahua Sigge. Sen åkte vi båt tillbaka till stan och mötte upp pappa runt 17 tiden. Jag o pappa gick en liten stund men vi blev hungriga så vi gick till pinchos o åt lite...
Tror att jag aldrig shoppat så hör lite men jaja kläderna är iaf från Zara ❣️

WIEN!!!!! Asså wow var det var fint, hit ska jag tillbaka lätt...
Vart ska man börja, kommer inte ihåg exakt vilken tid vi kom fram till Wien men när vi väl gjorde det drog vi ut på stan direkt. Misstaget av oss som vi inte visste om var att 90% av alla butiker var stängda på söndagar. Så vi satte oss mitt inne i stan och köpte något att dricka. Sedan gick vi bara runt en stund innan vi blev hungriga då satte vi oss och åt på en fin restaurang.
Måndagen därpå var vi uppe hyfsat tidigt och bestämde oss för att käka frukost på någon restaurang, det var jätte gott. Vi ville till en shopping gata som heter "Mariahilferstrause" eller något liknande, det var som Londons Oxford street. Det gick inga bussar eller tunnelbana dit så fick fick ta en hop on hop off buss istället. Det tog väldigt lång tid och det var jätte varmt men vi såg mycket fina byggnader mm. Vi shoppade jätte mycket, eller rättare sagt JAG shoppade jätte mycket ;) där var vi nästan hela dagen. Sen runt 23.30 när vi käkat, ätit glass och gått en lång bit var vi så himla trötta så vi gick o la oss. Nästa morgon skulle vi åka hem och det gick faktiskt väldigt snabbt så det var skönt.
Wien är ett ställe man måste ha besökt någon gång i livet, älskade verkligen det.
(Det är Donau floden ni ser på vissa bilder)

Den 5 juli kom vi fram till Kroatien, vi skulle bo 6 dagar på ett hotell och 5 dagar i ett eget hus. Vi kom fram till hotellet och vi hade fantastisk utsikt över havet från våran balkong. Den andra familjen vi var med bodde precis under oss. Vi bodde i Pula de första dagarna. Vi badade verkligen hela tiden för vattnet var så himla härligt, man kunde simma hur långt ut man ville och fortfarande se nagellacket på tårna. Super coolt. I Kroatien var det också väldigt bra mat faktiskt. Alla kvällar åkte vi in till själva staden eller "old town" som man säger. Dagarna i Pula gick väldigt snabbt. Vi åkte även soffa i vattnet typ varje dag. Min bror och hans kompisar hoppade från klippor som var cirka 7-10 meter höga, men det vågade såklart inte jag.
Några dagar senare åkte vi mot ett ställe som heter Fazana, som bara var nån halvtimme från Pula. Där bodde vi i ett jätte stort tvåvåningshus med både ett pingisrum, ett spa rum med bubbelpool och bastu, ett gym och även ett biljard rum. Utanför hade vi också en vanlig pool, dock var den inte jätte stor men det funkade. På två kvällar åkte vi in till Fazana stad, det var super mysigt.

Bild 1-5 var i Pula
Bild 6-10 i Fazana

En vecka efter skolavslutningen drog min familj och tre familjer till, mot Italien. Det var så himla fint överallt och maten var fantastisk! När vi kom fram runt 16-17 tiden var det strålande sol och 33 grader i skuggan. Vårt hotell vi bodde på hette San Sivino och det kan verkligen rekommenderas, vi bodde alltså vid Gardasjön. Från poolen ner till sjön var det cirka 200 meter, så där gick vi fram o tillbaka flera gånger. En dag när vi trodde att solen inte skulle ligga på lika mycket som de andra dagarna bestämde jag och Ida oss för att spela tennis (Ida är alltså min bästa kompis), det var jätte roligt men det blev också väldigt väldigt varmt den dagen. De första dagarna gjorde vi inte så mycket, vi bara hängde vid poolen, solade, käkade glass och bara hade det riktigt gött. Vi åt även fantastiska middagar alla kvällar. Näst sista dagen i Garda bestämde vi oss för att ta en liten road trip till Bergamo, det tog ca 1,5 timme dit så vi stannade på ett stort outlet där det fanns bland annat Gant, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, adidas, Levi's, Nike, Vans mm. Det hette Franciacorta outlet village och det var mega stort. Så där blev det ju såklart en del shopping ;)
Pappa hade varit i Bergamo en antal gånger innan och älskade det, därför ville han såklart tillbaka. Det var verkligen SJUKT häftigt. I Bergamo finns det väldigt höga berg med massor av restauranger på toppen, så vi åkte upp. För att komma upp var man tvungen att åka bergbana, sjukt häftigt men lite läskigt. Det var verkligen värt det för när vi väl kom upp till toppen såg man över hela Italien kändes det som. Vi valde en resturang med utsikt och fick in vår mat. Jag åt en pasta. Vi var där hela kvällen och det var verkligen så mysigt, dit vill jag tillbaka.
Någon dag senare sa vi hejdå till två av familjerna som åkte hemåt, men vi och en familj fortsatte till Kroatien...