View tracker

Hej fighters!
Sitter och intar min goda frukost. Inget speciellt bara yoghurt och müsli! Har ingen skola idag så ska njuta av min ledighet med lite träning och fotografering.

Satt och funderade igår och kom fram till några viktiga saker. För att inte glömma bort något skrev jag allt i datorn och nu när jag läser igenom dem igen inser jag hur rätt jag hade. Lite svårt och skriva här när jag inte vill avslöja mycket men det är ett bra tips att skriva av sig känslor, tankar och funderingar och sedan läsa igenom dem igen för att få en klarare bild på hur saker och ting är och hur du ska lösa dina problem.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Godmorgon sunshines!
Vaknade kl 9 och åt en härlig frukost och tog en lång tid på mig för att äta och slappna av. Det är vad söndagar är för ellerhur?
Planerna för idag är att jag ska gymma och plugga lite. Haha livet som en naturare men jag klagar inte för det var mitt val och jag vet att i slutändan är det värt det.
Vad har ni för planer idag? Blir det nån träning eller ska ni sitta hemma och mysa med en kopp kaffe i handen?

Saknar Malta och dess värme redan nu. Det har intes gått en vecka sen jag kom tillbaka men men... Vad ska man göra?

Likes

Comments

View tracker

Vi alla vet att det kan vara svårt att just börja men när man väl börjat, går det smidigare och snabbare att komma i form. Man hamnar i en slags rutin. En rutin som är både bra för själen och kroppen. För att underlätta processen, för er har jag radat upp några bra tips som ni kan använda för att börja er fitnessresa enklare och snabbare!

  • Hitta en träningskompis Det är motiverande att löpa/träna tillsammans med någon och av hänsyn till "medlöparen" är det svårt att dra sig undan med en dålig ursäkt när du inte känner för att träna. Till exempel kan ni bestämma att den som uteblir måste böta.
  • Bestäm dig för att löpa på bestämda dagar När det är förbestämd kommer du inte undan. Du kan inte hitta på ursäkter och skylla på att du har ett jobbmöte eller en träff med en kompis.
  • Sätt upp långsiktiga mål Som mål kan du ha att du om 12 veckor ska kunna löpa 30 minuter i sträck i lätt tempo men utgå givetvis ifrån din egen styrka och grundkondition. Eller sätter du målet att kunna lyfta ett x- antal kilo med 12 repetitioner i slutet av månaden.
  • Skäm bort dig själ Bjud dig själv på professionell kroppsmassage eller ansiktsbehandling efter några veckor med träning.


Likes

Comments

Tja fighters!
Back to the rutiner right? Startade morgonen med ett stort glas vatten och en skål med yoghurt och müsli. Sedan var det självklart att jag skulle dricka kaffe! Åh vad jag har saknat svenskt kaffe. Den gudomliga aromen och den intensiva smaken kan man inte hitta någon annanstans i världen! Och det är något som vi underskattar.

Min fina mamma som ställde upp som modell🙈

Anyways! Nu dricker jag lite te samtidigt som jag skriver detta inlägg. Framöver kommer bloggandet att vara mer regelbundet. Nu ska jag inte åka någonstans så det är bara att kötta på med träningen, skolan, jobbet och bloggen. Jag gillar att ha många bollar i luften som ni märker!

Senare på eftermiddag väntas det ett mag/kondis pass på gymmet. Har saknat mitt gym så ni inte anar! Det ska bli skönt att röra på sig även om jag höll mig aktiv under semestern.

Likes

Comments

Godmorgon bloggen!
Efter en vecka med dåligt internet är jag tillbaka nu. Malta har varit hur kul som helst och behandlat oss väl. Sol och värme har vi fått tillräckligt av och nu är batterierna laddade inför massa plugg och jobb.
Jag har varit borta i två veckor, två veckor utan mina rutiner och det har varit kul.
Ibland är det ett måste att komma ifrån sina rutiner och testa nya saker men som ni vet är jag en rutinmänniska och behöver ha mina rutiner!
Man brukar säga borta bra, men hemma bäst!
Förresten, jag har tagit MASSOR av nya bilder som jag kommer att lägga upp snart. Måste föra över dem till datorn bara!

Likes

Comments

Hej fighters!
Igår blev det ingen uppdatering då det var första dagen här i fjällen och jag behövde fixa lite med stugan osv. Jag och k åkte slalom hela dagen och låt mig bara säga: jag var död när vi kom till stugan igen!
Man brukar säga att första dagen är värst . Det tar lite tid innan man kommer in i skidåkningen igen. Men nu känns det bättre även om backarna var isiga.

Skidåkning är en av de bästa träningarna som finns. Du använder armar, mage, stabilitet men framförallt benen!
Nästan som om man skulle köra ett Benpass på gymmet.
Så passa på och kör så mycket du kan. Det är en träningstyp som är verkligen kul men också effektiv.

Likes

Comments

Hej bloggen !
Idag åker vi till Idre och jag är supertaggad. Natten spenderades hos min fina K och nu på morgonen har vi bara myst i sängen och tagit det lugnt.
Det blev inget bloggande igår då jag hade fullt upp men fina bilder har jag tagit kan jag lova! Var nämligen bjuden på ett julfika hos S och hon hade gjort jättefint och bakat massor så Tnx to you woman😘

Lekte dessutom lite fotograf igår och tog massa fina bilder i vår bakgård.
De blev jättefina allihop så framöver kommer jag lägga upp bra bilder med bra kvalité här i bloggen!
Men nu ska det käkas frukost så jag säger hejdå till nästa inlägg🌟

Likes

Comments

Tjena gänget!
Här sitter en trött och sliten della och skriver till er.
Igår kväll la jag mig kl 1på natten vilket resulterar till att jag är praktiskt taget en zombie idag!
Kul va? Men missta mig inte! För jag har Nocco till min hjälp😍
Älskade Nocco ger mig 180ml koffein, aminosyror och bäst av allt är den sockerfri!
Vilken dröm. Denna smak är hallon och utan kolsyra. Det gillar vi😇

Nu ska jag försöka vakna till liv då jag börjar min kemilektion om 1 minut. Kul va!?
Idag har har jag massor av planer senare efter skolan sänder kommer bli fullspäckad med packning och städning i hemmet innan jag åker.

Likes

Comments

Hej gänget!
Sitter på bussen och ska hem nu. Slutade tidigt i skolan, så passar på att gymma idag och packa lite inför helgen.
Ska även jobba lite med min kamera så jag får in rätt teknik!
Skulle kunna tipsa er om olika funktioner och saker som man kan göra med en systemkamera. Jag äger en nikon och de flesta nikon kameror liknar varandra. Ska även skriva klart min labbrapport och öva på fysikpresentationen som vi har imorn.
Med andra ord kommer kvällen spenderas framför datorn. Men dont you worry guys! Det finns alltid tid till träning. 🌟

Likes

Comments

Godmorgon!
Idag är det torsdag och det betyder att det är fredag imorn 🎉
Vi har tagit oss hela vägen nu och det är bara 2 ynka dagar kvar till jullov. Hur underbart som helst?
Det ska bli extremt skönt med lite ledighet och avkoppling från allt annat som händer omkring en. Bara slappna av och åka lite skidor.
Har suttit och pysslat med min nya kamera så jag lär mig hur man använder den. Vill ta massa fina bilder när vi åker till Idre.
Idag och imorn behöver det packas och jag kan göra ett inlägg om hur man ska packa och vad som man ska tänka på.
Vet att det är svårt att packa rätt ibland. Man vill vara på säkrare sidan och packar hellre förmycket än för litet. Men det slutar med att man tar med sig hela garderoben😂
So stay tuned guys!

Likes

Comments