I onsdags åkte vi ut med båten tidigt och hängde i kanalen hela dagen. Mötte upp McKenzie som var i Havasu och åt shaved ice och gick runt.

I torsdags åkte vi ut senare, käkade lunch under London Bridge och åkte sedan till en liten strand. Sedan hämtade vi upp McKenzie och åkte med tuben.

På fredagen åkte vi till stranden igen, åkte sedan till kanalen för att äta lunch med Matts föräldrar. Efter lunch åkte vi med tuben och tog sedan upp båten.

Vi hade BBQ till middag och sedan åkte vi hemåt. Vi stötte på massor av åsnor på vägen hem som kom fram till bilen.

Vi kom tillbaka runt 10 på kvällen och då kom Adam över direkt och vi hängde i poolen i några timmar.

Dagen efter kom Foe och Nina och hämtade upp mig runt 9.30 och vi körde till Dana Point. Foe har ett timeshare (man kan använda alla hotellets funktioner) där så vi använde cyklarna under 3 timmar och cyklade till piren, hade picknick och åt glass. Det började blåsa ganska mycket sen så istället för att ligga på stranden använde vi jacuzzin och poolen. Vi åt middag och åkte hem runt 7.30.

Vi kom hem efter 9, sedan kom Adam, Connelly och Kyle över och vi hängde i poolen.

I torsdags förra veckan spenderade jag dagen och kvällen med familjen som jag inte sett på ett tag. Vi hängde i poolen och åt middag. Samma sak på fredagen.

På lördag gick jag och Sarah på en lång hike.

Vi kom sedan hem och hoppade i poolen och käka lunch. Strax innan 5 kom Tyler och hämtade upp mig då jag hade planerat en födelsedag med honom eftersom jag skulle vara borta den 3 april då han fyllde 18 år. Vi åkte till 18 Hangar i Riverside och fick en kurs i inomhus klättring och fick sedan klättra tills stängning. Var kul!! Vi åkte sedan till ett shoppingcenter i Riverside innan vi åkte till Redlands för att äta på Red Robbins. Vi var färdiga runt 10.30. Då träffade vi Sandra från Kroatien och hennes kompis och umgicks med dem. Sen körde Tyler hem mig. Var en lyckad dag!!

På söndagen åkte vi och kollade på Landons fotbollsmatch, åkte hem och packade och hoppade sedan in i bilen för att bege oss till Las Vegas. Väl framme checkade vi in på Luxor hotell och mötte Williams föräldrar som flugit hit. Vi åt middag.

På lördagen var det Williams 18-års dag och vi gick basically igenom hela "The Strip" som är huvudgatan i Las Vegas..

Vi gick in på Caesars Palace för att kolla deras trädgård och shoppingcenter, sjukt lyxigt. Vi åt lunch på Cheesecake factory som förmodligen är ett av mina favoritställen här!!

Sedan fortsatte vi gå, tog "tåget/tunnelbanan" till Stratosphere (som är en 350 meter hög byggnad med attraktioner på toppen), MEN alla attraktioner stängde på grund av vinden som precis kom.

Istället åkte vi till Treasure Island där vi hade en show att se som startade 7. Vi såg Mystère av Cirque Du Soleil. Den var ungefär 1,5 timme och det var mycket akrobat i den.

Därifrån gick vi till The Mirage Volcano där man får se en vulkan explodera och sedan gick vi till Fountains of Bellagio där vi såg en vatten show.

Sedan drog vi oss tillbaka till hotellet vilket tog sig sin lilla tid.

Idag, måndag, åt vi frukost. Sedan åkte William och hans föräldrar vidare då de ska iväg på en road trip. Jag och resten av familjen åkte till Stratosphere och åkte upp för att åka attraktionerna. Landon var tillräckligt lång för uppskjutet så vi åkte den tillsammans.

Sedan åkte vi vidare till Lake Havasu i Arizona och Janet och John (Matts föräldrar). Här ska vi spendera resten av springbreak med båten ute på sjön. Varit i dessa tre stater (Kalifornien, Nevada och Arizona) båda dessa veckor nu!

I lördags hämtade Tyler upp mig, Albert och Henrik. Vi spenderade kvällen och natten hos Tyler då vi på morgonen skulle bege oss till Laughlin i Nevada med hans familj. Bilresan tog drygt 3 timmar. Laughlin är en liten stad i Nevada som ligger vid Colorado floden, åker man över bron så kommer man till Arizona. Vi bodde på Harrah's Hotel med utsikt över sjön.

Efter vi checkat in åkte vi till andra sidan där deras kompisar har ett hus, så vi kunde använda deras strand och pool anläggning för att ha det mer privat.

Vi ungdomar käkade sedan mat på In-N-Out och åkte sedan och bowlade. Senare på kvällen hängde vi runt på hotellet och smög upp på taket.

På måndagen åkte vi tillbaka till stranden på andra sidan och hämtade upp deras Jetskis. Vi åkte sedan runt med dem och spenderade hela dagen där.

På kvällen åt vi buffé

På tisdagen åt mexikanskt till frukost och åkte sedan till Oatman som är en stad i Arizona. Där gick vi in i en gammal grotta, såg vilda åsnor som går runt och kollade runt i staden som är historisk.

Vi åkte sedan till stranden en stund och senare på kvällen åt vi på Buffalo Wings och klättrade upp på ett vattentorn.

På onsdagen sov vi in, fixade med jetskisarna, åkte till shoppingcentret, åt In-N-Out och sedan åkte vi hemåt. Alla vi ungdomar som var där kom sedan hem till mig och hängde i Jacuzzi och hade sleepover.

I måndags baby satt jag Brycen. Vi badade i poolen på morgonen, tog sparkcyklarna till Yoghurtland för att äta glass, där Sarah sedan kom på sitt lunch break och lämnade av Gavin och åt lunch med oss. Jag, Gavin och Brycen köpte sedan kakor och gick hem för att bada resten av dagen.

På tisdagen hade jag massage 10-11, så skönt!! Sedan vid 12 kom Alexander hit. Vi åkte ganska direkt till San Bernandino där vi hade tänkt åka till poolen, men det började regna så vi fortsatte till Ontario Mills för outletshopping och mat! På onsdagen åkte vi in till LA för att göra Hollywood skylt hikes. Vi åkte runt i området så länge för att hitta parkeringen vi ville till. Vi gick sedan till en viewpoint nedanför och sedan tog vi hiken upp bakom skylten.

Sedan åkte i till en svensk godisbutik i Hollywood som säljer lösgodis, 300kr/kg dock så blev typ 10 godisar :-((

Sedan körde vi till Venice Beach där vi spenderade resten av dagen och kvällen. Väldigt blåsigt dock... Vi kollade runt och käka middag på en skitgod restaurang!!!

I igår, torsdags, hade vi bokat en kayaking tur igenom sju grottor, där man även skulle få se små hajar och sjölejon på nära håll, i San Diego. Efter det hade vi tänkt surfa i San Diego också, MEN, självklart så ringer de på morgonen och säger att kayaking turen är inställd och att ingen bör be sig ut i havet för att surfa pågrund av stormen som hade varit under natten.... SÅ istället körde vi till San Onofre, dit jag brukar åka med Adam, för att surfa. Va typ inga människor där vilket vi förstod när vi hoppat i vattnet för att surfa. Var så sjukt strömt och blåsigt så fanns inte ett riktigt ställe där vågorna bröts, var bara kaos. Vi pallade 35 minuter, fångade typ 1 eller 2 vågor under den tiden..., sen chillade vi på stranden fram till 3. Vi rörde oss hem, kollade på brorsornas baseball game och åkte sedan till Nina för att bada jacuzzi.

Idag, fredag, var det Alex 19-års dag så vi käkade brownies till frukost (??) och åkte sedan och lämnade av honom på flygplatsen. Jag hjälpte sedan Matt med att fixa iordning vår framsida som ska få nytt gräs i 5-6 timmar. Vi har sedan badat och bbq nu på kvällen.

I fredags hade vi vår beach dance. Tyler hämtade upp mig runt 7 och vi åkte och mötte upp ett tiotal andra. Vi drog oss sedan till skolan där dansen höll till och stannade där tills den var över. Bästa dansen hittills!! Skitrolig!! Efter dansen åkte vi till Alyssas hus en snabbis, innan jag fick skjuts hem och Connelly, Adam och hans lillebror kom över en stund då de ej gick på dansen...

På lördagen vid 2.30 hämtade Juliene upp mig och vi åkte till LA då det var dags att ladda upp för LA Marathon. Vi gick till Expon i Los Angeles Conventional Center och hämtade upp våra startlappar. Vi laddade sedan upp med pasta på Yard House innan vi åkte till DoubleTree hotel i Downtown (Hade skönaste sängarna jag någonsin sovit i!!). Vi somnade hyfsat tidigt för att sedan gå upp vid 4.50. Drog till Starbucks för bagel och kaffe innan vi tog oss till Dodger Stadium där starten gick av vid 6.55. Sprang sedan 42km genom hela Los Angeles och gick i mål vid Santa Monica Pier efter 4 timmar och 5 minuter!! Lyckades till och med spurta de sista 800 metrarna och öka tempot varje kilometer!! Jätterolig upplevelse! Hade även familjen hejandes med skyltar! Av 24 000 deltagare slutade jag på plats 2707 och plats 129 i åldrarna 16-19!

Söndag 4 mars, dagen efter jag kom hem från Louisiana var jag hemma med familjen.

Sedan var det dags för skola igen! På tisdagen umgicks jag med Connelly och vi åkte runt och tog lite bilder.

På onsdagen hade vi Banquet med fotbollslaget. Det är när alla samlas, äter mat tillsammans och priser delas ut. Fick bokstaven "Y" för min akademiska prestation med 3.8 i GDP, vilket är USA:s form att mäta betyg. 4.00 är det högsta om man tar 6 normala klasser.

På fredagen hade vi vanlig skola med ett "Diversity Rally" då folk berättade om sina upplevelser med sjlvmordstankar, självsvält och liknande.

Efter skolan åkte jag, Nina, Lina och Foe och hade piknick i en park 10 minuter bort. Vi köpte sedan spelet "Speak Out Loud", åkte hem och åt middag och möttes senare hos Lina. Vi bakade kakor, spelade spel och åkte hem runt midnatt.

På lördag morgonen runt 6.30 hämtade Adam upp mig och vi åkte till San Onofre för att surfa. Vi surfade, hängde upp hängmattorna, och umgicks. Vi åkte sedan till ett gott pizza ställe i San Clemente och åt middag. Sedan drog vi en spontanare och åkte till Adams faster som bor i Dana Point i Orange County, sjukt nice!! Vi hade bonfire och snackade, sedan spenderade vi natten där. Dagen efter åkte vi och surfade igen och åkte hem igen runt 3. Sjukt rolig helg!!

Helgen gick snabbt och skolan började igen.

Och det var även mammas 50-år dag!!!!

På tisdagen hämtade Connelly upp mig och vi åkte runt och tog nya bilder, vi hittade även en cool plats uppe på ett litet berg.

Igår efter löprundan hoppade jag i jacuzzin, sen hämtade Connelly upp mig och vi åkte tillbaka till samma ställe och tog med oss drönaren denna gång.

Idag umgicks jag med Connelly igen i. Imorgon är det Beach Day i skolan så alla ska komma med beach kläder och sedan har vi Beach Dance på kvällen. Kommer även vara min sista skoldag på 3 VECKOR!!! Tar ledigt nästa vecka då min svenska kompis Alexander kommer!! Sedan har jag 2 veckors Spring Break!! TAGGA!!! Har så mycket roligt planerat.

Förra veckan blev vår uppvärmda pool färdig!!! Vi har väntat så länge på att de ska kunna göra färdigt den med tanke på regnet, men nuså!!

I lördags skjutsade Matt mig till LAX och jag hoppade på mitt plan till New Orleans i Louisiana för att hälsa på Alexsandra under hennes födelsedag och Mardi Gras som är en galet stor festival. Efter 7 månader kunde vi äntligen träffas!! På lördagen hann vi inte göra så mycket, åt mat och hämtade upp Kayla som är Alexsandras värdkusin för att lämna henne hos hennes värdmammas föräldrar.

På söndagen gick vi upp 4 för att åka in tidigt till New Orleans, som är runt 45 minuter från Slidell. Jag och Alexsandra stod i en timme helt själva ute i kylan utan att ha en aning om vad vi skulle göra, höll legit på att frysa ihjäl. Kayla och Holden (kusinerna) kom sedan och vi hade sällskap de kommande timmarna, men det var fortfarande SVINKALLT ända tills solen gick upp. Sedan kollade vi på 3 parader. Var jättekul!! De kastar ut saker massa saker till publiken och spelar musik, dansar och allt möjligt. Vi hade svenska skyltar så vi fick helt GALET mycket saker, 7 fulla påsar denna dag. Runt 5 lyckades jag, Alexsandra och Holden få skjuts hem. Vi kom hem, bytte om, och sedan tog Holden och hans mamma ut oss på middag.

I måndags så fyllde Alexsandra 18 år!!! Sjukt! Vi åkte in strax innan 10 till New Orleans igen för att möta upp släkt som skulle vara med oss hela dagen. Vi åt lunch på en restaurang, åt Blackened Catfish PoBoy. Legit all mat här är friterad, kyckling, fisk, alligator, räkor, gurka.... ALLT! Efter det gick vi runt i stan och French Quarter. Vi gick sedan och väntade på en parad som startade senare på kvällen. Efter den gick vi till en annan parad där vi även träffade Wilma och Melitza som också är svenska utbytesstudenter.

På tisdag fyllde Alexsandras värdmamma år, men hon ville bara vara hemma hela dagen, så jag och Alexsandra åkte till Slidells shopping center med Melitza och Wilma, åt lunch, åkte runt för lite sightseeing och sedan hem. Senare på kvällen åkte vi till bion med några andra också.

På onsdagen sov vi in, gick till Waffle House och åt frukost och spenderade sedan dagen hemma hos Makinzie, Alexsandras kompis, som också hade en vän från Cali där! Vi gick sedan hem och åkte för födelsedags middag med två av värdmammans kompisar. Åt calamares <3

I torsdags åkte hämtade vi upp Makinzie och Sam (hennes vän) och åkte in till New Orleans runt 7.30. Där spenderade vi sedan hela dagen och åkte hem vid 5. Vi åt Bignets på Café Du Monde som är "The Original Place". De är som friterade donuts med socker, sjukt gott!! Vi shoppade, gick runt i stan, French Market, och åt god lunch.

Idag, fredag, har vi inte gjort så mycket. Gått på promenad och spelat spel. Finns inte så mycket att göra här om man inte har bil... AMERIKA!!!! När Danell, Alexsandras hostmom, kom hem från jobbet runt 6 åkte vi direkt till en Long Beach i Mississippi som tog typ en timme. Väldigt vit strand, synd att man inte såg så mycket då solen hann gå ner... Vi stannade också på en pir på väg hem.

Imorgon, lördag, så åker vi in till flygplatsen vid 9.30 då de ska vidare. Mitt plan går dock inte förens vid 18.30 så blir mycket tid att försöka döda... Och det finns typ ingenting på flygplatsen... Ska försöka redigera februari videon och göra några läxor, kanske... ;)

Igår, söndag, åkte jag hem till Nina och intervjuade hennes mamma med podden. Hon är en så kallad "spökjägare", så det var väldigt intressant. Finns ute i din podcast app nu! Sök bara på Ung&Tung.

Vi åkte sedan och åt lunch på ett mysigt litet café med "europeisk" stil. Vi gick på en hike, umgicks och åt thai till middag.

Har helt glömt bort att skriva, just nu har vi en italiensk tjej, Alice, som bor hos oss på emergency. Tror hon har bott här runt 2 veckor nu. Familjen, plus Alice och Nina, åkte till Corona och gick "Graffiti Waterfall" hike. Det var ett vattenfall ute i ingenstans med massa graffitistenar, coolt!

Vi åkte sedan in till Newport och mötte upp Sarahs brors familj och spenderade dagen på en strand där, Corona Del Mar Tide Pools. Var så kallade "Tide Pools" så när tidvattnet går ner så finns det som små pooler kvar med djur i. Husen där var SJUKA!!! Sjukt stora och lyxiga hahah, dröm att bo där.

Vi åkte sedan till deras hus i New Port och vi ungdomar gick runt i stan, åt glass, cyklade till The Wedge, där vågorna slår in hårt, och sedan åkte vi till In-N-Out för middag innan vi åkte hem.

Så den 16 januari kom vi alltså tillbaka från vår roadtrip i Arizona. Fredag den 20 januari hade vi Winter Sport Rally i skolan för att fira vinter sporterna, så fotbollslaget var med i den! Vi som var seniors blev uppropade och fick springa ut en för en. Länkar en video som en på skolan gjorde med introt som visas innan det började och höjdpunkterna.

Efter skolan åkte jag och Tyler och köpte mat från In-N-Out och åkte hem tills hans hus. Efter några timmar åkte vi och hämtade upp Oscar och åkte tillbaka till skolan där vi skulle vara med i skolans "Best Buddies Talent Show" som är till för att stötta personer med handikapp. Så vi och tre andra var bakgrundsdansare till ett Pirates Of The Caribbean framträdande!

Tror vi hade dåligt väder den helgen så vi var mest hemma. Det har regnat sjukt mycket här för att vara Kalifornien, säkert 20-25 dagar sedan jag kom hit. Lördagen åkte jag till Ninas hus där hon och en annan utbytesstudent hade polsk/belgisk middag för deras utbytesstudentgrupp. Alla var så sjukt konstiga hahah!!! Sedan var det vanlig skola, med fotboll efter. Jag och Sergio gjorde vår reklamfilm för Economics.

På torsdagskvällen kom Tyler över och sov här, vi fick 4-5 timmars sömn innan vi gick upp igen för att åka till Big Bear för snowboard. Albert och hans mamma kom och hämtade upp mig, Tyler, William och Nina och vi åkte dit. Fixade utrustning och liftkort och sedan åkte vi i backarna tills stängning. Var kul att få en snowboard dag trots att det inte är så stort, typ som Romme.

Lördagen var lugn har jag för mig och jag sprang ett långpass. På söndagskvällen kom Tyler och hämtade upp mig och vi badade till runt 11, och så skjutsade han hem mig senare.

Skola ännu en vecka, Tylers familj tog ut mig och William på middag en dag efter en bortamatch. Lördag den 4 februari bakade jag kanelbullar i 4 timmar och sedan åkte vi till en familj 20 minuter bort och hade "Internationell Middag". Deras barn är "homeschooled" och de hade jobbat med olika länder så vi åt svenskt, italienskt och engelsk mat. Deras barn sjöng även små grodorna på svenska hahha.

På söndagen var det dags för årets Super Bowl, en av Amerikas största händelser, en amerikansk fotbollsmatch. Vi åkte till ett Super Bowl party i Fontana och kollade på matchen och åt mat. Jag hade även lyckats fixa in mig, Adam och Connelly på en klubb i Hollywood med hjälp av mitt presskort. Runt 6 på måndagen åkte vi dit då Urban Cone, ett av mina favoritband, skulle uppträda. De var tvungna att vara hemma vid midnatt så vi kollade på konserten, åkte förbi Walk of Fame och åkte sedan hem. Så sjukt bra live, verkligen en rolig kväll!!!

Tisdag den 6 februari släpptes Ung&Tung Podcast igen, denna gång med bara jag och Billie! Exakt ett år efter det första avsnittet.

På tisdag hade vi även vårt Senior Game i fotbollen så alla seniors blev uppropade och möttes upp av föräldrarna på planen. Vi vann även så det var kul. Och SJÄLVKLART stavade fotbollslagets managers fel på mitt namn också.

På torsdagen hade vi säsongen sista match! Jag tycker det är så sjukt skönt att fotbollen äntligen är över, hade verkligen tröttnat då jag inte gillade coachen och vi börjat spela dåligt. Men är ändå glad över att jag gjorde det! Gick även på Heathers Senior Game i basket med några kompisar efter, och de vann!

Lördag försökte jag springa men åskade, haglade och regnade så sjukt mycket så pallade bara 8km. Dagen efter sprang jag 15km med Juliene, bara en månad kvar till LA Marathon...

På måndagen var vi lediga pågrund av Abraham Lincoln dagen så vid 6.30 kom Adam, Connelly och Kyle och hämtade upp mig. Vi laddade upp med surfbrädorna och åkte till San Onofre för att surfa.

Efter ett tag där åkte vi vidare till Laguna Beach och spenderade resten av dagen där, kollade på solnedgången från några klippor och åt middag på Ruby's innan vi åkte hem. Var en skitbra dag!

I tisdags var det Alla Hjärtans Dag och Landons 8års dag. Till frukost fick vi pannkakor med jordgubbar och små presenter. I skolan delades rosor ut till folk som man tidigare kunde betala för så att de skickas till någon. På kvällen åt vi middag på en Italiensk restaurang för att fira Landons födelsedag.

På onsdagen åkte jag, Nina, Ariana och Lina till Forest Falls för att göra en hike. Vi hittade dock inte starten hahah, så vi gick längs "floden" och åkte sedan till Regional Parken och var där. Åkte sedan hem och åt mat innan de hämtade upp mig igen och vi åkte och kollade på killagets basketbolls match, första i CIF som är nästa steg efter ligan, och de vann.

Igår, torsdag, åkte vi cross efter skolan med familjen.

Märker nu i efterhand att jag missat massa småhändelser men det får va, har det iallafall jättebra här och andra semestern känns redan som att den kommer bli roligare än den första, trots att den första var bra! Ikväll kommer Nina och Ariana över och vi ska nog bara umgås.

Är verkligen helt sjukt dålig på att uppdatera om mitt liv här... Har verkligen INGEN tid haha! Lär komma upp ett långt inlägg som täcker de 30 senaste dagarna imorgon!! Här är januari videon också: