Måndag den 8 maj börjar vi ifrån, shit vad länge sedan!! Hängde iaf med Sergio hela den dagen, försökte bli bruna inför ett kommande event, käkade ute och testade att färga mitt bakhår med färg från dollar store, blev gult.... hahah!

På onsdagen förberedda jag skylten till mitt prom proposal med Adam då Nina skulle komma hem från Hawaii på torsdagen. På torsdagen kom Adam hit efter han slutat jobba, vi köpte allting och åkte sedan till en plats nära Ninas hus. Där hjälpte även Anastasia, Foe och Hanna oss. Runt 9 passerade Nina och hennes pappa oss då han hämtat henne från flygplatsen. Skylten sa "Prom would be spooky without you" och jag var uppklädd som ett spöke med spökmusik och ljus som ledde fram till skylten. Att allt handlade om spöken beror på att Ninas värdföräldrar jobbar med spöken och liknande övernaturliga varelser.

På fredagen gick jag till frisören för att få ny frilla inför Prom. Klippte håret och min frisör (som jag älskar) försökte få bort mitt gula hår. Det hela slutade med detta:

Färgade blonda slingor helt random, YOLO liksom. Blev iaf skitbra!! Sedan drog jag till Kyles hus och hade sleepover med honom och Adam.

På lördagen fixade jag mig inför Prom bilder och åkte sedan till Redlands University där vår grupp på 19 pers tog alla våra bilder.

Sedan åkte alla hem till Tyler för att lämna sina saker och sedan drog vi mot middag i vår partybuss vid 5.20.

Vi hade bokad bort på Old Spagetti Factory men fick ont om tid så vi stannade i Palm Springs för Ruby's istället.

Vi kom till Prom som var på Indian Wells Country Club vid 8.20, 1 timme och 20 minuter sena, men det gjorde inget. Där var vi tills det var över vid 11. Var live musik, DJ, snacks, Photo Booth, olika spel och Prom Queen och King ofc. Sedan hämtade partybussen upp oss igen och körde oss runt tills klockan 1 då vi blev avdroppade hos Tyler. Partybussen var nog det roligaste med hela kvällen!

Sedan hade vi fest hos Tyler, somnade vid 6 och blev upphämtad vid 8 av Sarah. Vi åkte sedan direkt till New Port för att fira Mother's Day. Vi åt lyxig brunch precis vid hamnen med alla mammors familjer på Sarahs sida. Var jättetrevligt! Sedan hängde vår familj hos våra kusiner i New Port tills efter middag.

Sarah fick bilder på barnen som jag tog tidigare i veckan.

På måndagen var det min 18-års dag!!! Blev överraskad med sång, cupcakes och presenter från Nina, Adam och Foe. De åkte sedan till skolan medan jag och familjen åkte och åt frukost på mitt favorit ställe, Clarkys.

Sedan körde vi till San Diego där jag skulle hoppa fallskärm, MEN... Det var för molnig så jag kunde inte hoppas, så surt. Istället åkte vi in till stan, kollade på någon bro, gick på San Diego Bay Walk och åt lunch på ett seafood ställe längs vattnet. Sedan åkte vi hem igen och Adam kom över och spenderade natten här.

På tisdagen började vårt block schedule, så istället för 6 classes varje dag hade vi 3 classes men 2 timmar var.

På onsdagen skippade jag skolan tills sista perioden då det var meningslöst, passade istället Brycen och senare Gavin. På torsdagen åkte jag och Sarah in till San Diego igen för att hoppa fallskärm, denna gång med blå himmel!! Har haft fobi för små flygplan så länge jag kan minnas och SJÄLVKLART var planet jag skulle flyga i det minsta jag sett och 10 gånger mindre än vad jag hade föreställt mig. Vi pressade in oss 4 personer i det, jag satt vi öppningen som inte hade dörr. Kan ju säga att jag var bra rädd. Stället jag hoppade från var bara 30 minuter ifrån Tijuana (Mexiko) så vi flög längs gränsen, sen över kusten och såg Down Town San Diego innan vi hoppade ut. FYFAN VAD COOLT DET VAR!!!

Vi åkte sedan hem, jag jobbade på mitt spanska projekt med några kompisar och sedan hade vi ett hejdå party för Henrik från Schweiz som skulle åka hem dagen efter. Sedan sov Henrik och Albert över. På fredagen hämtade Ninas familj upp mig vid 6 på morgonen och vi åkte till New Port där vi gick på en båt till Catalina Island. Där skulle vi spendera helgen för att fira Ninas födelsedag.

Vi checkade in på hotellet, åt lunch och sedan hyrde jag och Nina en kanot och paddlade runt ön. Vi tog sedan en promenad för att se hur det såg ut innan vi möttes upp för middag på en fisk restaurang vid vattnet.

Klockan 9 hade vi bokat en spöjakt då Catalina är en "spök ö". Jag och Nina varken såg eller hörde något men Ninas föräldrar, deras kompis och ledarna såg och hörde saker tydligen...

På lördagen fyllde Nina 18 år. Jag och hon åt frukost och sedan gick vi på en lång morgon hike till toppen av Catalina.

Sedan åt vi lunch allihopa och hoppade sedan på en "safari jeep" och åkte på en 2 timmars tur runt hela ön. Såg buffalos också.

Sedan hängde jag och Nina på stranden innan vi gjorde oss i ordning för middagen på en fin restaurang. Efter middagen gick jag och Nina på promenad, åt glass och hängde på piren.

På söndagsmorgonen gick jag och Nina på en hike, åt fish&chips och mötte sedan upp hennes föräldrar för att åka runt i en golfbil i 2 timmar.

Vid 4.30 tog vi båten hem till New Port, stannade på Joe's på vägen hem för seafood och kom sedan hem senare på kvällen.

På måndagen och tisdagen jobbade vi på vårt spanska projekt, som vi vann med. Det betyder att vi får 100% på vårt finals och slipper ta det, ganska sjukt haha! Träffade även på Izzy på donken = gratis Vanilla Ice Coffe

Vi hade även spirit week denna vecka. Så varje lunch var det tävlingar, vår grupp åkte dock ur första dagen då vi förlorade den uppblåsbara hinderabana.. :( Måndag var iaf Toucan Day, tisdag var Twin Day och nosdag var Tourist Day.

På torsdagen var det den "stora dagen", POWDERPUFF. När tjejerna är fotbollspelare och kilarna cheerleaders. Vi hade tränat i princip varje morgon 5.30-7 i två veckor. Vi alla som deltog var uppklädda i skolan, vi killar var "sexy cops". Vi hade minimum day så vi slutade 12.15, sedan hade vi drygt 2 timmars träning efter skolan innan rallyt där vi uppträdde. Sedan hejade vi på tjejerna "Seniors vs. Juniors" under den 2,5 timme långa matchen. Sedan åt jag och Albert middag med Tylers familj.

På fredagen fick vi kortlov pågrund av Memorial Weekend. Så jag, Foe, Lina och Alexis åkte till Six Flags Magic Mountain. Var typ ing människor där så vi åkte bergochdalbanor tills de stängde vid 8. Vi åkte sedan till Santa Clarita och åt middag på Buca di Beppo, var så gott. VI kom sedan hem runt midnatt.

På lördagen åkte jag och Sarah till Ontario klockan 8 på morgonen då jag skulle ha min LASIK operation klockan 9. Det måste ha varit det läskigaste jag har gjort i hela mitt liv!!!! Utan några instruktioner satte de bara igång med min operation utan bedövning och började skära och skrapa i ögonen, fyfaaaan. Trodde jag skulle bli blind för resten av livet. Men jag överlevde, var tvungen att ha ögonen stängda under 4 timmar och har nu en månads återhämtning med massa droppar och massa regler. Ser dock nästan perfekt redan och kommer bli bättre om ungefär 1 månad när ögonen är nästan helt återhämtade. På kvällen hängde jag med Maddy och Seth tills runt 11.

Söndagen vaknade jag upp och kände inget konstigt med mina ögon. Jag gick på en lång hike med Sarah och lillebrorsorna och kom sedan hem och käka.

Jag och Adam hade planerat att åka till Dana Point för att spendera natten, göra skratt yoga (HUR KUL) på Laguna Beach och sedan surfa men allting ställdes in samma kväll pågrund av hans jobb, så tråkigt!! Istället hängde jag med Maddy och Seth.

På måndagen var vi lediga från skolan igen, vi hade bbq och hängde i poolen.

I tisdags åkte jag till Chino med Connelly för att plocka upp ny kamera utrustningen för honom, sjukt!!

Idag, onsdag, åkte jag in till Ontario efter min second period för att göra en återkoll på mina ögon. Åkte sedan in till Victoria Gardens i Rancho Cucamonga och kollade affärer och åt lunch. Sitter nu på en Starbucks här och väntar på min appointment på Apple för att laga min skärm.

Vanlig skolvecka, Sergio kom över på torsdag och Adam kom över efter hans Prom Proposal och spenderade natten här.

I fredags var det Cinco De Mayo så vi åt Mexikanskt med familjen. Hade planerat att surfa med Adam i lördags men pågrund av en storm över natten och dåligt väder på lördagen så ställde vi in det. På kvällen drog jag och Tyler till Redlands för att Prom shoppa, hitta dock inte det jag behövde... Vi åt pizza, yoghurt land och kom hem runt 12.

Idag, söndag, åkte vi till New Port runt 11 för att fira Seans födelsedag (Sarahs bror). Vädret var fortfarande ganska dåligt men vi kunde vara lite på stranden, äta god mat och umgås. Såg även 1 val och delfiner 10 metet från stranden!!

Jag vill inte hem. Tanken gör mig så ledsen. Missförstå mig inte med detta inlägg, saknar verkligen familj och vänner så mycket och jag kan inte vänta på att träffa alla, att handla i vanliga matbutiker, att cykla på Strängnäs gator och allt annat. MEN jag är inte redo. Jag vill inte tänka på att om exakt 50 dagar så lämnar jag allt det här bakom mig. Jag kommer aldrig komma tillbaka. Självklart kommer jag besöka så ofta jag kan men jag kommer aldrig "komma tillbaka", som jag gör i Sverige. Jag kommer aldrig bo såhär intimt med min värdfamilj, jag kommer aldrig gå i samma skola som mina kompisar, jag kommer aldrig kunna åka till stranden och surfa med mina kompisar, jag kommer aldrig gå i High School, jag kommer aldrig uppleva denna School Spirit, jag kommer ALDRIG leva detta liv igen. Tanken att behöva lämna min familj och mina vänner finns inte ens. Jag kan inte föreställa mig att aldrig se dem regelbundet i resten av mitt LIV. När jag lämnade Sverige visste jag alltid att jag skulle komma tillbaka efter 11 månader, nu vet jag att jag aldrig kommer komma tillbaka dagen jag lämnar Kalifornien, mitt andra hem.

I måndags var jag basically död fram till lunch pågrund av Coachella. Efter skolan åkte jag, Sarah och ungarna till några Batting Cages i Highland. Är verkligen usel på baseball hahah! På tisdagen hämtade Connelly upp mig direkt efter skolan. Vi plockade upp hans flickvän, kollade på en fotbollsmatch och tog bilder för RicherPoorer. Kom hem strax innan 6, och vid 6 kom Sergio över och stannade hela kvällen.

På onsdagen kollade jag på barnens baseball matcher och på torsdagen var jag sjuk och stannade hemma. I fredags hämtade Adam upp mig och vi mötte upp Ryland. Adam såg videor på mig från Batting Cages så han var tvungen att åka dit med mig... Klarade dock 65mph (105km/h)!! Jag och Adam åkte sedan och handla, åkte hem till honom en snabbis och plockade sedan upp Kyle. Vi åkte sedan hem till mig, hängde i jacuzzin och hade sleepover.

I lördags firade vi min och Williams födelsedag med Sarahs familj. Vi körde GoKarts vilket var sjukt kul.

Sedan åkte vi till Lazy Dog för middag.

Efter middagen åkte vi hem till Jackie och Mike (Sarahs föräldrar) och hängde vid poolen och hade paketöppning.

I söndags plockade Sergio upp mig vid 11 och vi åkte mot Los Angeles. Jag ville gå till LACMA så vi åkte dit.

Sedan åkte vi till ShakeShack som är Sergios favorit hamburgerställe och bara finns i LA. Blev mitt nya favoritställe! Sedan åkte vi till Downtown och åkte upp i OUE SkySpace som är en skyskrapa. Vi åkte glas rutchkanan från högsta våningen och hängde uppe där i typ en timme. Var typ inga folk och jättechill!

Strax efter 6 åkte vi mot Inglewood och The Forum där vi skulle se The Weeknd med biljetterna jag fick i julklapp. Var helt STÖRT bra!!! Förutom The Weeknd kom även Rae Sremmurd, Belly, 6LACK och NAV. Grym kväll!

Torsdag den 9 april hade jag en undersökning på LASIK institutet i Ontario och jag kvalificerad för en LASIK operation. Min operation är bokad den 27 maj!! SÅ GLAD! Vi åt sedan mat på California Pizza Kitchen med Sarahs föräldrar och kusinerna. Efter middagen gick vi på en Easter show i deras kyrka med barn som uppträdde.

På fredagen åkte jag, Nina och Foe till Cabazon och shoppade tills de stängde, fick köpt lite saker till Prom. Vi drog sedan hem till mig och hängde i jacuzzin och kollade på film.

På lördagen plockade Connelly upp mig runt 10 och sedan hans flickvän Amber. Vi åkte till tågrälsen och försökte ta lite bilder och hoppa på ett tåg, sjukt svårt haha! Vi åkte sedan lite off road, drog till tunnlarna och fotade, hälsade på Adam på hans jobb, käkade lunch och hängde hos Amber. Kom hem innan middag och åkte senare på kvällen till Hannas hus med Foe där vi planerade Prom.

På söndagen firade vi påsk. Vi fick påskpåse med presenter när vi vakna och hade sedan äggjakt. Vid lunch kom Sarahs släkt över och vi hade pool-party!

Sen var det skolvecka igen, en bild på spanska klassen.

Vi hittade också en orm i trädgården som Matt lyckades döda.

På fredag efter skolan åkte jag och Adam till Laguna Beach och badade i sjukt stora vågor tills solen gick ner. Vi drog sedan till ett pizza ställe i Dana Point och åkte hem till hans fasters hus. Vi satt ute vid bonfiren hela natten.

I lördags när vi vakna drog vi till ett gott frukost ställe där Kyle mötte upp oss. Vi drog sedan och kollade i några butiker och åkte till Laguna Beach. Mötte även Xerxes där. Där var vi till 4.30 innan vi åt middag. Vi drog sedan till Thousand Steps Beach för att se solnedgången. Sedan åkte vi tillbaka till Adams faster, sa hejdå och åkte hemåt.

Vid 12 på natten plockade Foe upp mig och vi åkte och mötte upp en kompis som gav mig ett gratis armband till Coachella, och vi köpte ett åt Foe. Vi kom inte hem förens 4 på natten. Foe plockade sedan upp mig 11 på söndagsmorgonen och vi körde till Indio för Coachella. Vi kom in runt 2 och kom ut runt 12.30. Var så kul!! Mycket folk och härlig stämning. Såg Skepta, Lil Uzi Vert, Grouplove, Tove Lo, Kiiara, DJ Khaled, Lorde och Kendrick Lamar. SÅ JÄVLA BRA! Vi kom hem runt 2.30 och idag var det skola igen, varit så trött. Efter skolan åkte vi till Batting Cages i Highland och tränade Baseball.

I onsdags åkte vi ut med båten tidigt och hängde i kanalen hela dagen. Mötte upp McKenzie som var i Havasu och åt shaved ice och gick runt.

I torsdags åkte vi ut senare, käkade lunch under London Bridge och åkte sedan till en liten strand. Sedan hämtade vi upp McKenzie och åkte med tuben.

På fredagen åkte vi till stranden igen, åkte sedan till kanalen för att äta lunch med Matts föräldrar. Efter lunch åkte vi med tuben och tog sedan upp båten.

Vi hade BBQ till middag och sedan åkte vi hemåt. Vi stötte på massor av åsnor på vägen hem som kom fram till bilen.

Vi kom tillbaka runt 10 på kvällen och då kom Adam över direkt och vi hängde i poolen i några timmar.

Dagen efter kom Foe och Nina och hämtade upp mig runt 9.30 och vi körde till Dana Point. Foe har ett timeshare (man kan använda alla hotellets funktioner) där så vi använde cyklarna under 3 timmar och cyklade till piren, hade picknick och åt glass. Det började blåsa ganska mycket sen så istället för att ligga på stranden använde vi jacuzzin och poolen. Vi åt middag och åkte hem runt 7.30.

Vi kom hem efter 9, sedan kom Adam, Connelly och Kyle över och vi hängde i poolen.

I torsdags förra veckan spenderade jag dagen och kvällen med familjen som jag inte sett på ett tag. Vi hängde i poolen och åt middag. Samma sak på fredagen.

På lördag gick jag och Sarah på en lång hike.

Vi kom sedan hem och hoppade i poolen och käka lunch. Strax innan 5 kom Tyler och hämtade upp mig då jag hade planerat en födelsedag med honom eftersom jag skulle vara borta den 3 april då han fyllde 18 år. Vi åkte till 18 Hangar i Riverside och fick en kurs i inomhus klättring och fick sedan klättra tills stängning. Var kul!! Vi åkte sedan till ett shoppingcenter i Riverside innan vi åkte till Redlands för att äta på Red Robbins. Vi var färdiga runt 10.30. Då träffade vi Sandra från Kroatien och hennes kompis och umgicks med dem. Sen körde Tyler hem mig. Var en lyckad dag!!

På söndagen åkte vi och kollade på Landons fotbollsmatch, åkte hem och packade och hoppade sedan in i bilen för att bege oss till Las Vegas. Väl framme checkade vi in på Luxor hotell och mötte Williams föräldrar som flugit hit. Vi åt middag.

På lördagen var det Williams 18-års dag och vi gick basically igenom hela "The Strip" som är huvudgatan i Las Vegas..

Vi gick in på Caesars Palace för att kolla deras trädgård och shoppingcenter, sjukt lyxigt. Vi åt lunch på Cheesecake factory som förmodligen är ett av mina favoritställen här!!

Sedan fortsatte vi gå, tog "tåget/tunnelbanan" till Stratosphere (som är en 350 meter hög byggnad med attraktioner på toppen), MEN alla attraktioner stängde på grund av vinden som precis kom.

Istället åkte vi till Treasure Island där vi hade en show att se som startade 7. Vi såg Mystère av Cirque Du Soleil. Den var ungefär 1,5 timme och det var mycket akrobat i den.

Därifrån gick vi till The Mirage Volcano där man får se en vulkan explodera och sedan gick vi till Fountains of Bellagio där vi såg en vatten show.

Sedan drog vi oss tillbaka till hotellet vilket tog sig sin lilla tid.

Idag, måndag, åt vi frukost. Sedan åkte William och hans föräldrar vidare då de ska iväg på en road trip. Jag och resten av familjen åkte till Stratosphere och åkte upp för att åka attraktionerna. Landon var tillräckligt lång för uppskjutet så vi åkte den tillsammans.

Sedan åkte vi vidare till Lake Havasu i Arizona och Janet och John (Matts föräldrar). Här ska vi spendera resten av springbreak med båten ute på sjön. Varit i dessa tre stater (Kalifornien, Nevada och Arizona) båda dessa veckor nu!

I lördags hämtade Tyler upp mig, Albert och Henrik. Vi spenderade kvällen och natten hos Tyler då vi på morgonen skulle bege oss till Laughlin i Nevada med hans familj. Bilresan tog drygt 3 timmar. Laughlin är en liten stad i Nevada som ligger vid Colorado floden, åker man över bron så kommer man till Arizona. Vi bodde på Harrah's Hotel med utsikt över sjön.

Efter vi checkat in åkte vi till andra sidan där deras kompisar har ett hus, så vi kunde använda deras strand och pool anläggning för att ha det mer privat.

Vi ungdomar käkade sedan mat på In-N-Out och åkte sedan och bowlade. Senare på kvällen hängde vi runt på hotellet och smög upp på taket.

På måndagen åkte vi tillbaka till stranden på andra sidan och hämtade upp deras Jetskis. Vi åkte sedan runt med dem och spenderade hela dagen där.

På kvällen åt vi buffé

På tisdagen åt mexikanskt till frukost och åkte sedan till Oatman som är en stad i Arizona. Där gick vi in i en gammal grotta, såg vilda åsnor som går runt och kollade runt i staden som är historisk.

Vi åkte sedan till stranden en stund och senare på kvällen åt vi på Buffalo Wings och klättrade upp på ett vattentorn.

På onsdagen sov vi in, fixade med jetskisarna, åkte till shoppingcentret, åt In-N-Out och sedan åkte vi hemåt. Alla vi ungdomar som var där kom sedan hem till mig och hängde i Jacuzzi och hade sleepover.

I måndags baby satt jag Brycen. Vi badade i poolen på morgonen, tog sparkcyklarna till Yoghurtland för att äta glass, där Sarah sedan kom på sitt lunch break och lämnade av Gavin och åt lunch med oss. Jag, Gavin och Brycen köpte sedan kakor och gick hem för att bada resten av dagen.

På tisdagen hade jag massage 10-11, så skönt!! Sedan vid 12 kom Alexander hit. Vi åkte ganska direkt till San Bernandino där vi hade tänkt åka till poolen, men det började regna så vi fortsatte till Ontario Mills för outletshopping och mat! På onsdagen åkte vi in till LA för att göra Hollywood skylt hikes. Vi åkte runt i området så länge för att hitta parkeringen vi ville till. Vi gick sedan till en viewpoint nedanför och sedan tog vi hiken upp bakom skylten.

Sedan åkte i till en svensk godisbutik i Hollywood som säljer lösgodis, 300kr/kg dock så blev typ 10 godisar :-((

Sedan körde vi till Venice Beach där vi spenderade resten av dagen och kvällen. Väldigt blåsigt dock... Vi kollade runt och käka middag på en skitgod restaurang!!!

I igår, torsdags, hade vi bokat en kayaking tur igenom sju grottor, där man även skulle få se små hajar och sjölejon på nära håll, i San Diego. Efter det hade vi tänkt surfa i San Diego också, MEN, självklart så ringer de på morgonen och säger att kayaking turen är inställd och att ingen bör be sig ut i havet för att surfa pågrund av stormen som hade varit under natten.... SÅ istället körde vi till San Onofre, dit jag brukar åka med Adam, för att surfa. Va typ inga människor där vilket vi förstod när vi hoppat i vattnet för att surfa. Var så sjukt strömt och blåsigt så fanns inte ett riktigt ställe där vågorna bröts, var bara kaos. Vi pallade 35 minuter, fångade typ 1 eller 2 vågor under den tiden..., sen chillade vi på stranden fram till 3. Vi rörde oss hem, kollade på brorsornas baseball game och åkte sedan till Nina för att bada jacuzzi.

Idag, fredag, var det Alex 19-års dag så vi käkade brownies till frukost (??) och åkte sedan och lämnade av honom på flygplatsen. Jag hjälpte sedan Matt med att fixa iordning vår framsida som ska få nytt gräs i 5-6 timmar. Vi har sedan badat och bbq nu på kvällen.