Sitter på trädäcket o smider lite roliga planer (iii!!) och nu ska jag äta i mig lite energi för att sedan cykla till gymmet där jag ska marka och hålla cykel- o tabatapass, härligt!!

Dieten går förvånansvärt bra, är sjukt stolt över mig själv faktiskt! Får dock ett par "knuffar" på dagarna när jag blir SUPERSUGEN på onyttig mat och/eller att kränga. Men mitt sug efter att kränga godis, mat och övriga matrelaterade saker måste jag endå jobba bort så varför inte nu! Mat e ju faktiskt inte livet haha..
Vissa dagar tycker jag känns så sjukt onödiga när jag e som mest sugen på skit, men för det mesta mår jag mycket bättre när jag äter ren mat,massa härlig energi o allt!!
Vill också tilläga att jag kan och får lov att äta skit nu under min diet men jag har x antal kalorier att äta/dag och prioriterar då annan mat. Men ibland slinker det ner lite gottis, men i begränsad mängd, precis som jag måste lära mig :) Viktigt för mig är att dieten inte gör att jag känner mig låst och "tvingad" att äta si och så, samt begränsat utbud på mat- och godisvaror för då anser jag att den inte blir långvarig. För dieten använder jag inte för att bli smalare så jag kan bli nöjd och älska min kropp, det gör jag redan, utan för att äta bättre mat, hålla koll på vad jag stoppar i mig och för att gå ner ett par kilo för att dels vara hälsosammare och för min vikt har vandrat uppåt under en period. Jag vill helt enkelt ligga på en vikt som är bra, frisk och hälsosam för just MIG :)

Dagens lunch(bilden under), sååå god!!! 😍

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - klikk her!

Hela kroppen och knoppen var fylld med en sjuk ångest om ett par olika grejer när jag vaknade imorse. Men med positivt tänkande och 2 instruerade och härliga träningspass så var jag back on track igen! Så himla gött med morgonträning, man kickar igång hela kroppen till fullo och känner sig så bra resten av dagen!

Handlade in mat efter träningen och sen har jag stått med matlådor in the making fram tills nu, pust. Men nu är jag matredo fram till på fredag iallafall 💪

Snart kommer Joel och då blir de ett gympass till och sen latar vi väl oss resten av dagen, skönt!!

Imorgon är första dagen på mitt nya jobb!! Det är blandade känslor men jag ser verkligen fram emot det! Förutsättningarna ser otroligt bra ut vilket jag ger en stor tumme upp till! Kommer bli en nystart på livet, och det är jag taggad på!!

Imorgon börjar jag även på en diet som jag ska köra på med i 2 månader/tills jag nått min målvikt. Har en person som ska hjälpa mig påvägen genom o peppa, pusha, väga, mäta och ta bilder. Så varje vecka är det vägning, mätning och nya bilder som ska tas, då det kommer hjälpa mig väldigt mycket under tiden. Är ju svårt att se resultat om man endast kollar sig i spegeln eftersom man ser sig själv varje dag. Och utan att se resultat så försvinner en del motivation. Så det ska bli gött!!

Klippte också av väldigt mycket av mitt hår idag, nu når det ner till axlarna bara, lite förbi. Är inte supernöjd för jag ser alldeles för ung ut haha, men kul o prova!! Klippte av väldigt mycke av håret för ett litet tag sedan också, men det växte ut så himla fort så därför klippte jag av lite extra denna gången eftersom jag vill prova o ha kort hår. Men nu har jag testat det iallafall! 👍

Känns som en liten nystart, en härlig en! --> nytt jobb, nu frisyr, ny utmaning (dvs gå ner x antal kilon) och fortsätta utvecklas i de andra jag gör, TJOHO vad livet är bra!!

Igårkväll kom jag och Joel hem från en 2-veckorsresa i London och Barcelona! Detta inlägget kommer handla om London och sen kommer inlägget om Barcelona lite senare. Det blir så mycket att läsa annars :)
Vår resa har varit helt FANTASTISK och vi har haft så himla ROLIGT!!! Ser verkligen fram emot vår nästa resa! Jag har ju helt klart fått tag i världen bästa pojke! 😜

Dag 1 fredag: Landade med flyget ca 8.00 i Gatwick och tog tåg in till London. Vi promenerade till hotellet och käkade samtidigt lunch och kollade runt lite så vi var framme vid 14. Eftersom vi gått i ca 3 timmar och dessutom med väskor så var vi trötta och tog en stunds vila innan vi gick ut i staden igen. Checkade läger i gatorna runt Picadilly Circus och andra gator vi kom in på och shoppade något smått. Sedan däckade vi på rummet, Joel kl 19 och jag kl 20 haha...

Dag 2 lördag: Vi åt english breakfast på en restaurang och gick sedan till Big Ben, Victoria & Alberts museum och Naturhistoriska museumet. Åt en fika på Illys och gick sedan till Harrods och tillbaka till hotellet och var hemma vid 18-tiden. Joel gymmade och jag shoppade i ett par timmar. Blev några goa inköp! Sedan åt vi middag och gick till Thames -kollade Big Ben, London Eye och övriga gator/ställen.

Dag 3, söndag: vi käkade english breakfast igen och gick sedan till british museum och promenixade längs Oxford street och andra gator och kollade i massa affärer. Åt sen lunch på ett jättegott och mysigt/fint ställe. Utslagna vilade vi på hotellet och gick sedan ut o åt middag vid 23-tiden och utforskade bland gatorna.

Dag 4, måndag: vi köpte med oss frukost och åt i en park, sedan gick vi längs Themsen (South Bank) till London Bridge, Towern, towern bridge, en matmarknad, the Shard, Oxo tower -som man skulle kunna gå upp i o se utsikt  över london (stor besvikelse för vi kom endast till en restaurang och där var inte heller någon utsikt o hurra för direkt :( ..). Vi gick in i staden som låg vid Towern Bridge och såg Sankt Paul Cathedral. Sedan avslutade vi på London Dungeon och gymmade/shoppade och gick sedan till TGIF o käkade 2rätters, mums!

Dag 5, tisdag: vi åkte till Brighton och var där under dagen. Gick bland gatorna och spelade arcade (ASKUL lol) och vi blev som 2 små ungar igen haha. Käkade lunch vid stranden och mös.

Dag 6, onsdag: jag gick o shoppade lite på morgonen medan Joel passade på o ta sovmorgon och sedan åt vi buffe på Pizza H innan avfärd mot Barcelonaaa! Där var vi framme vid 24-tiden! Tog en promenad på gatan La Rambla och la oss sedan.

I onsdags åkte jag med Joel och hans föräldrar till Tyskland! Onsdag-lördag var vi i Berlin och Lördag-söndag var vi i en by som heter Binz.

På onsdagen kom vi fram vid 23-tiden till Berlin. Det blev ett besök på en Tapasrestaurang och sedan gick vi en promenad i staden.

Torsdagsförmiddagen spenderade vi i Riksdagshuset. Uppe på toppen var det en galen utsikt över hela staden!!
Sedan fortsatte vi upptäcka staden lite, åt gott och drack gott.

Fredagen sprang jag och Joel själva i Berlin och la hela dagen på shopping. Lyckades hitta ett par riktigt snygga grejer!

Lördag åkte vi till Binz, en liten by vid havet. En riktigt mysig by faktiskt, och hur fint som helst!!! Jag och Joel badade i havet, fyfaaasen vad KALLT det var(!!!), 9 grader kanske..
Vi kom dit på eftermiddagen så vi hann inte göra så mycket. På kvällen åt vi god mat, gick längs strandpromenaden och tog sedan en drink på stranden.

Söndag var det hemfärd. Vi lämnade vid 12 och kom sedan hem vid 19-20-tiden.
Det var ett par underbart mysiga dagar!! Tiden gick ju alldeles för fort :(

Dagens lunch till ära. Bönpasta med morot, sallad, avokado och mina egna vegetariska bollar. Så sjukt goda (!) och idag gjorde jsg om receptet lite och fick till ännu godare bollar, yumyum!! Ingen dressing blev det för det behövdes ikke :)

De senaste dagarna har jag känt mig så sjukt tom på energi. Jag är jättepigg i huvudet och blir helt rastlös när jag tänker på att jag ska lägga mig, men endå känns det som kroppen stretar emot som satan såfort jag är aktiv på något sätt... Sjukt frustrerande, speciellt för jag inte heller har någon aning om varför... Får verkligen hoppas att det vänder snart!!!

Om en vecka åker jag till Tyskland med Joel och hans föräldrar, åh som jag längtar!! Ska bli så himla kul och det ska bli så skönt att ta en paus från allt här på hemmaplan, semestern kommer väldigt bra tajmat!

Jag fick även bli testpilot för dessa chokladen. Har inte smakat på dom än dock, håller mig lite. Även om det inte är tillsatt socker så känns det endå onyttigt haha.. Men superkul att jag får testa dom iallafall!

Såg på Vetenskapens värld igår där det handlade om just sötningsmedel och att det lurar kroppen så man istället riskerar att gå upp i vikt av det. Det har ju varit en stor snackis länge och osäkert på vad som är sant eller inte men nu visade dom studier osv så jag tror faktiskt på att det lurar kroppen. Så kanske är inte chokladet så himla nyttigt och bra för kroppen endå... BUHU :-(
Har bestämt mig (sen ett tag tillbaka) att jag vill mata kroppen med så få konstgjorda livsmedel som möjligt, för min åsikt är att kroppen mår bäst när det är naturliga grejer/ämnen som passerar :)

Igårkväll efter jobb körde jag ut till Trolle/stallet och tog en PW med Bentley. Han blev ju bara så himla glad, visste inte vart han skulle ta vägen haha, goa vovve <33 Klockan va 20.30 när vi var ute och solen höll på att gå ner, så himla mys!! Dessutom var det helt ok varmt, kändes så somrigt!
När vi var tillbaka tog jag även ut Trolle, min fina, bästa kille!

Idag till lunch gjorde jag omelett,  fy satan vad GOTT det var!!! Omelett känns så sjukt underskattat men det ska jag helt klart fortsätta göra haha. Massa bra ämnen och grejer i också ju!
Efter lunchen blev det ett axelpass på gymmet och intervaller som avslut :)

Var så himla taggad på gymmet idag men när jag kom dit och hade kört några reps kände jag hur kroppen började streta emot ganska bra. Blev rätt dålig i magen imorse så vet inte om jag har någon bakterie som nu har blivit värre av att jag träna. Jag hann däremot inte köra så länge innan jag blev värre.. Tyvärr fick jag avsluta passet tidigare än planerat för kände mig sjukt dålig och svimfärdig. Det var riktigt synd för jag var såå taggad på gym :(

Hade helst av allt velat sticka hem o vila men nu är jag på jobb men hoppas jag blir bättre till imorgon så jag kan köra på med gymmet igen! Har även bestämt med Evos att ta en PW ikväll och det vill man ju inte missa...

Idag blev det vegetarisk färssås med fullkornsspaghetti till middag. Den är gjord på vegetarisk färs, som ni nog förstod, tacosås, mjölk och kryddor. Blandade även ner sojabönor och spenat, och champisar vid sidan om, hur gott som helst!! Ännu godare toppat med ketchup :)

Var o handla in en del mat idag som jag kan göra riktigt goda rätter med i veckan!

Idag gjorde jag denna goda rätten till middag, det blev sååå gott!!!! Schnitzeln är färdigköpt. Jag kokte potatis som jag sedan stekte, stekte färska champisar och gjorde sedan egen tzatsiki på gurka, grekisk yoghurt och kryddor. Sen la jag på lite sallad och fetaost. Hur lätt som helst att göra och otroligt gott!!