Åh julen är ju bara den mysigaste tiden på året!! Jag älskar julen och jag älskar att julpynta och julefixa!
Julgranen och det övriga pyntet åkte upp för kanske 1 vecka sen. Klapparna inhandlades häromdan och idag är jag sjuk och sängliggande så jag tänkte ta dagen till o leta lite klappar, wiho!!

Ca 1 vecka sen jag och Joel åkte till Paris (vilket är ungefär 1 månad sen nu) blev jag kraftigt förkyld och har inte blivit frisk sen dess. Utom i måndags(!!) då var jag faktiskt helt frisk och jag var så himlans glad haha, ÄNTLIGEN!! Eftersom jag jobbar som instruktör och har ganska många pass i veckan så gäller de ju verkligen o va frisk.. Men.... i tisdags bröt den ut igen och här ligger jag med kraftig förkylning igen,buhuuu :((( Nu ska jag skippa träningen tills jag verkligen är FRISK och jag längtar såå!

Jag gjorde ingefärsshot igår som jag nu ska börja dricka varje dag. B&J ska jag även leva på idag höhö. Ser ni att den är mycke större än vanliga?? Såå najs!! haha!

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - Klikk her

Har haft en supermysig helg! Började helgen med quality-time med mina föräldrar. Tapas till middag och sedan tog vi en promenix under en stjärnklar himmel!
Resten av helgen har jag fått spendera med mina älsklingar Evos och Joel, shopping, hållit i klasser på gymmet och lite annat fix. Planen var egentligen julmarknad på söndagen men vi hoppade det då det var så dåligt väder. Men guud vad jag längtar till julen,gah!!! Älskar denna tiden på året!!

Som jag skrivit tidigare var jag och Joel i Paris torsdag-söndag förra veckan. Vi hade det så himla bra och mysigt!!! Älskar Paris och Eiffeltornet är ju bara något utöver det vanliga (no shit).

Dag 1: vi käkade O'Learys på flygplatsen (äckligt och ovärt) och sedan landade flyget kl 21 i Paris. Vi tog då taxi till hotellet och gick sedan en tur ner till floden Seine och en drink innan vi la oss.

Vi bodde bara nån hundra meter från några jättemysiga bakgator!

Joel tyckte sin drink var stark.

Dag 2: vi traskade till Eiffeltornet och Triumfbågen och sedan gick vi en massa runt i staden, längs floden och på några shoppinggator. Joels stegräknare visade att vi tog strax under 40 000 steg under dagen, ni kan tro att vi var trötta i kropp och knopp haha!
Vi vilade en stund på hotellrummet innan vi gick ut för o äta middag. Vi åt vid 24-tiden och vi var supertrötta så efter middagen gick vi tillbaka till rummet och somnade.

Dag 3: vi promenixade till en matmarknad. Ni som följer bloggen vet ju att jag fullkomligt älskar marknader! Jag tycker det är så fruktansvärt mysigt, och det känns så lokalt och så mycket mer personligt än i tex en mataffär.
Efter marknaden fikade vi och gick sedan vidare till Marais Quarter som var ett par mysiga gator,och sen kom vi till en ny shoppinggata. Det blev lite shopping och sen vila på rummet.
På kvällen runt 23-tiden gick vi ut o åt, tog en promenad och sedan en drink. Supermysigt!

Ursäkta för SÄMST bildkvalitet... Nouw totalt förstör mina bilder och vet inte vad det är. Har försökt fixa det nu ett tag men det vill inte ge sig. Irriterad som bara den på denna skitportal haha.. Nä, men hur kul är det att kolla på helt förstörda bilder -.- Menmen, enjoy!

Dag 4: vi tog rätt lång sovmorgon och lämnade hotellet vid 12. Dagen spenderades gående till en superfin park och vidare på olika gator i staden. Det gick mellan spöregn, hagel, lite sol och regn så vi slog till med 2 fikapauser innan vi senare på eftermiddagen/tidig kväll tog taxi till flygplatsen. Vi landade i Köpenhamn mitt i natten och sen kom pappa o hämtade oss.

Har haft en dunderbra helg och spenderat massor med tid med personer som betyder allra mest för mig!

I fredags var jag på kalas för mina småkusiner och hela mammas släktsida var där. Jag bara ÄLSKAR att umgås med min släkt!! Ser alltid fram emot det himla mycket och får så mycke energi av o umgås med dom <3

Jag satt o rensa bilder nyss och tog bort de jag inte tänkte lägga upp på bloggen. Typiskt nog så råkade jag ta bort bilden jag ville lägga upp och kvar blev denna suddiga och dåliga bild från kalaset haha :( Men bättre dåligt än inget tänker jag!

På lördag höll jag i pass på morgonen, fixade pumpa och rostade pumpakärnorna, städade, fixa o lite sånt tills Joel kom. Sen kollade vi film, gymma, käka middag med familjen och kollade sen klart på filmen vi börjat på tidigare med massa godis,mums! Dock såg jag inte klart filmen för jag somnade i soffan, som alltid haha.. Tror inte jag lyckats hålla mig vaken en hel kväll när jag och Joel sett film 😂 Men finns inget mysigare o somna i soffan framför film, dessutom i sin älskades knä!! <3

På söndag hade jag pass igen på morgonen och sedan passade jag barn i några timmar. På eftermiddagen var jag hos Evos på fika, hur gott o mysigt som helst, och på kvällen stack jag o Jacob till affären o köpte gottis hehe.

Nu har jag dragit på mig halsfluss så har vilat med massa idag. Pratat med Joel i telefon, suttit ute i solen, gjort gryta och kollat massa serier och ätit en massa glass. Nu på kvällen höll jag i 3 pass och det tog ut sin fulla rätt på halsen känner jag nu :( (Jag var dock inte aktiv under passen ofc(!!) utan jag bara skrek på deltagarna höhö).

Förra veckan bokade jag o Jålle resa till Paris så på torsdagskväll drar vi!!! Gaahh kan knappt vänta!!! :D :D :D

Ååh såfort jag och Joel kommer tillbaka från Paris ska jag julpynta och julbaka en massa!!! Shit som jag längtar!!

Imorse kl 5.30 kom taxin o körde mig till Sturup/flygplatsen. Flög sedan till Stockholm och har spenderat dagen här på utbildning inför mitt nya jobb! Lärorikt och spännande!

Hade några egna timmar i stan efter utbildningen där jag gick runt o kolla lite, käkade och njöt av livet :) Taxin har nästan precis släppt av mig på Arlanda och om 1 timme går planet hem. Har minst sagt varit en lång dag så är så himla trött haha! I väntan på flyget kollar jag serier och äter naturgodis och lösgodis höhö!

Idag hade jag inget jobb så tog tillfället i akt att fixa EN MASSA grejer här hemma som jag länge har skjutit upp. Känner att jag har fått tillbaka lite av min gamla Josephine-energi igen och det kan jag inget annat än o ÄLSKA och NJUTA av!! Äntligen!! Hade precis börjat acceptera att "åldern tar ut sin rätt", men så var det inte i detta fallet, tjoho!!

Har även varit på besök hos tandläkaren, gymmat och hållit i pass. Nu är det nattinatti för imorgon väntar jobb hela dagen och sen leg-and booteyday på gymmet!

Igår blev jag förresten med jobb! Hur skoj som helst!!! Ser verkligen fram emot detta jobbet och allting känns redan så himla bra och har redan fått en massa beröm osv. Har inte haft mitt första arbetspass än dock, så jag känner att ribban ligger rätt högt haha. Men detta kommer bli superbra!

Jag slängde ihop denna grytan igår (vego) och den är ju allt annat än bildvänlig, haha, men fySATAN så gudomligt good den var!! Åh den ska jag helt klart göra fler gånger! Bästa av allt är att jag har en hel kastrull kvar med gryta <3

I fredags kväll gjorde jag och Joel hamburgare till middag och mös sedan ner oss i soffan med vars en Ben and Jerry framför en film.

Lördagen spenderades i Malmö (underbara stad!!) med mamsen och syrran. Himla mys! På kvällen träffade jag min saknade Emilia!! Vi låg o snacka massa skit i flera timmar tills jag nästan somnade o då körde jag hem.

FLOWERPOWER -längtar extra mycket tills jag flyttar hemifrån så jag kan ha lägenheten fullt med blommor! <3

Söndagsmorgonen började med ett HIIT pass som jag höll i :) Lite senare under dagen shoppade jag ett par tröjor och spenderade resten av dagen och natten hos Joel.

Har haft en jädrans bra helg!!! Nu ska jag ha några roliga vardagar tills det blir helg igen!

Spelade kort med Joels föräldrar innan middagen och fick sedan hamburgare, nog de godaste jag ätit!!

Igår åkte jag och Joel till skogen med matsäck. Så himlans mysigt!! Picknik och att komma ut i naturen är verkligen en av de sakerna jag uppskattar o älskar som mest!

Idag har jag haft pass på morgonen och sen väntar jobb. Resten av dagen/kvällen ska jag bara ligga på soffan med massa god mat osv och serier!

Igår åkte klassen jag vikkade i iväg till skogen på orientering. Superhärligt väder och precis bredvid oss var det en stor hage med massa nyfikna rådjur i.
Barnen hade tagit med egen matsäck och de flesta hade pannkakor, vilket jag blev supersugen på, så sagt och gjort. När jag kom hem från jobbet slängde jag ihop pannkakor med lite popcorn, choklad (ofc), glass, macka, melon och sådant gott! Parkerade mig i soffan resten av kvällen med brickan i knäet, hur mumsigt!!

Min förbaskade förkylning sitter fortfarande i... Är så himla sugen på o gymma alltså!! Hoppashoppashoppas den släpper snart!!! Idag är det jobb på gymmet och ikväll/när jag slutat ska jag hålla i HIIT :)

Min förbaskade förkylning sitter i och nu har den stängt av mina smaklökar. Jag som skulle på kalas idag </3... Imorgon börjar jag på diet så hade sett fram emot denna dag då jag kunde kränga lite extra kakor och gottis men det är ju inte så lönt när man inte smakar något haha! Kanske ville kroppen vara extra snäll och ge mig en dietdag tillgodo? Äsch, jag håller hoppet uppe och hoppas på att smaklökarna hittar sin väg tillbaka innan dagens slut :)

Min frukost fick bli ett smaklöst äpple, ägg och te :)

Min morgon spenderades till att läsa, på engelska. Hur många gånger det har hänt kan man nog räkna på en hand.

Jag är galen i experiment och att lära mig mer om människan, hur vi fungerar osv. För kanske 2 veckor sedan var jag på en föreläsning där föreläsaren tipsade om ett personlighetstest, så det var det jag ägnade min morgon till. Protagonist blev jag och det blev en intressant läsning om hur protagonister beter sig i olika situationer, deras starka sidor och deras mindre starka sidor. Kunde faktiskt instämma på 99% av det jag läste! Spännande!!