Hej på er!
Idag blev det en dag vid pool-erna. Efter allt lekande i havet igår var det skönt att ”slippa” all sand. Så vi la oss vid vuxenpoolen efter frukost. Den är barnfri, vilket emellanåt kan vara väldigt skönt. Lugnt och tyst. Sen vid 14 gick vi till poolen vid närmsta buffén. På eftermiddagen nu hade dem en DJ som spelade, och helt plötsligt blev det poolparty med massa skum. Lite annorlunda sådär på ett all inclusive hotell. Nu har vi nyss kommit tillbaka till vårt rum, vi ska svira om och gå och träna i gymmet. Till skillnad från vårt förra gym är detta superfräscht och har bra maskiner.

Ikväll är det tydligen beachparty här på hotellets strand, och vi pensionärer tänkte spana in det. Antingen så är det sämst eller så kan det bli kul. Vem vet? Men nu, mot gymmet.

Hallå!
Här är klockan snart 18.30 och vi är nyss hemkomna från en heldagsutflykt. Vi hoppade på en buss 7.30 som tog oss till Bayahibe där vi sen hoppade på en katamaran som skulle ta oss till Saona Island. Det började spöregna kort därefter och vi kände mest.. nej haha. Men det sprack upp och vi vräkte oss i solen på solnäten på båten, drack cuba libre och bara njöt.

Första stoppet blev i en ”naturlig pool”. Och en pool var det. Herregud, så klart vatten har jag inte sett sen Filippinerna. Det var helt galet vackert. Tror jag sa ”wow” högt flera gånger. Där badade vi och drack lite innan vi hoppade på båten igen till Saona Island. Väl i land fick vi knata en bit igenom djungeln innan vi nådde stranden vi skulle vara på. Vi fick lunch (supergod, typ den bästa på resan) och sen så fick vi göra vad vi ville i 2,5 timma. Vattnet här var också superfint. Intw riktigt som i den naturliga poolen, men ändå. Så vi badade och solade, det var dock aningens varmt då det blåste noll och solen låg rätt på. Så vi badade mest, och gick runt och kikade. På vägen hem så dansade allihopa på soldäck till en dans som personalen gjort och så solade vi lite.

En sån jäkla bra dag. Rekommenderar verkligen den här utflykten. Och den var grymt bra med Ving! Helt klart värt varenda krona.

Den naturliga poolen. På vägen därifrån såg vi även massor av sjöstjärnor på botten. Stora som bara den!

Hallå!
Vi la oss nyss i sängen. Här borta är vi verkligen de största pensionärerna haha. Går upp från poolen/havet till rummet först och går till sängs först. Fast idag låg vi faktiskt kvar vid poolen till efter 16. Och sen gick vi till gymmet. Äntligen ett ordentligt jävla gym. Fräscht, stort och massor av redskap. Samt en kabelmaskin.

Och havet här var mycket finare än vid vårt gamla hotell. Eller alltså det är samma hav, bara mycket längre bort på stranden. Men där var det grumligt och flöt upp smuts. Här är stranden bredare, vattnet klart och bara mycket mer rogivande. Känns helt ärligt som vi är på en helt annan semester haha. De enda negativa grejerna med vårt nuvarande hotell är: duschen är klen, knappt så att man kan tvätta håret haha.. väggarna är tunna så vi hör allt grannarna pratar om, och vi har fått två små dubbelsängar. Typ 1,20 och den på förra hotellet var 2,10 så lite skillnad. Men vi trivs bättre här!

Imorgon står klockan på 06.50 då vi tänkte kika soluppgången om vädret tillåter. Vi fick bevittna vår första dag här och det var så fint, så vi vill göra det igen och sen äta frukost. Hoppas på fina dagar nu vår resterande tid här. På söndag ska vi på utflykt så då hoppas man verkligen.

Hallå där!
Nu har vi bytt hotell till Grand Palladium. Och vi båda känner mest.. att vi inte bott här hela tiden. Ett ordentligt jäkla hotell. Personalen kan engelska, hotellrummet är fint och WI-FI!! Seriöst under 5 månader i Asien upplevde jag nästan aldrig så dålig wi-fi som på förre hotellet. Och då har vi ändå betalat en bra summa pengar.

Så det känns skönt att få avsluta sista veckan på topp. Det här hotellet är dessutom enormt vilket innebär mycket att upptäcka. Idag är det dock lite mulet, men om det är något jag lärt mig om vädret här i Karibien är det att det växlar fort. Har vaknat till mulet väder och känt ”nej”, för att sedan 30 minuter senare få strålande sol hela dagen.

Men nu tänkte jag faktiskt dra med mig min kära sambo ner och kika på stranden! Ha en trevlig.. torsdag(?), var tvungen att tänka efter haha. Det ska vi ha!

Hallå!
Imorse vaknade vi upp till ett mulet Dominikanska. Fortfarande varmt dock. Så vi tog det lugnt och åt frukost extra länge. Sen tog vi en PW på stranden innan vi begav oss mot poolen. Vi blev liggandes i ett par timmar så solen tog ändå. Och så har vi tagit första doppet i havet. Igår var det så extremt blåsigt och det flöt upp en massa tång så då ville vi inte bada. Varmt och behagligt, dock lite vågigt så vattnet var inte riktigt lika fint som första dagen. Men men!

Nu sitter vi i lobbyn. Bäst wi-fi här! Har precis mött upp en reseledare från Ving som vi ”köpt” en båtutflykt av. Brukar inte vilja köpa av resebolagen då dem tar överpris, men efter att ha fått 20% off pga. Att vi klagade på vårt rum så kändes det rimligt! Så på söndag ska vi se den välkända ön Isla Saona. Men nu mina vänner ska vi gå och TA varsin latte (känns så Najs att säga ta istället för köpa haha), och sen ska jag spöa Rikard i sjuan. Han vann nämligen överlägset sist och så kan vi inte ha det! Ha det gott!

Hallå där!
Efter ett långt jäkla flyg som kändes som en evighet så landade vi i Dominikanska 17.30 lokal tid (+5 för Sverige). Var helt slut då jag sov som en kratta natten till vi skulle åka, hotellets kudde var det oskönaste jag sovit på och jag skrapade bokstavligen ihop 3 timmars sömn. Och jag sov inget på planet heller. Så när vi äntligen kom fram till hotellet så hade jag nästan vart vaken ett dygn. Vi tog en promenad runt för att kolla omgivningarna, sen somnade jag.

Vi bestämde oss för en tidigt uppgång för att komma in i tidsskillnaden. Så vi gick ner och kikade på soluppgången på stranden (så fint!!) och sen upp till frukostbuffén. Vårt rum luktade riktigt unket och stanken försvann inte, så vi gick till receptionen för att få hjälp. Så de uppgraderade oss till ett bättre rum (åtminstone enligt oss). Annars har vi faktiskt bara legat vid poolen idag. Vi ville inte bränna sönder oss så vi valde SPF 30 och 50 och låg vid poolen istället. För att vara ett barnhotell har det vart väldigt lugnt och skönt här, idag iallafall. Imorgon ska vi dock ligga på stranden istället. Vattnet är jätte fint, sådär blått som man sett på bilder, men stranden är ju full av turister. Å andra sidan, det får man väl räkna med på ett sånt här hotell. Träna har vi också gjort, på hotellets lilla gym. Saknade typ alla maskiner på friskis, men man tager vad man haver som man brukar säga.

Nu dricker vi varsin kaffe från cafét här på hotellet, och lyssnar på någon sångare. Båda är jetlaggade som bara den så vi tänker faktiskt snart gå och knoppa. Riktig pensionärsresa det här, men jag behöver verkligen det!

Vi borde köpt en trisslott alltså.
Gick in på MOS och letade efter Synsam. Fick syn på dem direkt och kassabiträdet berättade att det var sista paret i butik. Grinade inombords. Provade, blev kär direkt, och sen hamnade dem i påsen. Jag tycker verkligen att det är alldeles för mycket pengar för ett par solglasögon, men dem är verkligen klassiska. Sitter som en smäck och framhäver ens ansiktsform. Ja ni hör ju, jag är kär.

Rikard är fantastisk, det här är verkligen en sådan perfekt present. Dessa solglasögon är inget jag sagt att jag önskat mig rätt ut men han vet att jag pratat om dessa vid ett antal tillfällen och muttrat över kostnaden. Blir verkligen rörd över hur han alltid tycks snappa upp saker jag säger. ❤️