Hello
Hoppas det är bra med alla ni dom läser detta :) själv mår jag super :D

Som ni flesta har märkt, så har jag varit borta ett tag från bloggandet. Och det beror dels på att jag inte har orkat blogga 😁 men även på grund av att jag har börjat jobba betydligt mycket mer.

Men det ska det bli ändringar på, eftersom jag älskar att blogga och kolla tillbaka på alla inlägg. jag måste bara försöka få mig själv att komma in i rutinerna igen. 😊

Idag vaktar jag lilla Stella, och det har varit sypermysigt att få vara med henne. Vi har nyligen varit på en långpromenad i trollskogen. Där fick hon lukta och leka av sig lite. Tror hon hade det roligt, för just nu ligger hon och snarkar bredvid mig 😂

Snart ska hon äta lite, sedan kommer det bli lite lek innan hon ska åka hem.

Sedan vet jag inte riktig vad jag ska göra, men det blir nog lite städning för mig 🙃

Lite fina höstbilder lyckades jag ta medan vi gick promenad. Vad tycker ni :)

Heej

Nu har jag kommit hem efter en rolig och trevlig dag i Linköping.
Matmarknaden var jätte kul att gå på + att det var hur mycket mat som helst. Trots att marknaden inte var så stor, fanns det så mycket olika sorters mat. Från Italien, Afrika och Thailand osv...

Och dom hade även lite annat roligt, lite smycken och skönhetsgrejer. Jag blev lite indragen av jätte fina ädelstenar, så det sluta med att jag köpte en.

Stenen jag köpte ska tydligen få bort dålig energi, få än mindre stressad och få bort ångesten osv.
Jag tror inte riktig att den kommer att funka, men den kommer funka jätte bra som dekoration till mitt rum iallafall :)

Jag fastnade mest på maten och alla goda desserter, men överraskande nog köpte jag inte så mycket mat el sötsaker. Lite god thaimat och några makarons, sedan köpte jag inget mer.

Efter marknaden gick vi till en crepes café, där satte vi oss och fika lite. Jag var ganska mätt från marknadsmaten, så jag tog en varm oboy. Medan Töj och hennes kille käka crepes, jag fick smaka en bit och det var ganska gott. Har käkar crepes förut, men då var det jätte äcklig, men denna som jag fick smaka var faktisk väldigt gott.

Sedan åkte vi hem till Töjs kille och vilade oss lite, efter det gick vi en liten runda till på marknaden innan vi skulle dra till tågstationen.

Här kommer lite bilder från idag :)

Hej

Trots det tråkiga vädret idag, så ska jag ändå bege mig till Linköping för att gå på internationella matmarknaden. Där som har allt slags mat från olika länder 😋 passar perfekt nu när man har fått lönen 😉

Så snart ska jag möta upp Töj på tågstationen och sedan åker vi till Lindköping. Där vi även kommer att möta upp hennes kille.
Håller tummarna i kors, och hoppas på att det kommer att finnas massor av god mat och desserter att äta 🤤

Och idag ser jag ut så här 🙂

Hej

Andra dagen på Augustifestivalen var jag med Patricia, Emilia, Oscar och Rasmus.

Först var det bara jag och Patricia, vi käkade lite marknadsmat tillsammans med hennes mamma. Det var första gången jag åt Langos, men det var inte så god som jag trodde det skulle vara. Men det var kul att testa något nytt :)

Sedan möte vi upp grabbarna och gick lite på marknaden, efter det möte vi upp Emilia. Och sedan åkte vi massor av karuseller, för många för min del. Men roligt hade vi :)

Jag van till och med på första försöket på gossedjur maskinen, dock van jag en sköldpadda
:( men något van jag :)

Andra kvällen såg vi också på fyrverkerierna, den andra gången var så mycket bättre en den första.
Men det var lite synd över att jag inte tog mer bilder, men lite bilder blev det iallafall :)

Hej
här kommer lite bilder från första dagen av min augustifestival :)

Första dagen var jag med Töj, hennes kille och några andra på dagen. Vi gick runt lite på marknaden, sedan åkte vi lite karuseller. Efter det gick vi till trädgårn och mötte upp några vänner till och tog en liten paus. Sedan blev det en liten runda till på marknaden, men denna gång var inte Töj med. Utan jag mötte upp Patricia, tillsammans med några andra och såg på fyrverkerierna, efter det stannade jag kvar i stan och sov hos Patricia.

Heej
Idag är det ingen vanlig dag, idag är det lillas Stellas födelsedag :)

Hur sjuk är det inte att hon är två år, jag är så glad över att jag har fått lära känna henne och blivit en del utav hennes liv. Och fått uppleva så många bra minnen med henne, och många fler kommer det bli :)
Dom kommande dagarna kommer jag att vara dagmatte till denna tjejen. Måste säga att det är skönt att få spendera tid med henne. Gå promenader och bara komma ifrån sociala media och internet ett tag. Annars skulle jag bara glo framför datan hela dagarna. 🙈

Kolla in Stella från valp till en stor två åring 😁

Heej
Som ni kan se på titeln fyller någon år idag, nämligen min kusin och hennes son :)
Så jag vill först bara skriva grattis till dom och hoppas dom har haft det trevligt idag med lilla mig ;)

Vi va hos dom förut idag och firade dom. Vi åt jätte god smörgåstårta och fikade lite. Dock tog jag inte så många bilder som jag önskade att jag hade gjort.
Men det var väldigt skönt att få spendera lite tid med släkten och ha lite mobil förbjud ett tag. Speciellt när jag ändå använder mobilen hela dagarna annars :)

Men några bilder blev det iallafall :)

Hej
Efter två härliga dagar i skärgården, så är man äntligen hemma. Kan inte beskriva hur skönt det känns att få ligga i sin egen säng igen :)

Under som två dagarna gjorde vi inte så mycket!Första dagen kom vi dit lite sent, men det gjorde inte så mycket. Det tokregnade hela dagen ändå, så det enda vi gjorde va att chilla och sedan grillade vi lite. Mot kvällen spelade vi lite kort innan vi gick och la oss.

Andra dagen, vilket är idag ;)
Vaknade vi skapligt tidig och käka lite frukost, sedan tog vi båten och körde runt ön lite. Vi stannade till på andra sidan ön för att kolla och njuta lite av utsikten. Dom andra passade på att fiska lite, vilket enligt mig var en stor fail :,')

Dessutom var det Stellas första gång på båten + ön, och hon var super duktig. Både på båten och på ön :)
jag trodde att hon skulle vara jätte rädd över att hoppa i båten och på självaste resan till ön. Gud vad jag hade fel, hon var så orädd. Och så moddig, att jag nästa tror att hon har åkt båt förut :)

Tjohoo
Idag har jag varit på stan, tillsammans med Töj. Jag tvingade henne att hjälpa mig hitta lite presenter till min kusin och hennes son. Eftersom jag ska iväg och fira dom på lördag :)

Blev ett ganska lyckad shoppingrunda tyckte jag, hittade väldigt fina presenter till dom. Vilket jag hoppas att dom med kommer att tycka också.

Sedan efter det skulle vi dra till Vasaparken, för att ha lite picknick. Men självklar skulle det börja regna när vi kom dit :( så vi fick stå under ett träd, som kändes som en evighet innan vi kunde dra hem igen 👍🏻

Nu har jag precis kommit hem och jag känner mig helt utmattad. Känner hur hela min kroppen skriker att den vill bara sova 😂 men det får jag inte göra en, ska käka jätte god thaimat först 😋

Hej :)

Just nu när det är rea på G, så är det sjuk svårt att passera förbi alla butiker och inte köpa något.
Därför kunde jag självklart inte låta bli att köpa dessa två fina kläder, speciellt när jag fick dom båda för 110kr 👏🏻