Hei igjen!

For noen uker siden valgte jeg å flytte bloggen til denne plattformen. I starten var jeg veldig fornøyd, men jeg merket raskt at Nouw ikke har satset på det norske markedet enda. Statistikken viste at mange av mine kjære lesere fulgte meg videre hit og jeg steg raskt opp på topplista, men samtidig la jeg merke til at noen lesere naturligvis falt av. Etter en ukes tid ble jeg usikker på om valget var rett, burde jeg kanskje fortsatt på Blogg.no? Jeg må tenke på hva som er best for leserne mine samtidig som jeg må tenke på hva som er best for min egen del når det kommer til å gjøre bloggen mer kjent. I og med Nouw ikke har satset på det norske markedet enda, har jeg konkludert med at det vil være dumt å fortsette bloggingen her. Jeg ønsker å nå ut i verden slik at jeg kan inspirere og motivere andre mennesker, noe som ikke er like lett hos Nouw. Av den grunnen har jeg valgt å flytte bloggen tilbake til Blogg.no, noe jeg både tror og håper mange av dere setter pris på! Dette gjør det enklere for dere å følge meg, samtidig som jeg får promotert bloggen bedre.

Jeg må bare beklage styret og jeg lover at bloggen ikke skal flyttes på en god stund! Jeg har vært i kontakt med Nouw og fått vite at de skal satse på det norske markedet etterhvert, men innen den tid velger jeg å fortsette hos trofaste Blogg.no.

Som et lite plaster på såret har jeg oppgradert bloggen en god del. Headeren er endret og jeg har lagt inn ikoner i sidebaren som gjør det enklere for dere å følge meg på Facebook, Instagram, Bloglovin' og Snapchat. I tillegg har jeg laget en meny der dere kan bla gjennom alt fra oppskrifter til treningstips!

Jeg håper dere har forståelse for valget mitt og at dere ønsker å følge meg videre på www.Tirilns.blogg.no :-)




#trening #treningsblogg #styrketrening #helse #sunnlivsstil #livsstil #kosthold #sunnmat #blogg

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - klikk her!

Likes

Comments

I en hektisk hverdag kan det være vanskelig å rekke alle måltidene man bør spise, derfor har jeg samlet noen enkle og raske mellommåltider som både metter og smaker godt. Alle forslagene nedenfor kan enkelt taes med i veske/bag og spises på buss, tog eller i bilen. Et ekstra pluss er at de er rike på proteiner og passer derfor perfekt etter en treningsøkt!

In a hectic schedule, it may be difficult to reach all the meals you should eat, therefore I have compiled a few simple and fast meals that both satisfies and tastes good. All the suggestions below can easily be taken into purse / bag and eaten on the bus, train or in the car. They are rich in protein and perfect after a workout!


Skyr med bær og frukt / Skyr with berries and fruit.


Cottage Cheese med Fun Light + en neve nøtter / Cottage Cheese with Fun Light + a handful of nuts.


Kesam med bær og frukt / Quark with berries and fruit.


Kvarg med nøtter / Curd with nuts.


Smoothie / Smoothie


Proteinfluff / Proteinfluff

Fant du noen mellommåltider som frister? Fortell gjerne hva du pleier å spise som mellommåltid!
Did you find any snacks that tempt? Let me know what you tend to eat as a snack!

Likes

Comments

Hei!
Nå er jeg tilbake på Østlandet etter noen veldig fine dager i Haugesund. Jeg og Kent har storkost oss i hverandres selskap med god mat og drikke på restaurant, filmer og shopping. Vi hadde på forhånd bestemt oss for at denne turen ble årets ferie, så derfor har vi vært slakke på trening- og kostholdsfronten. Vi pakket selvfølgelig med oss treningstøy i tilfelle vi fikk lyst til å ta en joggetur eller to, men i stedet ble det kun èn økt på meg hos Crossfit Haugesund. Jeg kjenner det var godt med et lite avbrekk fra trening og sunn mat hver dag, men jeg må innrømme at jeg gleder meg til å komme inn i de gode og sunne rutinene igjen. Jeg er et rutinemenneske og jeg tuller ikke når jeg sier at kroppen min ikke har fungert optimalt de siste dagene. Jeg har slitt med hodepine og manglende energi, noe som selvfølgelig ikke er rart etter å ha gitt kroppen både lite og feil energi i flere dager. Nå er jeg veldig klar til å fylle kroppen med riktig næring, ta på treningstøy, hoppe i joggeskoene og ta en skikkelig økt på Spenst :-)


Nå har jeg akkurat spist en skål med kvarg og havregryn. Enkelt, godt og sunt! Straks er det tid for intervalltrening og i kveld er det tid for styrketrening. 

Ha en fin og sprek fredag! Det skal jeg ha :-D

Hello!
Yesterday I came home after some great days in Haugesund. I and Kent have really enjoyed each other's company with good food and drink at the restaurant, movies and shopping. We had already decided that this trip was this year's holiday and that's the reason why we've been slack in working out and eating healthy. We packed exercise clothes in case we wanted to go for a run or two, but instead there was only one session on me at Crossfit Haugesund. I know it was good with a little break from exercising and eating healthy food every day, but I must admit that I can't wait to get into the good and healthy routines again. I likes routines and I'm not kidding when I say that my body has not functioned optimally in recent days. I've struggled with headaches and lack of energy, which is not surprising, after giving my body little and wrong energy for several days. Now I'm ready to fill my body with proper nutrition, put on exercise clothes, jump into my sneakers and take a session at the gym :-)

Today's breakfast was a bowl of qurk and oatmeal. Simple, tasty and healthy! Soon it's time for cardio and later it's time for strength training. Have a great and sporty Friday! :-D


Likes

Comments

Da jeg møtte opp på Crossfit Haugesund i går ante jeg ikke hva som ventet. Jeg har hørt og lest mye om crossfit, så noen tanker og forventninger hadde jeg selvfølgelig, men likevel klarte jeg ikke å forestille meg hvor mye dette krevde av styrke, utholdenhet og eksplosivitet

Legg meg gjerne til på Snapchat for flere bilder av trening og kosthold - Tirilns


​Timen begynte med en introduksjon av hva dagens
WOD bestod av. Jeg må innrømme at jeg ble litt bekymret da jeg så på tavlen, det var nemlig ikke mye jeg forstod. Heldigvis var treneren, Rune, flink til å forklare og vise underveis. I tillegg fikk jeg god hjelp av Marianne, som forresten blir veilederen min når jeg begynner som ambulanselærling i August! Jeg ble tatt godt imot av Rune, Marianne og de andre som trente, noe jeg er veldig glad for.

Selve timen var delt opp i tre deler og jeg er sånn passe fornøyd med egen innsats. Det ble mye titting på andre for å se hvordan øvelsene skulle utføres på korrekt måte, men forhåpentligvis vil jeg lære teknikkene bedre og dermed ha mer fokus meg selv etterhvert. I tillegg var det vanskelig å vite hvor mange kilo jeg skulle ha på stanga under de forskjellige øvelsene, for det er noe helt annet å ta shoulder press, push press og push jerk i 15 min, enn å ta skulderpress 8 rep x 4 sett som jeg vanligvis tar. Det var heller ikke lett å vite hva jeg skulle ha på deadlift når jeg skulle ro 250 meter mellom hvert sett. Med god hjelp fra Rune fant vi heldigvis en vekt som passet meg og min styrke, så jeg fikk absolutt kjørt meg. Jeg synes timen var veldig tung, men samtidig veldig morsom! Det var gøy å prøve noe nytt og jeg var helt kjørt etter siste del. Det er ikke tvil om at crossfit krever mye mer enn den vanlige styrketreningen jeg er vant til, så her er det mye jeg kan lære og forbedre meg på :-) Jeg må ikke glemme å fortelle hvor positivt overrasket jeg er av de andre deltakerne, fy søren så sterke og flinke de er! Å se på dem er en stor motivasjonsfaktor i seg selv og jeg håper å bli like flink en dag :-)

Men, jeg må bare si èn ting - Jeg trodde jeg var i grei form helt til jeg deltok på denne timen, noe jeg trekker villig tilbake! Etter å ha fullført min første crossfit-time har jeg innsett hvor mye mer jeg kan utvikle meg på alle områder, noe jeg selvfølgelig synes er bra. Jeg elsker å utvikle meg videre, jeg elsker å bli utfordret og ha noe å jobbe mot. Crossfit utfordrer meg på områder jeg aldri har oppdaget i løpet av min tid med vanlig styrketrening. Etter èn time ble jeg bitt av basillen - dette vil jeg bli god i, dette skal jeg bli god i.

Økten var tung, men morsom. Det var gøy å trene med flere mennesker, det var gøy å få ros og det var gøy å bli pushet av Marianne. Det er ikke tvil om at jeg gleder meg til å flytte hit, begynne treningen for fullt og bli kjent med enda flere :-)

Meg og Marianne etter dagens WOD. Dette kommer til å bli så bra!

Likes

Comments

Hei!
Beklager for lite oppdateringer de siste dagene. Jeg er i Haugesund for å gjøre i stand leiligheten til jeg flytter inn, så da blir bloggen nedprioritert. Jeg og Kent kom med fly på søndag og vi har allerede fått på plass alt av utstyr og interiør. Noe mangler selvfølgelig, men det viktigste er på plass og vi storkoser oss i den nye, flotte leiligheten jeg er så heldig å få leie :-) Vi reiser tilbake til Østlandet på torsdag, så da vil jeg få mer tid til å oppdatere dere.

MEN! Jeg har noe spennende å fortelle. Senere i dag skal jeg prøve crossfit for første gang! Jeg har trent styrketrening i 1 1/2 år og synes derfor det er på tide å prøve noe nytt. Jeg er en person som liker å bli utfordret og lære nye ting så ofte jeg kan, så da tenker jeg det er på tide å ta styrketreningen et steg videre. Jeg må innrømme at jeg gruer meg litt til å prøve noe som er helt nytt, men jeg tror og håper det kommer til å gå fint. Heldigvis har jeg fått kontakt med ei som trener på Crossfit Haugesund, så jeg er så heldig at jeg får være med henne på en prøvetime. Jeg må bare huske at jeg ikke kan sette så store krav til meg selv - det er helt greit å være nybegynner. Alle har begynt et sted og forhåpentligvis er dette noe jeg synes er gøy og utfordrende :-) Jeg gleder meg allerede til å fortelle dere hvordan det har gått!

Ha en fortsatt fin dag! Det skal i hvert fall jeg ha :-)

Happiness is a pancake breakfast!

Hello!
Sorry for not updating my blog the recent days. I'm in Haugesund to prepare the apartment until I move in, which means that I am very busy. I and Kent arrived by plane on Sunday and we have already placed all the equipment and interior. Of course, something's missing, but I have the most important things and we really enjoy ourselves in the great and new apartment I'm so lucky to hire :-) We travel back on Thursday, so then I'll get more time to update the blog.

BUT! I have something exciting to tell. Later today I'll try crossfit for the first time! I have trained strength trening for 1 1/2 years and I think it's time to try something new. I'm a person who likes to be challenged and to learn new things as often as I can, so I think it's time to take strength training a step further. I have to admit that I'm a little worried about trying something completely new, but I think and hope it's going to be fine. Fortunately, I got in touch with a woman who train on Crossfit Haugesund and I'm lucky to be with her on a trial session. I just have to remember that I can't put such high demands on myself - it's okay to be a beginner. Everyone haa started somewhere and hopefully this is something I think is fun and challenging :-) I'm already looking forward to tell you how it went!

Have a nice day! :-)

Likes

Comments

Først og fremst må jeg bare si tusen takk for den enorme responsen jeg har fått på innlegget "Lavest vekt - Tynnest kropp?". Jeg er overrasket over alle de positive kommentarene og dere skal vite at jeg setter pris på hver og èn av dem :-) Det betyr mye for meg at så mange har hjulpet til med å dele og spre dette viktige budskapet, tusen takk til dere alle! Hvis du ikke har lest innlegget, kan du lese det HER (link).

First, thank you for the huge response I've gotten to the post "lowest weight - thinnest body?". I'm surprised over all the positive comments and want you to know that I appreciate each and every one of them :-) It means a lot to me that so many have helped to share and spread this important message, thank you! If you haven't read the post, you can read it HERE (link).

_______________________________________________________

Jeg får ofte spørsmål om hvordan man kan komme i gang med treningen, så nå har jeg samlet fem av mine beste tips som får deg opp av sofaen og over dørstokkmila!

I get a lot of questions about how to get started with working out, so now I have collected five of my best tips to get you off the couch and to the gym!


♥ Selvdisiplin / Self-discipline.
Selvdisiplin er en veldig viktig del i prosessen om å endre din livsstil, uansett om det er på trening- eller kostholdfronten. Du må virkelig ha et ønske om å oppnå forandring, ellers kan det bli vanskelig å holde ut i lengden. Det vil komme dager der du helst vil sitte i sofaen i stedet for å ta deg en treningsøkt, men da er det viktig å ha nok selvdisiplin til å gjennomføre økten og heller slappe av senere på dagen.

Self-discipline is a very important part in the process of changing your lifestyle, whether it's training or diet. You must have a desire to achieve change, otherwise it can be difficult to endure in the long run. There will be days where you'd rather sit on the couch instead of working out, but it's important to have enough self-discipline to exercise, and either relax later in the the day.

♥ Motivasjon / Motivation.
Motivasjon er minst like viktig som selvdisiplin. Uten motivasjon er det vanskelig å få noe gjort! De som vil komme i gang med trening har gjerne et ønske om å forbedre sin kropp enten fysisk eller psykisk, og allerede der er det motivasjon å hente. På dager hvor motivasjonen daler er det viktig å tenke hvorfor du startet. Hva vil du oppnå med treningen? Kommer du til å oppnå resultater hvis du ikke gjennomfører denne økten? Prøv å motivere deg selv med dine mål og ønsker, og hvis dette ikke holder er det utrolig mange inspirerende bilder og sitater på Pinterest.com.

Motivation is at least as important as discipline. Without motivation it's difficult to get anything done! Those who want to get started with training often have a desire to improve their body either physically or mentally, and already there is it motivation to retrieve. On days when the motivation is gone, it's important to consider why you started. What do you want to accomplish with your training? Will you get results if you don't complete this session? Try to motivate yourself with your goals and desires. If this doesn't work, you can find many inspiring photos and quotes on Pinterest.com.

(Bildene over er lånt av Pinterest / The pictures above are borrowed from Pinterest)

♥ Små delmål / small goals.
Ikke sett deg et stort mål uten å ha små delmål på veien, da er du nesten dømt til å kjøre deg selv i grøfta. Det er helt greit å sette seg et stort mål, men ved å ha små delmål på veien vil du klare å holde motivasjonen oppe hver gang du klarer et nytt mål. Forslag til delmål kan være å øke i styrke, å gå en lenger tur enn du pleier, å løpe lenger eller raskere osv. Kjøp en loggbok og skriv ned hver økt du gjennomfører, så kan du se tilbake på dine tidligere prestasjoner og se hvor langt du har kommet.

Don't set a big goal without having small goals along the way, then you're almost doomed to run "into the wall". It's okay to have a big goal, but by having small goals along the way you will be able to stay motivated every time you manage a new goal. Small goals may be increasing in strength, to go for a longer walk than you use to do, to run further or faster etc. Buy a logbook and write down each session you perform, then you can look back on your past accomplishments and see how far you have come.

♥ Jobb målrettet / Work systematic.
Aldri glem hva du jobber mot og hvorfor du jobber mot dette målet. Vær fokusert på det du gjør og gi alt du har på hver økt, så skal du se at treningen gir resultater!

Never forget what you are working towards and why you are working toward that goal. Stay focused on what you do and give everything you have at each session, and you will see that exercising brings results!

♥ Tålmodighet / Patience.
Vær tålmodig! Ting tar tid og resultater kommer dessverre ikke over natten. Enten du trener for å holde deg i form, gå opp/ned i vekt eller bygge muskler, er det viktig å gi kroppen den tiden den trenger til forandring. Et godt tips er å ta bilder av deg selv og måle kroppen din med målebånd ved jevne mellomrom. Med mindre det er vektnedgang du ønsker, er dette mye mer presist enn tallet på baderomsvekta.

Please be patient! Things take time and results doesn't show overnight. Whether you exercise to keep fit, go up / down in weight or build muscles, it's important to give your body the time it needs to change. A good tips is to take pictures of yourself and measure your body with measuring tape. Unless there is weight loss you want, this is much more precise than the number on a bathroom weight.

(Bildet over er privat og tilhører meg / The picture above is private and belong to me)

Dette er tipsene som funker for meg, og selv om trening er svært individuelt vil jeg tørre å påstå at disse tipsene kan hjelpe mange andre som ønsker å komme i gang med treningen. Lykke til og husk - kan jeg, kan du! :-)

These are tips that works for me, and although training is very individual, I would dare to say that these tips can help others who want to get started with exercising. Good luck and remember - If I can, then you can! :-)​​

Del gjerne innlegget om du ønsker flere slike innlegg!
Please share the post if you want more posts like this!


Likes

Comments

God fredag!
Nå sitter jeg på kjøkkenet og planlegger dagens styrkeøkt. I sommer stenger Spenst tidlig på fredager, så i kveld blir det en bare en liten økt på mage.

I går hadde jeg en utrolig bra økt med fokus på gluteus (rumpemusklene)! Det er lenge siden jeg har trent både bein og rumpe, så nå er jeg ordentlig støl i stumpen. Det betyr bare èn ting - jeg har aktivert muskler som ikke har blitt brukt på en stund, herlig! I tillegg øvde jeg litt på pullups. Dette er en øvelse jeg dessverre er altfor dårlig i, men jeg har satt meg et mål jeg skal klare innen året er over :-)

Nå skal jeg straks ut på en liten joggetur før solen forsvinner. Ha en fantastisk fredag!

Følg meg gjerne på Instagram for flere bilder/filmer av mat og trening :-)
@
FitnessbyTiril

Video fra gårsdagens øvelse i pullups / Video from yesterday when I was practising pullups

Happy Friday!
I'm sitting in the kitchen and planning todays workout at the moment. When it's summer, the gym closes earlier on Fridays. This means that there will be a short workout today with focus on my abdominal muscles.


Yesterday I had an amazing session focusing on gluteus (butt muscles)! It's long since I have trained both legs and butt, so now I'm sore in my gluteus. That means only one thing - I've activated muscles that have not been used for some time, perfect! In addition, I practiced a little on pullups. This is an exercise I'm too bad at, but I have set myself a goal I should reach within the year is over :-)

Soon I'll go on a short jog before the sun disappears. Have a wonderful Friday!

Follow me on Instagram for more pictures/videos of healthy food and exercises :-)
@FitnessbyTiril

Likes

Comments

Dagens gode, friske og mettende frokost. Full av proteiner og energi! 

Ingredienser:

- Havregryn 

- Kvarg 

- Hjemmelaget bringebærsyltetøy 


Today's tasty and healthy breakfast which keeps you feeling full for a long time. Full of protein and energy! 

Ingredients:

- Oats 

- Quark 

- Homemade raspberry jam 

Likes

Comments

Hvem elsker taco? Jeg gjør!
I går var det taco til middag og både jeg og Kent jublet av glede. Taco er noe av det beste jeg vet. Det negative med taco er at det fort kan bli mye mer usunt enn man først tror. Heldigvis kan man gjøre tacoen sunnere ved å gjøre noen enkle justeringer, dette har jeg faktisk skrevet et innlegg om tidligere. Innlegget kan leses her :-)

Nyt bildene!

Who loves taco? I do!
Yesterday it was taco for dinner and both me and Kent cheered with joy. Taco is one of the best dishes I know. The negative with taco is that it can quickly become much more unhealthy than you first think. Luckily you can make tacos healthier by making a few simple adjustments, I have actually written a post about this earlier. The post can be read here :-)

Enjoy the pictures!

Likes

Comments

Hei!
I går hadde jeg en veldig liten økt på rygg og armer. Jeg merket allerede på første øvelse at ryggen ikke var helt i slaget, styrken var på en måte ikke til stede. Jeg bestemte meg likevel for å fullføre øvelsene så godt jeg kunne, noe jeg er glad for i ettertid. Det er ikke gøy å kjenne at kroppen er sliten før økta i det hele tatt har startet, men alle dager kan ikke være like gode!

Her er øvelsene jeg trente i går.
Nedtrekk til bryst
Stående roing
Pullups
Biceps curl
Triceps nedpress

Skal du trene i dag? :-)
Ha en fin dag, søte dere!

Yesterday I had a very short workout on back and arms. Almost before I started, I noticed that my body had little energy and the strength was "gone". Nevertheless, I decided to complete the exercises as best I could, which makes me happy now! It's not fun to feel that my body is tired before the workout has started, but every day can't be perfect!

This is the exercises I practiced yesterday.
Pulldown to chest
Standing rowing
Pullups
Biceps curl
Triceps pushdown

Are you planning to workout today? :-)
Have a nice day, sweeties!

Likes

Comments