Hej fina!

Det är sjukt hur fort veckorna går, det är redan fredag fast det kändes som om de va måndag igår. Men det är skönt att det är fredag idag i alla fall. Veckan har varit lite si så där, vi hade ett matteprov igår som inte gick super. Det var ganska svårt men har jag tur så får jag godkänt men trodde faktiskt att det skulle va svårare än var det är.

Har inga stora planer inför helgen. Har match imorgon men det är typ det enda, sen har jag lite plugg som jag måste ta tag i. Så denna helg kommer bli ganska lugn, om det inte blir något annat inplanerat, vi får se.

Hej fina!

Som sagt var jag på fotboll i söndags, synd bara att djurgården inte vann (de blev lika). Men det var i alla fall super mysigt. Idag så är jag faktiskt ledig vilket är jätte skönt, dock så blev de ingen lång sovmorgon men men. Jag ska senare träffa upp mina kompisar på stan och så ska vi sätta oss på något fika ställe och plugga tillsammans. Sen senare ikväll så har jag träning.

Hej fina!

Vaknade runt sju idag och var jätte pigg vilket jag inte hade förväntat mig, hade gärna sovit 1-2 timmar till. Det är lördag idag och det är dags för seriepremiär, äntligen drar serien igång. Som sagt har vi match idag om ni inte förstod de matchen börjar klockan tolv och efter de så har jag inget planerat, men vi får se vad jag hittar på.

Imorgon ska jag till Stockholm och kolla Djurgården-Hammarby vilket ska bli jätte kul. Så klart hoppas jag på att djurgården vinner. Den matchen börjar runt tre tiden så vi kanske åker upp lite tidigare och tar någon mysig lunch eller något. Ska försöka uppdatera imorgon kväll om hur dagen var.

Min fina fruksot

Hej fina!

Det var ett tag sen. Förlåt för usel uppdatering på sistone men har inte riktigt haft tid eller inspiration till att blogga så bloggen har fått stå tom ett tag. Jag har ju faktiskt börjat gymnasiet så det är en av anledningarna varför jag inte har bloggat på ett tag. Men det kommer bli så framöver att det inte kommer komma upp några blogginlägg på vardagarna utan mest på helgerna eftersom jag både går i gymnasiet och tränar nästan varje dag så då kommer bloggen hamna i kläm. Men jag ska göra mitt bästa för att kunna få upp så många inlägg som möjligt, men de kommer bli svårt.

Gymnasiet har börjat och det har gått 3 veckor sen vi börjar och nu börjar man komma in i det. Det är fortfarande väldigt nytt men snart början man vänja sig. Jag trivs bra men helt ärligt tycker jag att det känns lite läskigt faktiskt. Vet inte hur jag ska beskriva vad som är läskigt, men det kanske är någon utav er som fattar. Men jag tror det kommer bli bättre när man verkligen kommer in i det.

puss

Övrigt, Resor

06.05 gick flyget till Palma. Här är den snapen jag skickade till alla.

Hotellet vi bodde på hette Innside palma Bosque. Jätte bra hotell som jag rekomenderar starkt. Jätte god frukost, fanns väldigt mycket att välja på. Poolområdet var super nice och man kunde även beställa mat och dricka där. Rummen var väldigt fräscha och minibaren var gratis vilket var super nice då man bara kunde gå och ta en kall cola när man ville. Jag och mamma hade havsutsikt och bodde på 12e våningen vilket var den högsta super fin utsikt. Det fanns även ett gym som var super fräscht och nytt. Det ända negativa med det här hotellet är att det inte finns en strand i närheten utan man var tvungen att ta antingen buss eller taxi till närmaste strand. Annars var allt jätte bra.

Den dagen vi kom dit så åkte vi buss till en strand som låg relativt nära hotellet. Jätte fin strand, dock var det väldigt mycket folk. Vi käkade även lunch där som var super.

Så fina byggnader. Älskar verkligen balkongerna och dörrarna.

Andra dagen vi var där åkte vi till ett ställe som heter soller. Vi åkte ett jätte mysigt gammal tåg dit. Det tog ungefär en timme att åka dit och vägen dit var så fin., massa fina berg. När vi sedan kom fram till soller så tog vi en spårvagn som gick till porte de soller där vi la oss på stranden och sola och badade. Jätte mysigt.

När man beställde drinkar vid polen fick man den i plastpåse vilket var ganska roligt. Var tvungen att ta kort på den.

Lite övriga bilder från resan

Vardag, Övrigt

Hej fina!

Igår kväll kom jag hem från Palma vilket känns lite si så där. Hade det så bra där men det känns också väldigt skönt att vara hemma. Det blev inte riktigt som jag hade planerat. Jag tänkte innan att jag skulle blogga varje dag om vad vi hade gjort under dagen men så blev du ju inte. Tänkte ta med mig datorn dit vilket jag ångrar nu i efter hand att jag inte gjorde men nu blev det som de blev. Så jag tänkte att det får bli ett långt inlägg om en sammanfattning av resan. Det kommer nog bli mest bilder men tänkte även skriva lite vad vi gjorde. Jag tror det kan bli bra ändå.

Snart börjar skolan också vilket jag faktiskt är lite taggad på då jag ska börja första året på gymnasiet. Ska bli spännande att få börja i en helt ny klass jag hoppas den blir lika bra som den klassen jag gick i innan. Jag tror inte jag har skrivit vilket program jag ska gå men jag ska i alla fall gå NIU SAM med inriktning beteendevetenskap. NIU handboll är en utbildning man söker till om man vill satsa på handboll samtidigt som man pluggar. Finns även NIU fotboll men eftersom jag spelar handboll så är det ganska obviously att jag valde de, haha. Jag är glad att jag valde de och jag tror det kommer bli jätte bra. Det är även några från min förra klass som ska gå NIU också.

Hej fina!

Idag har det varit en sån dag jag inte har gjort någonting alls, bara legat och degat i sängen och gjort allmänt tråkiga saker. Ibland kan det vara skönt med sånna dager men idag känner jag att jag har haft det sååå tråkigt, inga serier att kolla på, ingen bra film och inga bra youtube klipp heller. Så denna dag har inte varit så rolig. Men om ett tag ska jag och min familj gå till mormor för att äta middag där, vilket ska bli mysigt då jag får komma ut lite och röra på mig och inte sitta instängd i mitt rum.

Inte lång tid kvar tills jag åker till Palma med mamma, längtar så himla mycket!!

Hej fina!

Just nu sitter jag i bilen med mamma och mormor på väg hem från Taxinge slott där vi har spenderat våran eftermiddag. Super mysigt. Det var perfekt väder för att åka dit, inte för varmt och inte för kallt och bara några enstaka regndroppar.

Senare ikväll ska jag iväg på fest/poolhäng hos en kompis med andra massa kompisar så de ska bli jätte mysigt. Så nu ska jag bara hem och ta något att äta och byta om vilket kommer ta ett bra tag. Har alltid så svårt för mig att bestämma vad jag ska ha på mig.