Från dem senaste dagarna i Singapore. Nu har vi åkt vidare till Malaysia och om bara några dagar bär det av till Sri Lanka ☀️

Puss och kram ❤️

Gokväll! I eftermiddags när vi kom hem försökte jag publicera ett inlägg om dagen, tyvärr gick det inte och självklart försvann inlägget då med..
Nu är klockan halv 1 här och snart dags för sängen.

Lite om idag iaf: vi har gått till chinatown, genom en park(fort Canning gate), sett Clark quay och mycket mer. China Town var mysigt med mycket saker på marknaden. Vi gick där ett tag och vi kommer antagligen återvända imorgon för lite(liiiiiite) shopping. Så mycket gång idag med, till kvällen tog vi tunnelbanan till chinatown för att äta och gick genom magiska Clark quay. Nu på kvällen var där massa olika lampor tända som gick i olika färger hela tiden (det kan ni se på bilderna på det som likar stora träd). Sen gick vi hemåt, tyvärr gick vi vilse haha, vi var så säkra på att vi var på rätt väg men visade sig vara värsta omvägen haha. Men vi hade kul under vägens gång och jag blev även attackerad (läs: gick framför den och på något sätt hamnade den på min fot) av en kackerlacksspindel typ... den var hemsk (ja jag vet att det inte finns men den var fruktansvärd haha). Så vi har haft ännu en bra dag här!

Puss och kram ❤️

Det var en lång natt med lite sömn, vi var nog ganska jetlaggade, men vid 10 kom vi upp ur sängarna. Bor på ett hostel och sover i en tolv-rumssal, det funkar, men om man aldrig bott så förr är det verkligen en ny upplevelse. Frukosten var inget vidare, mackor med sylt haha, men vad hade vi förväntat oss 😉

Idag har vi gått och gått och gått lite till, 13 km blev det så det känns ju toppen, men fötterna tyckte nog det var skönt att få vila sig lite.
Vi har sett mycket, otroligt många höga byggnader, Raffle hotel(som verkar byggas om så där blir det nog tyvärr ingen drink, Singapore sling), Marina by sands och sen var vi även inne i Gardens by the bay, där var mycket fina blommor och ett högt vattenfall, att stå längst upp och titta ner var en aning obehagligt..

Vi har även ätit massa god mat och frukt, och det billigt med!

Nu när vi laddat om batterierna så blir det ut och äta en sväng! Puss och kram ❤️

Så började vår resa...
13:30 åkte vi hemifrån Halmstad mot Göteborg, 18:10 gick sedan första flyget mot London. I London fick vi vänta några timmar på nästa flyg, men gick ingen nöd på oss, köpte chips och satt och tittade på folk.
22:35 skulle flyget sen lyfta mot Singapore, det var några minuter försenat men sen var vi iväg. Flygningen gick bra, vi fick mat, frukost och kunde se x-antal filmer och sova. Det var landningen som var sådär, både jag och Linnea kallsvettades och mådde dåligt. Men vi klarade oss igenom den utan större problem sen var vi framme, vilken lättnad.

Turen till hostlet gick också bra, så här sitter vi nu med varsin telefon(här finns ju wi-fi, vilken lycka).

Så i de stora hela har allt gått bra och nu ser vi bara fram emot resten av resan.

Pussar och kramar till er där hemma ❤️

Så var det äntligen dags. Sedan jag var liten har jag velat se världen, få resa och uppleva allt mellan himmel och jord. Imorgon är det äntligen dags, 18:10 lyfter vi från Göteborg. Taggad, spänd, nervös och otålig är bara något av det jag känner. Nu kör vi!