Idag började eller snarare inatt helvetet. Vaknade i tid och otid och tyckte att det var så varmt fast jag hade 16 på AC:n. Vid frukosten gick Madde och hämtade termometern och mycket riktigt, jag hade feber. Envis som man är hängde jag med och skulle surfa iallafall, vilket resulterade i att jag orkade surfa totalt 5 gånger innan jag var så slut så jag knappt kunde gå. Så det var bara att gå upp, ta två alvedon och vila i skuggan.

På eftermiddagen tog vi flyget till Lombok och jag kände mig helt okej. Vi fick sen någon lokal by, titta på en fantastisk solnedgång och sen var det mat. Och alltså ni som känner mig vet att jag älskar mat! Men nu kunde jag knappt ta en tugga innan allt växte i munnen, så när vi kom tillbaka tog jag tempen igen och mycket riktigt feber, dock har den stigit nu. 38.4 är ganska mycket för mig som i vanliga fall ligger på 36.6. Men jag hoppas på under och att jag är frisk imorn och kan surfa ordentligt!

För övrigt är internet så segt så att man inte kan ladda upp bilder..

Inlägget ovan skrev jag igår (måndags kväll) men det lyckades aldrig komma upp. Idag har jag varit utslagen pga febern hela dagen. Sen var Madde gullig och gick och köpte chips till mig. Haha efter ett tag märkte jag att jag började må dåligt, varför? Det var shellfish och fishpowder på chipsen. Sååå det blev att trycka i sig massa kortison fort som tusan. Men positiva med det var att även febern började gå ner. Nu är klockan 21 här och jag mår fortfarande sådär. Men jag hoppas verkligen att jag kan surfa en stund imorn iallafall, det suger verkligen att vara sjuk på semestern..

Idag hade vi den första surflektionen och alltså jag finner inga ord! Det var så himla kul och jag klarade att stå upp på första försöket så jag blev sååå lycklig! Så ärligt talat så gick det ganska bra idag för att vara första lektionen så jag hoppas att jag fortsätter att utvecklas de kommande dagarna. För övrigt så kommer inga surfbilder upp här utan dom fotar oss så får vi det digitalt sen när vi kommer hem. Ikväll blir det middag med hela gänget och alltså majoriteten är svenskar, haha förlåt så otippat men det blir nog bra! Imorn eftermiddag ska vi i alla fall lämna Bali för att flyga över till Lombok där vi ska spendera två dagar för att sedan åka vidare till en annan ö (som jag inte kommer ihåg namnet på just nu) i ytterligare två dagar innan vi ska tillbaka till Bali igen. Sen på lördag natt går flyget hem! ❤️ just det, vi är 7 timmar före er nu istället för 6 timmar.

Som sagt hotellet är fantastiskt och omgivningen lika så. Just det, vi fick en inbjudan till en tysk-tjejs beach-party eller ja födelsedagsfest imorn kväll så det kan vara spännande. Hur som, kvällen idag spenderades vid havet för att se solnedgången för att sedan äta kvällsmat på ett lokalt matställe. Därefter gick jag och en av svenskarna tillbaka till stranden för en drink och snack om allt och ingenting, allt för att vi inte orkade gå och sova innan 21 en lördagskväll. Just nu är klockan här snart 23:30 så det börjar bli dags att sova nu så man orkar med att surfa imorn. Haha just det, så konstigt! Jag och Madde fick helt olika hotellrum och imorn får vi nya rumskamrater och vi vet inte ens om det är tjejer eller killar hahaha!

Såå nu bjuder jag på en bild på mitt Goa hotellrum, lite lokal indonesiskmat och på den fantastiska solnedgången!

Hittills har jag ännu inte hunnit spendera 24h på Bali men jag är redan helt såld! Kommer resten av resan vara hälften så bra som det varit hittills så är jag mer än nöjd. Så himla vackert, lagom varmt, god mat ja allt! Haha och som pricken över i:et har vi pratat med några svenskar idag med. Kändes såå konstigt att starta en konversation med någon och inte prata engelska, haha helskumt! Men folk är jättetrevliga och hotellet här är helt jävla AMAZING! Imorgon ska vi ha vår första surflektion så jag är pepp som tusan. Just nu är klockan strax innan 16:00 så det blir nog en lugn kväll i och med att vi ska upp tidigt imorn.

Efter att ha mellanlandat i Malaysia har vi för några timmar sedan checkat in på vårt hostel. Idag blir det att sova tidigt tänkte jag, klockan har redan passerat tolv och vi ska upp vid halv 7 imorn för att ta oss till stället där Island hopper/surf-campet börjar. Såå nu ska jag skalla kudden, tänkte mest meddela att vi är framme och allt är väl. Är dock tveksam över när vi har tillgång till internet nästa gång. Var rädd om er alla godingar där hemma

Sådär, då har vi lämnat Kambodja bakom oss och just nu är vi i Malaysia innan vi ska flyga vidare mot Baliiiiii.

Igår drack jag för lite vatten så kroppen strejkade totalt. Huvudet höll på att sprängas och jag hade så ont i alla leder så jag nästan började gråta om jag exempelvis sträckte ut armen helt. Detta resulterade givetvis även i att jag nu även typ har feber fortfarande, kroppen är med andra ord inte glad på mig. Såå jag är nog skapligt uttorkad, så från och med nu ska jag aldrig mer slarva med vatten.

Annars då? Kambodja har varit bra men nu är jag så laddad för Bali och att få se lite hav, stränder och framförallt är jag pepp på surfingen! Sen ska jag väl även erkänna, hemmakär som jag uppenbarligen är, att det ska bli skönt att komma hem snart. Så mycket saker jag är pepp på att greja med hemma.

Gårdagen började tidigt! Uppstigning 4:20 för att bli upphämtade vid 5:00 och be ge oss mot Angkor Wat för att se templet vid soluppgången. Vi väntade och väntade. Solen gick upp men var tyvärr inte så vacker som den kan vara. Sedan strosade vi runt bland templen och hade det allmänt bra i hettan. Inne i huvudtemplet Angkor Wat stod vi även vid "centrum of the universe" (stavning?!).

Efter lunch vilade vi i poolen och igår var en av de varmaste dagarna. Det märks verkligen att vi passerat mitten av mars och närmar oss april som är deras varmaste månad!

Kvällen skulle bli lugn, två drinkar och god mat. Haha meeeen så blev det ju inte riktigt! Vi hoppade på någon partygäng på x-bar och spelade spel och festade natten lång! Sååå himla kul och numer är vi kungar på flip the cup. Så himla mycket trevliga människor överallt så det är galet!

Denna dag startade givetvis med hotellfrukost! Och vilken frukost, buffé med massor med godsaker så jag var mer än nöjd.

Idag är första dagen när vi utforskar tempel i den forntida huvudstaden. Vi fick veta att när staden var vid liv så levde det drygt en miljon människor där, samma tid i London bodde det drygt 50 tusen människor där (haha har jag för mig att guiden sa, minnet är lite överbelastat just nu). Sen är det även häftigt att hela staden till glömdes bort under flera hundra år när Phnom Phen blev huvudstad. Staden hittades sedan återigen på 1800-talet av fransmännen. Sedan dess har många tempel restaurerats och det är ett arbete som ständigt pågår. Mycket tack vare UNESCO. Hur som helst så är det så himla vackert här, bilderna gör inte omgivningen rättvisa alls. Vi har även varit vid templet där filmen Tomb Raider spelades in.

På bilderna där man ser en brant trapp, ja den var brant som FAN! Jag var as rädd men klättrade upp iallafall till biblioteket som det var. Men alltså att gå ner, haha hade jag varit hemma så hade jag nog nästan börjat gråta. Så läskigt med en så himla hög och brant stentrapp. Den var verkligen brant och framför allt så var trappstegen så himla smala. Det var precis att skon fick plats om man klättrade på tvären, ni vet typ som man går i trappor om man har pjäxor på sig.

Annars då? Jo det är inte varmt, det är galet varmt! Madde svettas lite, jag svettas fullkomligt ihjäl. Haha så himla orättvist!

Idag blir det att lägga sig tidigt med tanke på att vi ska lämna hotellet vid 5 för att förhoppningvis få se den underbara soluppgången.

Resten av dagen idag kommer spenderas vid poolen och kvällen blir nog lugn!

Kambodja, vilket land alltså! Människorna är helt underbara här (haha förutom alla som tjatar hål i huvudet på en på marknaderna). Siem Reap är verkligen en trevlig stad och vad mycket god mat det finns! Och bargatan, haha den är najs. Hur som helst så kom vi till vårt "riktiga" eller ja förbokade hotell idag som ingår i paketet med guidade turer som vi köpt. Vilket hotell!

När vi kommer hit öppnar alla dörrarna åt oss, vi får välkomstdrink och dom kör våra ryggsäckar till rummet. Det är så lyxigt här och rummet är så fint och likadant gällande hela hotellområdet. Så det ska bli spännande att se hur frukosten är imorgon, för hittills är allting 5/5.

Nu på kvällen har vi träffat guiden inför imorgon och sedan åkte vi till centrum för att käka lite mexikans mat som var såååå god! Och sen gick vi även lite på matmarknaden. Just nu chillar vi på hotellrummet och lyssnar på konserten som är utanför såå blir intressant att se hur länge dom kommer spela.

Flygningen igår gick smidigt, likaså transfern till hotellet. Efter vi kom fram till hotellet kollade vi läget på stan innan vi gick tillbaka för att sedan gå ut. Haha no words needed!

Idag är vi ungefär så pigga som vi förtjänar... Hotellet är fantastiskt med det känns så konstigt att alla serverar allt hela tiden. Alltså verkligen drar ut stolen och allting! Frukosten var skum, man fick välja meny.

Nu har vi även hunnit lyxa till det med lunch och snart ska vi leta resa på vårt nya hotell. Men fy satan vad varmt det är! Alltså det är verkligen HETT ute. Runt 37 grader så man badar verkligen i svett! Haha