ÄNTLIGEN!!!!
Nu är vi framme på ön där vi ska spendera första veckan, sååå otroligt skönt att vara framme efter typ 40 timmars resa :’) Vi har varit här i ca ett dygn nu o de är såå jäkla fint överallt. Vi har varit på ön ett år tidigare o de är underbart, alla mexicanare är så söta och snälla haha. Vi bor i en lägenhet på ett hotellområde så de finns pool, strand, barer och restauranger på stranden, massage och annat underbart. Har faktiskt redan unnat mig en helkroppsmassage för bara 300kr!!! Så värt.

Just nu är klockan strax efter 4 och vi ligger fortfarande i poolen och tar vara på den sista solen för dagen. Sen blir de duscha o fixa sig lite för middag och förhoppningsvis ett köp av en ny bikini då jag insåg när vi kom hit att båda mina bikinitoppar är försmå :) Jaja hoppas de finns någon fin att införskaffa sig!

x Tilde

Nu är de nääääära tills vi är framme i Mexico och får byta om till bikini. Vi ska strax boarda på de sista planet från New York till Cancun, de flyget tar ca 4 timmar och sen ska vi åka en liten färja över till Isla Mujeres där vi ska bo första veckan. Börjar tröttna lite på flyg och flygplatser nu när vi spenderat mer än ett dygn på olika flyg och flygplatser :( men de äre fan värt!

x Tilde

FAN vad jag längtat till denna resa, samtidigt så kändes det overkligt när jag packade min väska och insåg att de bara var några timmar kvar tills vi skulle åka till Arlanda. Turen låg tyvärr inte på våran sida, så vid 9 igår ikväll sa mamma att hon fått ett sms om att vårat flyg till London var inställt :) Ja men perfekt, allt var stängt så vi kunde inte ens få tag på någon som jobbade på flygbolaget. Vi bestämde oss för att åka till Arlanda lite senare då vi inte visste alls varken om vi skulle åka idag och isåfall vilken tid planet skulle gå eller om vi skulle få vänta tills imorgon. Meeeeen lite tur hade vi när de hittade en resa hela vägen till Mexico idag!!! Visst, vi måste vänta skiiitlänge både i London och New York men vi kommer inte missa något av våran semester även fast de blev lite kaos.

x Tilde

MEXICO - Vi ska för tredje gången åka till Mexico i december. Vi åker om exakt en månad, den 11:e och kommer hem den 26:e tror jag, vi är borta nästan exakt 2 veckor detta år. Vi har tidigare åren varit borta närmare 2,5-3 veckor men i år blev det "bara" två. Ska bli så JÄKLA skönt att bara vara ledig och göra vad jag vill. Ligga i solstolen, bada och käka god middag. Man lever ju drömlivet utomlands <3

FYLLA 18ÅR - Längtar typ mest till detta, dagen jag fyller 18. Sommaren kommer bli så mysigt och rolig när man får sitta på uteserveringar och dricka vin, lagligt hihi. Nej men jag ser verkligen framemot att fylla 18. Dessutom har jag och Anna börjat planera den sjukaste festen som MÅSTE bli av. Drömmen.

KÖRKORT - Alltså, fatta friheten med körkort? Kan åka i stort sett vart jag vill, när jag vill. Eftersom jag och Anna antagligen kommer ta körkort ganska tätt inpå varandra kommer det nog bli en heeeel del roadtrips med musik på högsta volym. Men först ska jag fylla 18 ;)

Contains affiliate links

Farsdag närmar sig och jag vet att det är många som funderar över vad de ska köpa till sina pappor. SÅ därför kastade jag ihop ett collage till er med de 10 bästa present-tipsen, jag är ju ingen pappa men jag antar att en far skulle uppskatta någon av de sakerna nedan. En morgonrock och ett par skinnvantar är något som står på min önskelista iallafall!

x Tilde

Från gårdagens lunchdejt med Ottilia, efter våran promenad bestämde vi oss för att laga lite lunch. Det blev glutenfri pasta med kyckling, sparris och broccoli i ädelostsås!!!! Så jäkla mumsigt ska ni veta. Gick superfort att laga, pastan tog längst tid på ca 10 minuter så då förstår ni att de gick fort haha. Recommend recommend!

x Tilde

Vilken underbar start på morgonen jag fick idag, det är såsåså skönt att vara ledig från både skola och jobb. Först en mysig och god frukost i sängen och sen en timmes promenad i solen med Ottilia. En timme med så mycket prat om livet och allt däremellan och mycket frisk luft i våra små lungor.

x Tilde

För några veckor sen fick vi en uppgift i skolan att efterlikna en catwalkbild och idag var det dags för plåtningen! Är såå nöjd över mitt och Claras resultat och vi kunde inte hittat en finare modell!!! Arbetet före plåtningen var inte superkul men att fota och styla är grymt kul, även om detta bara var en liten och snabb uppgift!