Jag har varit sjuk i vad som känns som en evighet vilket är riktigt tråkigt. Men nu har jag äntligen blivit frisk igen. Imorse kunde jag återgå till min och Jennifers vanliga fredagsrutin, spirint 06.30. Det är ett sjukt jobbigt pass men idag var de värre än vanligt. Har tappat mycket på en vecka. Trots att det var hemskt jobbigt så känns det riktigt skönt i efterhand.

Efter att ha tränat köpte jag frukost sedan slocknade jag i soffan. Åt sushi med Julia till lunch och sen var det dags att ta sig till jobbet för ett stägningspass med Lisa.

Idag är det endast en vecka kvar tills jag och min mamma åker mot okänd destination. Min mamma har överraskat mig med en solsemester vilket jag fick reda på tidigare denna vecka. Längtar tills vi befinner oss på Arlanda och jag vet vart vi är påväg.

Nu ska jag jobba varje dag tills jag åker så det känns som att denna vecka kommer gå riktigt fort.

Sushi och lite småplock.

På gymmet

Plockade äpplen till en paj med mamma mormor Noel och Sebbe.

På väg till stan för synundersökning och en kartong med lyckokakor.

I fredags hade vi en kräftskiva med släkten och några vänner. Den var hos min mormors syster nere i Björsund vid vattnet. Hur mysigt som helst och även väldigt gott. Tråkigt nog slutade jag ganska sent så missade en del av kvällen men är glad att jag var med en liten stund i alla fall. På kvällen spelade vi kort.

För en gångs skull var det någorlunda fint väder när jag var ledig. Vi har det jätte varmt i poolen så det har varit riktigt skönt att bada vilket jag gjort under den lilla tid solen visat sig.

Åt en god frukost med en bra vän!!

Varje onsdag i juli har vi ett evenemang som heter picknick i parken. Där samlas Eskilstunabor för picknick i en park med musikunderhållning. För mig var det i onsdags första gången och jag tyckte det var hur mysigt som helst. Ellen, Frida och jag köpte med sushi och körsbär. Det var riktigt gott och de bästa sällskapet!! Tyvärr var det sista gången för i år idag men hoppas att de kommer tillbaka nästa år igen.

Efter en dag ute till sjöss var vi trötta och därför bestämde vi oss för att inte åka allt för långt den fjärde dagen. Vi tog oss till en by som heter Nidri som ligger ca 15 minuter från vårt boende. Stranden var inte lika fin som på västra sidan men vattnet var ändå klart och de var en mysig stämning. Där stannade vi hela dagen och på vägen hem stannade vi och köpte glass vid en italiensk glassbar som var supergott.

Resans tredje dag spenderades till stor del på vattnen då vi åkte på en arrangerad båttur. Hela dagen var fantastiskt och jag har aldrig badat i vatten som är så kristallklart som jag gjorde under den här dagen. Det var underbart.

Det första stoppet var i en grotta. Vi fick veta lite historia om grottan och att det var en ubåt som gömt sig i den under andra världskriget. För vissa kanske det är helt ointressant men jag tycker faktiskt om historia så jag tyckte det var roligt att få höra. Hur som helst körde båten in i grottan och vi fick hoppa i vattnet från båten. Det var en vacker plats med jätte fint vatten som man kunde se hela vägen ner till havsbottnen.

Nästa stopp var på en liten ö som heter meganissis. Även här fick vi veta lite historia om ön innan vi klev i land. Vi fick ensam tid att besöka ön och kolla på det vi ville. Jag och Sebbe gick 150 trappsteg upp för att se den vackra utsikten och avnjuta en färskpressad apelsinjuice.

Det tredje stoppet var nog min personliga favorit trots att de två innan också varit fantastiska. Vi åkte till en strand som bar kan nås genom båt och den här stranden är den vackraste som jag kan komma ihåg att jag sett. Jag har rest mycket när jag var mindre med mina föräldrar men flera resor kommer jag inte ens ihåg eftersom att jag var så liten. Jag kan inte minnas att jag badat på en strand som haft mer kristallklart vatten än denna. Bilderna gör det inte ens rättvist för i verkligheten var det ännu finare. Även här fick vi hoppa i från båten i havet. Vi stannade på stranden några timmar och båtens besättning ordnade en BBQ som faktiskt var den godaste måltiden jag ätit sen vi kom till Grekland. Grekisk sallad med fetaost, tzatziki, bröd och kött.

Sista badstoppet var vid en privat ö. Vi åkte runt ön och fick veta historisk om familjen som ägde den. Runt om fans det båtar som vaktade ön. Till sist fick vi även här hoppa i det klara vattnet. Just nu var vi rätt slut efter en hel dag ute till sjöss så vi la oss vid strandkanten och solade lite. Hela den här turen var sån himla upplevelse och jag skulle definitivt göra om den ifall jag fick chansen.

Den andra dagen bestämde vi oss för att besöka västkusten för att få se en av öns kända stränder, Katishma. Vi tog oss dit och hem med buss vilket gick het okej men tog ganska lång tid och därför spenderade vi hela dagen där. Stranden hade jätte fint turkost vatten och det var mycket finare än på den stranden som vi tidigare varit på trots att det inte var något fel på den heller.

Den första dagen på vår resa bestämde vi oss för att hålla i närheten av hotellet. Det ligger en strand bara några meter ifrån hotellet. Vi bor på den östra sidan av ön och tyvärr ligger de allra finaste stränderna på den västra. Vattnet till stranden vi var på var klart men senare under resan upptäckte vi att vattnet var betydligt mycket finare på andra ställen. Hur som helst så spenderade vi den första dagen på stranden och på eftermiddagen tog vi oss in till stan. Vi hade lite problem med bussarna så till slut bestämde vi oas för att gå. Vilket är något jag ångrar i efterhand eftersom att det var flera kilometer, nästan 7. Vi åt middag vid den fina hamnen som är en av Greklands största.