Efter en dag ute till sjöss var vi trötta och därför bestämde vi oss för att inte åka allt för långt den fjärde dagen. Vi tog oss till en by som heter Nidri som ligger ca 15 minuter från vårt boende. Stranden var inte lika fin som på västra sidan men vattnet var ändå klart och de var en mysig stämning. Där stannade vi hela dagen och på vägen hem stannade vi och köpte glass vid en italiensk glassbar som var supergott.

Resans tredje dag spenderades till stor del på vattnen då vi åkte på en arrangerad båttur. Hela dagen var fantastiskt och jag har aldrig badat i vatten som är så kristallklart som jag gjorde under den här dagen. Det var underbart.

Det första stoppet var i en grotta. Vi fick veta lite historia om grottan och att det var en ubåt som gömt sig i den under andra världskriget. För vissa kanske det är helt ointressant men jag tycker faktiskt om historia så jag tyckte det var roligt att få höra. Hur som helst körde båten in i grottan och vi fick hoppa i vattnet från båten. Det var en vacker plats med jätte fint vatten som man kunde se hela vägen ner till havsbottnen.

Nästa stopp var på en liten ö som heter meganissis. Även här fick vi veta lite historia om ön innan vi klev i land. Vi fick ensam tid att besöka ön och kolla på det vi ville. Jag och Sebbe gick 150 trappsteg upp för att se den vackra utsikten och avnjuta en färskpressad apelsinjuice.

Det tredje stoppet var nog min personliga favorit trots att de två innan också varit fantastiska. Vi åkte till en strand som bar kan nås genom båt och den här stranden är den vackraste som jag kan komma ihåg att jag sett. Jag har rest mycket när jag var mindre med mina föräldrar men flera resor kommer jag inte ens ihåg eftersom att jag var så liten. Jag kan inte minnas att jag badat på en strand som haft mer kristallklart vatten än denna. Bilderna gör det inte ens rättvist för i verkligheten var det ännu finare. Även här fick vi hoppa i från båten i havet. Vi stannade på stranden några timmar och båtens besättning ordnade en BBQ som faktiskt var den godaste måltiden jag ätit sen vi kom till Grekland. Grekisk sallad med fetaost, tzatziki, bröd och kött.

Sista badstoppet var vid en privat ö. Vi åkte runt ön och fick veta historisk om familjen som ägde den. Runt om fans det båtar som vaktade ön. Till sist fick vi även här hoppa i det klara vattnet. Just nu var vi rätt slut efter en hel dag ute till sjöss så vi la oss vid strandkanten och solade lite. Hela den här turen var sån himla upplevelse och jag skulle definitivt göra om den ifall jag fick chansen.

Den andra dagen bestämde vi oss för att besöka västkusten för att få se en av öns kända stränder, Katishma. Vi tog oss dit och hem med buss vilket gick het okej men tog ganska lång tid och därför spenderade vi hela dagen där. Stranden hade jätte fint turkost vatten och det var mycket finare än på den stranden som vi tidigare varit på trots att det inte var något fel på den heller.

Den första dagen på vår resa bestämde vi oss för att hålla i närheten av hotellet. Det ligger en strand bara några meter ifrån hotellet. Vi bor på den östra sidan av ön och tyvärr ligger de allra finaste stränderna på den västra. Vattnet till stranden vi var på var klart men senare under resan upptäckte vi att vattnet var betydligt mycket finare på andra ställen. Hur som helst så spenderade vi den första dagen på stranden och på eftermiddagen tog vi oss in till stan. Vi hade lite problem med bussarna så till slut bestämde vi oas för att gå. Vilket är något jag ångrar i efterhand eftersom att det var flera kilometer, nästan 7. Vi åt middag vid den fina hamnen som är en av Greklands största.

Jag och Sebbe ska till Grekland för en vecka semester med massvis av sol och bad. Det ska bli så himla skönt och roligt att äntligen komma iväg igen. Har nämligen inte varit utomlands sedan Rhodos förra året i augusti med mina kompisar så det känns verkligen jätte kul!! Jag fick även inviga en av mina studentpresenter, en ny resväska som ni ser på första bilden. Den glittrar hur mycket som helst haha jag älskar den!!

Ledig dag och på förmiddagen blev det slagstaglass och på kvällen blev det en tur ut på sjön. Halvdåligt väder gjorde att vi inte var ute länge men jag uppskattade verkligen att komma ut på vattnet, det är så himla härligt!!

Idag var min första lediga dag på en vecka vilket var väldigt skönt. På eftermiddagen träffade jag Amanda, vi åkte till slagsta glass och åt glass och sedan köpte vi med sushi som vi åt nere vid bryggan. Hade det jätte mysigt!! Vi åkte vidare hem till Elin där vi träffade ett gäng tjejer och det var superkul att träffa de alla verkligen.

Dagen började med midsommarlunch hos min pappa inne i stan. Sen åkte jag ut till min mamma ute på landet då jag och några tjejer skulle grilla, leka lekar och dansa runt stången.

Tyvärr började det regna när vi hade ätit och det höll i sig hela kvällen så det blev inga lekar, men inte tänkte vi skippa dansen så det fick bli att vi dansade runt bordet i uterummet i stället. Efter 23 drog vi oss in mot stan för att fortsätta firandet. Jag hade en jätte trevlig kväll och sällskap. Tack för en bra midsommar.

Midsommarstången snodde jag av min morfar som hade hållit på med den hela förmiddagen så det var jätte snällt att vi kunde få med den till oss. Vi fraktade hem den på taket av bilen och Ellen fick stoppa upp huvudet i takluckan för att hålla i den haha.

Den 10 juni 2017 tog vi studenten. Tre år på gymnasiet har gått så oroligt fort. Jag har många gånger hört att gymnasietiden är en utav de bästa perioderna i livet vilket jag definitivt anser att det är. Jag tror att jag bokstavligt talat var hög på lycka, har aldrig haft så mycket energi i kroppen förut haha. Här kommer min studentdag i bilder.

Dagen började i Rothoffsparken med champagne frukost.

På skolan efter fotografering och inne på Juridikområdet.

Att springa ut var så jävla kul. Att stå och räkna ner minuterna och sekunderna innan man sprang ut, den känslan är svår beskriven och ögonblicket när dörren öppnades och alla kutade ut, så jävla härligt. Att se alla människor stå där och vänta på sina studenter, på oss, det var underbart. Här kommer bilder från skolgården och nedanför flaket.

Flaket, ni som tagit studenten vet precis vilken upplevelse det var och ni som inte ännu har gjort det har det att se framemot vilket jag önskar att jag också har.

I detta inlägg tänkte jag dela med mig av min studentvecka, måndag till fredag.

Vi kom hem från Summerburst söndagen den fjärde juni och på måndagen den femte började studentveckan. Vi träffades med klassen hemma hos en av våra mentorer för att grilla och umgås. Vi spenderade kvällen där och det blev även kubb match.

(Jag såg nu att det var förfärligt dålig kvalité på bilderna, ber om ursäkt för det).

Tisdagen var en av de roligaste dagarna den veckan enligt mig. Klassen träffades hemma hos tvillingarna för poolparty hela dagen lång. Vi badade, solade, lyssnade på musik och hade det jätte trevligt tillsammans.

Den här dagen var verkligen så himla rolig. Vi hade planerat dessa dagar ganska långt i förväg så vi hade verkligen så himla tur med vädret, blev perfekt att just denna dag skulle bjuda på strålande sol. Stämningen var verkligen på topp.

Onsdag och tre dagar kvar till studenten. Biff hade anordnat stuentskivan detta år och majoriteten av klassen skulle gå på den. Vi träffades hos min pappa för att förfesta och dela ut "klassens". Även denna dag var riktigt rolig.

Sötaste klassen med sina tallrikar.

Studentskiva på Biff med Ellen och Amanda.

Torsdag och två dagar kvar till studenten var det dax att måla lakan. Klassen samlades ute hos min mamma, grillade korv och målade lakan. Till en början var vi ute men det började att regna och vi fick förflytta oss in i en lada föra att avsluta.

På fredagen samlades några tappra och åt middag på Grappa, sedan åkte vi vidare för att dekorera flaket med lakan, ballonger och björkris. Min klass har varit helt fantastisk dessa år men denna kväll var jag faktiskt besviken. Jag hade förväntat mig att alla skulle komma och göra en av de sista sakerna tillsammans men vi var faktiskt väldigt få tråkigt nog.

Både Sofies händer och Alaras bil var fyllda av ballonger i gult, blått och guld. Jag, Ellen, Sofie och Vilhelm fixade till en både längst bak på flaket. Jag vet inte om jag kan säga att den blev som jag tänkt direkt men inte heller var de så enkelt att göra en som jag trott. Mini björkarna var inte speciellt samarbetsvilliga så att säga.

Flaket var pyntat och det var bara några timmar kvar till studenten, jag började bli skapligt nervös. Tack EK14B för en fantastisk studentvecka.