Första dagen på nya jobbet, ännu en sak som kan prickas av från min bucket list. Att testa på ett nytt jobb. Jag har varit väldigt nervös de senaste dagarna över hur det kommer gå men det gick väldigt bra! Jag har ju som skrivet tidigare fått jobb som skolfotograf på Kungsfoto och nu är jag igång!

Idag hade vi bara personalfoto så det gick väldigt fort men imorgon är det igång med klasser och så. Är fortfarande lite nervös över hur det ska gå med uppställningarna imorgon då jag fotat mest portätt, men det ska nog gå bra. Har med en handledare både imorgon och på onsdag som kan hjälpa mig med lite tips och trix!

Det är en sån himla konstig känsla att gå på avskedsfester och säga hejdå till vänner som flyttar utomlands för ett år. Söndagen har gått åt till att vinka av Sofia som imorgon flyger till Barcelona och stannar där på obestämd tid och i fredags hade Ida avskedsfest. Vi kommer dock ses en eller flera gånger till innan hon åker. Men om mindre än en vecka så är även hon iväg men då till London för ett år som au pair.

Jag har tänkt att under hösten åka till London för att se hur Ida har det över en helg och det skulle vara väldigt roligt att hälsa på Sofia också. Det känns så himla konstigt att gymnasiet faktiskt är slut nu och alla är påväg till olika ställen. Någon flyttar, någon börjar plugga, en del ska resa och många ska jobba. Så himla spännande att se hur allt ser ut ett år framöver!

Igår så tog jag bilen någon timma efter jobbet till Uddevalla för att hämta upp Hanna. Efter detta så fortsatte vi ner mot Karlshamn och hämtade även upp en till tjej påvägen. Efter ungefär fem timmar med massa skratt, ett stopp på en bensinmack och en del felkörningar så var vi framme! Jag är nämligen fram tills på tisdag på utbildning med Viron som jag ska jobba hos som skolfotograf i höst.

Detta är alltså sista delen av utbildningen så när jag kommer tillbaka har jag sista jobbveckan på Eken innan jag drar ut som skolfotograf. Riktigt spännande!

Eftersom det är första kvällen här tillsammans med alla så möttes vi upp i hotellets restaurang för en middag. Nu har vi nyss ätit upp och vi är ett gäng tjejer som tänkt gå ner till poolen för att kvällsbada lite.

Igår kom vi fram till Lidköping på eftermiddagen, checkade in på Kronocamping och satte upp vårt tält för tredje året i rad. Sen så fick vi ganska snabbt göra iordning oss innan vi drog ner på stan och till Bakgårn. En restaurang som vi testade förra året med massa goda tapasrätter och sangria. Lika gott som förra året och sangrian med smak av hallon och fläder var magisk!

Under dagen idag så har vi hängt vid poolen, solat oss brända och spelat badminton vid stranden. Nu ska vi snart iväg och äta på campingens restaurang och efter maten blir det minigolfturnering!

Fredagen började med ett jobbpass och direkt när det var slut så åkte jag hem för att fixa mig inför kvällen. Sofia hade nämligen bjudit hem ett gäng tjejer för att fira sin födelsedag som ägde rum dagen efter. Hon bjöd på supergoda miniburgare och mumsiga tillbehör. Kvällen fortsatte ut en stund innan jag slocknade hemma i Johns säng.

När vi vaknade i lördags så drog jag iväg och fotade lite arbeten i stan och efter lunch begav vi oss av mot Göteborg. Vi hade nämligen bokat bord tillsammans med pappa och Maria på Bombay där vi skulle äta innan Håkankonserten! Sedan var det dags för Håkan och han var ju bra som han alltid är!

Söndagen var även den fylld med grejer. Vid tio åkte vi ännu en gång ner till Göteborg men nu för att gå på Liseberg! Det blev en heldag med två sjärnvinster och en massa 1:a vinster, två segrare i galopptävlingen och en hel del karuseller!

Igår den första augusti fyllde mamma år. Vi startade dagen väldigt tidigt då både jag och John skulle vara på jobbet vid klockan sju. Mamma blev överraskad med spaupplevelse och ett piano som vi hade monterat dagen innan. Hon hade absolut ingen aning om vad hon skulle få så hon skrek nästan ut i chock när hon såg vad som stod i vardagsrummet.

Senare under dagen så kom släkten hit på middag och firande. Perfekt väder och en väldigt mysig kväll!

I helgen som var så fotograferade jag ju som sagt ett bröllop. Jag var med från förberedelserna tills middagen började och det är alltid lika roligt att få följa med under dagen. Att få träffa så fantastisk härliga och lyckliga människor. Att få vara med att förgylla en av deras största dagar. Så galet roligt!

I helgen så hade jag fullt upp. Under lördagen så fotograferade jag ett heldagsbröllop (bilder kommer upp imorgon) och direkt efter det åkte jag och John till stugan. Vi båda kände att vi ville iväg och bara ta det lugnt om så bara för ett dygn. Så vi kom fram sent på kvällen, lagade lite mat, åt, körde spelturnering och myste i soffan. Väldigt härligt!

Under söndagen var det full fart igen med kalas för min kusin. Där passade vi även på att ta första havsdoppet för i år. Nu under veckan så har jag bara jobbat. Idag är jag äntligen lite ledig så jag har passat på att fixa lite grejer, redigerat bilder osv. I helgen som kommer väntar också en hel del roliga saker. Födelsedagsfirande, fotografering, Håkan på Ullevi och ett Lisebergsbesök! Längtar så!

Wiho!! Igår bokade jag och John en resa till Marocko och staden Marrakech. Som en gemensam födelsedag- och studentpresent så fick jag en resa utav John. Vi visste inte riktigt när vi hade tid att åka iväg men nu så bokade vi äntligen. Jag har väldigt länge velat åka till Marrakech och detta blev ju ett perfekt tillfälle!

Vi kommer att resa iväg i november så det är ju ett tag kvar och nu letar vi efter must-do's. Jag vill gå på marknad, testa hamam och åka fyrhjuling i öknen! Har någon varit där så får ni väldigt gärna komma med tips!!

I söndags tog jag bilen ner i spöregn till Askim för att min kusin skulle döpas. Några veckor tidigare ringde min moster mig och frågade om jag ville vara fadder på dopet och självklart så ville jag det! Så när jag kom fram gick vi igenom hela programmet, satte på lilla Julia dopklänningen och gjorde oss redo för själva dopet. Det var ett litet och mysigt dop med närmaste släktingarna.

Efteråt så gick vi över till en av församlingslokalerna för att äta lunch och tårta. Det blev även presentöppning och av mig fick Julia en muminmugg. Tanken är att hon ska få en varje dopdag fram tills att hon är arton. En rolig grej att spara på tycker jag!