I onsdags var vi bjudna hem till Celina på lite smått och gott. Hon bjöd på hembakat, kex, ost, julmust och varm choklad då temat var after ski. Anledningen till temat är att hon idag ska iväg till Sälen för att göra en säsong där, så himla roligt! Så vi var ett gäng tjejer som hade en myskväll hemma hos henne för att ses en sista gång innan hon åkte iväg. En stor del av gänget ska upp till Sälen på nyår så då får de träffa henne igen men jag har andra planer, så vi får se när vi ses nästa gång. Väldigt mysig kväll som livade upp en vanlig onsdag!

Om några få dagar är det bara två månader kvar tills vi drar iväg på ett av våra livs äventyr. I över fyra månader ska bara jag och han resa och upptäcka nya saker. Jag kan verkligen inte förstå att det kommer ske. Så mycket som vi har planerat och så mycket som vi faktiskt har kvar och snart är vi där. Jag längtar så mycket samtidigt som jag börjar bli nervös. Tidigare har jag inte känt någon nervositet alls men nu när det ändå inte är så lång tid kvar så känns det allt lite.

De mesta praktiska sakerna är fixade, lite papper kvar som måste skickas in, visum och vaccinering samt att vi har lite grejer som måste köpas t.ex. smidiga sovsäckar för campingen i Nya Zeeland och en ryggsäck till mig. Snart är vi där!

Jag i den fina miljön på hotellet / Lite kaktusar utanför flygplatsen

Glada jag utanför hotellrummet / Min älskling ❤️

Coola kids på fyrhjuling 😉 / Vid poolen

Kärlek ❤️ / Påväg hem utanför hotellet

Home again! Vi flög hem redan i lördags men då vi landade på Arlanda så sov vi över hos några familjekompisar till söndagen. Men nu är vi som sagt hemma igen efter en väldigt härlig vecka. Ovan är några bilder från hotellet där vi bodde, väldigt turistigt men det passade toppenbra för en slapparvecka, längtar redan iväg igen haha. Nä men det ska bli skönt att vara hemma och jobba lite också. Jag har ett vikariat på Onsjöskolan fram till jul där jag verkligen trivs så det ska bli roligt att komma tillbaka!

Mitt samarbete med Bookbeat fortsätter och det är jag speciellt väldigt glad för nu när jag är iväg och reser. Jag har aldrig varit den som ligger och läser en bok medan jag solar, både för att jag tycker att det är jobbigt att ha boken ivägen och då det är rätt långtråkigt. Då tycker jag istället att det är mycket skönare att ligga och lyssna på en bok i solen.

Denna veckan har jag hunnit med Therese Lindgrens nya bok som jag verkligen måste rekommendera, har ganska mycket nya tankar nu efter den. Jag har även lyssnat på Joakim Lundells bok och börjat med Min Superkraft av Viktor Frisk. Som ni märker gillar jag biografier men jag har även hunnit med en roman under veckan. Då jag är en person som gillar när saker går fort så lyssnar jag på alla böcker i med extra snabbt tempo, vilket gör att man kan plöja igenom extra mycket på en vecka ;).

Under turen med fyrhjulingarna så hade vi en liten paus hemma hos en utav ägarna. De bjöd på mintte och nybakat bröd, väldigt mysigt och roligt att få se hur det såg ut hemma hos dem. På bilderna ser ni även hur mycket sand vi fick på oss när vi åkte, haha. Det yrde så mycket så vi var helt bruna av sand när vi kom fram. Dock kändes det inget när vi åkte utan vi blev båda hela chockade när vi kom fram och såg hur sandiga vi var.

Runt 9:00 igår blev vi upphämtade för att åka en bit bort där vi skulle testa på quad biking. Vi hade valt att köra i palm grove, alltså ute bland palmer i en sandig mark och det var hur roligt som helst! Vi valde att köra tillsammans på en fyrhjuling men fick även testa på att köra varsin. Det var en guide med under hela turen så han hade en fyrhjuling som vi också körde runt på medan han erbjöd sig att ta kort. Annars bestod turen mest av att följa efter honom genom på olika vägar.

Vi körde i ungefär två timmar ute i solen vilket gjorde att jag som är ganska dålig på att få i mig vätska fick vätskebrist efteråt. Så hela eftermiddagen och kvällen låg jag med feber och ingen ork alls. Men efter många timmars sömn inatt så mår jag bra igen!

Det blev en spontatur in till staden idag. Vi bor ungefär trettio minuter ifrån själva centrum och det går en buss från hotellet lite då och då. Så vi bokade en biljett och åkte sedan iväg. Vårt mål var att besöka medinan vilket var ungefär det vi hann med, plus en lunch. Vi har shoppat en hel del och det blev mest fat och skålar!

Första dagen har hittills varit väldigt bra! Vi bor på ett all-inklusive hotell så dagen har gått åt till att äta buffé och sola. Det finns även en vattenpark på hotellet som vi gick till i någon timma och rutschbanorna var sjukt läskiga, typ som de som brukar finnas hemma bara att det gick väldigt mycket snabbare.

Nu har vi precis gjort oss iordning för maten och inväntar att restaurangen ska öppna!

Finally! Nu är vi framme i Marrakech, vi kom fram sent på eftermiddagen igår och då var det redan mörkt här i Marocko så då hade vi inte riktigt chans att se hur stället såg ut. Men nu på morgonen har vi efter frukosten gått runt på området och kikat och det ser riktigt härligt ut!

Under veckan blir det mest poolhäng men vi har några utflykter planerade som ni kommer få se mer av då. Hörs senare!