Igår eftermiddag hoppade vi på planet och flög över till Maui. Vi träffade en hel del härliga människor på vårt hostel varav en bjöd med oss för beach hop idag. Vi åkte till 3 olika stränder under dagen och gled runt på ön i hans mustang convertible. Riktigt härlig dag!

Idag hyrde vi en bil tillsammans med två andra vi träffat här borta. Vi åkte runt på ön för att se få se lite andra stränder och Gud vad fint det är här!!

Vårt första stopp var Hanauma bay dör vi snorklade i reven. Det var så himla häftigt då det fanns alla olika sorters fiskar i alla storlekar. Hade man tur skulle man även kunna se sköldpaddor men jag har en känsla av att alla turister skrämt bort dom. Vi stannade i några timmar innan vi åkte vidare till nästa strand.

Vi stannade på tre stränder till och har absolut noll koll på vad dom hette men det var helt otroligt. Kritvit sand och turkost vatten och nästan inget folk alls.

Våra första dagar på den här resan var varit hur bra som helst och i morgon åker vi vidare till nästa ö, Maui. Ska bli spännande att se vad vi hittar på där men om jag känner oss rätt kommer vi ha väldigt kul iallafall!

Vi har haft helt fullspäckat schema alla dagar här borta i Hawaii. Vi har lyckats pricka in aktiviteter på förmiddagarna och stranden på eftermiddagen vilket har varit väldigt skönt så det är alldeles för varmt för stranden på dagen.

Vi blev tipsade att ta oss till Manoa falls vilket är ett vattenfall i regnskogen här i Honolulu. Inte säger man väl nej till något sånt så igår morse hoppade vi på bussen för att ta oss dit och kan nog ärligt säga att det är bland det häftigaste jag sett. Det var trettio grandet varmt och sol men så fort vi satte en fot i skogen började det regna. Vi gick igenom skogen i ungefär 30 minuter innan vi kom fram till vattenfallet. Vi kom nog överens om att vattenfallet var häftigt men att bara vandra genom skogen var hundra gånger mer imponerande.

När vi väl kom tillbaka ner var vi dyngsura från regnet men inte gjorde väl det något för så fort vi kom ut så var det 30 grader och sol igen.

Precis som dagen innan tog vi oss tillbaka och spenderade hela eftermiddagen på stranden.

Inför dag nummer två hade vi planerat in en har upp på Diamond head. Diamond head är stor krater som förr var en vulkan. Det blev en hel del vandrande uppför och i trappor men när vi väl kom fram var det verkligen värt det. Världens finaste utsikt över Waikiki beach and skyline.

Tråkigt nog (som med alla turist attraktioner) var det väldigt mycket folk på toppen så vi blev lite irriterande och rastlösa. Det var även fruktansvärt varmt så vi traskade neråt igen rätt fort för att spendera resten av dagen på stranden.

Har varit så himla uttråkad och stressad de senaste dagarna. Nu när Maria och Cassandra åkt vidare har jag inte så mycket vänner att hänga med längre så har haft en hel del tid för mig själv. Har även varit extremt stressad inför allt som måste göras. När jag kommer hem från Hawaii kommer jag bara ha en vecka kvar innan jag sätter mig på planet hem till Sverige igen. Vill verkligen inte spendera den veckan med att vara stressad över packning och annat utan vill kunna umgås med mina vänner och min familj så mycket som möjligt. Har därför börjat packa ihop mitt rum. Har rensat garderoben och alla mina lådor och packat ner allt jag vet jag inte kommer ha mer användning för här borta. Lyckades fylla den första resväskan med i princip bara skor och jackor.. Insåg ganska snabbt att jag måste åka och köpa ny resväska haha.

Det är väldigt känsloladdat att packa, vet verkligen inte hur jag ska känna inför hela grejen med att åka hem. Ena dagen gråter jag från morgon till kväll och nästa dag är jag så tjurig att barnen knappt vill prata med mig. Det hela är en riktigt känslomässig bergochdalbana.

Älskar, älskar, ÄLSKAR Hawaii redan! Kan utan tvekan säga att det är den va käraste platsen jag varit på. Helt otroligt!

Vår första dag här har varit riktigt bra. Vi började med en liten frukost på hostlets "rooftop", en supermysig terass på taket. Efter det beställde vi en uber för att ta oss till en marknad en bit bort. Vi strosade runt i några timmar och köpte lite souvenirer, värdigt mysigt.

När vi bestämde oss för att ta oss till marknaden märkte vi att det låg precis intill pearl harbor så direkt efter marknaden tog vi en promenad dit.

Trodde faktiskt inte att det skulle vara så mäktigt att vara där som det faktiskt var. Vi alla blev väldigt tagna och måste säga att det känns väldigt surrealistiskt att stå där och inse att allt faktiskt hände på just denna plats. Tyvärr tog jag ca 0 bilder här ifrån vilket nu i efterhand var rätt dumt..

När vi tagit oss från Pearl harbor åkte vi tillbaka till vårt hostel för ett snabbt ombyte och direkt efter det till stranden ända fram tills solen gick ner.

Nu väntar middag någonstans i downtown och förhoppningsvis lyckas vi kämpa mot jetlaggen så vi kan stanna uppe längre än till 9, haha.

Förra tisdagen hade vi en liten avskedsfest för Maria som jobbade sin sista dag. Även Cassandra hade sin sista dag här i New jersey innan flytten till Cali. Det blev inte jättemycket till fest då jag, Maria och Cassandra mest var ledsna hela tiden, haha. Vi blev hela tiden påminda om att det är sista gången vi gör allting. Sista gången man kommer hem dit och får världens mysigaste kram av ginger (hunden) sista gången vi hänger i deras kök där vi spenderat så många timmar. Sista gången man spelar apples to apples med Marias värdbarn. USCH! Detta var förra veckan så har alltså haft hela veckan för mig själv utan dem vid min sida och kan säga att jag saknade dom redan efter en dag.

Tänkte bara komma med en liten update och säga att jag äntligen är framme på Hawaii!

Det har varit en lång dag och hela resan tog allt som allt 14 timmar. Efter att bara ha varit här i några timmar kan jag dock säga att det verkligen är resan värd. Det är det absolut vackraste ställe jag varit på och då har jag bara sätt området där vi bor! Kommer trivas bra här.

Det var sååå underbart att få krama om Maria igen efter nästan två veckor ifrån varandra. Vi kommer att ha världens bästa 10 dagar tillsammans!

Just nu sitter vi på hostlets lilla uteterass och pratar ikapp och snart ska vi gå på en bbq som hostlet anordnar. Kul att träffa de andra som bor här också.

Har tjatat på Alice att jag vill åka till Bronx Zoo more or less hela det här året. Trodde faktiskt inte vi skulle hinna med det men när jag för någon vecka sedan kollade mitt schema hade jag fått en dag ledigt mitt i veckan. Ringde direkt till Alice och frågade om vi äntligen kunde ta oss iväg och som tur var gick det äntligen.

Jag Alice och hennes Småttingar TJ och Kendall gick runt hela dagen och kollade på de olika djuren. Måste säga att jag är imponerad över hur de orkade med hela dagen då de faktiskt gick större del av dagen. Även om TJ checkade ut sista timman var Kendall gladare än någonsin. Jag och Alice var helt slut mot dagens slut efter att ha traskat runt i värmen med två barn och barnvagn. Det säger rätt mycket om hur duktiga barnen var hela dagen!

Tack Alice för att jag äntligen fick följa med er hit!! Älskar att spendera tid med Alice och dom här underbara barnen.