View tracker

GOOODMORGON!! Älskar att starta dagen med en dunderfrukost, som idag blev havregrynsgröt med Propud vanilj, hallon, jordnötssmör och en celsius på det. YUM!

Idag är det skola fram till 3 ungefär och sedan är det bara att åka hem, få i sig mellanmål och sen är det dags för handbollssträning. Vad gör ni idag? Ska ni träna?

Hoppas att ni får en bra tisdag! KRAM


Min superfrukost idag, LOVE IT!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Detta med att unna sig eller inte är ju ett ämne man ofta har diskussioner om. Ibland kan jag bli provocerad när någon lägger upp en bild på lite vattenmelon och skriver: ''Man måste ju ändå unna sig.'' Dock vet jag att vi alla är olika och att ''unna sig'' kan betyda en sak för mig, men en helt annan sak för någon annan. Det jag tycker är viktigt är dock att man ska veta det ABSOLUT inte är fel att äta gott och njuta lite av det goda ibland. Det som krävs är en balans, jag anser att om man äter bra mat under veckorna så har man råd att äta godis, naturgodis, glass, hamburgare - Ja you name it - på helgerna! Ibland kanske det sker under vardagarna också, men det är HELT OKEJ. Jag själv har haft väldigt mycket tankar kring mat de senaste åren. Ett tag åt jag ALDRIG saker som jag ansåg vara onyttigt. Jag hade så sjukt skev bild av hur man skulle äta och blev väldigt påverkad av sociala medier. Det jag vill säga med det här inlägget är att - det är OKEJ att unna sig, ibland kanske man vill ha en påse godis, ibland vill man äta lite extra jordnötssmör, ibland vill man bara ha lite frukt. Man ska ge kroppen det den behöver och vill ha, energin man får av det lilla extra är sedan perfekt att använda i gymmet! Hoppas att ni har en sund relation till maten och att ni kan njuta ordentligt. Jag vet att det är så lätt att överanalysera allting, det gör jag också. Ta hand om er!!

Likes

Comments

View tracker

Hej på er! Är så sugen på att dra igång bloggen igen, men tänkte denna gången lägga om fokuset lite. Träning och hälsa är en väldigt stor del av mitt liv, därför kommer jag nu att blogga om det för att inspirera er till att börja träna och också få tips av er! För att ni ska få lite mer koll på mitt idrottande och min träning tänkte jag ta och svara på lite frågor angående det. Let's go!!

Min idrottsbakgrund: Jag har spelat handboll enda sedan jag var ungefär 5 år gammal och gör det fortfarande. Ett tag höll jag även på med fotboll, men det är alltid handbollen som jag har haft mest fokus på.

I mina öron när jag tränar: House och låtar som man kan sjunga med i. Pepp-låtar!!

I min träningsväska: Det är ju olika beroende på om jag ska till gymmet eller till handbollsträningen. Till gymmet har jag alltid skor, lås, vattenflaska/shake, riskakor, en extra tröja, hörlurar och plånbok. I handbollsväskan har jag alltid handbollsskor, knäskydd, en extra tröja, gummiband och strumpor.

Favoritmuskel: Min favorit att träna på gymmet är ben!! Har alltid ogillat att träna överkropp haha..

Mål med träningen: Min gymträning styrs väldigt mycket av handbollen. Med det menar jag vilka övningar jag ska göra osv. Men just nu är mitt mål att utvecklas så mycket som möjligt inom handbollen, samtidigt som jag vill bli stark, smidig och ha en bra kondition.

Favoritövning: Squats, marklyft, utfallssteg med vikt och benpress. Sa jag att jag gillar att träna ben eller? ;)

Favoritmat: Om det gäller en favoriträtt så är det nog pulled pork med sötpotatis och en sås med keso och sweetchili + en massa sallad. Har också en kärlek för tacos i alla möjliga former: vanlig, pulled pork tacos eller fajitas.

Mina inspirationskällor (inom träning och hälsa): Amanda Ekberg aka Fixaformen!

Favoritkonditionsträning: Långlöpning eller trappmaskinen på gymmet!

Favoritmellis: Vanilj Propud, med antingen varma hallon eller kanelstekta äpplen!

Då tränar jag allra helst: Jag älskar att träna på morgonen eller förmiddagen, då vaknar man till ordentligt och har sedan hela dagen till att göra annat.

Mitt bästa kosttips: Att ej ha några förbud, äta vad man vill när man vill. Men att aldrig överdriva åt något håll.

Favoritlivsmedel: Propud, havregryn, jordnötssmör, sötpotatis, keso, sweetchili sås, kyckling, falafel, sojanuggets och CELSIUS.

En fredagskväll unnar jag mig gärna: Lohilo med extra toppings, vindruvor eller naturgodis.

Hälsa för mig: Acceptera sig själv, träna för att man vill och ha en sund inställning till mat.

Min favoritfrukost: Havregrynsgröt toppad med Propud i valfri smak, hallon och jordnötssmör.

Så sover jag: Sover alltid på samma sida, med tjocka strumpor på mig eftersom jag fryser lätt.

Finns det någon träningsform som du är nyfiken på att testa?: Olika typer av yoga för att förbättra rörligheten och kunna slappna av.

Detta tränar jag allra helst i: En t-shirt och löpar-tights är det bästa.

Glöm inte att: Du tränar för din egen skull och ska ALDRIG jämföra dig med någon annan. DU duger precis som du är.

Likes

Comments

MIN INSTAGRAM@fitbytilda