Upplevelser, USA, Vardag, Vänner

I fredags blev det lite bio med Clara och Thea, vi såg på Moana. En superhärlig film. Sen i helgen har jag umgåtts med Clara och Fanny. Vi var på en restaurang i fredags och sen i lördags åkte vi till en bio som serverade mat. Så vi kollade på bio samtidigt som vi åt mat och jag åt den godaste hamburgaren på länge och drack en vaniljmilkshake. Bion vi såg var Beauty and the beast och den var så bra!!!

På kvällen åkte vi till en bar och Fanny hade även åtta månader här i usa i lördags och jag har snart 9 månader här. Tiden går så fort!

Igår var jag med Clara och vandrade lite i bergen, fin utsikt var det och mycket kaktusar.

Många kramar från Tilda

Familj, Upplevelser, USA

På semestern blev det såklart en hel del restaurangbesök och efter att vi hade varit i Las Cruces åkte vi till Carlsbad. Där promenerade vi vid en fin liten sjö och vi besökte också Carlsbad caverns,  en nationalpark med gruvor och på vägen hem stannade vi till i Roswell för att gå på ett museum om Aliens.

Det var en superbra resa och vi hade toppenväder hela tiden. När vi kom tillbaka till Albuquerque regnade det och blåste men nu börjar det bli bättre väder igen.

Kram!

USA, Resor, Upplevelser

Nu har vi kommit hem från vår semester. Vi hann med att gå en liten vandring i bergen. Vi åkte till en nationalpark som heter White Sands där man kunde åka pulka och sen har vi också tagit några dopp i poolen.

Många Kramar!

Upplevelser, USA, Familj

Nu har vi anlänt till vår destination Las Cruces, där vi ska bo i 4 nätter och göra massvis med olika saker. När vi kom fram checkade vi in, packade in våra väskor och sen gick vi och kollade till poolen och avslutade kvällen med ett restaurangbesök. Här är en liten bild från poolen och en bild på min fina värdfamilj in action på restaurangen.

Många kramar!

USA, Vardag

Hej allihopa!

Det har börjat bli vår här borta i Albuquerque. På sista tiden har jag jobbat en hel del. Jag har varit i stallet med barnen och vi har även varit på en lekplats. Clara och jag hade ett litet mellanmål på baksidan av huset också. Sedan har jag ätit på cheesecake factory med Lovisa som också är svensk och jag har badat i bubbelpool med Clara, den tyska au pairen.
Idag åker jag och värdfamiljen på en roadtrip söderut ut här i New Mexico. Vi ska besöka två nationalparker, White Sands och Carlsbad. Sedan ska vi också besöka en liten stad som heter Roswell, där dom tror på Aliens. Vi ska vara iväg fram tills på torsdag och jag ska försöka hålla er lite uppdaterad om vad som händer på resan.

Många kramar från Tilda

USA, Upplevelser, Resor

Förra helgen åkte jag tillsammans med Daria och Nicole till Utah. Vi besökte två nationalparker. Ena dagen besökte vi Bryce Canyon och där var det vinter och minus -18grader. Det var riktigt kallt men väldigt cool utsikt och nästa dag åkte vi till Monument Valley som ligger på gränsen mellan Utah och Arizona och där var det ingen vinter och ingen snö så det var skönt. Det var mer som ett ökenlandskap med annorlunda bergsformationer. Kändes som att vi befann oss i Afrika och inte alls i USA. Så vi hann med och se två riktigt fina nationalparker här i USA under förra helgen.

Mat, Upplevelser, USA, Vardag

Denna veckan har vi gått in i Mars månad. På min jobbtid har jag skjutsat och lämnat på skolan, skjutsat dom till olika aktiviteter som simning, gymnastik och ballett. Jag har även bakat chokladbollar med mitt äldsta värdbarn. På min lediga tid åkte jag en dag till en park som hade lite utsikt över Downtown i Albuquerque och jag tog en kort promenad vid ett ställe som heter Tingley Beach, dock är det ingen strand utan mer som en större å där folk fiskar och springer runt.

Igår åt jag ute tillsammans med ett gäng au pairer och idag åt jag brunch med två tjejer.
Senare idag har jag jobbat. Jag och barnen gick till parken, åt middag, hade lite dansparty och vi avslutade med att kolla lite på Melodifestivalen.

Förra helgen var jag på en roadtrip tillsammans med Daria och Nicole till Utah, kommer ett litet eget inlägg om det.

puss och kram
Tilda

Upplevelser, USA, Vardag

Igår var tjejerna lediga från skolan så jag och dem åkte på zoo tillsammans. Vi hade picknick, åt glass och så kollade vi på sälar, giraffer, zebror med mera.

Familj

Idag fyller min fina morfar 90 år och helst av allt hade jag önskat att jag kunde vara med och firat honom hemma på Öland. Morfar är en stark och pigg person som jag ser upp till jättemycket. Den drivkraften som han fortfarande har önskar jag fanns i alla människor där ute. Jag hoppas verkligen att din födelsedag blir superbra morfar, många kramar från Tilda! ❤️

• Familj

USA, Vardag, Vänner

Igår var det Valentine's Day!
Dagen började 6.30, fixade frukost och lunch till barnen och körde de sedan till skolan. Kom sedan hem och tog det lugnt, bakade kladdkakshjärtan med marabou i till min värdfamilj och till mina vänner här borta. Tog även en liten promenad med värdfamiljens lilla valp. Tvättade även barnens lakan och åkte sen och hämtade dom och sen åkte vi på gymnastik tillsammans. Efter gymnastiken tog de ett bad och dom hade middag. Sen åkte jag iväg och hade lite middag med mina vänner. På kvällen hade jag också fått lite post hemifrån från min fina familj, tack så mycket!!

Hoppas ni också hade en bra Valentine's Day!