Alltså vaa? Det är freaking sommarlov nu!! Personligen tyckte jag inte det var länge sedan det var jul ;) Så himmla exalterad över sommarlovet, har en lite chek-lista i mitt huvud med saker jag vill gör i sommar ;D

Ingen resa eller så är planerad i sommar i och med att jag var i London för någon månad sedan, men jag lär förmodligen spendera den mesta av min tid i vattnet eller på vattenskotern i stugan, och en och annan tur till Liseberg lär det defenetivt bli och någon eller några sleepovers med vännerna på balkongen blir det nog också.

Hej på er!

Här kommer blogginlägget från sista dagen i London!

Sista dagen i London var en riktig shopping dag, vilket passade mig perfekt! ;)
Vi gick upp ganska tidigt, checkade ut oss från hotellet och lämnade väskorna på busstationen.
Efter det tog vi oss till Oxford street och gick in på Forever 21, Boots, Brandy Melville och Victoria Secret. Jag ville verkligen köpa ett par yoga pants från Victoria secret men dom fanns tyvärr bara i storlek M och L :(.
I och med att vi inte hade så lång tid på oss för vi skulle med bussen till flygplatsen, så han vi tyvärr inte med någon mer shopping vilket var lite synd. Hade ett antal produkter som jag var ute efter, Men men... Tur nog så har vi ju internet ;)

Ha en bra dag!
/Tilda

Heeeej!

Nu har jag kommit hem från London. Hade varit roligt att stanna en dag extra men jag måste erkänna att det är lite gött att vara hemma.. Som jag skrev i mitt förra inlägg så hade vi nästtan inte något internet förutom den första dagen, så här kommer vad vi gjorde i London dag 3.

Vi startade dagen med en snabb frukost och sedan bar det av för att titta på big ben, London eye och alla andra sådan där sevärdigheter som man "måste" cheka av. Efter det åkte vi till choreditch för att gå på lite olika marknader. Men det var nästan omöjligt att ta sig fram för det var så himla mycket folk. Vi hade några timmar kvar innan vi behövde åka tillbaka till hotellet så vi tog en buss till Oxford Circus och shoppade lite, bla abercrombie & fitch, topshop och primark. Dock hittade jag inte mer än en tröja från topshop.
När shoppingen var klar åkte vi hem till hotellet för att göra oss i ordning och sedan blev det mat på resturangen rodiziorico.

Hej på er!!

Det är nästa omöjligt att updater för att på hotellet är det något fel på internet och jag kan inte hitta det någon annan stans heller.

Men iallafall...
Igår käka vi frukost på Starbucks och tog sedan tunnelbanan till Notting hill. Det var så himla fint, det fanns en jätte stor marknad med bokstavligen allt möjligt.
Efter Notting hill åkte vi med en kanalbåt som gick till Camden market. Gud vad mycket folk det var! Det fans en stor matmarknad med jätte god mat. Men vi han inte stanna så länge för att vi hade bokat mamma Mia på kvällen så vi åkte hem ganska tidigt för att göra oss i ordning.
När vi hade gjort oss i ordning åkte vi till Covent garden west end för att äta pizza på Bella italia. Resten av kvällen tittade vi på musikalen mamma Mia och åkte sedan hem för att sova.

Nu ska jag ta mig från hotellet för att äta frukost ;)
Vi hörs!
Kram

Godmorgon! Hoppas ni sovit gott! Just nu ligger jag i sängen på hotellet och ska snart ta mig upp för att göra mig i ordning inför dag 2 i London

Dagen igår gick för det mesta till för att resa. Vi hade tänkt att fredagen skulle bli en shopping dag. Men i och med att vi kom fram till London runt 2 och var vrål hungriga, så fick fredagen bli en väldigt chill dag.

Vi tog en tur på regent street och Carnaby street, och vi han även med bukingham palace. Personligen tyckte jag inte att Buckingham Palace var någon jätte höjdare men alla är vi olika. Vi tog också en liten promenad i en härlig park som låg nästan bredvid Buckingham Palace.

På kvällen blev det Fish & Chips på resturang och sedan gick vi till hotellet, men våra lampor fungerade inte. Så en av personalen fick komma och hjälpa oss. Efter det kunde vi äntligen gå och lägga oss efter en lång dag.

Än så länge gillar jag verkligen London, det var bara lite svårt att anpassa sig till språket, storstaden och all rök, men det gick ganska fort.

Råkade till exempel säga förlåt till en engelskman när jag sprang in i honom, men det är en annan historia ;)

Nu ska jag ta mig upp från sängen och göra mig iordning inför frukost