Hola
Sista veckan utan sommarlovet, kan de bli segare eller? Speciellt då min skola ska vara annorlunda och börja 4 dagar innan resten av hela uppsala, ännu bättre :) men spenderar i alla fall sista veckan med my friendos. I fredags så var jag med två barndomsvänner som jag känt sedan dagis och vi sov hemma hos en av dom. Sen på lördagen hade jag sommarträning med seniorerna som gick hur bra som helst, men fick sen stressa hem, äta duscha och sen skulle jag och Mimmi åka och kolla på fotbollsmatch, dock missa vi första halvlek hehe.

Söndag så fick jag gå upp extremt tidigt för att vara sommarlov bara för att hinna med halv 10 tåget till Knivsta och gå på två tjejkompisars konfirmation, resultatet av de blev att jag nästan somnade i kyrkan heh. Men sen åkte jag med hem till en av tjejerna för att fira, så vi åt massa god mat, fikade osv. Åkte hem runt 15 sen så låg jag bara hemma resten av kvällen var verkligen så så utmattad.
Igår var jag bara hemma hela dagen och Mimmi kom till mig på kvällen, vi åkte sen in till stan och kollade på annabelle 2 med två stycken kompisar, den var ärligt läskigare än jag trodde.
Sen idag har jag bara varit hemma också inte gjort så mycket, fast är hur trött som helst nu så ska försöka sova, godnatt<3

världens finaste tjejer, grattis till er<3

Hej alla fina
I lördags åkte jag Mimmi och mina föräldrar till Stockholm och gröna Lund, fett oklart väder hela dagen men grymt bra dag fortfarande. Åkte ju typ alla saker förutom allt som liknar fritt fall hehe, höjdskräcken finns ju där. Men vi hade ändå en jätte mysig dag trots regnet och vi lärde känna några från norrköping och bara allmänt njöt av dagen.
Spökhuset gick vi såklart dock ingen hiss från Mimmis sida mer utav en diss då hon är lättskrämd men men. Men vi åt goood mat och även liten ben & Jerrys såklart.
Vi stannade till halv 10 innan vi tog båten över till Slussen och då började de spöregna så på 5 sekunder var man helt genomblöt. Men när de sen sluta regna tog vi tunnelbanan till dit där vi hade husbilen och gick nästan och la oss direkt.

Sen på söndagen åkte vi till Sollentuna centrum ett tag åt lunch och kolla i lite affärer innan vi åkte hem till uppsala och då åkte Mimmi hem och sen på kvällen träffade jag Ruben en stund.

Hej alla fina
Känner att det varit brist på uppdatering men har inte orkar helt ärligt haha. Men i söndags så åkte jag och några tjejkompisar till Mall of scandinavia för lite shopping. Vi kom ju dit redan vid halv 1 så vi åt nästan direkt lunch och det fick bli Max då det typ var billigaste stället där vi visste att dom hade glutenfritt och vegetariskt också. Men vi var där typ hela dagen och sen strax före 5 ville jag och tullia åka hem så dom andra stannade. Väldigt onödigt att vi inte åkte hem med dom senare dock för när vi kom till Arlanda med pendeln sa dom att det var nåt problem i Knivsta så tåget skulle vända tillbaka och alla som skulle mot uppsala skulle behöva gå av. Men vi hittade i alla fall en flygbuss från terminal 5 och fick spendera 45 min på en varm proppfull buss. Väl hemma var klockan redan efter 7 och vi åkte från Solna 16:46 sjukt ovärt. Men hade en sjukt bra dag i alla fall.

Sen igår så åkte jag till gymmet med Mimmi och träna lite och efter satte vi oss nere vid ån en stund innan vi cykla hem för att duscha och sen efter jag duschat åkte jag till Mimmi igen. Men åkte hem för att äta middag då jag erbjuden att komma och stunta på Fyrishov med några från föreningen så vi tränade kanske 2 timmar och sen kom pappa och hämta mig efter. Kan bara säga att man var ju laga trött när man kom hem efter två träningspass haha.
Puss <3

Hej alla fina
Hur mår ni? Själv mår jag rätt hyfsat bara väldigt trött, men blir väll lätt så när man varit borta 1,5 månad och vill träffa exakt alla på samma gång hehe. Men har hunnit med och träffa några i alla fall, kom ju hem lördag natt så söndagen spenderades med att packa upp och sen skulle jag på cheer träning på kvällen men blev inte så och Mimmi kom hem till mig, badade jacuzzi och sov kvar, sen åkte vi in till stan i måndags för jag skulle köpa lite saker osv.

Sen igår kom några andra tjejkompisar till mig, åt middag här och Laura sov kvar fast hon åkte rätt tidigt på förmiddagen. Så hela dagen har jag bara tagit det lugnt och inte gjort mycket, men ska i alla fall försöka dra mig iväg till gymmet med Mimmi efter jag ätit middag, för se hur det går för har verkligen inte tränat på länge men men.

Hej alla fina
Snart är resan slut vilket både är tråkigt och en lättnad.
Efter Kroatien så åkte vi upp till dom italienska alperna, då vi vart lite lost och vägarna var lite för smala så vi fick ändra planerna men vi hamnade uppe i mitten av alla toppar kändes det nästan som och där åkte vi upp med en kabinbana upp på en av det högre topparna oxh herregud hur coolt och vackert det var där uppe.
Vi gick runt där i 1,5 timme och tog bilder och kollade runt lite men sen började vi resan hemåt och hamnade på en ställplats i Österrike över natten.
Sen blev det en heldag körande och sluta med att vi hamnade i mitten av västs åskovädret och då de aldrig slutade så fick vi stanna på en mack/rastplats och sova där.
Sen igår körde vi till Hamburg mer lite shopping på vägen och vi stannade på en ställplats utanför centrum och resten av dagen gick vi runt i Hamburg, blev även lite shopping. Men idag åker vi nästan dit där färjan över till Danmark går och vi ska stanna på ett jätte stort typ badhus.

toppen längst till vänster var den vi åkte upp på

Sommaren 2017, Outfit!

även om kvällar som dessa är helt oslagbara börjar man konstigt nog längta hem till Sverige och den svenska sommaren, men igår kväll lyxade vi till det med att gå ut och äta mat istället för att laga mat i husbilen som vi vanligtvis gör.
Blev tyvärr ingen bild på maten då jag blev upprörd över att de var svamp med sås över hela min mat då dom dom känner mig vet att jag avskyr svamp hehe.

Min outfit är bara en enkel klänning som jag köpte från H&M för kanske två år sedan då minns int priset och förmodligen har dom inte ens kvar den, och skorna jag har på mig är från Forever 21 men dom är min systers då vet inte hur mycket dom kostade.

Hola
Vill inte klaga på värmen när jag äntligen fått den men herregud nästan så att det är jobbigt att vara i solen hehe. Men men senaste dagarna har vi spenderat på en rätt stor camping lite utanför staden Rovinj i Kroatien, hur mysigt som helst. Bad och solat sen även en heldags båttur in till en kanal som där dom även stannade vid "piratgrottan" som egentligen var världens turistfälla. Men även bad och dom bjöd på grillat, jätte mysig dag.
Sedan igår morse hyrde jag och pappa kanot och åkte över till en liten ö mittemot campingen och där fanns det en mysig liten strand där vi stannade och bada en stund.
Även en av kvällarna åkte vi in med taxibåten till Rovinj där vi gick upp till kyrkan innan vi leta rätt på en resturang, dock blev vi fast på den resturangen i över 1,5 timme pga att det börja regna asmycket och åska och blixtra och vi hade varken paraply eller nån jacka. Nu har vi i varje fall åkt vidare till en ny camping i Kroatien lite utanför porec.

Hola
ÄNTLIGEN, sol och värme och chans att bättra på brännan hehe. I tisdags runt lunch kom vi fram till Balatonsjön och passade på att njuta av dom sista eftermiddags soltimmarna nere på stranden. Onsdag morgon gick jag och Julia på promenad i nån timme, vilket blev väldigt varmt men men vi fick bada sen, och det blev att ligga på stranden hela dagen. Och torsdag morgon hade vi bokat tid så jag och Julia skulle rida, och det var verkligen jätte kul att få sitta på hästryggen igen efter typ fyra år helt sjukt så länge sen det var.
Men kul var det i alla fall även om det bara varade en timme och jag bara dog lite i värmen men det var värt de. Sedan spenderades resten av dagen i solen, jag har dock bränt mig ganska mycket och satt mesta dels i skuggan.
Senare på kvällen åt vi på resturangen som var på campingen vilket var jätte mysigt.

Förmiddagen idag spenderades vid poolen och sedan efter lunch påbörjade vi resan vidare ner till Kroatien och imorgon flyger Julia tillbaka till Sverige och vi åker vidare i Kroatien puss<3

Hola
I söndags lämnade vi Polen vilket är ett land vi förmodligen inte åker till igen, men vi fortsatte resan mot Ungern med ett stopp i Slovenien och gick runt och kolla i Bratislava, bland annat slottet och lite annat, och nåt kallt att dricka på ett mysigt café.

Sedan fortsatte vi och åkte över gränsen till Ungern där vi stanna på en camping för att bara sova över natten. Så måndag morgon åkte vi vidare i Ungern till en liten liten stad som heter Pápa där pappas kompis jobbar nu på militärbasen. Så under eftermiddagen åkte vi till nåt "badhus" och badade då det var lite kallt och blåsigt ute.
Gårdagen så tränade mamma och jag lite på förmiddagen, sedan åkte vi in till stan i Pápa för lunch. Sedan på eftermiddagen så fick vi följa med pappas kompis in på militär basen och vi fick se ett av deras största flygplan och även gå in i det. Han visade även oss runt lite på basen, sen runt 3 åkte vi hem till dom igen där dom bokat en massör så vi fick massage, vilket var såå behövligt och skönt.

Resten av kvällen åt vi bara middag och spelade kubb, och gjorde inte så mycket mer.
Idag ska vi vidare till Balatonsjön där vi ska spendera kommande 3 nätterna innan vi åker vidare till Kroatien.

Hola
Längesen men mycket har hänt, påväg från första stället i Polen så explodera vårat bakdäck mitt på motorvägen och vi blev fast längs den vägen i 5 timmar innan vi fick hjälp och kunde åka vidare, så alltså gick hela dagen åt att sitta nere på en havreåker där det varierade sol, regn och åska + lite blixtar ibland :)
Men vi kom fram till campingen vid auschwitz vid halv 11 tiden på kvällen nästan och gick till sängs nästan direkt.
Dagen efter så gick vi en guidad tur av auschwitz och till och börja med blev jag sjukt förvånad över hur stort det fakstikt var och man fick även gå in i en gaskammare samt ett av husen där kvinnorna bodde och man inser att allt det här är påriktigt. Men det var verkligen en intressant upplevelse att få åka dit och se allt med egna ögon.

Sedan på eftermiddagen körde vi vidare till en camping som låg i Krakow där vi nu spenderat 2 senaste nätterna om man räknar med den här. Så idag har vi gått runt och turistat i old town och blev även lite shopping. Morgondagen kommer bara bestå av att åka bil typ hela dagen men även åka till en stad i Slovakien innan vi kör vidare till Ungern.