Sååå dagen har varit skitbra! Gick upp och gjorde frukost och matlåda som vanligt, sen cykla jag till yogan! Efter det åkte jag hem och facetimea med mamma och pappa. Sen cyklade jag ner till downtown och åt lunch med London och kollade butiker osv. Vädret va kokhett btw, men väljer de alla dagar i veckan före Sveriges regn haha. Efter det gick jag till campuset till Willems dorm! Planen var att vi skulle hike:a upp ett gäng till the flat irons, men de flesta skulle plugga så vi var på campuset hela kvällen typ. Det är så himla annorlunda va, tjejerna och killarna bor ju i olika dorms så va killar princip överallt och vi hängde i flera olika rum och spela spel typ. Weed är lagligt i Colorado så princip alla där röker på och några gjorde det även när jag var där, de tyckte de va skitkonstigt att jag inte har testat och sa att 99% gjorde det här. Sen gick vi runt campuset och kollade mer, de har ett enooooormt gym där, asså kungsmässan storlek med tennisplaner, fotbollsplaner, basket, ishall, simhall, karate, squash, löpband, löpbana osv. allt möjligt, och ah bara ungdomar.

Vi gick även runt och kollade på att fraternities and sororities och de berätta att det var enorma collegefester där och sa att jag borde gå med dem nu i helgen. De bjöd mig förra helgen med men då sa jag nej, vågade typ inte när de fråga för kändes fel att gå med några jag precis träffas, menar här har jag inga vänner eller familj som håller koll på mig, utan bara mig själv, men ska nog testa nu för verkar sjukt kul och nu känner jag dem bättre.

Här är lite bilder med från Boulder.

Heeeej haha fått klagomål på dåliga uppdateringar och ah jag är riktigt dålig, men iaf nu är jag i Boulder!! Idag har jag varit här en vecka! Är helt kär i Boulder det är helt otroligt vackert!!! Familjen här är jätteeeemysig men blir ibland jobbigt med barnen,  familjen består av mamma Sandra, pappa Jonathan, 6 åriga Aldén & 11 åriga Annika!

Sen bor även London och Guy här, London är 27 och jag gillar honom jättemycket, han är mer som en kompis än va de andra här är!

Guy är 50-60 och är här och jobbar på huset! De flyttade precis i vevan när jag kom, så de flyttade officiellt in dagen innan jag kom!

Därför väldigt rörigt, och hade inte wi-fi första dagarna vilket jag kan använda som en liten ursäkt..

Exempel är Första dagen jag kom åt vi middag på golvet pga inget bord, ingen tv osv, men huset är jättefint och ligger precis vid bergen och alla hike stigar!

Jag har lekt myyyycket med barnen sen jag kom hit, lagat middag, hike:at och tränar Mycket! Har ny testvecka på yoga, går på yoga sculp vilket är sjukt jobbigt, är som ett pass med vikter osv fast i ett väldigt varmt rum, jag svettas vanligtvis mkt när jag tränar men asså nu är de helt sjukt, helt genomblöt efter och halkar typ runt som Bambi på hal is på min matta.

Så ah de är bra träningspass! Testat annat pass med och då är de mer stretch och de är skönt, men föredrar när de är mer träning! Dock fått känningar i knät, tror det är att jag tränat mycket och på hårt underlag.

Går upp 6.45 varje morgon och Lagar frukost med London och gör matlåda för barnen till skolan, en vanligt frukost är med stekt ägg, korv, bacon, och yoghurt och bär! En mer speciell frukost är pannkakor eller french toast.

Kerty va med här första dagarna vilket var jättekul, vi fikade ihop med deras familjekompisar son som är 19 och går på college här! Han va jätte trevlig! Han visade mig runt på deras campus och jag fick se deras dorm och aktiviter där osv! Såå najs! Ska även träffa andra ungdomar som deras förra au pair var kompis med.

Djur överallt här med och de är sjukt orädda, vilda rådjur brukar gå förbi mig ca 10 meter bort eller bara ligga kvar när jag går förbi, likadant med vilda kaniner och ekorrar, de är överallt!

Vädret är underbart, är på dagarna ca 20-30 grader så går mestadels i shorts och linne, men väldigt kallt på kvällarna och nätterna.

Helgen har varit faaaantastiskt, varit i Chicago, vi åkte upp i fredags! Då gick vi på något event hos kertys kompis, lägenheten var enorm och med utsikt över Chicago, hon och många som var där va rätt framgångsrika & De pratade först bara affärer osv och frågade mig ba "how is the Economi in sweden etc. Och ja ba ääääähh, ville ba sätta mig i barnrummet och spela tv spel. Men aja jag kom in i de sen! jag blir konstant förvånad över hur fruktansvärt trevliga och gästvänliga folk i USA är, pratade med en kille från New York och han ba ah du kan bo hos min familj i LA el new york så kan min dotter komma till dig i Sverige osv osv. Han gav mig sitt kort och ville att jag skulle höra av mig så han verka sten seriös.

De fanns typ ingen mat där dock bara typ förrätter så Efter de köpte vi ben and Jerry och gick runt i Chicago, sen gick vi till ett rooftop och tog en drink!

Dagen efter gick jag upp tidigt och bara promenerade runt i Chicago och såg soluppgången, efter de va vi på båt tour och sen på eftermiddagen hyrde vi cyklar, de va sååå najs! Efter de gick vi till ett nytt rooftop med brasa och tog drink och träffade franks kompis!

Mådde illa på lördag kvällen dock, åt lunch vid 11.30 och åt inte middag för än vid 22.00. Familjen ville verkligen att jag skulle testa deep dish pizza och stället vi skulle äta på va fullt, så jag sa att vi kunde testa de någon annan dag för va sååå hungrig men sluta med att vi satte oss i bil påväg till pizza ställe 2 h ifrån haha. Detta är nog rekord för min del för jag småäter alltid mellan måltider, inte ätit någonting på 10 h. Eller ah funkar ju att inte äta på så länge när man sover men vi har ju hållit igång för fullt, cyklat över 1 mil och promenerat runt i Chicago hela dagen sen 7.00 haha. Men men, pizzan var iaf dröm när jag tillslut fick den.

Söndag Va jag uppe och sprang på morgonen med kiki, sen var Vi en hel dag på Mias regatta, de är ett stort rowing race med massa olika åldrar! Va mysigt fick typ fotbollscup feeling, efter de körde vi tillbaks hem till de moines!

jag ääääälskar iaf Chicagoo och helgen har varit super!! Finns massa vackra och coola ställen att se och saker att göra.

Idag måndag va väldigt lugn dag, gick jag upp och sprang på morgonen, sen åt jag frulle, tvättade och FaceTimea med issa och Elin, efter det gick jag på yoga, stor handlade mat, va ute med hunden, laga mat och körde runt tjejerna.

Det är inte bara new york killen som är allmänt trevlig förresten, utan i princip alla är det, random människor börjar prata i butiker, på yogan, regattan, berömmer mitt hår, berömmer min engelska och ah allt möjligt, idag hjälpte en i butiken mig att packa ner mina varor och bära mina påsar till bilen tex! och familjen jag bor hos är nog de mest gästvänliga och hjälpsamma människorna jag träffat.

Är sådana sjuka kontraster från när man möter folk i Sverige va, önskar att fler var som människorna jag träffat här.

ska lägga upp lite bilder från helgen med men orkar inte föra över alla nu så lägger upp senare!

Nu är jag framme och allt är skitbra! Familjen är sååå snälla och mysiga! Fortfarande jetlagd, kl är 6.00 på morgonen här nu så jag passar på att skriva lite allt möjligt.

Inte någon koll på vad vi ska göra idag men över helgen ska vi till Chicago!

igår gjorde jag mest ärenden, försökt fixa telefon men funka inte, handlade, hämtade och körde till skola och träningar osv. (Familjen är sjukt aktiva). Men vi åt lunch på jättemysigt ställe och Vädret är mycket bättre än vad jag trodde! Är typ svensk sommar nu så hade kjol och linne hela dagen!

Gjorde även yoga med kerty igår, aldrig gjort de innan men va faktiskt sjukt skönt, har gratis testvecka så ska dit nån mer gång.

Förövrig va jag ute och gick med kiki, dottern som är 14 och deras hund Leo! Den andra dottern heter Mia och är 13, föräldrarna heter kerty och Frank. Gick även på kertys konferens och lyssna om artificiell fotosyntes och självdrivna bilar. Naturen är skitfin med höga träd och husen är helt galna, inte sätt några hus i området som är lika varandra utan alla har olika skitfina designer, får ta lite bilder.

Här är iaf bilder på mitt rum! Det är skitmysigt, är en våning ner så blir rätt privat med toalett och även gym bredvid!

Sätt typ 10 rådjur skojar inte och det är ekorrar överallt, dagens goda gärning räddade jag en ekorre från 3 katter.

Flyget va blandat, Gick skitbra i början, fick alla tre Sätena själv så sov princip hela resan till London i 3 h. Flyget till Chicago hade jag filmmaraton med x-men, captain america och finding dory, gillar långa flyg så de va inga problem.

När jag landa dock trodde jag att jag hade gått om tid att äta, men immigration va ju helt cp. Antog att de skulle ta lite tid men de va mycket mer än vad de någonsin varit när jag rest med familjen. Ställer mig i kön som alla andra, men så ber de mig följa med till ett litet rum där jag blir förhörd och får svara frågor, sen fick jag ge ifrån mig telefonen och koden och skulle vänta. Där fick jag sitta sen i de svin tråkiga rummet i 2 h utan mobil, dator, kamera eller något oxh ingenting att göra. Fanns ingen klocka i rummet heller så satt där och bara väntade, och 2 h utan att göra någonting blev fett påfrestande. Blev dessutom stressad över mitt andra flyg. Sen fick en vakt följa mig och hämta min väska och sen tbx där de gick igenom min väska, köpt med 6 presenter som de dessutom va tvungna att öppna.

När jag tillslut fick tillbaks telefonen så var den inne på min mail och min konversation med alla amerikanska kontakter, så de har ju verkligen tagit de ett steg längre än tidigare haha. De hade även ringt kerty för att se om vår story matcha.

Ja blev helt slut i stunden typ för vakna lixom 4.30 och sitter där kl 23.00 svensk tid trött, hungrig (och ah ni vet hur en hungrig tilda är), och stressad över att hinna.

Sista flyget va skit liten sen haha, jag va tvungen att böja mig ner i gången för att inte slå i huvudet och var typ 20 p på.

Bortsätt från Chicago gick flyget skitbra!

Kunde inte somna igår och sov ca 4 h men nu sitter jag alltså på flygplatsen kl 6.00 och väntar in mitt flyg till USA!

Nu ska jag alltså flyga till London 3h, mellanlanda där sedan flyga 9h till Chicago, mellanlanda sedan flyga sista sträckan till De Moines.

Fett stressad över att flyga själv men det löser sig nog!

Känns som att allt jag gjort och pratat om de senaste handlat om att jag ska resa iväg, och nu sitter jag här och det händer, på riktigt. Känns HELT JÄVLA CP men är sjuuukt taggad och längtar till att träffa Kerty och hennes familj.

Quick update, planen är att jag först landar i Des Moines, Iowa, till några familjekompisar (Kerty med familj). Där ska jag vara i en och en halv - två veckor och kanske köra en tour till Chicago och göra olika aktiviteter med dem. Därefter flyger jag till Boulder, Colorado, sjuuukt fin natur där (har jag hört) med mycket hiking, mountain bike, mountain climbing, skidor osv.

Efter det reser jag till Californien och är där i Carmel över thanksgiving med mina familjekompisars familj, efter det har jag ett hål på en månad där jag har lite olika ideer. Pratat med Alice som sjukt nog ska vara runt Californien samtidigt!?! och vi och hennes mamma har pratat om att mötas upp och resa runt lite och utforska runt om San Francisco, sen har jag även kompisar i Los Angeles så kanske åker till dem, eller tillbaka till De Moines eller Boulder.

Sen när jul närmar sig flyger jag tillbaka till Californien igen och firar jul och nyår där.

2 Januari är sedan flyg till Australien bokat men det kan jag gå in på mer när det närmar sig, jag ska iaf vara där på obestämd tid och jobba och resa runt och efter det har jag fler destinationer i åtanke.

Jag reser själv. Ville först resa med kompis men folk fick pojkvänner, jobb eller Brist på ekonomi osv. Jag vill inte bara säga att de och de vill jag göra och sen låta de rinna ut i sanden. Så jag kände bara fan heller att jag ska sitta här hela vintern, jag ska iväg.

Jag Kommer sakna min familj och alla kompisar så himla mycket men är så trött på kungsbacka nu så ska bli såå skönt att få se nya ställen, nya människor och nya kulturer.

Byebyeee

Såååå, många har frågat om ett sätt att följa min resa så skaffa alltså denna reseblogg där jag ska försöka lägga upp lite bilder ibland och skriva om min dag som typ en dagbok, får se hur det håller och hur ofta jag postar något, kan dock inte lova något haha, men jag ska iaf försöka och se hur det går. Om inte ska jag väl försöka posta någon bild i veckan på saker jag gjort för er här hemma att se.