Vaknade upp och såg hur fint det var ute så var tvungen att gå ut och ta lite bilder under förmiddagen.
Älskar när det är alldeles vitt ute, ser så harmoniskt ut och träden ser nästan lite ut som om de skulle vara tecknade.

Imorgon har jag det absolut sista i termin 4 och sen så får jag jullov i en vecka innan vi börjar termin 5. Ska bli lite läskigt att börja termin 5 faktiskt då det innebär att vi ska börja skriva våra examensarbeten. Men jag tror det kommer bli roligt också, ska skriva det tillsammans med en bra vän så det kommer nog bli riktigt bra.

Oj vad fort tiden har gått. Kan inte riktigt fatta att vi ska fira in år 2018 inatt.
Jag tänkte samla ihop några få av årets bästa minnen, skulle jag ta med de flesta minnena hade detta ilägg blivit alldeles för långt.

Påsklovet 13 april - 16april

Under påsklovet (hade egentligen inget påsklov...) åkte vi till Kläppen och åkte skidor. Det var verkligen så kul. Hade inte åkt skidor på ett par år och det var säkert 6 år sedan vi åkte till just Kläppen. Förr när jag och mina syskon var små åkte vi alltid till kläppen varje år men senare började vi åka till Åre och Idre bland annat.

Valborg 30 April

Valborg detta år var sjukt kul. Satt i trädgårdsföreningen med några från klassen och sedan på kvällen så var det såklart kravall.

Midsommar 23 Juni

På midsommar åt vi först lunch med släkten och sen drog vi till en fest i Hulta som Sebbes vänner hade fixat. Det var faktiskt jäkligt kul, vi festade hela kvällen och natten i ett partytält på stranden. Dock blev det väldigt kallt och det regnade ganska rejält. Jag och Sebbes skulle sova i min farmor och farfars stuga en bit bort och som tur var, fick vi skjuts dit för annars hade vi nog sovit i bilen den natten.

Söderköping 22Juli

Ett av mina bästa minnen är från i somras när vi bara åkte iväg till Söderköping för att äta middag. Det var verkligen hur mysigt som helst och när vi åkte hem tog vi massa olika omvägar för att vi inte ville komma hem. Snacka om kvalitetstid med sin pojkvän. Vi bara satt i en bil och åkte runt samtidigt som vi såg på solnedgången, sjöng och snackade massa skit.

Palma 18 Augusti - 25 Augusti

Okej, det var sjukt svårt att välja ut några bilder från denna resa så tillslut tog jag bara några. Den här resan var nog en av de bästa som jag har upplevt hittills. Det var så himla fint, hotellet var toppen, maten var supergod och vi kunde växla mellan shopping och stranden.
VILL TILLBAKA!

Havltidssittning 15 September

Denna sittningen betyder ganska mycket för mig då vi hade kommit halvvägs in i vår utbildning.
Ett väldigt fint minne.

Sarahs födelsedag 28 Oktober

Denna dagen spenderade vi hemma hos Sarah och vi hade det sjukt kul. Träffade även Elin som jag inte hade träffat på väldigt länge.

Min födelsedag 9 December

På min födelsedag åkte jag och Sebbe till Göteborg för att gå på Liseberg. Det var verkligen jättefint men alldeles för mycket folk.

Pappas födelsedag och Julafton 24 December

Tog tyvärr inte så många bilder utan fokuserade mest på att umgås med familjen. Hade en fantastisk jul detta året!

Jag hade verkligen en fantastisk jul. Började med uppesittarkväll hemma och Li. Sen på morgonen firade vi pappa med lite frukostkalas då vi åt gröt, julskinka och tårta. Sen hade vi lite julklappsutdelning innan Kalle anka började. På kvällen kom Sebbe hem till pappa och då åt vi julbord och körde paketleken. Sen blev det efterrätt och efter det åkte vi vidare till Sebbes mamma för julklappsutdelning.
Igår var vi även hos mamma med mammas släkt och körde paketleken.

Det har verkligen varit full fart hela julen men det har varit väldigt mysigt och roligt att få umgås med sin familj.
Nu går tankarna framåt och snart är det nyår. Vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig. Beställde en klänning imorse men tveksamt om den hinner komma innan nyår. I värsta fall får jag ha samma klänning som jag hade förra året, ska ju ändå inte umgås med samma personer.

Nu är det bara 2 dagar kvar till julafton, hur sjukt är inte det? Denna termin har gått så galet fort, känns som att jag började höstterminen för kanske en månad sen.
Aja snart är det jul och jag längtar faktiskt. Har ganska mycket planer och det ska bli så mysigt att bara lägga plugget åt sidan och spendera tid med familjen.

Ikväll ska jag och Sebbe äta kycklingtacos, slå in julklappar och bara njuta av en lugn kväll.
Imorgon blir det julbak, det är inte lite julgodis jag ska baka...

Jag har skaffat glasögon! Är väldigt dålig på att använda dom då jag egentligen ska ha dom dygnet runt men brukar bara ha dom när jag pluggar eller tittar på tv.
Har ju haft ont i huvudet i nästan ett år men alltid trott att det har berott på att jag druckit för lite. Sen i somras när jag och Sebbe stod på balkongen frågade han om jag kunde läsa vad det stod på en skylt längre bort, vilket jag inte kunde.. och då förstod jag att jag nog hade rätt dålig syn så det var bara att boka en tid hos en optiker.

I början av terminen hade vi halvtidssittning med temat Studenten. Det var väldigt roligt och hur sjukt är det inte att vi snart är klara sjuksköterskor???!
Om man nu klarar det, är så nervös över att man i sista terminen inte klarar sluttentan.

Om två veckor är det Julafton, men först har jag fyra pass kvar på min VFU. Jag har haft VFU på Hematologen vilket har varit jätteroligt. Trodde först att det skulle bli väldigt svårt att ha VFU på Hematologen då det är väldigt specifikt och inriktat på just blodcancersjukdomar men jag har lärt mig så otroligt mycket och tycker faktiskt att det ska bli lite tråkigt att gå mitt sista pass på torsdag.
När VFU:n är slut, är också terminen slut(nästan, har två uppgifter kvar) vilket betyder att jag nu har gått 2 år på sjuksköterskeprogrammet och bara har 1 år kvar. Jag kan inte riktigt ta in det och tycker det är lite läskigt faktiskt men det kommer nog gå bra.

I fredags överraskade jag Sebbe med trerätters och en liten present. Det blev verkligen en lyckad kväll.

Under den här tiden som jag inte har bloggat, hann jag även fira att Sarah som fyllde 21. Det var en jätterolig kväll men tyvärr så åkte Sarah och Maggan iväg till andra sidan av halvklotet 2 dagar efter. Är riktigt avis på dom samtidigt som jag saknar dom, men det är tur att dom inte ska vara borta alls lika länge som när dom var i Australien.

Igår när jag kom hem, låg det ett blombud innanför dörren och väntade på mig. Det var från Sarah och Maggan som grattade mig då jag fyller år imorgon. Jag hade faktiskt glömt att jag fyller år imorgon men blev påmind av mina allra bästa vänner som befinner sig på andra sidan av jordklotet.
Ikväll kommer Louise, en vän från skolan och vi ska bara prata, mysa och ta det lugnt. Sen imorgon(dagen då jag fyller) ska jag och Sebbe åka till Göteborg. Vi ska gå på "Jul på Lideberg" och sen har vi även bokat bord på en restaurang.

Nu har jag varit sjuk i 8 dagar och är fortfarande inte frisk. Börjar faktiskt bli trött på detta. Det är fortfarande väldigt jobbigt att fokusera då jag känner mig helt borta i huvudet(vilket jag gjort hela veckan) och det gör att det är väldigt jobbigt att plugga. Pluggmotivationen är alltså inte på topp trots att det vi läser om är väldigt intressant. Vill få tillbaka min energi, må bra och börja träna igen men det verkar som att det kommer dröja innan jag kan gå tillbaka till gymmet.

Igår hade vi upprop och föreläsningar och idag har vi haft vår första basgrupp för denna kurs. Känns väldigt roligt att vara igång igen och denna termin ska jag verkligen försöka strukturera upp och planera mitt pluggande lite bättre.

Vår första kurs handlar om förbättringskunskap där min basgrupp ska göra ett förbättringsarbete inom HBTQ och därmed hjälpa avdelningen att förbättra vissa saker för att kunna få ett HBTQ-certifikat. Väldigt spännande och roligt men samtidigt otroligt svårt, men det blir kul!

Resor

Idag har vi verkligen bara tagit det lugnt och njutit av vår sista dag här i Palma. Vi låg vid poolen från 09.00-17.00 tog nån drink och bara hade det bra.

Vid lunch gick vi ner till en restaurang som vi har ätit på förut och beställde in pizza. Den pizzan är så god. Till det drack vi lite vatten och en Sangira Cava.

Vid 17.00 gick vi upp till hotellrummet igen för att duscha samt packa våra väskor. Sen gick vi ner mot stranden och satte oss på en av våra favoritrestauranger som vi har varit på. Till förrätt beställde vi bruschetta och sen tog jag deras galet goda wok, kan vara den godaste woken jag ätit.
Sen så beställde vi även in creme brulee till efterrätt men den var inte god. Smakade som risalamalta med bränt socker och kanel på. Aja det var tur att det var billigt.

Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet. En av hotellets drinkar var så god så vi var tvungen att ta en sista innan vi åkte hem.

Nu måste jag sova. Ska gå upp tidigt imorgon då bussen till flyget går 10.30. Ska bli skönt att komma hem men väldigt sorgligt. Har haft en super bra resa med min älskling och nu är det bara att ladda batterierna inför skolan.

• Resor

Resor

Igår hade vi en jättemysig dag på stranden. Igår var det jättevarmt så vi badade sjukt mycket, dock svalkade inte vattnet jättemycket då vattnet också var rätt varmt. Var på stranden från 10.00-15.30 och åt en jättegod pizza till lunch.

När vi kände oss klara på stranden gick vi tillbaka till hotellet för att duscha och göra oss iordning för att åka in mot stan/Palma. Vi gick först till El Corte Ingles som är ett jättestort shoppingcenter med lite dyrare märken, typ som NK i Stockholm. Det fanns bland annat Pandora, Hugo Boss, Chanel, Michael Kors, Gant osv. Där handlade vi inget utan gick bara runt och kollade lite. Sen gick vi även in på Zara, HM, Mango och Womens Secret. Vi fick med oss några påsar med lite kläder faktiskt.
Vi har shoppat sjukt mycket denna resa. Egentligen har vi inte gjort av med så jättemycket pengar utan har gjort mera fynd som är lite billigare så man har kunnat köpa lite fler kläder istället för några få dyra plagg.

Efter shoppingrundan gick vi till Hard Rock Café igen. Var där och åt i måndags men Sebbe tyckte maten var så god och jag var sugen på en av deras efterrätter så vi gick dit igen. Denna gång tog även jag en hamburgare som också var jättegod. Till efterrätt delade vi på någon slags äppelpaj med glass som var galet god, ville verkligen inte att det skulle ta slut.
Vi tog även en drink som också var jättegod, kommer inte ihåg vad den hette dock.

Nu sitter jag vid poolen igen och väntar på att Sebbe ska byta om medan jag vaktar solstolarna. Idag är vi inne på dag 6 här i Palma och det sista dagen här. Idag tänkte vi bara ta det lugnt faktiskt. Vi har varit iväg nästan varje kväll så idag ska vi bara njuta av solen vid poolen, packa och gå ut och äta vid en jättemysig restaurang(min favorit restaurang).

• Resor

Resor

Igår blev det ingen nyttig frukost, tog några mackor och en brownie som var jättegod.

Igår låg vi vid poolen och bara njöt. Beställde även in en drink och ett glas cava vid poolbaren. Får se hur mycket vi måste betala när vi checkar ut då allt vi ätit och druckit på hotellet har skrivits upp på vårt rum. Men det är nog lugnt. Har för det mesta ätit ute på restauranger. Vi har bara tagit några få drinkar och nån lunch vid hotellet.

Vid kvällen tog vi en taxi till ännu ett shoppingcenter med en massa outletbutiker, bland annat Calvin Klein, Nike, Levis, Ralph Lauren osv. Vi fick med oss en påse från Calvin Klein med underkläder och ett par mjukisshorts.

På kvällen gick vi ner mot vattnet för att se solnedgången och sen satte vi oss på en ny restaurang. Denna kvällen blev det tapas och det var jättegott.