Började dagen med att åka ut till fjälla. Jag och Sebbe tog med oss lite fika och två solstolar, sen satte vi oss på bryggan och solade. Bestämde oss även för att ta en liten tur med båten då vi ville passa på nu när jag äntligen fick va ledig en fin och solig dag.

Efter den lilla båtturen åkte vi hem, duschade och sen tog vi pappas bil till Söderköping för att äta middag. Tycker det är så fint i Söderköping plus att det är ganska tråkigt att gå ut och äta i de gamla restaurangerna i linköping som man alltid gör. Man går ju nästan alltid till samma ställen så jag tyckte det var bättre att åka iväg. Dessutom är det så mysigt i Söderköping speciellt på kvällen.

Vi gick till nån restaurang och tyvärr fick vi vänta i 1 timme på maten. Men det var det värt för maten var riktigt god, faktiskt det godaste jag ätit på länge.
Sen så gick vi förbi och köpte glass för man kan ju inte åka hem från Söderköping utan att ha ätit glass... hehe.
Det var verkligen supermysigt då vi satt i solnedgången och åt glass.

När vi hade ätit upp glassen åkte vi hem och det var också bara så mysigt. Jag älskar att åka bil, det är så harmonisk när man bara sitter och umgås samtidigt som man kan sitta och kolla ut på fantastisk natur. När vi satt i bilen på väg hem var det solnedgång samtidigt som vi lyssnade på bra musik och bara pratade. Snacka om kvalitétstid med sin pojkvän. Vi ville typ inte komma hem så vi tog några omvägar för att förlänga den mysiga tiden i bilen.
Tillslut kom vi hem och pappa fick skjutsa hem oss till lägenheten.

I söndags gick vi på stan och lämnade in min cykel. Köpte en ny cykel för två månader sen och det har bara varit massa fel på den så vi cyklade iväg till butiken där vi köpte den och sa att dom får fixa det.
Sen gick vi iväg till IKEA för att köpa lite lådor och sen när vi kom hem så satt vi och organiserade i lite skåp osv.

Hur som helst så hade jag och Sebbe en fantastisk helg och det är lite tråkigt att den är över för nu ska jag jobba två helger i rad. Men sen så åker vi till Palma!!!!!

I fredags kom jag hem efter en väldigt tuff dag på jobbet och såg att Sebbe hade köpt blommor. Blev så glad.

Sen åkte vi hem till Sebbes mamma och blev bjudna på grillad lax och champagne. Hade det jättemysigt. Vi satt och spelade kort, åt melon och bara hade det trevligt.

Har inte hittat på så jätte mycket de senaste veckorna då jag mest har jobbat.
Men måndagen den 3:e firade vi att Maggan fyllt år. Vi åt på Yellow Fellow och hade det jättemysigt.

Torsdagen den 6:e jobbade jag kväll men under förmiddagen passade jag och mamma på att åka och hälsa på Li och Elsa. Vi satt ute i det superfina vädret och åt kladdkaka och jordgubbar.

Söndagen den 9:e passade vi på att plocka jordgubbar och åkte sedan hem till Sebbes mamma för att sola och grilla.

Jag jobbade typ hela förra veckan vilket var ganska surt. Var endast ledig i fredags så då passade jag på att sola. När Sebbe hade slutat jobbet mötte jag honom på stan och jag köpte en ny bikiniöverdel. Cyklade sedan hem till Sebbes mamma där vi blev bjudna på god mat och strawberry daiquiri.

Sitter i soffan och tänkte äta lite frukost. Gjorde knäckebröd med avokado och tomat, det är så himla gott! Tänkte sitta och kolla lite på youtube och kanske gå ut på balkongen och sola lite om solen kommer fram. Idag jobbar jag kväll så börjar kl 14. Det var galet skönt med sovmorgon faktiskt, har varit väldigt trött den senaste tiden.

Åh vad roligt jag hade det i fredags. Jag hade egentligen inte planerat så mycket inför midsommar och skulle egentligen varit med mina vänner men det slutade med att jag och Sebbe var med hans vänner.

Vid lunch var vi med min släkt och åt lite midsommarlunch. Sen vid 16.00 så åkte jag och Sebbe ut till Hulta där hans kompisar hade ställt upp ett partytält vid stranden. Det var verkligen så himla mysigt. Vi grillade, körde några lekar och så bara umgicks vi. Eftersom vi hade festat mitt ute på en strand väldigt långt hemmifrån hade jag och Sebbe tänkt att antingen gå till farmor och farfars stuga som låg typ 2 km bort för att sova där eller sova i bilen. Men när vi kände oss klara för kvällen så fick vi skjuts till stugan för det regnade ganska mycket. Vi hade annars fått sova i bilen och det var mycket mer värt att få sova i en säng. Dagen efter fick vi frukost av farmor och farfar och sen så var det bara att börja gå tillbaka till stranden för att hämta bilen.

Tog tyvärr inte så många bilder under kvällen då jag hade så himla kul så jag tänkte inte riktigt på att ta bilder.

Jag och Sebbe va på bio i helgen och kollade på "Ingenting & allting". Har väntat i flera månader på att den skulle komma ut men vet dock inte riktigt vad jag tyckte. Hade så sjukt stora förväntningar, jag blev inte besviken men tyckte nog inte den var så här fantastiskt bra som jag hade hoppats på. Men filmen var bra och jag och Sebbe hade det mysigt.

I fredags var det även studenternas stora dag. Min kusin tog studenten och tyvärr jobbade jag då men jag och Sebbe hann faktisk komma till tårtan.

Har firat lite med glass för äntligen är sista tentan skriven och nu får även jag gå på sommarlov. Dock börjar jag jobba imorgon men det blir nog roligare än att sitta och plugga. Är sjukt nervös faktiskt. Har aldrig jobbat på sjukhuset innan så det är väldigt nytt för mig. Har ju haft praktik men det känns som att det inte alls är samma sak.

Har suttit och pluggat nästan hela dagen men tyvärr så har det inte gått så bra. Känner verkligen hur energin är i botten och vill bara att detta ska vara över. Tentan är på tisdag och jag börjar jobba på onsdag och sen ska jag jobba heeeeeela sommaren(suck!!!). Jaja jag får försöka tänka på pengarna!

Nu ska jag gå och köpa mat, eller ja jag ska gå till en pizzeria då det är det närmsta. Har tyvärr ingen ork för att laga mat nu men måste ju äta nått för att orka fortsätta plugga ikväll.

I måndags bokade jag och Sebbe resa till Playa de Palma. Hotellet ligger precis vid en 5km lång strand och ligger inte alls långt ifrån Palma. Bokade bara med frukost då det ligger väldigt många restauranger längs hela stranden och tanken är att vi ska åka in till Palma på kvällarna för att äta och shoppa osv. Tror det kommer bli väldigt bra faktiskt.

Har så sjukt ont i hela kroppen. Har sovit väldigt lite inatt och när jag sover dåligt så får jag ont i benen och armarna. Vet inta varför jag får ont men får alltid det när jag har sovit dåligt. Kan låta väldigt konstigt men det har varit så väldigt länge och det är som en molande värk. Hur som helst så var natten hemsk. Vi gick och la oss runt 23 och klocka 01 hade jag fortfarande inte somnat. Gick då upp och drack lite vatten och sen la jag mig och försökte sova. 02 hade jag fortfarande inte kunnat somna så jag gick och hämtade ett par hörlurar för att bara ligga och lyssna på nått för att kunna slappna av men det gick verkligen inte. Kl 04.30 väckte jag Sebbe för då hade jag fått nog. Men lyckades inte somna ändå. 06.00 ringde Sebbes klocka och hade fortfarande inte somnat. Sebbe satte på nån lugn musik och innan han cyklade till jobbet fick jag en värktablett för att jag hade så ont. Låg kvar i sängen till 10.00 och då hade jag faktiskt tillslut lyckats få nån timme sömn. Usch vilken lång och hemsk natt det var. Vet inte men tror det handlar om att jag är så uppstressad över tentorna.

I lördags hade jag och Sebbe en hel dag för oss själv.
Började dagen på stan. Gick runt och kollade lite efter kläder men vi kom faktiskt hem utan några shoppingpåsar. Sen låg vi och kollade på en film innan det var dags att laga lite mat. Det var länge sen jag och Sebbe hade en sån mysig lördag så vi öppnade faktiskt en flaska bubbel, skar upp lite melon och bara myste. Sen vid 11 drog vi in till stan. Jag ville så gärna se alla fina balklänningar. Alla var verkligen fina.