Nu har jag varit sjuk i 8 dagar och är fortfarande inte frisk. Börjar faktiskt bli trött på detta. Det är fortfarande väldigt jobbigt att fokusera då jag känner mig helt borta i huvudet(vilket jag gjort hela veckan) och det gör att det är väldigt jobbigt att plugga. Pluggmotivationen är alltså inte på topp trots att det vi läser om är väldigt intressant. Vill få tillbaka min energi, må bra och börja träna igen men det verkar som att det kommer dröja innan jag kan gå tillbaka till gymmet.

Igår hade vi upprop och föreläsningar och idag har vi haft vår första basgrupp för denna kurs. Känns väldigt roligt att vara igång igen och denna termin ska jag verkligen försöka strukturera upp och planera mitt pluggande lite bättre.

Vår första kurs handlar om förbättringskunskap där min basgrupp ska göra ett förbättringsarbete inom HBTQ och därmed hjälpa avdelningen att förbättra vissa saker för att kunna få ett HBTQ-certifikat. Väldigt spännande och roligt men samtidigt otroligt svårt, men det blir kul!

Resor

Idag har vi verkligen bara tagit det lugnt och njutit av vår sista dag här i Palma. Vi låg vid poolen från 09.00-17.00 tog nån drink och bara hade det bra.

Vid lunch gick vi ner till en restaurang som vi har ätit på förut och beställde in pizza. Den pizzan är så god. Till det drack vi lite vatten och en Sangira Cava.

Vid 17.00 gick vi upp till hotellrummet igen för att duscha samt packa våra väskor. Sen gick vi ner mot stranden och satte oss på en av våra favoritrestauranger som vi har varit på. Till förrätt beställde vi bruschetta och sen tog jag deras galet goda wok, kan vara den godaste woken jag ätit.
Sen så beställde vi även in creme brulee till efterrätt men den var inte god. Smakade som risalamalta med bränt socker och kanel på. Aja det var tur att det var billigt.

Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet. En av hotellets drinkar var så god så vi var tvungen att ta en sista innan vi åkte hem.

Nu måste jag sova. Ska gå upp tidigt imorgon då bussen till flyget går 10.30. Ska bli skönt att komma hem men väldigt sorgligt. Har haft en super bra resa med min älskling och nu är det bara att ladda batterierna inför skolan.

Resor

Igår hade vi en jättemysig dag på stranden. Igår var det jättevarmt så vi badade sjukt mycket, dock svalkade inte vattnet jättemycket då vattnet också var rätt varmt. Var på stranden från 10.00-15.30 och åt en jättegod pizza till lunch.

När vi kände oss klara på stranden gick vi tillbaka till hotellet för att duscha och göra oss iordning för att åka in mot stan/Palma. Vi gick först till El Corte Ingles som är ett jättestort shoppingcenter med lite dyrare märken, typ som NK i Stockholm. Det fanns bland annat Pandora, Hugo Boss, Chanel, Michael Kors, Gant osv. Där handlade vi inget utan gick bara runt och kollade lite. Sen gick vi även in på Zara, HM, Mango och Womens Secret. Vi fick med oss några påsar med lite kläder faktiskt.
Vi har shoppat sjukt mycket denna resa. Egentligen har vi inte gjort av med så jättemycket pengar utan har gjort mera fynd som är lite billigare så man har kunnat köpa lite fler kläder istället för några få dyra plagg.

Efter shoppingrundan gick vi till Hard Rock Café igen. Var där och åt i måndags men Sebbe tyckte maten var så god och jag var sugen på en av deras efterrätter så vi gick dit igen. Denna gång tog även jag en hamburgare som också var jättegod. Till efterrätt delade vi på någon slags äppelpaj med glass som var galet god, ville verkligen inte att det skulle ta slut.
Vi tog även en drink som också var jättegod, kommer inte ihåg vad den hette dock.

Nu sitter jag vid poolen igen och väntar på att Sebbe ska byta om medan jag vaktar solstolarna. Idag är vi inne på dag 6 här i Palma och det sista dagen här. Idag tänkte vi bara ta det lugnt faktiskt. Vi har varit iväg nästan varje kväll så idag ska vi bara njuta av solen vid poolen, packa och gå ut och äta vid en jättemysig restaurang(min favorit restaurang).

Resor

Igår blev det ingen nyttig frukost, tog några mackor och en brownie som var jättegod.

Igår låg vi vid poolen och bara njöt. Beställde även in en drink och ett glas cava vid poolbaren. Får se hur mycket vi måste betala när vi checkar ut då allt vi ätit och druckit på hotellet har skrivits upp på vårt rum. Men det är nog lugnt. Har för det mesta ätit ute på restauranger. Vi har bara tagit några få drinkar och nån lunch vid hotellet.

Vid kvällen tog vi en taxi till ännu ett shoppingcenter med en massa outletbutiker, bland annat Calvin Klein, Nike, Levis, Ralph Lauren osv. Vi fick med oss en påse från Calvin Klein med underkläder och ett par mjukisshorts.

På kvällen gick vi ner mot vattnet för att se solnedgången och sen satte vi oss på en ny restaurang. Denna kvällen blev det tapas och det var jättegott.

Resor

Igår blev det ännu en dag vid poolen. Tycker det är ganska skönt att ligga vid poolen plus att det är gratis. På stranden kostar två solstolar och ett parasoll 160 kr så det är ganska dyrt.

På eftermiddagen/kvällen åkte vi in till Palma för att shoppa lite och gå förbi katedralen La Seu. Katedralen stod i en park och allt var verkligen superfin. Det var så mysigt att gå igenom hela parken och se den stora katedralen. Rekommenderar verkligen att gå förbi där om ni nån gång är i Palma!

Efter katedralen gick vi mot Hard Rock Café och allt i staden är verkligen så fint. Skulle kunna gå och kolla på allt i evigheter. Sebbe tyckte nog att jag var ganska jobbig som var tvungen att ta bilder stup i kvarten.

På Hard Rock Café tog Sebbe en hamburgare och jag tog nån kyckling och ja, maten var väldigt god.

Resor

Godmorgon! Sitter just nu och väntar på Sebbe vid poolen.

Igår var vi vid poolen hela dagen. Gick först och åt frukost och sen gick jag och la mig i en solstol och Sebbe gick upp på rummet för att byta om. Jag var nämligen tvungen att gå och ta två solstolar innan alla var upptagna.

Igår passade vi på att testa hotellets poolmat. Jag och Sebbe delade på en club sandwich och en tallrik med tortillachips och tre olika dippsåser. Till det delade vi även på en sangria och en aperol spritz. Jag tyckte dock inte att aperol spritz var så gott, smakade mest alkohol. Men nu har vi testat det i alla fall. Lunchen gick på 202 kr vilket var supergott som vi sedan fick ta på vårt rum.

Efter ett tag blev jag tvungen att gå och hämta min hatt. Hade bränt mig i hårbotten och var även röd i ansiktet så resten av dagen gick jag runt med hatten. Hade den till och med i poolen när vi satt i jacuccin. Sen hoppade vi i andra poolen och tog en drink vid poolbaren. Vi beställde en strawberry daiquir och ett glas cava som va jättegott och om jag mins rätt så kostade drinken bara 60 kr och cavan va heller inte så dyr.
Idag ska vi testa en ny drink vid poolbaren. Älskade att bara sitta i poolen, drick en god drink och bara njuta.

Vid 16.00 gick vi tillbaka till rummet, duschade och sen sov jag i typ 2 timmar, var sjukt trött. Sen gick vi mot stranden för att leta efter en restaurang. Längs stranden hade nån byggt ett väldigt stort sandslott och det var många som sålde målningar osv. Tillslut hittade vi en restaurang som verkade bra vilket slutade med bruschetta till förrätt och en flaska rosé. Sen beställde jag en wok som var supergod och Sebbe åt lasagne. Maten var jättegod och det var väldigt mysigt då vi satt precis vid vattnet.

Idag ska vi vara vid poolen igen då vi tänkte dra in till Palma ikväll. Vi tänkte bland annat gå förbi en katedral, shoppa lite och sen äta på Hard Rock Café .

Resor

Igår gick vi upp kl 07.00 för att hinna med så mycket som möjligt. Började dagen med att gå upp på takterrassen och se solen gå upp. Gick sedan och åt frukost vilket var supergott. Längtar redan till nästa frukost.. hehe.

Efter frukosten gick vi tillbaka till rummet för att byta till badkläder och sedan gå mot stranden som ligger precis vid hotellet.
Åt lunch vid en jättemysig restaurang men tyvärr var inte maten jättegod men det funkade.

Vid 15.30 gick vi tillbaka till hotellet för att duscha och göra oss iordning. Tog sedan en buss till ett shoppingcenter som hette Fan, det var super stort och hade kunnat gå där väldigt länge men runt 19.00 blev vi trötta och tog en buss tillbaka till hotellet.

Vi gick sedan mot stranden och såg solen gå ner. Sen delade vi på en pizza till kvällsmat som nog var den godaste pizzan jag ätit. Kommer garanterat gå tillbaka för att testa en annan pizza!

Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet och satte oss på balkongen och spelade kort. Sen gick vi och la oss ganska tidigt då vi var väldigt trötta.

Resor

Usch vad jobbig flygresan var. Hatar verkligen att flyga för jag får så extremt ont i öronen. Men de spelade filmen Vaiana som jag satt och kollade på så då gick tiden lite fortare.

Det vi hittills har sett av hotellet är verkligen jättefint. Trodde verkligen i te att det skulle vara så här fint med tanke på priset.
Men nu ska vi sova så vi orkar med morgondagen.

• Resor

Imorgon är min sista dag på jobbet för denna sommaren. Har bakat lite kakor som jag tänkte ta med mig. Det ska bli väldigt skönt att få vara ledig en vecka innan skolan samtidigt som det är lite tråkigt att sluta jobba för jag har verkligen trivts på avdelningen.

Och på fredag åker vi till Palma! Äntligen!
Har varit och köpt lite grejer till resan, bland annat handsprit, flyg-öronproppar och lite hygienartiklar.