View tracker

​Jag kommer lägga ner bloggen, känner att det inte ger mig något. Men ni som vill fortsätta följa min viktresa så finns jag på facebook under Tigerhonan, så gå in och gilla min sida där. Finns också på instagram under namnet fru.skenberg där jag uppdaterar ofta. 

Ha det så bra!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

​Jag vet inte varför, men det fattas steg den 17, 18 och 19 januari. Har synkat min ibody flertal gånger men ändå saknas det. Men fått till hyfsat bra steg i januari ändå. 

Likes

Comments

View tracker

​Detta har jag sysslat med nu på förmiddagen. Så nu har jag lunch i fyra dagar. Lax med potatis och grönsaker i två av lådorna och lutfisk med vit sås, potatis och grönsaker i de andra två. Mums!

Likes

Comments

​En sak som dietisten sa igår var att det är bra att ha små delmål på vägen. Mitt slutmål är att väga 70 kg. Vilket innebär att jag just nu har 62 kg att gå ner. På lång sikt är det ett bra mål, men det är så långt bort. Så då är det bra att fokusera på små mål på vägen som jag kan uppnå ofta. Så därför har jag skrivit upp mina delmål som jag även kommer dela med mig av till er.

- Minst -2 kg varje månad (vilket innebär att det kommer ta 2,6 år innan jag når min målvikt).
- För varje 10 kg jag gå ner kommer jag belöna mig med något (kan t.ex vara en ny tatuering, piercing, klädesplagg osv).
- När jag väger under 100 kg kommer jag skaffa mig en helt ny garderob.
- När jag når mitt slutmål på 70 kg kommer jag även då skaffa mig en ny garderob. 

Vad har ni för delmål?

Likes

Comments

Då var veckans första träningspass avklarat. Två kvar, nästa på torsdag. Nu blir det en dusch för mig.

Likes

Comments

Idag var jag hos dietisten för att få hjälp med att gå ner i vikt. Vi pratade lite om mina matvanor nu, vad mitt basala energibehov är (vilket är 2451 kalorier) och hur jag ska äta för att gå ner. 0,5-1 kg i veckan är ganska lagom kom vi överens om. Fick lite papper med mig hem hur jag ska äta för att komma upp i 2000 kalorier om dagen. Meningen är inte att jag ska räkna kalorier alls, men måtta och väga maten jag äter.

På bilden nedan är frukostförslagen. 

Likes

Comments

Detta program kör jag efter när jag tränar. Precis kört ett pass och det tar ca 20 minuter att gå igenom alla övningar. Det är tufft men då vet man att det gör nytta. Försöker göra alla övningar tre gånger i veckan. Denna veckar har det blivit tre gånger så jag är nöjd.

Likes

Comments

Det gör mig ingenting att jag gått upp på vågen. Huvudsaken är att jag minskat i cm. Träningen och regelbundna mål börjar ge resultat. Skönt!

Likes

Comments