Sitter på en hög kläder i sängen och har det otroligt tråkigt just nu, försöker nämligen packa inför hemresan i helgen. Inte det lättaste vill jag lova eftersom att jag tydligen köpt på mig väldigt mycket under mina sex månader här borta, det är ingen mindre än min ändå väldigt stora resväska som är bevis på det. Till råga på det så väntas ju några dagars bilande hemåt och då måste jag ju packa till det också..

Jag avskyr att packa, det är det värsta som finns och jag önskar verkligen att mamma kunde vara här nu och hjälpa mig men jag får helt enkelt vänta någon dag på det. Om hon ens vill hjälpa mig, hon är ju på semester.. Nåja! Fick lite besök på rummet av D som ger min lilla nalle mat så det är väl lika bra att fortsätta även fast det tar all energi ifrån mig.. Haha!

Förhoppningsvis blir det tidig kväll idag då jag vill både hinna med att se en ny film och läsa några kapitel ur min nya bok jag köpte igår. För att upplysa er om något annat så är bilden ovan från lägenheten i Paris och denna gång hade vi Sacré-cœur som utsikt, riktigt mysigt!

Kram sålänge!

Ligger på sängen och läser en bok jag fann här i lägenheten, riktigt bra och spännande! Idag somnade lillan fort som attan, trött efter eftermiddagens bravader misstänker jag. I förmiddags så vart jag ledig så jag tog metron in till Hallarna för att kika på Forever21 en sista gång på länge eftersom jag inte vet när jag är tillbaka igen. Nåja, hittade visserligen inget där men kom hem med ett linne och en T-shirt ifrån HM iallafall, mer än vad jag hoppats på eftersom att jag hade minimalt med tid på mig att genomföra shoppingrundan.

Efter lunch sov D och jag passade på att duscha, måla naglarna och fixa till mig lite grann, händer ju inte alltför ofta nu förtiden. Närmare fem kom E hem och vi promenerade bort till restaurangen där drink och tilltugg bjöds på efter själva bröllopet som ägt rum tidigare på dagen. Det är verkligen ett helmysigt litet ställe precis vid kanalen men vi höll oss inomhus eftersom att värmen är så stark ute. När klockan närmade sig åtta gick jag och D hemåt då de andra skulle ut och åka båt på kanalen. Nu ligger hon som sagt och sover skönt och med tanke på att jag inte kan göra så mycket annat själv så ska jag läsa något kapitel och sen kika på en film och sova. Ha det gott 💕

Tänk vad mycket lite hustak, vackra fasader och en fantastisk himmel kan göra. Jag älskar Paris!

Strax är det midnatt och det är på tiden efter en lång dag av resande. Startade dagen på bästa vis med en croissant och sedan kom taxin som ett brev på posten och lite senare satt vi på tåget. Finns givetvis inte så mycket att göra på ett tåg förutom att läsa tidningar för D, sova och lyssna på musik medan man kikar ut genom fönstret.. Visserligen kunde jag bara blunda i dryga en kvart då jag halvvägs fick reda på att jag kommit in på universitetet till hösten; ska äntligen utbilda mig till något och vad passar då inte bättre än till förskollärare? :)

Har givetvis haft detta i huvudet hela dagen och gått med ett leende på läpparna trots att jag rev upp ett gammalt sår och att vi fick gå en bra bit när bussen vart full.. Nåja, inget kunde sänka mitt humör!

Imorgon väntas sol och hetta med lite lek i lekparken. En väldigt lugn dag tippar jag på och det ska bara bli skönt att ta dagen som den kommer. Nu ska jag lägga bort plattan och sova. Slänger upp lite bilder imorgon om det hinns! Kram

Wow, händelserik dag idag minsann.. Jag och D var ute och gick på murarna i förmiddags och när jag slutat för dagen vid 13 så gick jag och la mig då jag mådde dåligt. Sov till halv sju och sen åt vi lite pizza och glass till kvällsmat. Mer intressant än så har dagen alltså inte varit. Jag har dock fått två maskiner tvättade och det är väl alltid något! Imorgon åker vi till Paris över helgen och jag har ännu inte packat, ska strax ta tag i det. Bröllopsmottagning står på schemat och inte så värst mycket mer än lek.

Igår var det förresten min tur att laga middag och jag slängde ihop lite smått och gott och det vart riktigt mumsigt sen också! Innan det så vart jag i Quimper och handlade lite saker innan hemresan nästa vecka, måste ju få med mig saker som jag kommer sakna! Ännu ett par skor och två bikinitoppar åkte med också, det kan man ju inte få för lite av. :)

Nej, packning vart det.. Hej så länge!

Hej från ett soligt Frankrike!

Ska strax packa väskan med filt, bok och solkräm, ska på promenad över till Le Guilvinec för lite lunch och sen ska jag kolla in stranden som finns där. Aldrig gått så långt så det ska bli intressant. :)

Igår hängde jag med boken på stranden efter lite promenerande. Tog mig även ett dopp fastän vattnet vart lite kallt i början. Det är mycket vågor nu när det blåser så som det gör men det är bara roligt tycker jag. På kvällen käkade vi fisk och sen jordgubbar och melon till efterrätt, satt gott i magen! 🎀

Vi hörs.

Bilden som var mest okej att lägga ut..

Har precis landat i sängen efter en helkväll på stranden med bad och picknick. Det vart stora vågor och mycket alger idag men absolut bra temperatur i vattnet trots att solen gått i moln sen flera timmar tillbaka. Iallafall så slängdes vi runt i vågorna ett bra tag innan vi satte oss och åt sallad, bröd och ost med ett glas vin att skölja ner med. När det var dags att gå hemåt blev vi bjudna till grannen på ännu ett glas så vi satt på seras veranda en stund medan D och dom andra barnen busade runt på trädgården. Riktig trevlig kväll om än lite blåsig!

Förresten så plockade jag som tidigare nämnt med mig en bok och gick på en promenad i förmiddags, en bok som jag egentligen lagt på hyllan då den inte tilltalade mig, men blev helt insnärjd i den och fyra kapitel rakt av blev lästa och nu ska jag ta mig an ett till innan jag ska sova och ladda energi för en ny dag. Besökte även en för mig helt ny strand, så himla skön sand och inte alls lika crowded som den andra. Nytt favoritställe!

Godnatt hörrni

Hallå!

Ligger på sängen och väntar på att solkrämen ska sjunka in sen ska jag ta mig ut på gatorna och promenera lite är det tänkt, får se hur långt jag går idag. Det är otroligt varmt ute redan och vi startade dagen med croissanter och färsk baguette.

Idag ska vi antagligen picknicka på stranden men det är senare ikväll. Annars tror jag dagen mest bjuder på sol och en trevlig bok.

Igår så mötte jag upp E och D för en glass i Le Guilvinec och så kikade jag runt efter sandaler, som tidigare gånger så passade inte storleken mig.. Missade även båtarna som kom in till hamnen, lite tråkigt men jag har en chans till på mig!

Sen åt vi skaldjur på kvällen tillsammans med E's kompis I. La lillan senare än vanligt men hon somnade också tillslut.

Nej, dags att dra sig ut. Hej så länge!

God kväll på er!

Ligger på sängen för att smälta alla hundra pannkakor jag tryckte i mig förut, ett krävande moment! Idag har vi varit ute på en promenad jag och D, en kort sådan men hon fick gå på murarna så hon vart nöjd iallafall. Gick även in på Apoteket och fick mig köpt lite b-vitaminer, ska se ifall det funkar på mitt stackars hår..

Efter jag slutat så traskade jag iväg till affären för att handla lite saker för ikväll och efter fem kilometer vart jag hemma igen, slocknade ganska fort på sängen efter det, fick nämligen inte så mycket sömn inatt då det åskat like crazy här! Nåja. Vid fem-tiden blandade jag ihop en pannkakssmet och lagom till halv sju hade jag stekt en dubbel sats pannkakor och gjort smoothies till efterrätt. :)

Imorgon hoppas jag på fint väder igen så att vi kan gå och bada samt sola litegrann, behöver det på min bleka kropp. Haha! Nu ska jag snart ta tag i disken innan av ska slå på Taken 2 och försöka somna tidigare än vanligt, ha de gott!

Wow, sista juni idag redan. Denna månad har gått rysligt fort alltså.. Idag tog jag även första doppet i havet och det var minst sagt skönt alltså. Varmt och behagligt i både luft och vatten, vi har haft mer än 31 i skuggan idag så vid sex någon gång hoppade jag i plurret för att svalka mig. Folk låg och solade på stranden fram till närmare åtta eller något skulle jag tro.

Efter att vi simmat så plockade vi fram picknick; korv, potatissallad, ost, bröd och körsbär. Kalasade på detta några timmar tills vi nu landat innanför dörrarna och jag ligger redo för att sova, det ska vara fint väder imorgon med så man får passa på att vara ute så mycket som möjligt.