Igår följde jag med mamma och pappa till mina grannars stuga för lite kräftskiva och mys. Nu märker man verkligen att hösten är här och jag är taggad. Känns så mysigt med lite höst, kyla och mys framöver.

Det blev sol idag trots stormen som virrade runt inatt! Varmt och skönt har det varit idag men en aning blåsigt vilket var rätt skönt!!
Vi har verkligen tagit en riktigt vilodag idag, gick upp rätt sent och åt frukost. Gick sedan och la oss en stund i sängen igen innan vi gick ner till stranden i några timmar.

Nu sitter vi på hotellrummet igen och bara tar det lugnt. Skönt att ta lite vila från solen!!

Några bilder från igårkväll då vi åkte in till Markarska, en liten större stad här i Kroatien. Eller ja större än den stad/by som vi bor i iallafall!
Där var tanken att vi skulle äta middag, men vi började med lite förrätt på ett ställe och när vi beställt in och fått in tallrikarna visade det sig inte vara så lite. Efter detta fortsatte vi oss vidare och kom upp på ett berg där dom hade "kärleksstängsel" stängsel med kärlekslås, väldans fint.
När vi väl skulle äta middag så var vi för mätt efter förrätten så det fick bli en glass vid stranden istället.

Inatt har det varit storm här, det har spöregnat, åskat, blåst en massa och blixtrat något rejält. Vaknat flera gånger av att det varit helt ljust i rummet för en sekund.

Väderprognosen säger att det ska fortsätta vara regn under dagen så vi får helt enkelt se vad som händer idag.

Kramisar

Ännu en dag av sol och bad avklarad, måste nog varit den varmaste dagen på resan idag! Som varmast var det nog upp mot 35-36 grader varmt.
Idag hämtade mor och far upp oss på vårt hotell och vi åkte med bilen en bit bort till en annan strand som var väldigt fin.

En kväll och en dag har jag ännu hunnit avnjuta och jag kan säga att av det jag sett så är det otroligt fint här! Mycket berg och mycket fint vatten!

Idag har vi legat och glassat nere vid stranden! Känns ju helt obegripligt att börja skolan igen om 1,5 vecka...

Kramis

Hemkommen från Rhodos är vi och ohoj vad trevlig resa!! Förutom att alla blev otroligt förkylda och förmodligen matförgiftade så blev denna resa väldigt bra! Vi har solat, badat, festat och ätit mycket gott!

Nu väntar ännu en resa på onsdag och denna gång till Kroatien med min syster. Ska bli skönt att komma iväg en sväng till nu innan skolan drar igång!

Bilder från körsbärsplockningen i fredags

Hallåhallå i stugan!
Nu är jag hemkommen efter en underbar vecka nere i västkusten! Har verkligen haft det jättebra och trevligt har det varit. Igår satt jag i bilen iprincip hela dagen, släppte av Lovisa i Stockholm och sedan ett stopp i Sundsvall innan vi kom hem!

Idag tog jag en välförtjänt sovmorgon. Sedan vid 3 var det dags att heja fram ÖFK till vinst mot Jönköping!! Vinst blev det, 1-0 till öfk! Heja!!

Ikväll blir det mer fotboll, EM-finalen!! Spännande :)))

-F

En bildbomb ifrån dagen!!!!!!!

Nu har vi strandsatt oss i Ulricehamn hos Filippas kusiner, gårdagen bestod av bilåkande, shopping, lunch hos Filippas farfar och sedan bjöds det på grillmiddag hos kusinerna!! Vi avslutade sedan dagen med att kolla på fotbollsmatchen mellan Tyskland och Frankrike!! Nu är vi påväg till Hofsnäs herrgård där vi skall luncha och mysa (eventuellt även spana in ett hemsökt hus som finns här, nervöst!!!!!!) Kjam på er alla

Kissing day till ära spenderades på Göteborgs vackra gator, vi ägnade dagen åt en timmes solning(!!!), god lunchbuffé, shopping, kaffepause och drinkkalas på avenyn!!! Vi avslutade dagen med en sen grillmiddag, solnedgång och spelkväll. 10 av 10 toasters!!!!!