Personligt

Heej på er! Ny vecka och nya möjligheter, haha.. Jag har iallafall hunnit med en hel del även denna vecka som gått. Vi var ju som jag skrivit tidigare i Gränna för lite familjeutflykt. I torsdags så var pappa och jag uppe vid 4.00 för att åka ut på flotten innan solen gick upp. Alltså det var helt helt magiskt vackert och så mysigt. Vi hade med oss filtar, kuddar och självklart lite frukost som vi satt ute på flotten och åt.

Så så fiiiint!!

Sen i fredags så var jag och en före detta klasskompis i Värnamo för att besöka Stora Mosse Nationalpark. Vi tänkte välja en vandringsled som var typ 6.2km men slutade med att det blev typ 13km för att vi var tvungna att hitta till leden först och det tog ett litet tag haha. Det var iallafall väldigt fint, och mysigt att vara ute och vandra lite. Vi hade med oss lite massäck som vi stannade vid lite olika tillfällen och åt. Så om ni är sugna på att komma ut i naturen lite så kan jag rekommendera det, finns vandringsleder som är allt från 0.6km till 14km så det passar alla.

Vi hade även perfekt väder att vara ute och gå i, lite svalt sådär sen regnade det lite lite ibland men det gjorde inte så mycket.

Personligt

I söndags så åkte mamma och jag till mormor på kvällen, hon skulle till läkaren på måndagen och vi skulle skjutsa henne dit så då passade vi på att åka en dag tidigare och hjälpte henne med lite allt möjligt. Städa, baka bullar, betala räkningar och lite annat.

Idag så är vi med familjen på en liten dagsutflykt till Visingsö, vi sitter just nu på färjan tillbaka till Gränna igen så tänkte jag kunde passa på att skriva ett litet inlägg. Vi har mest åkt runt på Visingsö och kollat lite, så himla fint ju! Sen innan vi skulle på färjan satte vi oss och tog en glass vid ett litet café bredvid hamnen, mums! Vi får se vad som händer med resten av dagen, men vi ska nog stanna i Jönköping för att äta middag. Sen måste man väl köpa med sig lite godis hem från Gränna, bara för att det är Gränna liksom 😉

Måste rekommendera glassen jag åt som var från Sia. Kola/Havssalt & Brownie, var verkligen så god!!!

Personligt

Alla bilder tagna från imorse

När jag vaknade vid 5.00 imorse och inte kunde somna om så smög jag ner till sjön, något jag inte behövde ångra. Det var helt spegelblankt på sjön, klarblå himmel och en helt fantastisk soluppgång som trängde sig igenom dimman som låg som ett täcke över sjön. Jag satte mig på en brygga i ett par timmar och bara njöt av ensamheten och lyssnade på tystheten. Gäller att ta vara på det lilla och uppskatta småsaker också. Tog sen en promenad med Rex innan mamma o pappa vaknade, så vi åt frukost tillsammans när jag kom tillbaka.

Personligt

Återigen lite spontant så bestämde vi på måndagkvällen för att åka till Ullared dagen därpå, och sagt o gjort. 06.00 satt vi i bilen påväg mot Ullared, jag handlade lite blandade småsaker som pennor, någon bok, lite saker till mitt rum och ett par tröjor typ. Andra år så har jag gått på hästavdelningen större delen av tiden och plockat på mig massa saker därifrån men var typ bara nere där 10-20min denna gången och hittade ingenting jag ville ha. Efter lite lunch så åkte vi vidare mot Varberg för att hälsa på några vänner som hyr en stuga där. Väl framme så slappade jag lite innan jag gav mig ut på en långpromenad längs havet, så härligt!

Dagen därpå var vi och kollade på Varbergs fästning samt gick en liten sväng inne i stan för att äta lunch, innan vi åkte hemåt så köpte vi med oss kladdkaka, grädde och jordgubbar för att fika lite. Mums!

Kvällens solnedgång som var såå fin!! // Fikaa

Hästar, Personligt

Halloj, nu var det några dagar sen så jag har lite att skriva om men tänkte ta var sak för sig i olika inlägg så blir det inte så rörigt. I lördags, för en vecka sen då så bestämde mamma och jag lite spontant att dra ner till Malmö för att gå på Falsterbo Horse Show dagen efter. Vi kom ner runt 18.00 på lördagkvällen till ett jättefint hotell som låg lite utanför centrum, så ganska direkt gick vi ner mot stan för att käka middag. Det slutade med en restaurang på lilla torget där det blev hamburgare för mig och någon ryggbiff för mamma, mums mums. Senare på kvällen sen gick vi och köpte oss en glass för att äta på hotellrummet då det var rätt kallt ute.

På söndagen startade vi dagen med en fantastisk hotellfrukost, det fanns verkligen allt. Mätta och belåtna rullade bilen vidare ner mot Falsterbo där vi spenderade hela dagen. Kollade på lite hoppningar, gick runt i alla montrar, åt gott och sådär. Verkligen en kanondag, Falsterbo Horse Show är så himla härligt särskilt när vädret är bra. Innan vi åkte hem så åt vi middag, för mig blev det en Ceasarsallad som var supergod.

Asså ni får ursäkta mig men nu är jag tillbaka ännu en gång, haha. Jag kände helt enkelt bara för att ha någonstans att skriva och lägga upp lite bilder. Dessutom är det så kul att kolla tillbaka på och läsa senare i livet. Sen hur mycket det blir, eller hur länge det håller återstår att se. Jag har iallafall ganska nyligen kommit hem från jobbet, vart en väldigt kort dag idag så det var skönt. Har inget speciellt planerat ikväll förutom att jag förmodligen ska ut och äta någonstans med min lillebror, så innan dess tänkte jag fixa lite på datorn samt försöka jobba lite hemifrån. Vädret visar ju inte sig från sin bästa sida så man kan ju faktiskt med gott samvete sitta inne haha.

Blev så sugen på att blogga helt plötsligt så tänkte att jag laddar upp ett inlägg här efter några månaders uppehåll. Det skadar väl inte, hoppas jag? ;) Men vilket underbart väder det är, klarblå himmel och strålande sol. Helt perfekt ju.

Började dagen med några timmars jobb i stallet, en ponny riden och en häst tömkörd. Efter att jag slutat jobba så blev det en tur på ännu en häst, mys i solen. Sedan for jag hem för att ta ut hunden och få i mig något att äta, blev lite smoothie och knäckebröd. Stabil lunch haha, men såå gott! Smoothie är ju verkligen så fräscht.! Resten av dagen hade jag tänkt att bara ta det lite lugnt tror jag, plugga lite till högskoleprovet som är på lördag samt fixa med lite annat. Ha det bäst, om det nu är någon som läser det här!

Personligt

Dagarna går så fort och jag hinner inte blinka innan det är en ny dag. Har faktiskt inte suttit så mycket vid datorn den sista tiden, därav också den usla uppdatering här. Men jag ser bloggen som min dagbok som jag skriver i när jag känner för, sen är det ju bara ett STORT plus om någon vill läsa av det. Idag var jag uppe innan 4 för att börja jobba 4.45, när jag slutat åkte jag till stallet för att rida, därefter hem och träna sen blev det lite mys framför tvn. Välbehövligt med sådana stunder också ibland. Nu ska jag fixa lite saker på datorn sedan väntar sängen, imorgon är det jobb på ridskolan som gäller därefter ska jag iväg för och ha dressyrlektion.. Hörs.

Personligt

God Morgon kära ni! Jag ligger i sängen och har precis vaknat, är faktiskt helt ledig från jobb idag. Så skönt! Ska snart ta mig upp för en promenad med lilla hunden sen blir det frukost framför tvn. Resten av dagen är annars ganska oplanerad, hade tänkt och ta det rätt lugnt tror jag. Känns som det behövs, kanske fixa några inlägg? Är det något speciellt ni skulle vilka läsa om? Mer om mig, foton, tips, redigeringar.. vad vet jag. Kom gärna med tips!! Kram

Personligt

Jobbade till 2 inatt så var nt i säng förrän framåt 3 någon gång, men var uppe och åt frukost md familjen vid nio någon gång. Mitt på dagen tog vi med oss mat ner till sjön och gjorde upp en brasa för att grilla lite korv, så himla mysigt och gott!! Har verkligen varit helt underbar väder idag ju, fler sådana vinterdagar vill vi ha. I eftermiddag har jag jobbat och nu väntas en soffkväll, imorgon jobbar jag kväll så blir väl förmodligen stallet och träning på fm. Ha de bra!