Förra helgen hade vi äran att få vara barnvakt igen till barnens kusiner. Som tjejerna lekte!! På lördagen var det fint väder och vi åkte med grannarna till starred. 4 brudar och 2 grabbar röjde i flera timmar med bada, leka i sanden, leta fiskar, bygga murar och busa.
Käkade pizzabullar till lunch. Mycket mysigt. Efter timmar av sol åkte vi hem till oss och fortsatte där. Grillade till middag och tjejerna lekte så fint. De somnade ovaggade.
Söndag var vi bara hemma och tjejerna lekte mest ute.
Mycket roligt när de är här!

Dax för den nya semester trippen. Fönebo camping. Och SKOJJA att vi hade tur att de dubbel bokade!! För denna typ lägenhet/stuga var ju fantastisk!!!!

Här skulle man ju lätt kunna bo!!!
Vi lagade spagetti och köttfärssås till middag. Passa på när man har ett riktigt kök! Barnen lekte, kolla på tv, och sen film. Vi vuxna spelade spel, käkade räkor och lyssnade på musik hela kvällen. Så mysigt!

Under natten kräktes Wilma tyvärr och fick feber så dagen efter vart lugn. De andra for och kolla på en gammalt järnverk, masugn. Jag stannade hemma med Wilma. Tyvärr lite halv risigt väder också, så man kunde inte sola. Tog en promenad iaf, mycket skönt!
På kvällen hade de taco buffé och underhållning med det var lite halvdött så vi satt i huset och spelade spel igen och lyssnade på musik och höll Wilma sällskap. När barnen somnat drog vi igång en film.
Dagen efter var det ju dag att åka hem.
En mycket trevlig semester trots att dåligt väder och sjukdomar var med oss. Detta måste vi göra om igen!

Dag 2 skulle spenderas på leklandet! Oj vad saker de hade. Förstår mam kanske behöver vara där 2 dagar för att hinna med allt.
Vi delade upp oss tjejerna och killarna. Vi tjejer började med låghöjdsbana. Wilma iaf. Sen läskiga parisehjulet som var gigantiskt högt!! Stutsmatta, go-cart och bumpabilar innan spöregn! Sen bestämde vi oss för att bada. Tyvärr inte bästa vädret men barnen var nöjd. Alvin hade längtat efter wipout banan och de försvann dit! Efter många timmar i parken var iaf föräldrarna trötta!! Tillbaka på campingen käkade vi middag på strandhotellet efter vilandet och sedan var den dagen över.

Äntligen, som barnen längtat. Semester trippen till Leksand sommarland bla.
Resan gick bra med lite stopp på vägen. Väl inne i stugorna var alla hungrig så det vart tidig middag. Dyrt men gott! Efter satte vi oss i soffan för lite drinkar i väntan på barnens mini disco. Billy bäver kom och dansade. Full fart på brudarna. Grabbarna hade wi-fi och satt å spelade. Alla nöjda. Efter familje showen med en massa 70-80-90 tals musik gick vi upp till stugan. Stugorna var precis bredvid varandra så vi la barnen i en stuga så vi vuxna kunde spela lite spel.

Äntligen dax för barnfria dagar! Vi tog med Hanna och hämtade Mattias i stugan på vägen till hallsta. Bubbel och bubbel var nog temat! Så himla skönt att släppa på allt hemma för några dagar. Mysiga pooler och varma bastu. Efter många timmar bubblande svirade vi om tills bliga kläder för en 3 rätters middag. Förrätten var toast med Skagen. Varmrätten röding med potatis och sås och efterrätten var glass med maräng och jordgubbar. Mums. Vart dock en ganska tidig säng då fru Theres är väldigt kvällstrött ;)

På morgonen, hotell frukost, behöver man säga mer? Efter frukost for vi mer på stan för promenad runt Sollefteå. Bla ut till risön för att kolla campingen. Skulle vara roligt att åka dit med barnen nångång.
Lunch på Kina för att sedan handla och åka till stugan. Synd värmen inte var med oss när vi kom. Men efter en väldans god tapas middag hoppade vi i plurret. Ja då menar inte badkruka vattnet utan badtunnan. Varmt och skönt! De andra badade i vattnet men inte jag. Gjorde sååå ont i fötterna av värmen!
Efter bad körde vi spelkväll med skipbo och Alfapet. Riktigt mysigt (om det inte vore för min strulmage!!)
La oss ganska tidigt och vaknade verkligen utvilad! Detta behövde vi nog alla nu inför Leksand resan!

Tack Hanna och Mattias!

Lördags drog jag och Lisa på en tjejkväll med Carola som fyllde år. Oj vad man behöver sånt! Spelade ett nytt spel som heter Speak out. Asså jag skrattade så jag grinade. Att försöka prata med dessa i munnen! 😂
Ett spel jag måste köpa.
Sen for vi ner till krogen, och dansade. Trött söndag men sååå värt det!

Släpade med ett extra barn (Alexia) och drog till flogstabadet! Solen skiner och värme! Mötte också upp Magnussons där. Barnen badade och lekte en massa!! Knappt men fick upp dem ur vattnet för att äta!
Pastasallad och glass.
Hoppas kunna hyra en stuga i sommar om vi hinner med så kan man bada hela tiden, eller iaf åka upp dit mer gånger.

Utanför stan finns ett mysigt stället, laxdammen. Ligger i dal 101, strax före Häggdånger .Water 4 fun
Där kan man för en liten slant, fiska regnrågslax och man betalar för det laxen väger.
Vi grillade med familjen Lidén/Landgren och Alvin fick fiska.
Lite surigheter mellanåt då alla andra som var där fick fiskar men inte Alvin. Men tillslut fick vi tillbaka han och vips, kom den äntligen! Mäktigt stolt han var! Firre frisk. Han var med hemma sen och rensade den och sedan grillade vi den! Mums 😋

Härligt lata dagar. Eller träning så klart men annars ligga i solen så fort den är framme, shopping i Birsta, ligga på altanen med en bok och utflykter. I tisdags for
Vi en sväng till dammen. Barnen var sugen på fiska Mem får bli nästa gång. RIKGIT mysigt där ute! Semester när den är som bäst!!

Behöver nya badlakan. Ni vet sån där större. Alla vi har är ju typ mini.
Tänkte gå in på #jotex för att beställa där och hittade på rean. 2 rosa och 2 blå.

Sen hittade vi äntligen stolar. Som vi letat efter nya till mat bordet. Hoppas inte vi blir besvikna bara. 2 pack för 500kr är ju som hittat! (Kostade egentligen 1800kr för 2 pack!!!)
Köpte 8 st, 4 vita och 4 svarta! Som sagt, hoppas de blir bra!!