View tracker

Godmorgon från 24åringen! Tack för alla grattishälsningar igår. Jag hade verkligen en helt fantastisk födelsedag. Att få avsluta dagen tillsammans med sina närmsta. Vi åt helt fantastisk mat på Market. Alltså det är såååå jädra gott, haha, går verkligen att äta tills man blir så mätt, och då går det att äta lite till. MUMS!!! Jag har bestämt mig för att det blir ett besök i veckan där nu framöver. Maten där är beroendeframkallande och jag är så glad att J har ett så bra ställe, så lätttillgängligt att gå dit och äta då. Känns lite konstigt att vara 24, ibland känner jag mig som mycket äldre, 24 låter så himla litet haha, men det är väl positivt att man har hela livet framför sig.

Och vet ni vad? Jag fick en resa till London av J!!! Alltså världens bästa present. Och vi ska bo på vår nya favorithotellkedja W med bästa frukosten ever! Längtar, vi åker i mars så nu har jag något att se fram emot. Sedan fick jag ett superfint uppläggningsfat från Mateus (Älskar den serien och har tänkt att börja samla på den nu!!) 2 par sneakers och lite andra kläder. Så tacksam!

Likes

Comments

View tracker

Godmorgon lördag & min 24e födelsedag!! För det första är jag sååååå glad att jag lyckades sova till 7 idag, bästa födelsedagspresenten ever. Haha! Nu är jag snart helt back on track, finallyy. Sov hos J igår så har vaknat upp här nu och nu myser vi med Izzie i soffan, mysigaste födelsedsgsmorgonen man kan tänka sig.

Idag är jag ledig och ska bara ta det lugnt och göra sådant som jag känner för, så det ska vara på sin födelsedag, right? 10.30 har jag bokat spinning!! Sedan efter det blir det lunch på stan och mys med lite vänner följt av middag tillsammans med familjen på Market ikväll. Min favoritrestaurang istan, och nu var det ett tag sedan jag var där igen, så det ska bli sååå gott. Ni som inte varit på Market, borde verkligen boka in en middag där. Ni kommer inte att bli besvikna, promise.

Otherwisee så har jag världens träningsvärk i mina ben sedan mitt benpass jag delade med er igår, det borde ni också prova!! Love <3

Likes

Comments

View tracker

Wiiiie! Så mycket träningsglädje just nu. Trots ett ganska trött & jetlag-huvud så tog jag mig igenom dagens benpass. Tufft att vara tillbaka och köra tungt nu när man varit borta från de tunga vikterna ett tag. Men bara att ge det några gånger sedan är man tillbaka igen!! Det är ju nu det ger otroligt mycket dock, vilket känns då jag är så öm i min kropp. Haha. Jag hade tänkt ut dagens träningspass redan innan så när jag väl var på gymmet idag så var det bara att köra på. Ingen cardio idag utan bara styrketräning, brukar fokusera på det när det är ben!! Passet tog ca 1 timma och en kvart och det var riktigt skönt att redan vara färdigtränad vid 9 imorse. Hann med en god proteinsmoothie från Boost innan jag började jobba. Nu jobbar jag till 18 ikväll, och efter det blir det färska räkor och mys med min älskling. Åka till ICA och bara gå runt där och plocka massa gott, längesen man var inne i en ordentlig mataffär nu. Haha. Jag är sååå sugen på allt möjligt.

Här har ni dagens benpass!
Hipthrusters i smith SS. Kliv upp på hög bänk
Utfall i smith SS. Steg åt sidan med gummiband runt anklarna
Benpress i smith
Liggande lårcurls SS. Hipabduction

Likes

Comments

Gooodmorning! Jag har sån jädra träningsvärk i hela min överkropp. Den värker!! Så idag blir det ju garanterat ben på gymmet, haha.. Ben och lite plyo tror jag! Tänkte försöka hinna träna innan jag ska iväg och jobba. Jag jobbar stängning nere på Boost idag och skönt att slippa gå och träna 18 på en fredag, med min jetlag dessutom. Lär inte bli ett jättebra benpass tror jag... ;)

Det var alldeles för längesedan jag delade ett styrkträningspass med er. Igår stack jag iväg och körde axlar och mage och jag älskar att superseta en axelövning med en magövning, hela tiden. Alltså att köra varannan axlar och varannan mage. Ska jag lägga mage i slutet på passet så blir det ofta tyvärr att jag skippar det alternativt gör det slarvigt för att jag är både trött och hungrig. Så det är ett sätt för mig att få magträningen gjord. Jag kör 8-15 repitioner (tills jag inte orkar mer) på varje övning och igår körde jag 3 set av varje. Jag värmde upp 10 minuter på xtrainern och sedan körde jag,

Axelpress i maskin SS. lutande situps på bänk
Arnoldpress sittande SS. russian twist
Stående press med stång bakom huvudet SS. pik i TRX (film finns på min instagram theresesvensson)
Hantellyft åt sidan ståendes SS. benindrag i TRX
Drag mot hakan med stång SS. hängande benlyft
Axellyft åt sidan i cable SS. plankan 30 sek

Ha en fin fredag sunshines!

Likes

Comments

Godkväll älsklingar. Jag har haft världens längsta dag? Förstår ni hur långa dagarna blir när man vaknar 03:30. Haha! Men idag ska jag verkligen tvinga mig själv att vara uppe till 22 för att försöka komma i fas med min sömn. Har typ känt mig bakis idag. Det värsta är att jag är hungrig mest hela tiden, och hungrig på fel tider. Vaknar lixom mitt i natten och är sååå hungrig.

Tänkte dela med mig av hur min mat såg ut före & efter träning idag, många som undrar hur man ska planera sina mål före och efter träning. Med proteiner, fetter och kolhydrater. Jag har fått en dille på smoothies, haha, så det blev en smoothie till mellanmål. Egenmixad på Boost med chokladprotein, mandelmjölk, banan, avokado, kokosolja och jordnötssmör. En riktig energibomb, behövs sådana här trötta dagar. Den är verkligen sååå god. Ibland är det faktiskt skönt att dricka sina kalorier innan träningen, då är jag inte så tung i magen. Efter träningen blev det kyckling och sötpotatis, också det från Boost. Mums! Lätt, cleant och nyttigt. Min filosofi :)

Likes

Comments

View tracker

För många innebär inte alltid semester njutning, avkoppling och lycka. Det kan vara en stress att behöva åka ifrån sin comfortzone med rutiner, träning, bra kost och vardag. Jag har själv befunnit mig där, inte nu, men för några år sedan då jag stressade upp mig något otroligt. Och för min del beror det på mitt kontrollbehov tror jag. Att jag vill veta vad jag ska äta, när jag ska äta & att jag får i mig bra mat.

Nu har jag jobbat bort det beteendet och denna resan har jag verkligen njutit. Ordentligt! Jag har ätit det jag har varit sugen på, när jag har varit sugen och njutit av varenda tugga. Och det har varit helt fantastiskt. När man kan koppla bort de där ångesttankarna, det är då man kan njuta av mat på riktigt.

Men här kommer några tips och trix för att hålla sig i trim & inte skena iväg allt för mycket på vågen,

MOTION
Semester innebär oftast mycket stillaliggande/sittande. Rör på dig! Ta en morgonpromenad, en löprunda på stranden, spela strandtennis, simma etc. Om du äter på som du gör hemma när du kanske tränar 1-2 pass om dagen så kommer din kropp tillslut att lägga på sig. Och enligt mig så positivt att röra på sig vilket betyder att man kan äta mer! WIN-WIN

HÅLL DITT ÄTARMÖNSTER / ÄT REGELBUNDET
Jag var otroligt dålig på det här vissa dagar då det var svårt med mellanmål etc vilket gjorde att jag var SÅ hungrig på kvällen och det slutar oftast med att man äter alldeles för mycket. Inte det mest effektiva att trycka i sig massa onödigheter den tiden på dygnet. Även fast du kanske inte är hungrig mitt på dagen när du ligger på stranden, se till att få i dig mat ändå, du kommer tacka dig själv sedan.

DRICK MYCKET VATTEN
Du förlorar otroligt mycket vätska i värmen och kroppens hjälp till bra förbränning - VATTEN! Drick!!

Och glöm inte att tillåta dig själv att njuta av vila & semester. Gymmet, alla maskiner, din kostdagbok finns kvar när du kommer hem igen. Faktiskt väldigt underbart att komma hem utvilad och med massor av träningsmotivation. Inte sant?

Likes

Comments

NIKE - HERE

Inlägget innehåller adlinks. Sneakersmania!! I år ska jag köpa massa snygga sneakers. Finns inget bekvämare att gå runt i enligt mig, dessutom är det sjukt snyggt och bekvämt också. Win-win. Kommer satsa på få lite dyrare plagg som sneakers, snygga jeans, jackor & väskor. Nu har jag ju min fina Céline, som detta år kommer att få sällskap av en till väska. Får se vilken det blir! Ni hittar skorna via länken ovan.

Har varit vaken sedan 04 imorse också. Lagom härlig jetlag måste jag säga. Min kropp och mitt huvud vill inte riktigt samarbeta tidsmässigt, försökte somna om x antal ggr men när det tillslut inte gick så var det bara att gå upp. Hade bokat spinning 6.30 men fick avboka den för det blev lite för lång tid mellan att gå upp och gå och träna. Så får det bli träning efter jobbet istället, bokade in mig på en spinningklass i eftermiddag, så hoppas jag är tillräckligt pigg för att köra den, igår var jag ju helt slut vid 16tiden.. Haha! Idag är det back on track till Boost your body Saluhallen. Så kom förbi på en lunch eller en smoothie hos mig och prata lite kost och träning. Känns faktiskt riktigt bra att vara tillbaka på jobb måste jag säga. När jag åt min låda från Boost igår påmindes jag om hur jädra bra mat vi har, och jag är så glad att jag har det och tillgå varje dag. Inte svårt att hålla kosten nu. Dags att hitta en bra och hållbar balans nu, som kroppen och huvudet mår bra av.

Likes

Comments

Hallå älsklingar. Det värsta med semester är att vara tillbaka på gymmet igen och känna sig som en nybörjare deluxe. Haha det var ju jag idag!! Men lika bra att köra igång ordentligt, det är min filosofi. Och när man väl är tillbaka så går det fort att vara tillbaka där man var innan man åkte också. Bokade en 45 minuters HI-intensity, perfekt lunchpass. Värmde upp ordentligt innan med både stretch och trigger, så stel efter mycket stillasittande på den långa flighten hem. Ett sjukt bra upplägg av en av mina favvoinstruktörer idag. Allt ifrån boxjumps, burpees, rodd, kettlebellsvingar och löpning. Svettigt värre, men ett riktigt bra kickstart pass!! Motivationen är det inget fel på iallafall, hoppas bara att jag får iordning på min jetlag så jag kommer ikapp med mat och sömn. Har redan ätit 4 ggr idag exempelvis, så snurrigt. Blandade mig godaste smoothien nere på Boost efter passet också, som jag längtat. Wheyprotein, banan, hallon, mandelmjölk och jordnötssmör. HEAVEN!!!

Älsklingen frågade om jag ville med till gymmet ikväll, så kanske gör det, om jag har lite ork kvar i min kropp. Om inte kan jag köra lite rörlighet och trigger igen. Få bort lite vätska och spänningar från kroppen.

Likes

Comments

Godmorgon på er, jetlaggad as hell, yeeey! Jag var så trött när jag kom hem igår så jag gick och lade mig direkt. Men vaknade sedan typ 3-4 timmar senare och var både pigg och hungrig. Kommer nog bli en jobbig dag kostmässigt idag då man blir hungrig på lite andra tider än vanligt. Plus att jag åt väldigt konstigt igår på planet, jag är ju inget fan av flygplansmat, så det fick mest bli choklad, godis och mängder med frukt för min del. Så jag passar på att fylla på med en stor frukost redan nu. Kokade upp en havregrynsgröt på 1,5 dl fiberhavregryn och 1 helt ägg som jag toppat med kanel, till det serverade jag färska blåbär och hallon. Mums! Har även druckit min första Nocco på 3 veckor, haha.. Ni förstår ju huuuuur god den var? Tänk att man kan sakna något så! Man blir lätt van vid sådant som finns lättillgängligt hemma. Nu ska jag sätta mig och jobba lite med min mail, har lite företagsärenden & bokslut jag måste fixa med, samt svara på en hel del mail gällande onlinecoaching och kost samt träningsupplägg. Ha en mysig morgon!

Btw, har ni sett att Nocco släppt en ny smak? Cassis! Någon som har smakat än? Jag är så spänd, älskar svarta vinbär.. :)

Likes

Comments

Vad innebär egentligen onlinecoaching & vad kan det betyda för mig? Får mycket mail och kommentarer om vad onlinecoaching egentligen är. Och tänkte därför dela med mig av min syn på att få en PT ONLINE som man faktiskt får. Istället för att vi träffas på gymmet och jag tränar dig så får du en kost samt träningsplan som är skräddarsydd och utformad efter dig och dina önskemål, tillsammans lägger vi upp denna plan för hur vi ska ta oss till ditt mål. Jag finns med dig under hela resan, enligt mig så är det verkligen lättare att slippa göra något själv. Det är både motiverande och inspirerande att göra det tillsammans med någon annan. Du kanske redan tränar bra idag, men har inte koll på vad du ska träna för att nå dina mål lika så gällande vad du äter. Det är då jag kommer in i bilden och hjälper dig med den biten. Du kommer uppleva att träningen blir mycket roligare och mer givande när du faktiskt får resultat. Du vet vad du ska äta och slipper ställa dig frågorna "Äter jag tillräckligt?" "Äter jag för mycket?".

Jag tror också att det är lättare att stick to the plan när man har någon som övervakar en. Jag fungerar iallafall så, att när man då har sin veckovisa uppföljningen vill man vara stolt över sig själv och visa upp ett bra resultat. Enligt mig är det helt klart den bästa investeringen du kan göra i dig själv. Det stärker inte bara din utsida utan främst din insida då du lär känna din kropp och blir vän med den.

Tiden går snabbt. Du kommer verkligen inte ångra att du började! Mailen är svenssontherese@hotmail.com. Vi hörs där!

Likes

Comments