ÄNTLIGEN!! Nu flyttar jag ut från Nouw & till min egen hemsida, där jag även fortsatt kommer att blogga. Har hållt på att bygga på denna nu sedan i höstas så finally. I och med ny hemsida så kommer det även en hel del nyheter.

Vill tacka Nouw för denna tiden & självklart alla er läsare som jag hoppas flyttar med mig till min nya sida som ni kommer hitta under WWW.THERESESVENSSON.COM

Bloggen hittar ni HÄR

Love

Likes

Comments

Godmorgon på er! Idag tog vi sovmorgon och vaknade inte förrän nu strax innan 8, så välbehövligt. Idag är jag ledig från Boost men har mycket på agendan, vilket är kul. Passar på att vila idag, jag var ju ledig förra tisdagen jag vilade också, det är faktiskt väldigt härligt. Har man hela dagen på sig på ett helt annat sätt, och jag hinner fylla på kroppen med mycket bra energi & vätska. Samtidigt får kroppen vila ordentligt, släppa vätska och finna ro. Ett tydligt tecken när jag behöver vila = min kropp är vätskefylld. Så känner du dig ofta lite plufsig och att musklerna samlar vätska, testa med 1 eller 2 vilodagar!!

Jag ska iväg till Nord Clinic vid 10-tiden och lägga min botox, äntligen!! Ska ge er lite bilder & tankar kring mitt botox besök i dagarna. Sedan ska jag ägna min dag åt jobb med kost samt träningsscheman och träffa vänner.

Måste dela med mig av gårdagens svettiga träningspass också. Vi jobbade 4 minuter på varje station & vilade 2, och upplägget såg ut såhär

5 thrusters/5 burpees
22 kcal airdyne/max antal pushups
10 boxjumps/10 pull-ups
500 m rodd/max antal kettlebellsvingar
60 hopprepshopp/10 situps


Svettigt värre! Senare ikväll kommer ett roligt samarbetsinlägg upp. Det får ni inte missa!

Likes

Comments

En otroligt mumsig sallad med halstrad tonfisk och avokado i Bangkok

Exempel på en kostdag hos mig, är en fråga jag ofta får. Så tänkte därför dela med mig av det till er. Kul va? Kosten är väldigt individuell och för dig kopiera min kost rakt av kommer förmodligen inte fungera för dig, lika så vill jag understryka att jag inte äter såhär varje dag utan det varierar väldigt mycket. Jag äter i princip likadant de dagar jag tränar & de dagar jag vilar. Och min kost innehåller protein, fett samt kolhydrater. Jag tycker personligen att min kropp fungerar bäst på kombinationen protein-kolhydrater, speciellt när jag frekvent kör mycket HIIT. Dessutom har jag varit väldigt dålig på att få i mig bra fett vilket gjorde att min hormonbalans rubbades en del. Därför är jag nu noga med att få i mig det också. En mix är helt klart det bästa, men det gäller att lära känna sin kropp för att ta reda på exakt vilket upplägg som är bra för dig. Jag har ett aktivt jobb & en aktiv vardag med mycket promenader, vilket gör att min förbränning är hög. Det är också en viktig faktor att ta hänsyn till.

Idag har min kost sett ut såhär, enjoy :)

FRUKOST

Havregrynsgröt toppat med propud & blåbär, 2 ägg


MELLIS
Smoothie från Boost Saluhallen blandat på mandelmjölk, banan, frusna hallon & WHEY-protein

LUNCH

Kyckling, quinoa, sojabönor, fetaostcremé & guacamole


MELLIS
Keso toppat med 1 äpple & valnötter

MIDDAG
Lax, ris & sallad

Nu när jag har bra mat så lätt att tillgå på Boost. Bra & fräscha råvaror utan socker och andra tillsatser så blir det mycket mat därifrån för mig. Och inte mig emot, såklart. Bor du i Göteborg så är du varmt välkommen förbi!

Något annat jag älskar som jag gärna äter mycket av är färska bär, frukt & nötter. Sjukt bra enkelt snacks som passar till det mesta!

Likes

Comments

Godmorgon på er, tillbaka till verkligheten efter en ledig helg och lite sovmorgon. Idag ringde klockan 6 och det var några dagar sedan jag gick upp såhär tidigt nu. Men jag är varken en person som gillar att snooza eller ligga och dra mig så bara att hoppa upp ur sängen. Det är ju verkligen en fördel sådana här dagar då det är kallt och så mörkt ute. Gud vad jag längtar efter lite morgonljus.

Tror det är någon granne som bakar bröd, för det luktar något sååå gott? Blev väldigt sugen på nybakt bröd helt plötsligt. Men det vart inte hos mig, så får nöja mig med min gröt! Vad har ni på erat schema idag? Jag ska ner för öppning och jobb på Boost, sedan blir det min träningsveckas sista pass (och kanske det bästa..) Performance HI-Intensity! 45 minuter stenhårt, crossfit inspirerat, med egen kroppsvikt, kettlebells, olika konditionsmaskiner som rodd, saltbike, löpning etc. Love it! Nu är min kropp ganska mör efter en bra träningsvecka, så jädrigt härligt att avsluta den på bästa möjliga sätt. Ikväll tänkte jag dela med mig om vad jag ätit idag, missa inte det! :)

Här har ni veckans träning, som numera går från onsdag-måndag för mig då tisdagen har blivit en skön vilodag!

Tisdag VILA
Onsdag Grit Strength
Torsdag Rygg, biceps, mage
Fredag Ben
Lördag 60 min spinning
Söndag Crosstraining
Måndag Performance HI-intensity

Likes

Comments

Hej älsklingar, hoppas er söndag varit nice. Min har varit superbra! Innehållit allt en söndag behöver innehålla. Fys, mys & god mat. Även hockey och jobb. Lovely! Är det någon dag man får mysa och ta det lugnt så är det på söndagar, så det så :) Mina klienter har även idag visat så fina resultat. Blir så otroligt stolt och helt varm i hela min kropp när jag får mail där jag hjälper till där ute att sprida träningsglädje och även hjälper tjejer att må bättre på insidan, inte bara på utsidan. Helt fantastiskt. Att bättra på sitt självförtroende och faktiskt vara stolt över sig själv, och plusset på det är att utsidan faktiskt hänger med också. Man mår som bäst när insidan och utsidan samspelar, det är svårt att vara lycklig trots en drömkropp om du inte mår bra inuti, värt att nämna!

Nu är jag redo för en ny vecka som innehåller massor av roligheter! Är ni redo?

Dagens underbara lunch från Deli & Coffee, vart såå längesedan jag åt där, haha, helt galet, innan åt jag där 5-6 dagar i veckan. Så ser man det så, så kanske det var bra med ett uppehåll. Men älskar verkligen Deli-sallad. Jag tog en gammal favorit med kyckling, quinoa, grönsaker, fetaost, avokado och vitlöksdressing!

Likes

Comments

Godmorgon söndag, älskade söndag, fylld med jobb med mina fina klienter samt ett svettigt träningspass. Standard för mig på söndagar!! Tycker verkligen om att kickstarta min söndag med lite träning, och vad passar inte bättre än 60 minuter HIIT då? Frågar ni mig så är det helt klart morgon eller förmiddagsträning som gäller för att få söndagsträningen gjord, på eftermiddagen och kvällen så vill man ju bara mysa och ladda upp inför en ny vecka. Fick precis en så grym bild från en klient som går från klarhet till klarhet, helt otroligt vad man kan nå genom att äta och träna rätt. Delar med mig av den till er senare.. :)

Igår blev det glass till Mello, riktigt längesedan jag åt glass, och det var svårt att välja så det blev både lite nyttigt samt onyttigt. En bra kombo, inte sant? YUM vad god Add.Icecream är alltså, och B&J levererar ju alltid såklart. Idag är det back to normal igen, fredagar & lördagar är mina dagar off då jag äter vad jag är sugen på och lite annat än vardagsmat. Det fungerar riktigt bra för mig!

Likes

Comments

Hej finisar, hur har er lördagsmorgon varit? Jag har hunnit med att vara på 60 minuter spinning och luncha på stan med pappa. Nu är vi hemma hos oss & kollar på Chelsea - Arsenal, så jädra gött med lite fotboll denna lördag alltså. Finns ju inget gottigare än att när man har tränat bara krypa ner i soffan och njuta av en ledig lördag, åsså är det fotboll på tvn. DRÖM! Spinningen gick jättebra, galet hur bra tryck man har i kroppen när man fyller på ordentligt kvällen innan. Härlig energi. Spinningen var lika svettig och jobbig som vanligt, riktig hatkärlek att sitta sådär på cykeln i 60 minuter. Men känslan efteråt är faktiskt obeskrivligt skön. En lunch från Boost efteråt. Det blev en quinoasallad med lax och fetaostcréme :) YUMMY!

Likes

Comments

Det finns nog ingen härligare känsla en ett stenhårt benpass, eller vad säger ni? Älskar det! Trots att man verkligen bara vill ha det överstökat under tiden så är känslan efteråt svårslagen. Har kommit på att det är väldigt nice att styrketräna efter frukost, lite av min nyaa grej tror jag. Perfekt när man börjar klockan 11 och jobbar till 18. Jag har väldigt svårt att motivera mig själv & gå iväg efter det, så tack och lov att man är morgonpigg.

Jag planerade benpasset innan och när jag väl kom till gymmet så var det bara att genomföra det.

Här har ni dagens upplägg,
Backsquats
Gående utfall med hantlar
Enbenspress
Liggande lårcurls
Raka marklyft
Hipabduction
Avslutade passet med några utfall med egen kroppsvikt, film finns på min Instagram theresesvensson!

Likes

Comments

Godmorgon, fredagar har blivit min nya bendag, och idag är det fredag därför väntar ett benpass på gymmet. Jag ska faktiskt gå dit ganska snart då jag jobbar em/kväll idag också. Jag tycker det är jätteskönt att styrketräna på förmiddagen och därefter äta en stor lunch och lixom ha det "avklarat", så det kommer nog få bli så att de dagarna jag jobbar kväll så kör jag morgonträning och när jag öppnar nere på Boost så blir det eftermiddagsträning och då oftast mina HIIT-pass. Är fortfarande lite seg i benen sedan i onsdags, så får värma upp ordentligt idag!

Jag ska faktiskt sätta mig och planera mitt pass nu tillsammans med min frukost, jag gillar att ha det uppstyrt och planerat redan innan så man vet vad man ska köra när man väl kommer dit. Det blir då tidseffektivt när man kommer dit. Idag blir det ett benpass utan superset med fokus på lite tyngre vikter och färre reps är tanken. Har ni vägarna förbi stan idag så kom förbi Boost på lunch eller proteinsmoothie, jag är där från 11-18. Kraam på er <3

Likes

Comments

Helloo! Vad gör man en eftermiddag på jobbet när sötsuget kickar in? Jo, man äter sockerfritt proteingodis. Perfekt snacks när man inte vill proppa i sig massor med socker, vilket jag försöker undvika under veckodagarna. Har ni smakat dessa godbitar än? Om inte, så måste ni göra det! Älskar när det finns bra alternativ på marknaden.

Efter jobbet blev det en liten promenad innan vi hämtade mat från Market och har nu kollat på Frölunda och chillar hemma i soffan bara. Jag är så så sååå kvällstrött, haha, galet, skönt att det är fredag imorgon & helg måste jag säga.

Snart i dagarna kommer jag att lansera min nya webbsida också, ska bli så kul. Med lite nyheter, vloggar, mer tränings & hälsotips! Längtar :)))

OCH, ni måste verkligen dela med mig av era bästa London-tips? Hälsoställen? (Cravings på bra hälsosam mat likt acaibowls, "breakfast all day"), Bra restauranger? Nice brunch? Bäst shopping? SHOUT!

Likes

Comments