Therese Svensson

Instagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvensson

Godmorgon vänner. Sista arbetsdagen innan semestern är här!! Sååå härlig känsla. Jag kommer ju att fortsätta uppdatera mina sociala medier osv när jag är i Portugal, men försöka checka ut litegrann allmänt från stress och annat vardagsbestyr. Idag ska jag jobba några timmar på Boost, sedan ska jag till Johanna på Studio Denique och lägga i nyansering. Perfekt att fräscha till håret lite innan jag åker. Sen blir det packa och fixa. Ska försöka träffa lite vänner också där emellan. På lunch och kanske på en promenad.. Jag hatar att packa så jag har skjutit på det till typ nu, sista sekunden. Vet inte ens om jag behöver tvätta något? Hehe.. Ops! Men det kommer verkligen bara bli chillkläder. Träningskläder, bikini och slapp. För det är typ det vi kommer pyssla med i Portugal. Träna, sola, bada och chilla. Life ändå.

Tror jag kommer ta vilodag/aktiv vilodag idag. Kanske blir en lugn jogg eller en rask prommis i eftermiddag. Annars blir det hel vila. Får se vad jag känner för. Blev en lugn morgon iallafall. Det behövde jag idag. Igår sprang jag veckans långpass. 18 km, blev på plan asfalt runt om i Gbg. Det positiva med att spricka flackt är att det är lätt å hålla pulsen. Jag såg till att pulsen aldrig gick över 150 slag, förutom de sista km då jag ökade litegrann. Så jag låg i den gröna zonen hela tiden. Fettförbränningszonen. Där jag vill ligga på långpassen.

Våga träna i olika zoner när du springer. Vissa lågintensiva, vissa högintensiva. En nyckel till dig som vill bli bättre på löpning. Så att inte alla pass hamnar mitt emellan och lite sådär "mellanmjölk" jämt. Dvs att du springer alla pass i samma tempo oavsett om du går ut och springer 5 km eller 15 km.

Otrolig löpvecka jag hade förra veckan. Ett sånt sjukt flow. Jag insåg att jag sprang 6 av 7 dagar. MEN, en utav dom dagarna var en lugn återhämtningsjogg med Jonas på kvällen. Så räknar inte in den till mina löppass. Så 5 st kvalitativa bra pass. Fint det! :)

Gillar

Kommentarer

anna
anna,
När tar du emot kunder för onlinecoaching igen?
theresess
,
Hej! Maila mig på svenssontherese@hotmail.com kramnouw.com/theresess
Matilda
Matilda ,
Hej! Hur ofta känner du att man behöver träna styrka? Vill satsa på löpningen och ev köra Sthlm marathon i vår... men har lite svårt o veta hur jag ska lägga upp men antal pass😅
theresess
,
Hej!! Det är väldigt individuellt. Beror helt på grund, förutsättningar & mål. Men jag skulle generellt säga 1-2 dagar i veckan! nouw.com/theresess
IP: 82.99.3.229