Therese Svensson

Instagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvenssonInstagram theresesvensson

Igår 8.00 möttes vi upp på Hotel Bellora. Förväntansfulla och kanske lite nervösa tjejer för det var löpning som stod på schemat för eventet.

Morgonträning med löpning/stationsbaserad träning, frukost och mys var upplägget.
Jag kan seriöst inte komma på något bättre sätt än att starta dagen såhär. 23 helt fantastiska, inspirerande tjejer som har kommit för att träna tillsammans med mig. Tacksam!

Vi stack ut 8.15 och tränade tillsammans i ca 1,5 timma med fokus på intervaller. Då transportsprang till olika backar, trappor & styrkestationer. Så när vi var tillbaka på hotellet 9.30 var vi alla helt otroligt hungriga. Haha!! Så då passade Belloras magiska frukostbuffé så gott.

Vi klarade oss från regnet också som tur var och jag är sååååå imponerad över dessa tjejer. Sån gemenskap, så mycket pepp och kärlek. Och självklart en riktigt fin prestation, det var ett tufft pass. Men det syns också hur mycket lättare det är när man gör det tillsammans och dras med av all power.

Tack tjejer från botten av mitt hjärta. Ni är grymma!!!
Har fått en del frågor om att kanske starta upp en löpargrupp, att ha events lite oftare etc. Och jag funderar på det. Hade ju varit riktigt kul faktiskt. Är du intresserad av det på något vis? Kanske att ses en gång i veckan och springa ihop? Hör av dig isåfall på min mail (svenssontherese@hotmail.com , eller på Insta-DM).

Vid 11 avslutade vi morgonen och då fick tjejerna med sig var sin goodiebag hem. Och ett stort grattis till Melisa och Maria som vann var sitt par löparskor från Saucony.

Stort tack till Hotel Bellora, Saucony, Celsius Sverige, Fast Sverige, Deli & Coffee Nord Clinic & Go coco sportswear.

Gillar

Kommentarer


Hej världens bästa läsare.

Jag har haft en otroligt seg vecka. Varit låg på energi, och omotiverad. Post - race - feels.... Har inte ens orkat öppna bloggen? Vilket är olikt mig då jag älskar att hänga här tillsammans med er. Men är man omotiverad så finns det ju inte så mycket att skriva heller. Idag har jag haft 3 klasser på Barrys och nu har jag precis kommit hem här och ska jobba lite på datorn, planera mitt event jag har på torsdag på Hotel Bellora med ett gäng grymma tjejer och fina sponsorer. Det blir mitt tredje event där och jag är såååå taggad. Det är på riktigt så himla mysigt där och jag älskar att inspirera, och inspireras av fantastiska tjejer. Vi kommer träna, äta frukost & hänga i några timmar på morgonen. Perfekt start på dagen. Det finns 3 platser kvar, om någon är sugen på att haffa en. Maila mig isåfall på svenssontherese@hotmail.com..

Men nu om en liten stund ska jag försöka ta mig till skogen och antingen ta en promenad/jogga litegrann för att bara få lite frisk luft. Sedan laddar vi för en ny vecka. Dags att börja steppa upp träningsmängden/löpningen. Våga väcka kroppen till liv ordentligt efter x antal av väldigt lugn träning/prepp inför lopp och återhämtning.

I onsdags btw var jag hos bästa Johanna på Studio Denique och fixade mitt hår. Jag la nya blonda slingor och klippte det någon cm. Jag sparar ju ut till lite längre hår atm och jag kommer att satsa på att klippa mig var 3:e månad för att ser om jag kan få ner det lite till. Jag älskar färgen - och jag är superglad över att mitt hår fått en så fin kvalité nu efter många år av löshår och annat slit. Också fräscht med lite ljusare nu framåt sommaren. Ni som vet, ni vet, känslan av nyfärgat hår är mega.

Här har ni min post - Gbg - varvet vecka, vet att ni är många som vill veta hur jag tränar.
Måndag - 6 km väldigt lugn jogg
Tisdag - 15 minuter lugn jogg/15 min fartlek 30 snabbare/30 lugnt
Onsdag - Performance HI-intensity
Torsdag - Barrys ass/abs
Fredag - Barrys full body
Lördag - 12 km löpning
Söndag - jogg/promenad, återhämtning

Gillar

Kommentarer


Jag och Bea 5 minuter innan starten gick! I startfållan. Kittade i New Balance ofc!! Taggade och lite smått pirriga inför vad som komma skall. Det var varmt. Betydligt mycket varmare än vad jag trodde det skulle bli. Jag var svettig redan efter 1-2 km in på loppet. Jag hade bestämt mig för att våga dricka sportdryck och jag körde på vatten el. sportdryck på varje station. Men började inte med sportdryck förrän sista halvan på loppet.
Jag hade en lite obehaglig känsla i magen när jag kom ner på Eriksberg, utan att ha börjat dricka sportdryck än, det var inte håll, det var inte kramp men det var något som låg och tryckte litegrann. Som tur var blev det inte värre, men det tog lite energi från mig för jag sprang ändå och tänkte lite på vad det kunde vara för något och jag oroande mig ändå för att det skulle bli värre.


De 12-13 första km kändes lätta. Jag sprang kanske lite för fort i början men jag tyckte samtidigt inte att det kändes för tungt. Kroppen kändes lätt men jag försökte ändå att hålla igen lite och inte dras med för mycket just för att vägga för tidigt. Jag sprang med min klocka och kollade ner på den titt som tätt för att se vart jag låg någonstans i tempo. Men försökte också gå på känsla. Jag visste att det skulle bli jobbigt för mig framåt Göta Älvbron, med endast ett 21 km's lopp i benen sedan innan så har jag stor respekt för distansen. Precis innan Götaälvbron dvs runt 15 km så tog jag en halv gel och den gav mig verkligen energi. Från att känna att jag ville bryta helt så fick jag energi och upp för bron/nerför och början på Kungsportsavenyn kändes helt ok, sedan var det blandade känslor hela vägen upp och där stod Jonas och min pappa och gav mig kärlek, sedan när jag svängde in på Vasagatan så fick jag kriga hela vägen. Tur att man har pannben för det enda jag tänkte på var en fot framför den andra. Det värsta är när man ser 18 skylten och vet att man har 3 km kvar. Det är ändå typ en kvart och lite till i min hastighet och det är långt... Men ändå så lite när man sprungit betydligt längre. Jag vågade inte spurta förrän jag såg mållinjen och när jag väl gjorde det då var det bara att släppa allt och köra på. Och när jag tog sista steget över den där mållinjen så insåg jag att jag hade slagit mitt mål vilket var 1.53.

Jag kom in på 1:49:16. På en betydligt jobbigare bana än loppet i Stockholm för det första. På mitt första Göteborgsvarv, för det andra! På mitt andra 21k någonsin. Det första loppet över 15 km jag gjorde var alltså i Stockholm för 3 veckor sedan. I MADE IT!


Så nöjd efteråt. Och lättad. Och glad. Och stolt.

Nu har jag sprungit 2 långa lopp. Inför förra var jag sjuk. Inför detta hade jag gått i NYC med 35.000 steg om dagen i en vecka, jag hade stått upp och jobbat i en hel vecka var av 9-21 på fredagen i New Balance monter. Känner spontant att det är en vinst för min starka kropp! Tack kroppen för att du orkar!!!

Recension skor: New Balance Zante. MAGISKA! Jag måste verkligen ge cred till dessa skor. Det var första gången jag någonsin sprang med dom och de satt som en smäck på foten. Ni har väl förmodligen precis som jag hört: "Spring aldrig i ett par nya skor".. Men jag fick feeling när jag testade dessa och var helt övertygad om att de skulle vara grymma till loppet och jag hade såå rätt. Det kommer definitivt bli en ny racingsko för mig, och jag längtar redan tills jag ska få springa nästa lopp i dom.

TACK FÖR ALLA HEJAROP JAG FICK UNDER TIDENS GÅNG!
Och tack till mina fina vänner som stod lite varstans under loppet och skrek på mig. Ni är helt otroliga. Älskar er. Vi ses igen på Gbgvarvet 2020.

Gillar

Kommentarer