Bebis

Idag hade vi ett besök hos Barnmorskan 8.30. Då våran BM är på semester fick vi träffa en annan idag, men det gjorde inget då hon var minst lika gullig & trevlig. Jag lämnade kiss & blodprov, vägde mig & sedan lyssna vi på bebis hjärta & mätte magen. Allt såg super fint ut utom järnvärdet om minskat lite, så ska försöka få de bättre tills nästa träff genom att äta järnberikad kost & inte slarva med mina Gravid tabletter som innehåller bla järn.

Nästa gång vi ska dit (Om 2 veckor) är det föräldrakurs som gäller, då ska vi få info tillsammans med massa andra föräldrar som är beräknade ungefär samtidigt som oss.

Vardag

Fredag efter en långdag på jobbet blev de pizza till middag, sedan somna jag & Emil i soffan till efter 19 & han åkte iväg på fest. Jag badade & tog de lugnt hemma då jag varit så trött & slut plus att ryggen gjorde ovanligt ont & mådde illa.. Natten var hemsk & kunde inte sova hur jag än vred mig hade jag ont, halsbränna & illamående..

Lördag morgon mådde jag inte heller toppen, & efter 3 timmars sömn var jag mer död än levande.. Kämpade mig till jobbet & dagen gick sakta & jag tänkte hela tiden åka hem för jag mådde verkligen inte bra. Men efter lunch börja de ge med sig & jag höll ut. Hemma blev det kräftskiva, det var verkligen efterlängtat & såå gott! Efter maten sov jag en stund (inget ovanligt hihi) & sedan köpte vi lite gott & såg en film innan jag åter tog igen förlorad sömn & sov.

Söndag hade jag en delad tur framför mig & gick bra, var pigg & mådde verkligen super! Timmarna mellan jobbet hälsade vi på Emils mormor, umgicks med hans morfar, moster & mamma innan vi handlade åkte hem & jag for tillbaka till jobbet. När jag slutat kom Lollo förbi brun & fräsch, nyhemkommen från Kroatien. Vi åt körsbär, ost & kex & babblade på tills klockan börja närma sig 1.

Vardag

Till middag gjord jag & Emil en egen typ av tapas. Vi köpte lite allt möjligt vi var sugna på helt enkelt.

Vitlöksbröd, kex & ost, nachos, guacamole, mozzarellasticks, chilicheese, vårrulle, räkbakelse,tomatsallad, renkorv

Vardag

Startade dagen inte fören vid 10.30, så skönt & välbehövligt. Vaknade upp till Regn & de var "mörkt" i lägenheten eftersom molnen var så mörka & eländiga.. gick en snabb sväng med Karma innan jag gjorde i ordning mysfrunch & tände ljus. En morgon av världsklass i min ögon. (förutom att Emil inte fick va hemma). Idag står städning på schemat & fixa middag, annars får vi ser vad dagen erbjuder.

Bebis, Inredning, Shopping, Vardag

Igår efter jag plockat upp Mamma, syster & mosters hjärtegull så åt vi frukost hos oss. Sedan åkte vi till stan & gick omkring & shoppade. För mig blev de 2 tröjor i storlek större då allt fortsätter bli för smått här hemma. En vit & en gul som var på rea. Väldigt basic men med volangärm så de känns lite mer fina.

När de var dags för Lunch testade vi på kajplatsen som ligger nere vid älven på en flotte/båt. Jag tog en västerbottensost paj med skagenröra & sommarsallad, vilket var super gott!! Var sjukt mysigt & eftersom vädret var på topp så kunde vi njuta extra mycket.

När jag sagt hejdå till dem så hämta jag Emil på jobbet, & sedan blev de en sväng på solbacken där vi pantade & köpte lite mat, en borste till katten & en murgröna som jag så länge velat ha i våran stringhylla i vardagsrummet. den kosta ynka 30kr så blev ett kap. Efteråt köpte vi en frappe var på Waynes med Emils mamma & syster innan vi åkte hemåt.

Hemma blev de ett bad då bebis sparkade & snurrade så jag trodde jag skulle spy plus att de gör lite ont då krabaten börjar bli stor. När jag låg i vattnet helt stilla & bebis sparkade blev det "vågor" eller vad man ska kalla det?? på vattenytan , sjukt häftigt & mysigt.

Min förhoppning & tanke är att den ska fortsätta växa neråt längst hyllan.

Bebis

Skjutsade iväg Emil till jobbet efter 5 i morse, själv är jag ledig inför jobbhelg men ska plocka upp mamma & syster som kommer med bussen efter 8.30. Men känner mig pigg då jag somnade efter 19 igår & sov till efter 21, var sedan vaken till typ 12 för var så sugen på glass hehe.

Idag är det Onsdag vilket betyder ny vecka, & vi går in i vecka 28! Sista veckan av andra trimester yeeey!!👏

1. Bebis busar på super mycket i magen, märker de börjar bli trångt där inne.
  2. Jag får lätt ont i ryggen om jag står, går, sitter för länge.
  3. Jag är trött & hemskt grinig & arg.
  4. Har svårt att åka bil längre sträckor då jag får ont & blir illamående.
  5. Naveln har börjat puta utåt.

Vardag

Sedan sist jag va in & skrev har tiden tagit rekord i att bara susa förbi, ska väl inte klaga då jag vill ha November & att det går fort på grund av alla roligheter. Men tiden finns inte till för datorn om man säger såå...

Torsdagen jobbade jag till 17 i vanlig ordning innan jag & Emil sprang på stan för att köpa present till Lollos överraskningsfest som skulle vara på Fredagen, sedan åt vi middag på Dallas innan vi åkte ut & fiskade i stugan tillsammans med John. Var super fint väder från börjar & blev mysigt med massa dimma senare mot kvällen. Massa fisk lyckades vi få också.

Fredag åter jobb till 17 innan jag plockade upp tjejerna i stan & styrde bilen till Emelie. Där var de förberett för grillning, bubbel & en riktigt tjejfest. När Lollo kom bara just efter oss helt ovetandes om vad & vilka som väntade där så skrämde vi livet ur henne med vårat "SURPRIIIIIISE" hon tappa de i händerna & föll nästan omkull, men hon blev såå glad. Vi åt super god mat som Mark gjort vid grillen, Lollo fick rosé, armband & örhängen av mig & Vicky som jag såklart glömde fota.. Efter middagen blev det mer vin & drinkar för tjejerna, super mycket tjejsnack, & fram mot slutet av kvällen blev de dans för de icke gravida & jag satt med kaffe i soffan & tittade på då min kropp inte riktigt orkar med dans efter en hel arbetsdag. (Sofie var också med men lyckades inte fånga henne på bild)

Lördag styrde vi bilen mot Umeå & Nolia tillsammans med John, vi vandrade omkring, åt mat & träffade upp Linn som vi lärde känna förra året på Bråvalla. Hon bor i södra Sverige men va på Nolia & jobbade, så de va kul! Efter åkte vi en tväris på Ikea & vi köpte soffkuddar, sänghimmel, 2 lampor, några lådor. Sedan blev det ett stopp i godishuset där grabbarna blev som barn igen.

Söndag åt vi mysig frukost tillsammans som vi brukar försök göra på helgerna vi är lediga tillsammans, vilket händer allt för sällan. Sedan åkte vi till stugan för att hjälpa Pappa att dra upp en båt ur vattnet. Sedan blev det operation skötväska, & om vi säger såhär så fortsätter den.. för vi kunde inte komma överens.. blev en snutte & en barnvagnsmobil iaf så vi fick nöja oss så. Vi köpte sedan fika & for till Emils farmor innan vi tog med oss henne till oss & bjöd på middag. Sedan skjutsa vi hem henne & vi åkte förbi Emils mamma & lämnade en present vi köpt på Nolia åt henne. Sedan åkte vi hem & jag dog i soffan, började må illa & fick ont i kroppen. Tillslut lyckades även jag komma till ro & somna.

Har inga bilder alls från Lördag/Söndag ooooooppppsss😳

Skönhet

Igår trillade min första glossybox in, & är nöjd med innehållet!

* En bronser * Contouringborste * Läppenna * ansiktskräm * Handgel

Vardag

Igår efter jobbet blev det tacos till middag, en snabb nap innan jag styrde bilen mot Kåge för att få återförenas med min finaste Lollo!❤ Vi smälte choklad & doppade olika frukter medans vi pratade på & plaskade på i jacuzzin. När de började regna åkte vi hem till mig där vi satt i soffan & fortsatte babbla på till midnatt. Kan säga att det inte fanns någon måndagsångest hos mig & att de var den bästa måndagen på länge.

Idag har jag städat, äter lunch för fullt & ska sedan fixa mig för ett besök hos frissan!