Nya inlägg

• En dag i London

" River Cruises London River Coca Cola London Eye Piercing av Helix "

• Varma dagar i England

" Så denna helg har varit varm... Har varit i snitt 30 grader 3 dagar i rad nu. Och tydligen ska det…"

• Color obsticle run

" Nu var det ett tag sedan jag gjorde ett inlägg. Har inte hänt så mycket så har inte haft nåt att s…"

River Cruises London River

Coca Cola London Eye

Piercing av Helix

Så denna helg har varit varm... Har varit i snitt 30 grader 3 dagar i rad nu. Och tydligen ska det vara så varmt imorgon tisdag och onsdag också. I lördags hade vi picknick och bara tog det lugnt, i söndags skulle vi shoppa kläder inför festivalerna men det blev inte så mycket shoppande i London då det var runt 33 grader. Solen stekte på ganska bra. Så blev en kort visit i affärerna. Kvällen avslutades med en cider på "Full moon". Vi kunde sitta ute hela kvällen och då jag gick hem 22.30 så var det fortfarande drygt 25 grader. Ikväll (måndag) är det för tillfället 23 grader. Vi avslutade måndagen med glass i stora lass.

• Au Pair

Nu var det ett tag sedan jag gjorde ett inlägg. Har inte hänt så mycket så har inte haft nåt att skriva om.

Men igår va vi på color obsticle run och blev färgglada. Det var superroligt och något jag gärna gör om. Att det kan vara så roligt att få färg kastad på en. Men det var det! Vi hade underbart väder vilket syns idag då jag har världens solbränna på armarna. Kvällen avslutades på "Full moon".

Nu väntar en lugn söndag.

På fredagen åkte jag till Heathrow terminal 2 för att möta upp mamma och pappa som skulle komma med flyget. Vi hade inte sett varandra på nästan 5 månader. Efter X antal kramar begav vi oss mot great Missenden så jag kunde visa dem runt. Vi åkte sedan till Amersham och sist till High wycombe för en fika med värdfamiljen.

På lördagen åkte vi till London, vi såg Tower bridge, Notting hill där Portobello road market var igång. Jag fick dricka ur en kokosnöt, köpte en fin ängel och hade superroligt. Efter det blev det lite shopping på Oxford street och middag vid Liverpool street.

På söndagen åkte vi till slottet och sedan till Harrods. Där köpte vi två cupcakes och jag köpte 12 stycken macarons. Himmelskt goda! Efter Harrods begav vi oss mot Hard rock café där vi fick stå ute och köa i drygt 30 min i spöregn. Väl inne fick vi vänta lite till innan vi kunde sätta oss och beställa vår mat. Det var första gången för mig på ett Hard rock café så beställde de omtalade ribbsen. Omg så gott det var.

På måndagen åkte jag, mamma, pappa och Nikki till Madame Tussauds vilket blev väldigt lyckad. Tog en bild med Trump figuren och fick utrycka mig lite hur jag känner angående han. Awesome! Efter Madame Tussauds strosade vi bara omkring innan vi åkte tillbaka.

Och idag tisdag åkte mina föräldrar hem. Blev några kramar men vi insåg snabbt att vi faktiskt ses om 8 veckor igen. Detta blev en väldigt lyckad weekend och det var himla roligt att se mamma och pappa igen.

Nu ska jag sova, imorn drar allvaret igång igen.

Och där hände det... en till attack har skett i England. Denna gång en bomb på Manchester arena.

Att vakna upp med infon om att 22 döda och över 50 skadade. Att folk fortfarande saknas. Majoriteten är barn, barn som kom dit för att ha roligt och se på Arians Grandes konsert.

Nu är säkerheten på hög nivå och militären kommer synas mer på gatorna.

Att för andra gången få ett mail som börjar med "är du som aupair och din värdfamilj utom fara?". En konstig känsla. Tack o lov är jag en bra bit från Manchester.

Jag sänder en tanke till alla de drabbade och till alla familjer.

Under lördagen fick det bli en tur till Marlow. Där hittade vi en liten marknad, ett perfekt träd att sitta på och vi avslutade med italiensk mat.

På eftermiddagen bestämde jag mig för att klippa håret och ärligt så blev jag ganska nöjd.

Nu under söndagen ska vi på bio och sen får vi se vad som händer.

• Au Pair

Så på lördagen gjorde vi inte så mycket, vi hade picknick och tog det lugnt. Men på söndagen valde vi att utforska Londons gator lite mer noggrant. Vi åkte till "Little Venice" stället med alla båtar. Superfint var det. Efter det hittade vi en blomsterhandel med massa fina blommor, där hittade jag bland annat en glad kruka. Efter det begav vi oss mot en tunnel som var täckt i "Street art" va ganska coolt. Det är en tunnel för de som vill utrycka sig själv. Efter det gick vi förbi en Monument staty som man kunde gå upp i, 311 trappsteg upp fick vi en fantastisk utsikt över Tower Bridge, The shard och massa annat. Vi hittade även en gömd trädgård. Detta är dock en kortfattad verion av helgen men har man lite tid så har man. Avslutade iallafall helgen med kvällspromenad i kvällssolen

Äntligen var det dags för mig och Nikki att åka till Glasgow. När klockan var 8 på kvällen så tog vi tåget till London. När vi var framme hade vi drygt 2.5 innan bussen skulle gå så vi gick till Nandos för lite mat. När klockan slog 23.45 fick vi gå på bussen och då väntade en 8 timmars lång bussresa. Vi förväntades vara framme 8 på morgonen. På bussen fick vi sitta uppe i en dubbeldäckare och längst fram, livet!

8 timmar senare var vi äntligen framme i Glasgow. Vi hade bokat hotell mitt i centrum vilken var helt underbart. Vi startade lördagen med frukost på Costa och sedan tog vi en promenad till Science Center och spenderade några timmar där. Efter det fick vi för checka in på hotellet och då valde vi att ta en liten powernap innan vi fixade oss för att gå ut. Vi hade fått tips om att gå till en irländsk pub Waxy o´connors. Wow vilken pub, med trätak och träd längs väggarna och en annorlunda planlösning. Vi tog oss nån drink och bestämde oss för att dra oss vidare. Strax efter mötte vi två tjejer som var jätte trevliga och fick förfrågan om att hänga på dem resten av kvällen. Mötte därav ett gäng nya människor. Alla lika trevliga och roliga. Tack vare dem två tjejerna fick vi se nattlivet på ett helt annat sätt än va vi tänkt oss. Men kvällen blev superlyckad och vi var tillbaka på hotellet runt 03.30.

Söndagen började med utcheckning klockan 11. Då begav vi oss mot Glasgow botanic garden. Superfina blommor och stora växthus. Vi hittade även en Bokloppis som blev väldigt lyckad för Nikki som älskar böcker. Vi tog oss sedan vidare till Glasgow universitet och oj så fint. Massor av fina blommor och museumet var väldigt intressant.

Senare på eftermiddagen valde vi att gå till puben igen och kolla på lite fotboll som sändes live på en storTv. När matchen var slut gick vi tillbaka till hotellet för att ladda mobilerna och äta lite. Efter bestämde vi oss för att hyra cyklar och åka till Necropolis, en stor gammal gravplats med utsikt över Glasgow. Lite olustig känsla och känslan växte när vi såg en räv bara några meter från oss. Efter Necropolis tog vi cykeln till en bro i närheten av Science center som tydligen skulle lysas upp. Det var fint men roligast den kvällen var faktiskt att cykla genom staden. Kallt men roligt.

När klockan slog 23.55 var det dags att kliva på bussen tillbaka till London. Resan blev väldigt lyckad för att vara en spontanresa. Skulle gärna åka till Glasgow igen.

Så tack Nikki för att vi åkte, hade superroligt!!

Så idag har jag bokat två roliga saker som jag längtar till. Det första var att jag och Nikki köpte biljetter till Community Festival, en festival som äger rum den 1 Juli i London. Massa indie band som spelar hela dagen.

Den andra är att idag så spontanbokade jag och Nikki en bussresa till Glasgow på fredag. Vi tar nattbuss som tar ca 8 timmar, sen tillbringar vi lördag och söndag i Glasgow och sedan tar vi nattbussen tillbaka på söndag. Ska bli superroligt och vi båda två är super exalterade. Lite svårt att förstå att vi för 3 timmar sedan satt och planerade något att göra i London eller här i great Missenden. Och nu har vi bokat allt för att åka till Skottland.

Ikväll går jag och lägger mig med ett leende på läpparna.

Måndag igen och det innebär ny vecka med nya tag. Helgen blev ganska lugn men fullspäckad ändå. Startade lördagen med att åka till London för att gå på "Natrual history museum" med Alva, en svensk aupair som visade sig bor i Sundsvall (!!!). Kvällen slutade sedan med att jag umgicks med Nikki, hennes kusin och kusinens vänner i Camden Town. Super roligt avslut av lördagen.

På söndagen åkte jag och aupairerna nära mig till London för att möta upp Vanessa kusin och en annan aupair. Vi gick runt lite och avslutade kvällen med mys i Hyde park.